Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxicAUTO
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxic
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
Smog zkracuje život až o 2 rokyZDRAVÍ
Smog zkracuje život až o 2 roky

TEST: elektrická dodávka Nissan e-NV200

Jan Horčík - 28 Květen 2015

Nissan aktuálně uvádí na světovéh trhy svůj druhý elektromobil. Elektrická dodávka Nissan e-NV200 je vskutku multifunkční auto, které může stejně dobře posloužit pro rozvoz zboží, pasažérů nebo jako rodinný vůz.auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Elektromobil Nissan e-NV200 - pro rodinu i podnikání
foto: Hybrid.cz

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 přichází na trh čtyři a půl roku po elektromobilu Nissan Leaf. Za tu dobu se elektromobily i automobilový průmysl výrazně proměnily. Jsou dospělejší, zkušenější. Autoprůmysl pochopil, že alternativy nezmizí, ale naopak budou růst.

A bude to právě i díky vozům jako je Nissan e-NV200. Ten je, narozdíl od původního Leafu, založen na oblíbeném spalovacím modelu Nissan NV200. Dodávka konkurující vozům jako je Volkswagen Caddy nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon už ve spalovací verzi.

Výkonná nabíječka za příplatek

Ta elektrická jde ještě o kus dál. Jde o robustní, prostorné plně elektrické auto. Staví na stejném pohonném systému jako Nissan Leaf, tedy 24kWh baterii (využitelných) a 80kW (109 koní) elektromotor. Max. rychlost vozu je omezena na 140 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne během 14 vteřin.

Vůz Nissan e-NV200 je k dispozici ve dvou variantách karosérie: Combi a Furgon (Van). My jsme testovali kombi určené pro max. pět pasažérů. Dá se koupit ve dvou stupních výbavy, Acenta a Tekna. Cena Acenty začíná na 746 000 Kč bez DPH (902 660 Kč s DPH).

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Nastupování je pohodlné
foto: Hybrid.cz

Ani jedna výbava ale bohužel nezahrnuje palubní 6,6kW nabíječku, za kterou se připlácí 20 496 Kč bez DPH. Standardní nabíječka má výkon 3,6 kW a dobije auto asi za osm hodin, zatímco první jmenovaná už během asi čtyř hodin. Standardně dodávaným 6m EVSE kabelem, který propustí max. výkon 2,2 kW, se vůz dobije za 12 hodin. Stav dobíjení signalizují diody na palubní desce.

Rychlonabíjení přes CHAdeMO je bezproblémové, z 0 na 80 % kapacity baterie trvá zhruba 30-35 minut. Teď už jen aby rychlonabíječkami disponovalo více dealerů značky Nissan.

Reálný dojezd 130 km

Vyzkoušeli jsme si, že po Leafu zvládl Nissan i svou elektrickou dodávku na jedničku. Ačkoliv jde tentokrát o auto založené na spalováku, lze mu v praxi jen máloco vytknout. Jako každá správná dodávka, je vůz maximálně upravitelný. V konfiguraci bez zadních sedaček je k dispozici 2,04 m přepravního prostoru na délku, čířka je 1500 mm a objemově jde o 3,1 m3 (ve verzi van 4,2 m3). Užitečné zatížení činí 649 kg (ve verzi van až 770 kg).

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Nabíjecí konektory jsou opět ukryty pod znakem vpředu
foto: Hybrid.cz

Auto jsme testovali zhruba týden a najeli s ním přes 700 km. Ověřili jsme si, že "na knop" dokáže ujet až 150 km, ovšem to už jsme používali techniky hypermilingu. Reálně je na jaře a v létě bezpečný dojezd kolem 130 km v meziměstském provozu bez dálnice. Jakmile se auto ocitne na dálnici, s max. rychlostí kolem 140 km/h se tam necítí úplně jako doma a stav nabití baterie rychle klesá.

Elektrododávka Nissan e-NV200 má přehledně zpracovaný přístrojový panel, který vás doslova nutí jezdit plynule, obezřetně a obecně šetrně. I to přispívá k prodloužní dojezdu, ihned totiž víte jaký dojezd vám zbývá, jaká je kapacita baterie i jak silně šlapete na plyn. Na "papírových" 163 km, resp. 170 km pro verzi Combi (dle NEDC) se však přesto nejspíš nikdo nedostane.

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

Přístrojový panel vám pomůže jezdit plynule a šetrně
foto: Hybrid.cz

K dispozici je také jízdní režim Eco, který automaticky upravuje odezvu vozidla na zrychlení a řídicí systém klimatizace, čímž minimalizuje spotřebu energie. Režim B lze aktivovat bez ohledu na to, zda jedete v režimu Eco Mode, či nikoli. Zvyšuje sílu systému rekuperačního brzdění. Funguje vlastně jako brzdění motorem u dodávek se vznětovými nebo zážehovými motory.

Dostatek prostoru

Auto má rozměry 4560 mm délky, 2011 mm šířky (se zrcátky, 1755 mm bez nich) a 1858 mm výšky v nezatíženém vozidle. Rozvor činí 2725 mm a i díky němu disponuje dodávka průměrem otáčení 11,13 m, díky kterému zvládne manévrovat v úzkých uličkách, parkovat v těsných prostorech a také najíždět při nakládání a vykládání co nejblíže.

Podobně jako u Leafu, i zde je možné přednastavit vytápění nebo chlazení kabiny a k pohodlí i prodloužení dojezdu přispívá také vyhřívaný kožený volant a vyhřívaná přední sedadla.

Nissan ve svých oficiálních materiálech slibuje "o 20 % menší náklady na údržbu" auta. To je podle našeho názoru velice střízlivý odhad v porovnání s klasickou naftovou dodávkou podobných rozměrů a reálně mohou být úspory ještě vyšší.

Příjemná je i záruka, kterou Nissan poskytuje. Standardní záruka činí tři roky nebo 100 00 km na standardní díly, a 5 let/100 000 km na "speciální elektrické díly". Nissan si je svými bateriemi tak jistý, že zpětně rozšiřuje své záruky na všechny evropské vlastníky.

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200 auto

foto: Hybrid.cz

Nyní platí, že pokud kapacita baterie elektromobilu Nissan e-NV200 klesne pod 9 z 12 stupňů na palubní desce za méně než 5 let nebo do 100 000 kilometrů, může každý majitel uplatnit záruku.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 rozhodně není auto pro všechny. Pokud se ale jako podnikatel pohybujete se zbožím často po městě a navíc máte k dispozici levnou elektřinu (např. ze své solární elektrárny), určitě se vyplatí nad takovým autem alespoň zamyslet.

vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-e-nv200/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, jde to dobrým směrem i když ten dojezd mi taky přijde pořad ještě směšný pod 200 km mi to přijde jako vtip, nad 300 km už to začiná být zajimavé..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď ještě trochu silnější baterie (upgrade Leaf) a sbohem "ropákům"...
Už aby to bylo...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články