V Česku jezdí už skoro 10 000 aut do zásuvky, prodeje rostou navzdory celkovému poklesu trhu

V České republice bylo k 31. 12. 2019 v Centrálním registru vozidel evidováno 7 637 bateriových elektrických vozidel. Po započtení dat z prvního kvartálu se již celkový počet těchto vozidel blíží 10 000.

Tesla začala také do České republiky oficiálně dodávat elektromobily Tesla Model 3.
foto: Tesla

Téměř polovinu registrovaných bateriových elektrických vozidel tvořila kategorie M1 (48 %), s odstupem následovala kategorie LA (16 %) a L1 (13 %). Kategorie N1 pak byla zastoupena 4% podílem.

„Ministerstvo dopravy, ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu, v. v. i., bude v půlročních cyklech zveřejňovat data ke složení vozidlového parku ČR v návaznosti na Národní akční plán Čisté mobility. Předmětem zájmu jsou nejen elektromobily, ale také plug-in hybridy, CNG, LNG a LPG vozidla a výhledově také vozidla vodíková,“ říká Mgr. Jan Bezděkovský, zmocněnec ministra dopravy pro čistou mobilitu a dodává:

„V oblasti elektrických bateriových vozidel v uplynulém roce významně vzrostl zájem o vozidla kategorie L, nejčastěji se jednalo o skútry a také vozidla kategorie N, která postupně nacházení uplatnění ve městech např. v technických službách apod. Historicky poprvé se také můžeme podívat detailněji na tzv. sekundární trh. Například v roce 2019 se starší osobní vozidla na všech registracích podílela 30 % u elektromobilů, v případě vozidel 33 % a u vozidel 76 %.“

V období leden-březen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 50 194 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 9 422 registrací méně, tj. -15,8 %.

„V úvodním kvartále bylo registrováno 1 320 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, před rokem to bylo jen 280 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 855 elektromobilů (BEV; 65 %) a 465 plug-in hybridů (PHEV; 35 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„V obou uvedených kategoriích vozidel bylo již za první kvartál registrováno více vozidel než za celý loňský rok. V letošním roce má z pohledu jednotlivých značek nejvyšší podíl registrací Škoda (771 vozidel, 58% podíl), následuje Hyundai (153 ks, 12 %) a Tesla (114 ks, 9 %).“

Nejúspěšnějším prodejcem aut do zásuvky, elektromobilů i plug-in hybridů, je díky uvedení modelů Škoda CitigoE iV a Škoda Superb iV mladoboleslavská automobilka Škoda.

Jen za první čtvrtletí 2020 jich prodala 457 (elektromobilů) a 314 (plug-in hybridů). Jen za březen je to 109 kusů a 54 kusů. Tesla si jen za březen připsala 99 dodaných elektromobilů.

tisková zpráva CDV

94 Comments on “V Česku jezdí už skoro 10 000 aut do zásuvky, prodeje rostou navzdory celkovému poklesu trhu”

  1. Teď jsem viděl takové zajímavé srovnávací video Tesla
    Teď jsem viděl takové zajímavé srovnávací video Tesla Model Y LR a Jaguar I-Pace.

    Tesla má větší prostor pro posádku ve všech směrech a to především na zadních sedadlech, má větší kufr, skoro o polovinu větší dojezd, rychlejší nabíjení, srovnatelný výkon, lepší záruku a je v základu levnější o 16k USD. Ve srovnatelné výbavě dokonce o 22k USD.
    A k tomu všemu Superchargery.

    Na Jaguar se dá v USA uplatnit 7,5k USD sleva a na Teslu už ne, ale to je trochu málo.

    https://www.youtube.com/watch?v=GMJVUVTTJo4

            1. A kdy jste ho viděl naposledy? Zrovna rozebírá Model Y
              A kdy jste ho viděl naposledy? Zrovna rozebírá Model Y Sandy Munro na svém kanále. Jeden z největších odborníků v automobilovém a leteckém průmyslu s desetiletími praxe, který mimo jiné spolupracuje s armádou americkýma, evropskýma a asijskýma automobilkama.

              https://www.youtube.com/channel/UCj–iMtToRO_cGG_fpmP5XQ

              A zatím nejčastější fráze které z něho padají jsou „I really like that“, „This is very good idea“ a „That is very smart“

              Každý den alespoň jedno nové video a už jich tam je skoro 20.

