Tesla ukončí odměny za doporučení, nabíjení na Superchargerech zdarma je příliš nákladné

Jan Horčík - 18 Leden 2019

Elon Musk, šéf Tesly, na Twitteru oznámil, že automobilka končí s odměnami za doporučení zákazníků. Byly prý příliš nákladné.auto nabíjení elektromobilů Tesla Model S a X u nabíjecí stanice Tesla Supercharger

Kromě nabíjení zdarma až na šest měsíců končí v rámci referenčního programu i všechny další odměny (hračky, slevy na solární panely, atd.)
foto: Tesla

V roce 2015 Tesla rozjela referenční program, kterým chtěla podpořit prodeje svých elektromobilů. Tehdy šlo o Tesla Model S a Tesla Model X, dnes platí i pro Tesla Model 3.

V současné době má program podobu šesti měsíců nabíjení u stanic Tesla Supercharger až pro pět přátel, když si jeden z elektromobilů zakoupíte. Podle Muska je ale tento program, zejména díky obrovskému zájmu o Model 3, příliš nákladný.

K 1. únoru 2019 tak bude ukončen a podle Muska nebude nahrazen žádným jiným referenčním programem. Tesla přitom v minulosti nabízela doživotní nabíjení u Superchargerů zdarma dokonce pro všechny zákazníky. Od 1. ledna 2017 ale tuto nabídku zrušila.

UPDATE 18.1.2019 11:55: Vypadá to, že tím hlavním důvodem pro utnutí odměn za doporučení jsou slevy na nový Tesla Roadster. Zákazníci Tesly mohli získat akumulovanou 2% slevu. Někteří tak dosáhli na nový Roadster zdarma a ti nejpilnější dokonce na dva kusy zdarma! Celkově má Tesla rozdat zdarma 80 nových Roadsterů. To je při uvažované ceně $250 000/kus už poměrně hluboký zářez do budoucích příjmů Tesly.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Nic nefunguje věcně.

Obrázek uživatele Radovan

A dokonce ani věčně :-))

P.S. Někdy překlep pobaví....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám pocit pane Radovan, že téma elektřiny zadarmo ve chvíli, kdy náklady přerostou určitou mez jsme spolu řešili poměrně nedávno. Ještě stále jste přesvědčen, že elektřina (OC Karolína) bude věčně zdarma? :-)

Na druhou stranu vám by stačilo 10 let, kdy už si budete kupovat nové auto, to je taky pravda.

Obrázek uživatele Radovan

Podle mne to v OC Nová Karolina bude zdarma věčně, protože Kaufland už má pomalé zdarma (a je jen otázkou času, kdy u něj přes cestu nabíječka vyroste) a Lidl dokonce i rychlonabíjení (ale ten je nejbližší zatím daleko). Když si vezmete, že donedávna dávali ve všední dny 3 hodiny parkování zdarma, pak to zkrouhli, ale i tak na 2. Víkendy stále zdarma a když jdete přes týden do kina, tak zdarma po celou dobu návštěvy kina. A to se bavíme o drahém podzemním parkovišti - na pořízení i na provoz a údržbu. V porovnání s tím je trocha elektřiny v řádu korun z obyčejných zásuvek za pár stokorun pakatel (díky pomalým palubním nabíječkám většiny vozů).
Faktem u mého Iona je, že v dubnu 2019 bude mít 5 let a potřebu ho měnit zatím vůbec nemám. Možná u mne vydrží těch 10, jako poslední spalovák, byť ten už poslední 2 roky většinu času prostál před domem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten kdo psal tenhle článek asi moc neumí počítat... jestli zákazníkovi nabídnu slevu 2% za každé prodané auto s jeho referencí za faktu, že na autě mám 15% až 30% zisku... a to Musk jasně potvrzuje.

Tak pokud dostanu auto zdarma v hodnotě 250 tis. $
tak jsem prodal 50 aut a Tesla na nich má zisk 1875 tis až 3750 tis. $

A jestli je podle někoho velmi prodělečný model, tak je ekonomický negramot.

