TEST: elektrická dodávka Nissan e-NV200

Nissan aktuálně uvádí na světovéh trhy svůj druhý elektromobil. Elektrická dodávka Nissan e-NV200 je vskutku multifunkční auto, které může stejně dobře posloužit pro rozvoz zboží, pasažérů nebo jako rodinný vůz.

Elektromobil Nissan e-NV200 – pro rodinu i podnikání
foto: Hybrid.cz

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 přichází na trh čtyři a půl roku po elektromobilu Nissan Leaf. Za tu dobu se elektromobily i automobilový průmysl výrazně proměnily. Jsou dospělejší, zkušenější. Autoprůmysl pochopil, že alternativy nezmizí, ale naopak budou růst.

A bude to právě i díky vozům jako je Nissan e-NV200. Ten je, narozdíl od původního Leafu, založen na oblíbeném spalovacím modelu Nissan NV200. Dodávka konkurující vozům jako je Volkswagen Caddy nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon už ve spalovací verzi.

Výkonná nabíječka za příplatek

Ta elektrická jde ještě o kus dál. Jde o robustní, prostorné plně elektrické auto. Staví na stejném pohonném systému jako Nissan Leaf, tedy 24kWh baterii (využitelných) a 80kW (109 koní) elektromotor. Max. rychlost vozu je omezena na 140 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne během 14 vteřin.

Vůz Nissan e-NV200 je k dispozici ve dvou variantách karosérie: Combi a Furgon (Van). My jsme testovali kombi určené pro max. pět pasažérů. Dá se koupit ve dvou stupních výbavy, Acenta a Tekna. Cena Acenty začíná na 746 000 Kč bez DPH (902 660 Kč s DPH).

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Nastupování je pohodlné
foto: Hybrid.cz

Ani jedna výbava ale bohužel nezahrnuje palubní 6,6kW nabíječku, za kterou se připlácí 20 496 Kč bez DPH. Standardní nabíječka má výkon 3,6 kW a dobije auto asi za osm hodin, zatímco první jmenovaná už během asi čtyř hodin. Standardně dodávaným 6m EVSE kabelem, který propustí max. výkon 2,2 kW, se vůz dobije za 12 hodin. Stav dobíjení signalizují diody na palubní desce.

Rychlonabíjení přes CHAdeMO je bezproblémové, z 0 na 80 % kapacity baterie trvá zhruba 30-35 minut. Teď už jen aby rychlonabíječkami disponovalo více dealerů značky Nissan.

Reálný dojezd 130 km

Vyzkoušeli jsme si, že po Leafu zvládl Nissan i svou elektrickou dodávku na jedničku. Ačkoliv jde tentokrát o auto založené na spalováku, lze mu v praxi jen máloco vytknout. Jako každá správná dodávka, je vůz maximálně upravitelný. V konfiguraci bez zadních sedaček je k dispozici 2,04 m přepravního prostoru na délku, čířka je 1500 mm a objemově jde o 3,1 m3 (ve verzi van 4,2 m3). Užitečné zatížení činí 649 kg (ve verzi van až 770 kg).

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Nabíjecí konektory jsou opět ukryty pod znakem vpředu
foto: Hybrid.cz

Auto jsme testovali zhruba týden a najeli s ním přes 700 km. Ověřili jsme si, že „na knop“ dokáže ujet až 150 km, ovšem to už jsme používali techniky hypermilingu. Reálně je na jaře a v létě bezpečný dojezd kolem 130 km v meziměstském provozu bez dálnice. Jakmile se auto ocitne na dálnici, s max. rychlostí kolem 140 km/h se tam necítí úplně jako doma a stav nabití baterie rychle klesá.

Elektrododávka Nissan e-NV200 má přehledně zpracovaný přístrojový panel, který vás doslova nutí jezdit plynule, obezřetně a obecně šetrně. I to přispívá k prodloužní dojezdu, ihned totiž víte jaký dojezd vám zbývá, jaká je kapacita baterie i jak silně šlapete na plyn. Na „papírových“ 163 km, resp. 170 km pro verzi Combi (dle NEDC) se však přesto nejspíš nikdo nedostane.

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Přístrojový panel vám pomůže jezdit plynule a šetrně
foto: Hybrid.cz

K dispozici je také jízdní režim Eco, který automaticky upravuje odezvu vozidla na zrychlení a řídicí systém klimatizace, čímž minimalizuje spotřebu energie. Režim B lze aktivovat bez ohledu na to, zda jedete v režimu Eco Mode, či nikoli. Zvyšuje sílu systému rekuperačního brzdění. Funguje vlastně jako brzdění motorem u dodávek se vznětovými nebo zážehovými motory.

Dostatek prostoru

Auto má rozměry 4560 mm délky, 2011 mm šířky (se zrcátky, 1755 mm bez nich) a 1858 mm výšky v nezatíženém vozidle. Rozvor činí 2725 mm a i díky němu disponuje dodávka průměrem otáčení 11,13 m, díky kterému zvládne manévrovat v úzkých uličkách, parkovat v těsných prostorech a také najíždět při nakládání a vykládání co nejblíže.

Podobně jako u Leafu, i zde je možné přednastavit vytápění nebo chlazení kabiny a k pohodlí i prodloužení dojezdu přispívá také vyhřívaný kožený volant a vyhřívaná přední sedadla.

Nissan ve svých oficiálních materiálech slibuje „o 20 % menší náklady na údržbu“ auta. To je podle našeho názoru velice střízlivý odhad v porovnání s klasickou naftovou dodávkou podobných rozměrů a reálně mohou být úspory ještě vyšší.

Příjemná je i záruka, kterou Nissan poskytuje. Standardní záruka činí tři roky nebo 100 00 km na standardní díly, a 5 let/100 000 km na „speciální elektrické díly“. Nissan si je svými bateriemi tak jistý, že zpětně rozšiřuje své záruky na všechny evropské vlastníky.

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

foto: Hybrid.cz

Nyní platí, že pokud kapacita baterie elektromobilu Nissan e-NV200 klesne pod 9 z 12 stupňů na palubní desce za méně než 5 let nebo do 100 000 kilometrů, může každý majitel uplatnit záruku.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 rozhodně není auto pro všechny. Pokud se ale jako podnikatel pohybujete se zbožím často po městě a navíc máte k dispozici levnou elektřinu (např. ze své solární elektrárny), určitě se vyplatí nad takovým autem alespoň zamyslet.

vlastní

9 Comments on “TEST: elektrická dodávka Nissan e-NV200”

  1. Skúsenosť:
    v práci s e-NV200 staršia zakladaná verzia

    Skúsenosť:
    v práci s e-NV200 staršia zakladaná verzia aku hlási dojazd pri 100 percentách okolo 140km,,, odjazd je reále pri obsadení jedna osoba- bez tovaru pri rýchlosti 60-70km ak nespustite klímu, ak nespustite kúrenie 120-130km v EKO režime.
    Vozidlo ma úbohu výbavu vzhľadom k cene vozidla – okna nevie zavrieť diaľkovým ovládačom, je to skriňa ma len bočne spätne zrkadla, nemá cúvaciu kameru, ani cúvacie senzore, spätné zrkadla sú len ručne nastaviteľné, majú úbohý zorný uhol , výhľad vodiča na pravú stranu pri výjazde z križovatiek dosť mizerný, až nebezpečný .
    Kúrenie priamo-top, poslabšie – uberie z dojazdu 20km.
    Chladenie je v pohode. – uberie z dojazdu 20km.
    Zrýchlenie je v pohode.
    Maximálna rýchlosť sa zastaví na 134km/h.
    Dojazd na rezervu 20km, pozor nastáva obmedzenie maximálnej. rýchlosti na 100km/h.
    Brzdová sústava účinná.
    Svetlomety používajú klasickú halogénovú žiarovku.
    Predná náprava, auto ma okolo 13000km a už sa začína ozývať
    Nabíjanie akumulátora : cez noc štandardnou dodávanou nabíjačkou – pomalé nabíjanie . z 30 percent na 100 v pohode dobije za 12h
    Rýchlo-nabíjanie, je strašne závisle na teplote akumulátora, z 30 percent na 95 percent trvá v reále cez 1hod, ďalších 5 percent 20 min, ak je teplota batérii nad 15 stupňov Celzia. Ak poklesne na hodnotu okolo 3-4 stupne Celzia , tak sa čas nabitia predĺži dvojnásobne.
    S vozidlom robím v práci denne 20-160 km/12h
    Ekonomická prevádzka vozidla je do rýchlosti 70-80km/h pri 130Km/h je dojazd snáď len 40km-50km

  2. Auto se mi jevíjako maximálně vhodné pro denní dovozy
    Auto se mi jevíjako maximálně vhodné pro denní dovozy produktů zemedělské farmy pro odběratele v Praze. Tichý a levný provoz,
    možnost jízdy a stání prakticky po celém městě.
    Magistrát prý vydává karty pro parkování v celé Praze ( to potřebuji) za 100 kč.

    1. Teď ještě trochu silnější baterie (upgrade Leaf) a
      Teď ještě trochu silnější baterie (upgrade Leaf) a sbohem „ropákům“…
      Už aby to bylo…… ? prajem ti veselú cestu k moru do Chorvátska ,,, Ja s autom na LPG spravím tuto cestu rýchlejšie a min 12h-24h si budem močiť nohy v slanej vode, a ty aspoň ušetríš 1 deň ubytovania a stráviš na nabíjacích staniciach 12h a never tomu že ta tá cesta vyjde lacnejšie… jazdím na služobnom elektromobile už asi rok, a šedivé vlasi z neho veru pribudli, to my ver , neustále dobíjanie batérie a obmedzený odjazd……..

Napsat komentář