Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články.
foto: Toyota
Dojezd je až 500 kilometrů bez ohledu na příliš nízkou nebo vysokou venkovní teplotu nebo jiné podmínky panující v aktuálním prostředí. Vodíkové auto Toyota Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.
Mirai jako ideální hlídkový vůz
Díky elektromotoru je vůz hbitý a dynamický, zároveň nemá problém pohybovat se hlídkovou rychlostí, aniž by motor trpěl v neoptimálním rozsahu otáček, jako se to stává u spalovacích motorů.
Energie pro motor o výkonu 115 kW a s točivým momentem 335 Nm dostupným v plném rozsahu rychlosti pochází z palivových článků a NiMH baterie o kapacitě 1,6 kWh, v níž je nashromážděna energie získaná při brždění.
Tato baterie, systém rekuperačního brždění a řídicí jednotka byly převzaty z hybridní soustavy Toyoty, avšak spalovací motor nahradily palivové články, které produkují proud při reakci vodíku a kyslíku za přítomnosti katalyzátoru. Díky tomu je tato reakce nesrovnatelně energeticky efektivnější než spalování.
foto: Toyota
Vozy byly polepeny v barvách policie a dostaly patřičnou výbavu, včetně policejních majáků, sirény a radiokomunikačního systému. Automobily budou čas od času používat také velitelé.
Berlín je na vodík připraven
V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu. Ze stejného důvodu dostala policejní investice podporu Berlínského programu udržitelného rozvoje (BENE).
Cílem programu spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj je snížit emise CO2, jak ve veřejném, tak soukromém sektoru, a propojit tak ekonomický rozvoj s ochranou zdrojů.
Rozvoj infrastruktury příznivé pro životní prostředí si klade za cíl strukturální změnu v otázce ochrany prostředí, zlepšení kvality života a stavu životního prostředí v Berlíně a okolí.
Toyota si vytkla podobné cíle v rámci strategie Toyota Environmental Challenge 2050. Rozvoj motoristického průmyslu založeného na vodíku představuje významnou součást uvedeného plánu.
Off
Off
https://www.reflex.cz/clanek/auta/99768/jak-zvysit-dojezd-elektromobilu-pripojit-vozicek-s-baterkou-s-resenim-prisel-francouzsky-start-up.html
Jak vodík topí v zimě při teplotách pod nulou a kolem
Jak vodík topí v zimě při teplotách pod nulou a kolem nuly se člověk nikdy nedozví? nevíte někdo?
Otázka asi měla správně znít, jak topí Mirai, protože
Otázka asi měla správně znít, jak topí Mirai, protože obecně vodík „topí“ úplně stejně jako kterýkoli jiný elektromobil a bude záležet na tom, jak je to topení udělané (spirála, t.č.).
Vím, že to znamená vítejte, ale „dobro došli“… 🙂
Vím, že to znamená vítejte, ale „dobro došli“… 🙂 Jakou má životnost FC v reálném provozu? Dovíme se to? A co to „brždění“? Už je to tu zas.
300 km po městě hlídkovou rychlostí dá i Škoda CitiGoe
300 km po městě hlídkovou rychlostí dá i Škoda CitiGoe iV, 500 km třeba Tesla Model 3. A tam dokonce mohou soudruzi z NDR nastavit třeba tempomat na 10 km/h, autopilota, mít položenou ruku na volantu a zcela se věnovat pozorování okolí, což je vlastně smysl městské hlídky. K tomu nepotřebují vodíkový mastodont s šílenými rozměry, uvnitř zcela zaplněný vodíkovými technologiemi, nádrží a bateriemi. Ani plnicí stanice na vodík. O výrobě toho vodíku a ceně se raději ani bavit nebudeme.
Tak hlavně ať se s tím nepřipletou do přestřelky.
Tak hlavně ať se s tím nepřipletou do přestřelky.
off
Yamaha elektromotor pro
off
Yamaha elektromotor pro elektroauta
https://www.youtube.com/watch?v=sC9bC3e6_mY&feature=emb_title
Pět čerpacích stanic na vodík v celém Berlíně?? A není
Pět čerpacích stanic na vodík v celém Berlíně?? A není to málo Antoane Pavloviči? Kolik mají v Berlíně standardních čerpacích stanic a na nich čerpacích pistolí??? Na kolik je přechod k vodíku přijde při pokrytí stávajících vozidel??
