Tesla začala v gigatovárně vyrábět baterie pro Model 3

Jan Horčík - 19 Červen 2017

V Gigatovárně 1 společnosti Tesla začala výroba bateriových článků pro elektromobil Tesla Model 3. Výroba samotného auta má začít příští měsíc.tesla-bateriovy-clanek-2170-elektromobily

Bateriový článek typu 2170 společnosti Tesla
foto: Tesla

Tesla odstartovala výrobu článků typu 2170 v gigatovárně už v lednu 2017. Šlo ale o články s odlišným chemických složením, které jsou určeny pro domácí baterie Powerwall.

Stacionární baterie mají chemické složení NMC (nikl-mangan-kobalt), zatímco články (baterie) pro auta jsou pravděpodobně typu NCA (nikl-hliník). Jsou lépe optimalizovány pro provoz v elektromobilu.

JB Straubel, technologický šéf automobilky Tesla, o víkendu potvrdil rozjezd výroby těchto nových článků. Články de-facto vyrábí v továrně partnerská společnost Panasonic, Tesla si je pak skládá do větších modulů a výsledných baterií.

bateriové články 2170 Tesla

Největší vliv na cenu nových článků mají ceny niklu, kobaltu, grafitu a lithia, odhalil nedávno Kurt Kelty, šéf bateriových technologií Tesly
foto: Tesla

Elon Musk, šéf Tesly, si od nových článků slibuje výrazné snížení ceny, a to až o třetinu. Postupně je nasadí také do elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla má už dnes na elektromobil Tesla Model 3 víc než 500 000 rezervací. Během příštího roku jich chce velkou část uspokojit. To bude znamenat, že výroba článků v gigatovárně musí dosáhnout 50 GWh ročně.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to by mohlo hezky stahnout cenu kobaltu dolu, kdyz do ted spekulanti sazely na jeho nezbytnost pri prechodu na elektromobily. A tim zlevnit i NMC baterie.

Obrázek uživatele Jolinar

doufam ze se jim u nove chemie povedlo navysit rychlost nabijeni. Anebo snad rovnou pouzili NMC i pro auta.

NMC
Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide
LiNiMnCoO2
offer lower energy density, but longer lives and inherent safety. Such batteries are widely used for electric tools, medical equipment and other roles.
NMC in particular is a leading contender for automotive applications.

NCA
Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide
LiNiCoAlO2
are specialty designs aimed at particular niche roles.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Google ukazuje zněčištění v mapách
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/google-street-view-mapuje-i-znecisteni-ovzdusi-32493?seq-no=3&dop-ab-variant=&source=article-detail

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

00:50 vpravo dole je Tesla S ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ví někdo v čem se baterie liší od té která se montuje do modelu S a X? Zajímá mě především kolik zvládne cyklů a rychlost nabíjení a energetická hustota.

Dá se říci, že technické informace o článcích a baterii pro Model 3 se Tesle daří utajit naprosto dokonale. Tudíž zatím jsou známé jen spekulace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počkejte si na experta Vondráka, ten detailní parametry znal už před několika týdny včetně toho, že se už dávno vyrábějí :-D :-D :-D

Bůh přej štěstí

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26