Bezdrátové dobíjení elektrických aut je prozatím víc marketingové zaklínadlo než skutečnost. Specializované firmy jej nicméně už dne nabízejí např. pro Nissan Leaf či Chevrolet Volt. Volkswagen jej chce za tři roky představit jako příplatkovou výbavu.
foto: Volkswagen
Německý koncern Volkswagen vstupuje do světa elektromobility mezi posledními. Teprve letos uvádí na trh své elektromobily Volkswagen e-Up! a Volkswagen e-Golf (do USA půjde druhý jmenovaný v říjnu). Plug-in hybrid nemá zatím na trhu žádný, ačkoliv tvrdí, že jich připravuje celou řadu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen: elektromobily s dojezdem 450 km v roce 2020
Podle magazínu Ecomento.com nicméně Volkswagen už dnes přemýšlí o dalším vývoji v této oblasti a bezdrátové dobíjení vnímá jako jeden z klíčových trendů. Podle Herberta Ruholla, technického šéfa elektrických aut VW, je nicméně zatím problémem standardizace.
Pro trh má podle něj být technologie indukčního (bezdrátového) dobíjení připravena během zhruba tří let. Volkswagen v tom ale pochopitelně nejede sám. Testování bezdrátového dobíjení zahájila už i Toyota, Nissan a obecně jde o jasně daný směr vývoje.
Vpřed za maximální
Vpřed za maximální grilování všeho obyvatekstva eletromagnetickým smogem!!!!