Ve francouzském Grenoblu nabídne Toyota k půjčování elektrické tříkolky iRoad

Jan Horčík - 17 Březen 2013

Automobilka Toyota ve francouzském horském letovisku Grenoble odstartuje projekt sdílení aut. Půjde o 70 ultra-kompaktních elektrických vozů navržených speciálně pro dopravu na “poslední míli”. Půjčovat se bude také elektrická tříkolka Toyota i-Road.auto Toyota i-Road elektrická tříkolka

Elektrická tříkolka Toyota i-Road bude jezdit ve francouzském Grenoble
foto: Toyota

Toyota bude na projektu pracovat s francouzskou energetikou EDF a společností pro sdílení aut Cité lib. Projekt by měl začít do konce roku 2014 a do něj dodá celkem 70 různých typů ultra-kompaktních elektromobilů.

Pro oblast města Grenoble a širší aglomerace Grenoble-Alpes Métropole byly plně elektrické vozy nabízené ke sdílení identifikovány jako správné řešení dopravy na poslední míli, které pomůže ke snížení emisí a doplní už existující systém hromadné dopravy.

bude mít v projektu za úkol vybudovat dobíjecí stanice, mimo jiné v místech zastávek hromadné dopravy a v těch oblastech, kde je naopak hromadné dopravy minimum. Projekt si klade za cíl splnit plány místní veřejné správy v odpovědi na zvyšující se nároky osobní mobility v oblasti Ecocité.

Pro TMC má projekt především výzkumnou hodnotu. Vyzkouší si jaké to je provozovat auta v programu a jaké jsou obchodní možnosti více-modálních transportních řešení. Hlavním cílem výzkumu je lépe porozumět propojení mezi různými módy veřejné a osobní dopravy v městském prostředí. A navíc identifikovat přesně potřeby zákazníků v oblasti “poslední míle”.

Celý systém sdílení bude propojen se stávajícím systémem veřejné dopravy, bude tedy možné např. využít i stejný typ identifikačních karet. TMC dodá například vozy COMS a Toyota i-Road, který aktuálně přesdstavuje na autosalonu Ženeva 2013.

Toyota také dodá unikátní centralizovaný systém managementu nazvaný One-Mile Mobility Management System, který uživatelům umožní kontrolovat dostupnost jednotlivých vozů, případně si je přímo rezervovat, přes smartphone.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obavam se,že si pletete pojmy.Vozidlo na posledni mily,nema byt ani of roudem ani rr,ale spiše vozitkem podobnym Twizy nebo golgovym vozitkum na přepravu od domu na nakup nebo do školy či zaměstnani.S puvodnim Velorexem se tež nedalo jezdit rally.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty se se svojí češtinou radši už k ničemu nevyjadřuj. Jsi tu všem akorát pro smích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlost max. 45km/h. Na nějaké popojíždky ve městě dostačující,ale jinak trochu drahá Babeta.

Už se to testovalo na stabilitu v méně příznivých podmínkách? Například v dešti, na ledu apod.? Pneumatiky mi přijdou dost úzké. Co to dělá na písku a nezpevněných površích? Docela se mi to líbí, ale naklánění je ovládáno elektronicky a může selhat. Dá se to po pádu na bok zdvihnout?

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?