Automobilka Toyota ve francouzském horském letovisku Grenoble odstartuje projekt sdílení aut. Půjde o 70 ultra-kompaktních elektrických vozů navržených speciálně pro dopravu na “poslední míli”. Půjčovat se bude také elektrická tříkolka Toyota i-Road.
foto: Toyota
Toyota bude na projektu pracovat s francouzskou energetikou EDF a společností pro sdílení aut Cité lib. Projekt by měl začít do konce roku 2014 a Toyota do něj dodá celkem 70 různých typů ultra-kompaktních elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Sdílení aut v Praze je zas o kus blíž realitě
Skládací elektromobil Hiriko se bude vyrábět; první zastávka Berlín
Pro oblast města Grenoble a širší aglomerace Grenoble-Alpes Métropole byly plně elektrické vozy nabízené ke sdílení identifikovány jako správné řešení dopravy na poslední míli, které pomůže ke snížení emisí a doplní už existující systém hromadné dopravy.
EDF bude mít v projektu za úkol vybudovat dobíjecí stanice, mimo jiné v místech zastávek hromadné dopravy a v těch oblastech, kde je naopak hromadné dopravy minimum. Projekt si klade za cíl splnit plány místní veřejné správy v odpovědi na zvyšující se nároky osobní mobility v oblasti Ecocité.
Pro TMC má projekt především výzkumnou hodnotu. Vyzkouší si jaké to je provozovat auta v programu sdílení aut a jaké jsou obchodní možnosti více-modálních transportních řešení. Hlavním cílem výzkumu je lépe porozumět propojení mezi různými módy veřejné a osobní dopravy v městském prostředí. A navíc identifikovat přesně potřeby zákazníků v oblasti “poslední míle”.
Celý systém sdílení bude propojen se stávajícím systémem veřejné dopravy, bude tedy možné např. využít i stejný typ identifikačních karet. TMC dodá například vozy COMS a Toyota i-Road, který aktuálně přesdstavuje na autosalonu Ženeva 2013.
Toyota také dodá unikátní centralizovaný systém managementu nazvaný One-Mile Mobility Management System, který uživatelům umožní kontrolovat dostupnost jednotlivých vozů, případně si je přímo rezervovat, přes smartphone.
Obavam se,že si pletete
Obavam se,že si pletete pojmy.Vozidlo na posledni mily,nema byt ani of roudem ani rr,ale spiše vozitkem podobnym Twizy nebo golgovym vozitkum na přepravu od domu na nakup nebo do školy či zaměstnani.S puvodnim Velorexem se tež nedalo jezdit rally.
Ty se se svojí češtinou
Ty se se svojí češtinou radši už k ničemu nevyjadřuj. Jsi tu všem akorát pro smích.
Rychlost max. 45km/h. Na
Rychlost max. 45km/h. Na nějaké popojíždky ve městě dostačující,ale jinak trochu drahá Babeta.
Už se to testovalo na
Už se to testovalo na stabilitu v méně příznivých podmínkách? Například v dešti, na ledu apod.? Pneumatiky mi přijdou dost úzké. Co to dělá na písku a nezpevněných površích? Docela se mi to líbí, ale naklánění je ovládáno elektronicky a může selhat. Dá se to po pádu na bok zdvihnout?