              Jo a taky se vyjádřil k fit and finish, které není bez chyby, ale například o usazení dveří, jakožto nejnáročnější části na přesné usazení, označil jako perfektní. A ostatní nedokonalosti značil jako běžné u nově nabíhající výroby s tím že půjdou snadno odladit. A dokonce si dovoli označit celkový stav fit and finish jako „overall pretty good“.

            2. Sandy Munro Model Y rozebírá na jednotlivé součástky
              Sandy Munro Model Y rozebírá na jednotlivé součástky před kamerou pro Youtube. Je to inženýr a expert na rozebírání aut a dost Model Y chválí za spoustu řešení.

              Například Episoda 6:
              https://www.youtube.com/watch?v=cMVnxiHPmig

              TESLY jsou vysoce hodnocená auta v k crash testech. Baterie mají vydržet milion mil a motor taky. Která jiná současná automobilka se snaží udělat něco podobného?

              1. Já to chápu a rozumím tomu, ale žádný expert mě nikdy
                Já to chápu a rozumím tomu, ale žádný expert mě nikdy nepřesvědčil k tomu, abych se něco koupil. Nepotřebuji ani výkon 400k ani nájezd milion kilometrů ani skvělá technická řešení, ani dojezd 500km, chci auto, které mě něčím zaujme. Tesla S mě uvnitř určitě zaujala a Tesla 3 a Tesla Y se mi prostě nelíbí. Zrovna tak netoužím po sexu se starou tlustou ženskou, ale někdo to má rád 🙂

                1. Ale to pak je otázka vkusu než čeho koliv jiného a proto
                  Ale to pak je otázka vkusu než čeho koliv jiného a proto je Tesla snadno srovnatelná s Jaguarem.

                  Jo a jen tak mimochodem, minimalistický svěží design Modelu 3 by spíše byla ta mladá holka se štíhlým pružným tělem než ty koncernové matrony se jménem Gertruda 🙂

                2. Ta sedla a mlaskla. Josef si bude dlouho mnout tvar 🙂
                  Ta sedla a mlaskla. Josef si bude dlouho mnout tvar 🙂

                3. Nevím o čem je řeč. Prostě Tesla je jako iPhone, musíš
                  Nevím o čem je řeč. Prostě Tesla je jako iPhone, musíš ji milovat a vše co se ti nelíbilo zmizí. Pak začne člověk říkat, nechápu jak jsem mohl chtít auto s přístrojovou kapličkou, je to hnus, nechápu proč jsem chtěl látková odvětrávaná sedadla, je to paráda mít neperforovaná sedadla s umělou kůží, nechápu proč jsem chtěl v autě tlačítka, pokud udělají i kliky dveří na displeji, budu nadšený atd. atd. Bohužel už mi není čtyřicet, abych něco takového zkousnul, ale chápu nadšence a jejich nadšení.

                4. A už je to tu, zase ty mindráky z jinejch značek. :))
                  A už je to tu, zase ty mindráky z jinejch značek. :))

                5. Takže ty pigluješ mladý anorektičky poháněný větrem.
                  Takže ty pigluješ mladý anorektičky poháněný větrem. Co všechno se tu ještě nedozvíme. :)))

  2. „V Česku jezdí už skoro 10 000 aut do zásuvky, prodeje
    „V Česku jezdí už skoro 10 000 aut do zásuvky, prodeje rostou navzdory celkovému poklesu trhu“
    A kdy ta auta byla objednána? Aby to nebyl stejně ujetej článek v opačným gardu, jako ten o obrovském propadu prodeje Tesly v Dánsku, nebo Holadnsku v lednu.
    Jestli chceme hodnotit propad, který se objevuje v únoru v březnu, tak počkejme na červen, červenec, září..a to spíš na to září, protože to nám řekne, kolik bylo v téhle době objednáváno aut a bude akceptovat odstávku výroby

  3. To je sice dobrý trend ale pořád jsou ale ty elektrokary
    To je sice dobrý trend ale pořád jsou ale ty elektrokary dost drahý. Jako nejlepší kompromis bych videl prozatim plugin hybridy. Po městě nečadí a mimo město ridice nemusí trápit nedokonalá nabíjecí infrastruktura a z toho vyplyvajici range anxiety. Baterie jsou malé takže jejich výroba je dostatecne ekologická. Čistá ev se prosadí s nástupem lepších baterii jako Enevate nebo ta se skleněným elektrolytem od Johna Goodenougha.
    A řečnická otázka nakonec. Kdy se dočkáme skutecne funkcni FSD od Tesly?