A základní otázka. Kolik těch pět stanic je schopno dnes obsloužit vozidel za den??
dle evropske legislativz se nesmi v oblasti s nemovoitostma
dle evropske legislativz se nesmi v oblasti s nemovoitostma urcenyma k bydleni skladovat vice nez 100kg vodiku, tusim ochranne pasmo 200 metru, takze bude zalezet kde presne ty cerpacky na vodik maj postavene, pokud by to bylo v tom ochrannem pasmu tak to bude pri 5 cerpackach max 500kg vodiku, tazke rekneme 100 vozidel za den?
je to jen reklama Toyoty a par blaznu z petrolejarstvi co se snazi vodik prosazovat, za par let po tom nestekne ani Nemecky ovcak a nema smysl se tim zabejvat 🙂
To je zajímavá informace.
To je zajímavá informace.
Kdyby auta mely energeticky label jako treba pracky a
Kdyby auta mely energeticky label jako treba pracky a lednicky, tak by vodikova auta mely tridu „K“ nebo „P“. A Tesla 3 „A+“
na mobile DE jsou už vodikače levnější než elektrika
na mobile DE jsou už vodikače levnější než elektrika lehce jete Mirae
Není divu. Asi jdou na dračku… 🙂
Při té celkové
Není divu. Asi jdou na dračku… 🙂
Při té celkové účinnosti pohonu na úrovni parního stroje, při šílené ceně aut, při převažující výrobě H2 z fosilních paliv a při neuvěřitelně drahých plnicích vodíkových stanicích s obslužnou kapacitou pár vozů denně, navíc s potenciální nebezpečností malé muniční továrny za humny.
V osobní dopravě to není rozumná alernativa ke spalovákům ani k EV.
Je to jen trapná hra na ekologii a další vhodná věc pro tahání miliard na dotace.
Ale hlavně je to (snad už poslední) zoufalý pokus dinosaurů, jak kalit vodu a pokust se zpomalit nástup bateriových EV a co nejvíce rozmělnit investice do jejich vývoje a zlevňování cen EV. Plus do rozvoje potřebné infrastruktury a do zvyšování plošné hustoty elektrických nabíjecích stanic.
Ty Mirai jsou pěkný auta, bohužel na vodík, kdyby měly
Ty Mirai jsou pěkný auta, bohužel na vodík, kdyby měly baterii s dojezdem 350 km tak za tu cenu by byly hned pryč. Takhle je nikdo nechce a to v Německu je asi 60 čerpacích vodíkovych stanic.
A kolik z těch 60 je vysokotlakých, aby to někam dojelo?
A kolik z těch 60 je vysokotlakých, aby to někam dojelo?
Německo naplánovalo výstavbu celkem 400 vodíkových stanic
Německo naplánovalo výstavbu celkem 400 vodíkových stanic pro automobily na vodík. Předpokládám tedy, že všechny jsou vysokotlaké.
Mirai podle testu rozhodne nesprotrebuje prumerne „0,76 kg
Mirai podle testu rozhodne nesprotrebuje prumerne „0,76 kg vodíku na 100 km“ 😀 spise se pohybuje prumerne okolo spotreby dvojnasobne, tedy okolo 1.5kg vodiku na 100km
Jaká je cena? Jako Tesla Model 3? Takže opět korupce
Jaká je cena? Jako Tesla Model 3? Takže opět korupce Toyoty, která dodává svá auta hromadně i teroristům skrze uSSa a Saudskou Arábii, když je toto auto doslova podřadné k Tesle, která má i své superchargery všude 🙂
„US Officials Ask How ISIS Got So Many Toyota Trucks“
is.gd/L7VzjG
Ta zpráva jaxi po typicku západním způsobu financování terorismu i s Toyotou vyšuměla do ztracena, všimli jste si? Já to čekal, takže zase jsem měl pravdu 🙂
Jaký je to pocit mít bombu pod zadkem a vědět, že je toto slepá ulička jen proto, aby penízky neutekly Tesle, která jako jediná automobilka má zájem o rozšíření EV, tedy poskytovat nadřazená auta? 🙂
„Výbuch vodíkové čerpací stanice v Norsku zastavil prodej aut s palivovými články“
tak hodně štěstí, zkorumpovaní… zase to odnesou nevinní, jak je zvykem korporátního fašismu 🙁