Za leden a únor 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 36 509 nových osobních vozidel. To představuje meziroční pokles o 4,2 %. Aut do zásuvky se ale mezitím prodalo už 958 kusů (+460 %).
foto: Škoda
„V úvodních dvou měsících bylo registrováno 958 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, před rokem to bylo jen 148 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 594 elektromobilů (BEV; 62 %) a 364 plug-in hybridů (PHEV; 38 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:
„Zatímco si v celkových registracích nových osobních vozidel v úvodních měsících připsala Škoda 40% podíl, v oblasti BEV a PHEV vozidel drží 63% podíl za 348 registrací CITIGOe iV a 260 registrací SUPERB iV.“
NEPŘEHLÉDNĚTE Evropský trh s auty do zásuvky vyskočil v lednu o 121 %
Jediná automobilka (mimo Škoda), která registrovala za 2 měsíce více než sto těchto vozidel, byla Hyundai se 137 registracemi (14% podíl za 118 ks Ioniq a 19 ks Hyundai Kona Electric). Třetí automobilkou se 4% tržním podílem BEV a PHEV vozidel bylo BMW, které zaregistrovalo 11 elektromobilů a 31 plug-in hybridů.
Hybridů se za leden a únor 2020 prodalo celkem už 1887, což představuje meziroční růst o 93,3 %. Plug-in hybridy za stejné období vyrostly dokonce o 767 % z 42 na 364 kusů za první dva měsíce roku.
Prodalo se také 328 nových aut s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG, meziročně +260 %) a pouhých 12 vozů s pohonem na LPG (meziročně +91 %).
Škoda měla v plánu letos dodat 2200 elektrifikovaných
Škoda měla v plánu letos dodat 2200 elektrifikovaných modelů, pak to snad zvýšili na 3200. Nepamatuju se přesně.
Cesko jede. To se lidu nebude libit.
Cesko jede. To se lidu nebude libit.
Co to zase kecáš?
Co to zase kecáš?
Moudra.
Moudra.
No právě.
No právě.
Za únor 2020 jen 2 prodané Tesly (to je stejně jak ose
Za únor 2020 jen 2 prodané Tesly (to je stejně jak ose prodalo Rolls Royce), za leden 13 kousků. Takže všichni ti, co na síti žvanili o tom že čekají na oficiální prodej a objednávají asi kecali, což je škoda. Čím si vysvětlujete tak nízké číslo?
Jak píše pisatel nademnou, nakonec tu ty prodeje EV rozhýbá ten nenáviděný VW.
Tesla oficiálně do ČR zatím nedodává model 3. resp.
Tesla oficiálně do ČR zatím nedodává model 3. resp. objednat se už dá, ale první kusy dorazí cca. na konci března nebo tak nějak. Pokud se teda nepletu. Ty, co tady jezdí, jsou dovezené od firem jako dovezuauto.cz a pod.
Je možné, že pak jich bude více, ale docela o tom pochybuji. Předpokládám totiž, že o Teslu 3 mají zájem především informovaní lidi a znalci a těm nedělá problém si ji nechat dovézt. Cena je stejná jako na webu pro ČR objednávky, DPH se odečíst dá a dotace se taky dá čerpat – což jsou pro drtivou většinu lidí (firem), co to kupují, podstatné informace 🙂
Hm, tak uvidíme. Třeba pak naběhnou tisíce a desetitisíce
Hm, tak uvidíme. Třeba pak naběhnou tisíce a desetitisíce kusů.
Tobě naběhne akorát tak žíla.
Tobě naběhne akorát tak žíla.
Přesně tak pane Hořčíku.
Přesně tak pane Hořčíku.
A jaky jste vy element?
Uz vim, rusivy a nezadouci. Mozna ze
A jaky jste vy element?
Uz vim, rusivy a nezadouci. Mozna ze jste i sloucenina. Tipuji H2S.
A pak ti rupne.
A pak ti rupne.
A pak praskne?
A pak praskne?
V prvním měsíci každého čtvrtletí Tesla vyrábí jen
V prvním měsíci každého čtvrtletí Tesla vyrábí jen pro Evropu a v prodeji je jen pár kusů neprodaných v posledním měsíci předchozího čtvrletí.
Ve druhém měsíci vyrábí zhruba na půl pro Evropu a USA, a v Evrope začíná prodej vozů vyrobených v předchozím měsíci jenž dopluly lodí.
Ve třetím měsíci vyrábí jen Pro USA a v Evropě se prodává všechno co bylo dosud vyrobeno a doplulo loděmi. V USA jsou prodeje také na maximu.
https://ibb.co/dpH2m5C
Takže přeci jenom musel přijít ten špatný koncern VW
Takže přeci jenom musel přijít ten špatný koncern VW skrz Škodovku, aby i tady v ČR trochu rozhýbal prodeje EV 🙂 Není nereálné, aby Škoda měla za 2020 nadpoloviční podíl jak v EV tak i v PHEV. A ke konci roku (snad) začne s prodejem EV velikosti Octávky (akorát přizvednuté), na to jsem zvědavý. Pokud už nebudu jezdit dálky, něco takového bych klidně bral.
No, je ovšem otázka, kolik z toho jsou „povinné“ nákupy
No, je ovšem otázka, kolik z toho jsou „povinné“ nákupy dealerů. Ono při tom počtu, když si každý objedná 1 – 2 CityGo, tak to tak akorát vyjde.
Někdy koncem roku jsem četl od Škodovky info, že už mají
Někdy koncem roku jsem četl od Škodovky info, že už mají kolem tisíc objednávek, takže to klidně mohou být reálná auta zákazníkům. Jasně, něco šlo i dealerům, možná ale už koncem roku. Uvidíme na konci roku, ale klidně si tipnu, že Škoda bude mít polovinu trhu s EV, takže její podíl bude ještě vyšší než u spalovacích aut. Kdo by to řekl ještě před rokem, co? 🙂
Nepsali nekde, ze pro CR je jen 2000 ks Citigo iv?
Nepsali nekde, ze pro CR je jen 2000 ks Citigo iv?
Prohlášení škodovky na toto téma bylo (jako obvykle)
Prohlášení škodovky na toto téma bylo (jako obvykle) vytrženo z kontextu. Oni tím dle mého názoru chtěli říct, že se v ČR v posledních letech prodalo
2016: 3180ks
2017: 2953ks
2018: 2770ks
spalovacích Citigo ročně a tedy kdyby se u nás těch elektrických prodal stejný počet, tak by to považovali za zázrak.
Tak 1500 vidím jako reálné číslo pro 2020. Otázka je,
Tak 1500 vidím jako reálné číslo pro 2020. Otázka je, jestli tolik jsou schopni do ČR dodat, jaké mají kapacity. A i to by byl malý zázrak, když si uvědomíme, že tím vlastně nahradí více než polovinu prodejů spalovacího Citigo, které ale bylo cenově za půlku.
Cenově za půlku byli jen ty nejlevnějši verze s namuální
Cenově za půlku byli jen ty nejlevnějši verze s namuální převodovkou. To elektrické jezdi mnohem lépe. Jakoby lehčeji si to někdy vyzkoušejte. Osobně bych asi neměl problém dát třeba 70 tis. Připlatek za tu pohodu . A zbytek ceny se do 100 tis. Km vráti, při nabíjeni nočním proudem to jezdí asi 5x levněji než benzínové.
No to souhlas. Já už bych taky třeba nechtěl auto s
No to souhlas. Já už bych taky třeba nechtěl auto s manuálem a za to si klidně připlatím. Ano, cenová politika u Citigi je příznivá a zákazníci to oceňují.