      1. Citigo je cena u nás, kde nejsou žádné dotace pro
        Citigo je cena u nás, kde nejsou žádné dotace pro veřejnost. Minimálně u toho Sparku je to cena za kterou to automobilka prodávala se ztrátou a pokud je to prodejní cena po nějaké slevě, tak tím spíše je to do očí bijící. Zvláště když si uvědomíš, že Citigo má o 75 procent větší baterii než Spark.

        iON 16 kWh
        Spark 21 kWh
        Citigo 37 kWh

        1. Myslím, že i u Citigo je cena deformovaná. Protože jinak
          Myslím, že i u Citigo je cena deformovaná. Protože jinak by nebyla cena +- stejná bez dotace i s dotací – mluvím o ceně v CZ a v DE. Škodovka to prostě prodávat musí kvůli emisním předpisům, tak aby dosáhla toho objemu, nevadí že to prodává za náklady nebo i se ztrátou, furt lepší (levnější) než pokuty.

          Ano, zákazníka to nezajímá, ale je to okolnost, který ty ceny pokřivuje.

          1. Spark byl stopro se ztrátou, což potvrdila přímo
            Spark byl stopro se ztrátou, což potvrdila přímo automobilka. Fiat e500 se taky prodával se ztrátou. U Citigo to zatím nevíme. Saman tvrdí že bylo ziskové i za 450k, ale není to ofiko.

            To že to Škoda prodává v Německu s dotací za stejnou cenu jako u nás bez dotace ještě nic neříká. Přece hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere. Prostě si nahnali marži za peníze německých daňových poplatníků.

              1. Vyvoj Citigo a brachu VW se zaplatil i prodejem spalovaku. ZOE
                Vyvoj Citigo a brachu VW se zaplatil i prodejem spalovaku. ZOE se prodalo daleko mene, i kdyz je ZOE derivat Clio. Ale VW melo vic prodanych kusu a tim muze byt vyrobne levnejsi. EV jsou zatim draha kvuli maloserii. Tesla 3 hraje uz big business a ma vyhody proti ostatnim. ID3 mozna totez. Podminky se zlepsuji ve prospech EV.

                1. Rozdil mezi ceskou a nemeckou cenou neni rozhodne tak velky.
                  Rozdil mezi ceskou a nemeckou cenou neni rozhodne tak velky. Ostatne i spalovaky stoji v DE vic nez v CR.

                2. Netuším. To tvrdil Marek.
                  Netuším. To tvrdil Marek.

                3. Dle konfigurátoru je cena Citigo Style v DE 22350 eur a to
                  Dle konfigurátoru je cena Citigo Style v DE 22350 eur a to tam nemá vše, co je v ČR ve výbavě. Takže to je tak 620 tisíc Kč. Prémie 6000 eur a je to cca. 450. V ČR reálně za 470.

                4. Nemecky konfigurator 22350 Eur. Odecet dotace 6670 = 15.680
                  Nemecky konfigurator 22350 Eur. Odecet dotace 6670 = 15.680 E.
                  Cesky k. 512.200 czk / 27,20 = 18.830 E.
                  Rozdil 3150 Eur, rozdil odpovida statni dotaci 3100 E.
                  Konfigurator ukazuje cenu od 499.900 czk, ale pri zvoleni style naskoci cena 512.200 czk. Duvod jsem nehledal. A pokud jeste zvazime skoro 10% propad czk za mesic, tak by byla cz cena vyssi.

        2. Ano, Spark byl prodávány se ztrátou a samozřejmě i Citigo
          Ano, Spark byl prodávány se ztrátou a samozřejmě i Citigo je prodávané se ztrátou, protože je to compliance car, přínos realizuje prostřednictvím fleetových emisních limitů.

          A o tom mluvím – z prodejní ceny na deformovaném
          trhu nelze dovozovat pokles nákladovosti.

            1. Nemám, protože se jedná o neveřejnou informaci, ale
              Nemám, protože se jedná o neveřejnou informaci, ale symptomy compliance car jsou následující:

              – automobilka se tváří, že jak je to skvělé, ale z nějakých záhadných důvodů jich vyrábí strašně málo (na každém prodělává)
              – dealaři ho prodávají jen s nechutí (mají nastavené odměny tak, aby to neprodávali)
              – celková prodejní čísla jsou naprosto směšná

              Nezbývá než vzpomenou férového Sergia Marchionneho a jeho větu I hope you don’t buy it.

