Ve Spojených státech staví vodíkové čerpací stanice nové generace

redakce - 17 Únor 2020

Ve Spojených státech amerických berou snahu o snížení emisí z výfukových plynů vážně a dlouhodobě investují do budování infrastruktury zajišťující provoz vodíkových elektromobilů.auto vodíková čerpací stanice autobus vodík

Air Products je přední světová společnost zabývající se výrobou průmyslových plynů, která na trhu působí téměř 80 let. Společnost dodává technické plyny a související vybavení desítkám průmyslových odvětví, od potravinářství a výroby nápojů přes chemický průmysl, kovovýrobu až po rafinérie.
foto: Air Products

TISKOVÁ ZPRÁVA

V rámci budování sítě vodíkových stanic v Kalifornii uvedli tento měsíc do provozu zatím největší čerpací stanici pro autobusy s novou technologií rychlého plnění vodíkových nádrží.

Společnost Air Products slavnostně otevřela ve městě Santa Ana v Kalifornii vodíkovou čerpací stanici s moderní plnící technologií Smartfuel. Má kapacitu 1 500 kilogramů kapalného vodíku, což odpovídá náplni až 50 autobusů za osm hodin a umožňuje doplňovat palivo na všech výdejních stojanech současně.

„Díky využití speciálně navrženého chladicího systému pro přívod kapalného vodíku představuje tato čerpací stanice nový milník v nástupu pokročilých technologií pro rychlé a bezpečné plnění palivových nádrží vodíkem. Naplnění autobusové nádrže na přibližně 28 kilogramů vodíku trvá jen 6 až 10 minut,“ popsal přínos nových kryogenních kompresorů Eric Guter, generální ředitel Americas Growth Platforms společnosti Air Products.

Novou stanici provozuje Orange County Transport Authority (OCTA), druhý největší provozovatel veřejné přepravy ve Spojených státech. Jeho flotila elektrických autobusů s vodíkovými články čítá zatím 10 autobusů a připravuje další rozšíření.

Projekt na vybudování sítě vodíkových čerpacích stanic pro dálkovou silniční přepravu řídí Centrum pro dopravu a životní prostředí (CTE), které při realizaci spolupracuje s více subjekty.

I v ekonomicky silných Spojených státech výstavba vodíkové infrastruktury vyžaduje podporu státní agentury California Climate Investments, která vkládá miliardy dolarů do technologií na snižování emisí skleníkových plynů, zlepšování životního prostředí a posílení ekologické ekonomiky.

Na výstavbě vodíkových stanic Air Products spolupracuje s CTE přes deset let. Vedle samotných stanic dodává také zařízení na výrobu a dodávky vodíkových paliv.

V USA ovšem autobusy využívají vodík a příslušné technologie od Air Products už dvacet let. Na čerpacích stanicích společnosti je v současné době realizováno více než 1 500 000 tankování ročně.

V Česku zatím není v provozu žádná veřejná vodíková čerpací stanice. Vláda ale chce podporovat využití energetického potenciálu vodíku a v Národním plánu čisté mobility počítá s výstavbou šesti až osmi veřejných vodíkových stanic s potřebnou infrastrukturou.

Podle optimistické prognózy tohoto plánu by v České republice mělo do roku 2030 jezdit na 60 až 90 tisíc elektromobilů poháněných vodíkovými palivovými články.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Za par let se to bude z ostudou demontovat. To je zase tunel.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele PetrVins

Neznáte někdo servisní náklady vodíkového autobusu a vodíkové čerpací stanice? U nás, v Ústí nad Labem vznikne jedna z těch vodíkových, čerpacích stanic s dotací cca 30mil. Kč, což by prý měla být také cena té čerpací stanice, takže to vypadá OK a město se chytá pořídit tři vodíkové busy, také s dotací. Chtěl bych porovnat náklady na pořízení a provoz elektrobusu + nabíječky a vodíkového busu + čerpací stanice. Na vodíkové busy také dostaneme dotaci, ale jde mi to to, zda se to vyplatí, jestli má opravdu vodík v hromadné dopravě smysl proti elektrobusům. U elektrobusu je prý životnost baterie jen 5 let, což hovoří zase proti elektrobusům.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

A ten vodik pochazi ze zemniho plynu? To je ekologicka hruza.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pálení peněz v přímém přenosu pokračuje. Vodíkové auto 300kč/100km ekonomická, ekologická (vyrábí se z ropy) zhovadilost.

A cena takové vodíkové stanice?

Obrázek uživatele Joe

Cca 1 až 2 Mega USD....Teda spíš ty 2 Mega ...:-)))

https://www.wardsauto.com/technology/costs-check-growth-fuel-cell-infrastructure

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

A co teprve stoji vybouchla vodikova stanice.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol