Britská taxi společnost C&C Taxi z města St. Austell byla mezi prvními, které přešly od spalovacích aut k elektromobilům. Konkrétně zvolila novinku Nissan e-NV200. Ukazuje se, že odvážný tah se vyplatil.
foto: Nissan/C&C Taxi
Britská společnost C&C Taxi má s elektromobily dlouhodobé zkušenosti. Mezi prvními si před lety pořídila celkem šest vozů Nissan Leaf. „S Leafy jsme měli tak obrovský úspěch, že jsme se pro nákup e-NV200 rozhodli prakticky okamžitě,“ přiznává Mark Richards, fleet manager firmy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrická dodávka Nissan e-NV200 mění pravidla hry
Podle tiskové zprávy Nissanu a C&C Taxi ušetřily elektromobily během 18 měsíců firmě v přečtu celkem 2,16 milionu korun jen na pohonných hmotách (které jsou v Británii velmi drahé – kolem 44 Kč/l.
Tak vysoké úspory pochopitelně znamenají i extrémní nájezd. Jedno z aut najelo během pouhých 12 měsíců celkem 123 000 km! To znamená měsíčně 10 250 km neboli 341 km denně.
Firma pochopitelně dostala od Nissanu také rychlonabíjecí stanice a při průměrném dojezdu 150 km na jedno nabití to znamená asi 2,5 rychlonabíjení denně, případně kombinace jednoho až dvou rychlonabíjení s jedním delším nabíjením „pomalým“.
Předchozí příspěvky
Předchozí příspěvky jsou všechny nesmysl !
Já e-NV200 mám už skoro měsíc a je to super a maximální spokojenost 🙂 Denně najezdím po Brně 100-180 km a dojezd vůbec nesleduji a v ničem se neomezuji, když jedu kolem Chademo (rychlé) nabíječky a mám dojezd pod 60 km tak se na 10-15 min připojím, dám svačinu nebo vyřídím 2 telefony a pokračuji v byznise. Na konci směny, cestou domů navštívím rychlou nabíječku, za 20 minut mám dobito na 80% a to ZADARMO a jedu domů. V garáži to strčím do zásuvky a o víc se nestarám. Takto dotankuji elektřiny za 20 Kč a ráno vyjíždím, mám nabito na 100% na 150 Km. Měsíčně zaplatím za elektřinu 500 Kč a na doby kdy jsem tankoval týdně za 2500 Kč už ani nevzpomínám.
P.S. Poviné ručení 600 Kč, neplatím silniční daň a zločinci co rozkrádají HDP a veškerý příjem státu, mají ze mne kulový, protože už jim nesypu spotřební daň z drahé nafty.
Nebolo by odveci ak by
Nebolo by odveci ak by vydali nejaké info o autách ako spoľahlivosť, ako sú na tom baterky a tak. Predsalen taxíky sú hodne veľká záťaž a tie info by boli zaujímavé.
Já si to prostě nedovedu
Já si to prostě nedovedu představit.
Jako uděláte otočku a strčíte se do nabíječky, protože nevíte, jestli náhodou druhá nebude delší?
Taxi po Brně mají na jedno rito nájezd 20-50km (musí se počítat i přejezdy a nájezdy, že ano. Přece nemohou jezdit až do „vybita“, když neví, kam potom zákazník bude chtít odvést.
Nebo se jedná o „charterové taxi“, kde jsou objednávky již předem danné? To se potom samozřejmě dá naplánovat a je to „jiná liga“.
Ale v normálním taxi provozu si to představit nedovedu.
PS: Jak dlouho se to nabíjí na tu rychlonabíječku?
Zajímavé je, že služba
Zajímavé je, že služba C&C Taxi funguje spíše ve venkovském regionu a nikoliv ve městě. Nejspíš má tedy trasy vždy předem dané. Nabíjení elektromobilů Leaf/e-NV200 rychlodobíjením obvykle trvá z 0 na 90-95 % kolem 45 minut.
Pokud je to předem dané,
Pokud je to předem dané, tak to je 80% úspěchu a těch dalších 20% dělá dispečer. Potom se s tím samozřejmě dá takto čarovat.
A 45 minut je taky krásná doba.
Za těchto podmínek bych tedy pochopil i více km na den 😉
Vždyť to v tom video
Vždyť to v tom video říkají:
„Dojezd není problém. 80-90% našich zakázek je v rámci města“. Přes noc nabíjí pomalu, přes den doplní na rychlodobíječce klidně jen 10 minut nebo půl hodiny, pokud jedou na delší zakázku.
vic takovych referenci!
vic takovych referenci!
Firma pochopitelně dostala
Firma pochopitelně dostala od Nissanu také rychlonabíjecí stanice = správná podpora fleetového prodeje.