              Zatímco Mitsubishi copliance car nebylo, Spark i e-Up/Citigo jsou naprosto jasné compliance car a zvratek právě skončené doby.

              1. Nic neskončilo. Nejpozději v okamžiku kdy bude vakcína se
                Nic neskončilo. Nejpozději v okamžiku kdy bude vakcína se téměř vše téměř jiste vrátí do starých kolejí. Že vás stvou třeba dotace to chápu ale i bez nich by se elektromobilite prosadila. Ta doba přijde a lidi kteří budou jezdit s kouricimy auty budou vypadat divně. To ale bude ještě pár let trvat, nebude to samozřejmě zítra.

          1. Ano, proto tu zcela jasne statistiky ceny battery packu. Coz
            Ano, proto tu zcela jasne statistiky ceny battery packu. Coz je nejdrazsi komponenta v celem aute od ktere se odviji cena celeho elektromobilu.

            Cena za kWh
            Rok 2010 – 1100$
            Rok 2019 -156$
            Rok 2023(odhad) – 100$

            Vim ze toto nerad vidis a budes furt hejkat o dotacich ( a mezitim zcela ignorovat dotace pro ICE). Nicmene te chapu. Ja mit v zemi zakopanou nadrz polaroidu za milion, tak se taky budu zuby nehty vztekat na iPhonem:)
            Ono je dneska uz vse jasne. EV jsou tady a uz tu zustanou a nahradi vsechny ICE. Chapal sem pred 10ti lety, kdyz lidi jako ty vubec nebyli schopni pochopit jak by to mohlo fungovat. Ale dneska uz je to cista demence.

              1. A co bys chtel?
                2009 – Mitsubishi i-MiEV
                16kWh baterie
                Cena

                A co bys chtel?

                2009 – Mitsubishi i-MiEV
                16kWh baterie
                Cena cca 35k €
                2190€/kWh

                2018 – Tesla model 3
                75kWh
                Cena 56k €
                740€/kWh

                Takze TM3 je 3x levnejsi nez stary iMiEV (cena za kWh)+ samozrejme se jedna o ponekud vetsi a techlogicky mnohem vyspelejsi auto 🙂 Nehlede na inflaci

                1. Spíš bych srovnal stejně velká auta 🙂
                  Když se ty

                  Spíš bych srovnal stejně velká auta 🙂

                  Když se ty trojičky reálně prodávaly za cenu kolem 750-800 tisíc (co si pamatuji, tak to bylo v 2011?) a dnes se taky za tu cenu prodává podobně velké auto jako např. Zoe, tak tam sice nějaký pokrok ohledně velikosti baterky je, ale čekal bych větší cenový sešup. Jedině to Citigo a eUp jsou cenově tam, kde bych to očekával vzhledem k poklesu ceny baterek.

                  Resp. v podobně velkém autě… kolik z ceny dělala baterka tehdy a kolik dělá dnes? To znamená, kolik stojí ten „zbytek“ auta?

                2. No Tesla bohuzel(bohudik?) auta jako iOn nevyrabi takze nelze
                  No Tesla bohuzel(bohudik?) auta jako iOn nevyrabi takze nelze srovnavat. Ja totiz nebudu srovnavat se Zoe nebo Citigem. Protoze to pro me nejsou skutecne automobilky co vyrabi EV. Pokud vim tak jedina Tesla si vyrabi baterie a packy sama a tim padem ma neporovnatelne nizsi naklady na vyrobu.

                3. Tak pak by se mohla srovnat Tesla S z prvních let výroby a
                  Tak pak by se mohla srovnat Tesla S z prvních let výroby a dnes, aby to bylo dobře vidět a aby se srovnala auta stejné kategorie, ne? Protože srovnávat Teslu 3 a Ion v jakémkoliv ohledu je nesmysl 🙂

                4. No Sko se zacalo prodavat 2012 tedy 3 roky po iOnu. A hlavne
                  No Sko se zacalo prodavat 2012 tedy 3 roky po iOnu. A hlavne pointa celeho srovnani byla srovnat shit z roku 2009 se state of the art lahudkou z roku 2019. Aby slo videt kolik pokroku se za pouhych 10 let udelalo.

