Berlínská policie jezdí vodíkovou Toyotou Mirai

Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články.

Mirai se hodí do městského provozu, protože nevypouští zplodiny a nevytváří smog, tankování trvá jen několik minut.
foto: Toyota

Dojezd je až 500 kilometrů bez ohledu na příliš nízkou nebo vysokou venkovní teplotu nebo jiné podmínky panující v aktuálním prostředí. Vodíkové auto Toyota Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.

Mirai jako ideální hlídkový vůz

Díky elektromotoru je vůz hbitý a dynamický, zároveň nemá problém pohybovat se hlídkovou rychlostí, aniž by motor trpěl v neoptimálním rozsahu otáček, jako se to stává u spalovacích motorů.

Toyota Mirai auto na vodík

Energie pro motor o výkonu 115 kW a s točivým momentem 335 Nm dostupným v plném rozsahu rychlosti pochází z palivových článků a baterie o kapacitě 1,6 kWh, v níž je nashromážděna energie získaná při brždění.

Tato baterie, systém rekuperačního brždění a řídicí jednotka byly převzaty z hybridní soustavy Toyoty, avšak spalovací motor nahradily palivové články, které produkují proud při reakci vodíku a kyslíku za přítomnosti katalyzátoru. Díky tomu je tato reakce nesrovnatelně energeticky efektivnější než spalování.

Upravený interiér vodíkového auta Toyota Mirai

Upravený interiér vodíkového auta Toyota Mirai
foto: Toyota

Vozy byly polepeny v barvách policie a dostaly patřičnou výbavu, včetně policejních majáků, sirény a radiokomunikačního systému. Automobily budou čas od času používat také velitelé.

Berlín je na vodík připraven

V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu. Ze stejného důvodu dostala policejní investice podporu Berlínského programu udržitelného rozvoje (BENE).

Cílem programu spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj je snížit emise CO2, jak ve veřejném, tak soukromém sektoru, a propojit tak ekonomický rozvoj s ochranou zdrojů.

Rozvoj infrastruktury příznivé pro životní prostředí si klade za cíl strukturální změnu v otázce ochrany prostředí, zlepšení kvality života a stavu životního prostředí v Berlíně a okolí.

Toyota si vytkla podobné cíle v rámci strategie Toyota Environmental Challenge 2050. Rozvoj motoristického průmyslu založeného na vodíku představuje významnou součást uvedeného plánu.

tisková zpráva

18 Comments on “Berlínská policie jezdí vodíkovou Toyotou Mirai”

  1. 300 km po městě hlídkovou rychlostí dá i Škoda CitiGoe
    300 km po městě hlídkovou rychlostí dá i Škoda CitiGoe iV, 500 km třeba Tesla Model 3. A tam dokonce mohou soudruzi z NDR nastavit třeba tempomat na 10 km/h, autopilota, mít položenou ruku na volantu a zcela se věnovat pozorování okolí, což je vlastně smysl městské hlídky. K tomu nepotřebují vodíkový mastodont s šílenými rozměry, uvnitř zcela zaplněný vodíkovými technologiemi, nádrží a bateriemi. Ani plnicí stanice na vodík. O výrobě toho vodíku a ceně se raději ani bavit nebudeme.

  2. Pět čerpacích stanic na vodík v celém Berlíně?? A není
    Pět čerpacích stanic na vodík v celém Berlíně?? A není to málo Antoane Pavloviči? Kolik mají v Berlíně standardních čerpacích stanic a na nich čerpacích pistolí??? Na kolik je přechod k vodíku přijde při pokrytí stávajících vozidel??
    A základní otázka. Kolik těch pět stanic je schopno dnes obsloužit vozidel za den??

    1. dle evropske legislativz se nesmi v oblasti s nemovoitostma
      dle evropske legislativz se nesmi v oblasti s nemovoitostma urcenyma k bydleni skladovat vice nez 100kg vodiku, tusim ochranne pasmo 200 metru, takze bude zalezet kde presne ty cerpacky na vodik maj postavene, pokud by to bylo v tom ochrannem pasmu tak to bude pri 5 cerpackach max 500kg vodiku, tazke rekneme 100 vozidel za den?

      je to jen reklama Toyoty a par blaznu z petrolejarstvi co se snazi vodik prosazovat, za par let po tom nestekne ani Nemecky ovcak a nema smysl se tim zabejvat 🙂

      1. Není divu. Asi jdou na dračku… 🙂
        Při té celkové

        Není divu. Asi jdou na dračku… 🙂
        Při té celkové účinnosti pohonu na úrovni parního stroje, při šílené ceně aut, při převažující výrobě H2 z fosilních paliv a při neuvěřitelně drahých plnicích vodíkových stanicích s obslužnou kapacitou pár vozů denně, navíc s potenciální nebezpečností malé muniční továrny za humny.

        V osobní dopravě to není rozumná alernativa ke spalovákům ani k EV.
        Je to jen trapná hra na ekologii a další vhodná věc pro tahání miliard na dotace.

        Ale hlavně je to (snad už poslední) zoufalý pokus dinosaurů, jak kalit vodu a pokust se zpomalit nástup bateriových EV a co nejvíce rozmělnit investice do jejich vývoje a zlevňování cen EV. Plus do rozvoje potřebné infrastruktury a do zvyšování plošné hustoty elektrických nabíjecích stanic.

  3. Jaká je cena? Jako Tesla Model 3? Takže opět korupce
    Jaká je cena? Jako Tesla Model 3? Takže opět korupce Toyoty, která dodává svá auta hromadně i teroristům skrze uSSa a Saudskou Arábii, když je toto auto doslova podřadné k Tesle, která má i své superchargery všude 🙂

    „US Officials Ask How ISIS Got So Many Toyota Trucks“
    is.gd/L7VzjG

    Ta zpráva jaxi po typicku západním způsobu financování terorismu i s Toyotou vyšuměla do ztracena, všimli jste si? Já to čekal, takže zase jsem měl pravdu 🙂

    Jaký je to pocit mít bombu pod zadkem a vědět, že je toto slepá ulička jen proto, aby penízky neutekly Tesle, která jako jediná automobilka má zájem o rozšíření EV, tedy poskytovat nadřazená auta? 🙂

    „Výbuch vodíkové čerpací stanice v Norsku zastavil prodej aut s palivovými články“

    tak hodně štěstí, zkorumpovaní… zase to odnesou nevinní, jak je zvykem korporátního fašismu 🙁

Napsat komentář