                5. No to jo, pokrok nastal, to je bez debat. Ale pro srovnání
                  No to jo, pokrok nastal, to je bez debat. Ale pro srovnání je nesmysl postavit model 3 vs. iOn 🙂

                  Takže by bylo opravdu lepší a smysluplnější srovnat Teslu S z 2012 (jaká byla cena baterky za kWh?) a cenu Tesly S dnes a uvidí se, jaký pokrok v ceně auta nastal vzhledem k poklesu ceny baterky.

                6. Ok tak bylo by fajn srovnávat tehdejší iOn, který opravdu
                  Ok tak bylo by fajn srovnávat tehdejší iOn, který opravdu stál 750k (článek na hybridu z té doby) a dnešní Citigo.

                  Auto cca stejné velikosti, ale s 2,5x větší baterií a o třetinu levnější. Plus inflace za těch 10 let (dalších 16% – 870k pro iOn).

                  http://www.hybrid.cz/test/elektromobilu-peugeot-ion

                  Tedy iOn 16kWh baterie by tehdy stála 17.600 USD při 1100 dolarech/kWh. Při tehdejším kurzu 18CZK/USD 316.800 za battery pack.

                  Citigo by při dnešní ceně $159/kWh stála 37kWh baterie 5883 USD. Tedy 147.000 dolarů při dnešním kurzu.

                  iOn bez baterie: cca 433k – cca 500k na dnešní prachy.
                  Citigo bez baterie: cca 353
                  A ten rozdíl můžeš připsat na vrub větší sérii Citigo.

                7. Ano, jak jsem už psal… jediné EV, kde ten pookrok poklesu
                  Ano, jak jsem už psal… jediné EV, kde ten pookrok poklesu ceny baterky a vliv na cenu auta je znatelný, je právě Citigo a jeho bráchové.

                8. No a o to jde. Snad porovnáváme ty nejlepší a ne ty
                  No a o to jde. Snad porovnáváme ty nejlepší a ne ty nejhorší.

                9. OK, souhlas. Jen by se mohli přidat i ostatní 🙂
                  Akorát mi

                  OK, souhlas. Jen by se mohli přidat i ostatní 🙂

                  Akorát mi nejde do hlavy, co na tom iOn bez baterky je za 500 tisíc, vždyť je to malá krabice, jednoduché auto. Citigo je už lepší, ale i tak, 350 tis. za auto bez baterky, když spalovák tolik nestál ani s komplet motorem? 🙂 Ano, série… ale Citigo je skoro shodné jak EV tak spalovák.

                10. Jde o tu sériovost. Máš nějaké investice do vývoje a
                  Jde o tu sériovost. Máš nějaké investice do vývoje a výrobní linky a je rozdíl jestli prodáš 500 aut ročně nebo 50.000. Pak si můžeš dovolit jiné marže.

                  A počítal jsem s Citigo s průměrem za kWh v oboru, ale věřím, že VW si vysmlouval nižší ceny než byl průměr, takže nemám problém uvěřit Samanovi, že Citigo bylo ziskové i za 450.000. Zvláště když jak říkáš spalovací Citigo bylo levnější než eCitigo i bez baterky. A to je v tom spalováku započítaná cela pohonná soustava, která taky není zadarmo.

            1. To je asi prehnane. Cena baterii v 2010 bola cca 350$ na kWh.
              To je asi prehnane. Cena baterii v 2010 bola cca 350$ na kWh. Dnes je cena asi polovicna a stale ma velky priestor na pokles. Jednej veci ale nechapem, preco su EV drahe aj bez battery packu, ked elektromotor nie je zas taka superdraha zalezitost a invertor podla mna tiez nie.

            2. Ano, fotím stále i Polaroidem, tedy teď přesněji
              Ano, fotím stále i Polaroidem, tedy teď přesněji Instaxem. Jeho ujeté barevné podání a čtvercový formát je prostě moje láska.
              Jeho nedokonalost s možností fotografii hned držet je prostě super a na nic si nehraje.

              Naproti tomu iPhone si hraje na focení, přitom jeho brutal postprocesing fotky jsou naprostý odpad.

              Zkus se někdy zamyslet, co v životě jsou skuečné hodnoty a kde leží kvalita.

              Ostatní tvoje kraviny nekomentuju.

              1. Fotky Polaroidem? Skutecne hodnoty?Si magor? Ja si zasadne
                Fotky Polaroidem? Skutecne hodnoty?Si magor? Ja si zasadne vsechno maluju sam a kreslim do skicaku. Ty jen mackas tlacitko na polaroidu a myslis si jak si originalni. Mel si nekdy v ruce tuzku? Neni nic nad vlastnorucne nakresleny vyjev, to boomeri jako ty nikdy nepochopi.

                Zkus se nekdy zamyslet co jsou v zivote skutecne hodnoty a kde lezi kvalita.

            1. A můžeš nám tedy prozradit sladké tajemství, jakou má
              A můžeš nám tedy prozradit sladké tajemství, jakou má koncern hrubou marži na Citigo?

              Prosím soustřeď se na slovo koncern, pokud vám VW prodává díly za 5 EURO ale pak si veškerou marži vezme, opravdu nejste v zisku 😉

                1. Zalezi na uhlu pohledu. Citigo samo o sobe bude asi vydelecne.
                  Zalezi na uhlu pohledu. Citigo samo o sobe bude asi vydelecne. Ale prodej jednoho EV znemozni prodej smradocha a to zpusobi usly zisk. A tak vznikne virtualni ztrata. Ale opet se usetri na pokute a tim je opet zisk. Nejak tak se ted musi kalkulovat.

                2. zadnej uhel pohledu tam neni, to auto jako celek neni v
                  zadnej uhel pohledu tam neni, to auto jako celek neni v cervenych cislech a nebylo v nich ani kdys bylo za cenu 450k, to s tou virtualni ztratou sis ted nejak zkusil zaspekulovat? fosilni Citigo bylo zariznute prave z duvodu ze by prineslo postupem casu ztraty diky strme klesajicim prodejum modelu, kde naklady na prodej daneho modelu nejsou jen vyrobni naklady, a i udrzeni modelu v nabidce znamena znacne naklady ktere se musi rozlozit mezi prodane kusy, marze byla a je vetsi nez jaka byla na benzinovem Citigo

                3. Evidentně máte zákulisní informace. Kolik tedy škoda na
                  Evidentně máte zákulisní informace. Kolik tedy škoda na jednom citigu vydělá?

                4. konkretni cisla se meni a nebudu zdelovat zadna konkretni cisla
                  konkretni cisla se meni a nebudu zdelovat zadna konkretni cisla

                5. Tak nám by stačila ta aktuální. Jinak je to takové
                  Tak nám by stačila ta aktuální. Jinak je to takové plácnutí do vody. Nevadí.

                6. Buďto sděl marži, nebo se nevysiluj.
                  Kolik činí prodeje?

                  Buďto sděl marži, nebo se nevysiluj.

                  Kolik činí prodeje? Takhle elektrická krbice od bot má kolik? Desetinu procenta? Jasné compliance car, tady není co řešeit.

      1. Nejvýhodnější elektromobil je teď škoda Citigoe IV za
        Nejvýhodnější elektromobil je teď škoda Citigoe IV za 500 tisíc.
        Na tom zrovna není moc vidět jak zlevňují. To si prostě prakticky uvažující člověk nemůže koupit. A většina lidí najezdí tak okolo 10 tisíc km ročně.

        1. Nejvýhodnější nebo nejlevnější?
          A přesně na tom jde

          Nejvýhodnější nebo nejlevnější?
          A přesně na tom jde vidět jak elektromobily zlevňují. Kolik stál elektromobil se stejnou baterkou před 5 lety? Podle mě nic srovnatelného snad ani nebylo.

          A někde podle českého autoklubu byl průměr 15.000 km ročně.

          Update: Tak v roce 2015 byl k dispozici Chevrolet Spark s 21kWh baterií a stál v USA 27.500 dolarů (tedy as 850.000 kč s daní u nás) a byl pro automobilku ztrátový.

          Kdežto Citigoe IV má 37kWh baterku, stojí 500.000 kč a určitě není ztrátový. Takže prosím, přestaňte říkat nesmysly o tom, že jsou stejně drahé a stejně nepraktické jako před 15 lety, protože to není pravda ani před 5 lety.

                1. Asi brigada nebo prescas zdarma – ideologicky fanatismus.
                  Asi brigada nebo prescas zdarma – ideologicky fanatismus.

          1. Když začínal iOn a spol někdy v 2011, cena byla tuším
            Když začínal iOn a spol někdy v 2011, cena byla tuším kolem 750 tisíc? Kolik by to bylo se započtením inflace? Šílená cena za takové auto. Holt, na to ještě nebyla doba.

            Dnes stejný počet aut, co ty trojicky prodaly za téměř dekádu, dnes prodá Škoda modelu Citigo za rok, možná méně 🙂

Napsat komentář