Tesla spíše chtěla říct, že ty lidi si to auto koupí i bez toho aby někomu musela vyplácet provize z prodeje :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinymi slovy, s proviznim systemem prodam 100 aut a dve daruji zdarma, a bez provizniho systemu pordam taky 100 aut a zadne zdarma nedavam - tzn ten model s provizemi je zjevne ekonomicky spatny a prot ho rusi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla propusti 7% zamestnancu. To je jazda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NORMÁLKA redukce zaměstnanců kerý v začátku TM3 pomohly rozjet výrobu, ted je nahrazují konečně nejen čínský roboti KUKA a zaměstnanci nesou zatím počeba a dostanou trvalý volno :)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z Gigatovárny 1 je budou rovnou vyhazovat do pouště, a Musk jim na cestu v rámci dobročinnosti a záchrany lidstva bude rozdávat úplně ZDARMA flašky s vodou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hahaha,aaahahah hahahaahha.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je teprve začátek milí Tesla milenci.
SC stanice v USA už začínají být tak přeplněné a za rok asi i v EU, že se nabíjení všem zpomaluje, a pro platící to začíná být čím dál častěji neúnosné, takže brzy určitě začne upřednostňování platících při nabíjení, a "zdarma doživotně" nabíjecí S a X půjdou jen minimální rychlostí, aby taky začali konečně platit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je to tak, navštívil jsem někok SC ve Wyomingu a všude je hrozně narváno, podobně jako té na fotce. U jedné jsem dokonce našel dvě Tesly v Idaho Falls a celkově měla SC natočeno 5000 kWh, opravdu masakr :)

imgup.cz/image/LTFa

Obrázek uživatele ozana

Narváno - 8 prázdných stojanů.
https://imgup.cz/image/LTFa

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto to tam vypadá skoro všude mimo Kalifornii :) Na jednom SC jsem dokonce viděl natočeno 1200 kWh a stojí tam rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je samozřejmě kravina. A přeplněné byly nabíječky převážně kolem svátků.

Proč lžete?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Švarci, pokud vím, lhals tady ty sám už několikrát.
Např. ty bláboly o odpovědnosti výrobce vozidla při tzv. "autonomním řízení". Takže pomlč...

Šmarjá Chechto, ty jsi fakt magor.
Takový dyliny jako ty, by měli posílat za polární kruh si stavět sněhuláky, aby neotravovali jinde.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Nechte jej, kazdy ma narok na nazor, to prosim respektujte. Kazdy nazor nas muze obohatit. Pan Realista treba zacne respektovat to, ze ten nazor nesmi obsahovat urazky, nadavky a sprosta slova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Zde ovšem nejde o nějaké právo a názor.
Je to střet faktů a blamáží.
Faktem zůstává vše, co je podloženo přírodními zákony.
Ale blamáže, ty si kdokoli vycucá z prstu.
---
Byl tu žvanil, který povídal o tom, že trolejbus nepotřebuje dva póly přinapájení; další, který nechápal, co je sběrač; jiný, který nepřipouští elektrické svody atd.

Předpokládám, že mluvíte o našem rozhovoru.
Nikdy nikde jsem neřekl, že trolejbusu stačí jeden pól. Stále mi to vkládáte do úst.
Já jsem jen rozporoval Vaše tvrzení, že je nutné druhý pól realizovat ukolejením (dokonce snad celou nápravou či dvěma), a psal jsem, že nikdy nevyzkoušel druhý pól realizovat třeba jen smetákovým sběračem.

Tak prosím, pokud se o tom budete do budoucna zmiňovat, tak v tom znění, v jakém to bylo, a ne v tom které jste si vykonstruoval.
Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Citace:

"Vložil/a Kerosin, Pá, 2019-01-04 08:39

Myslel jsem tím, že by jeli po tramvajovém pásu, tam kde je vyasfaltován.
Kolikrát i autem jedeš po kolejích, a nad hlavou máš trolej.
Žádné ukolejnění bych ať znamená cokoliv neřešil."
----

Takto ta debata začala - nesmyslným nápadem.
Žádný "smetákový sběrač" nelze použít - vysvětlil jsem, pro nelze.
Padaly tam nesmyslné pseudoargumenty o proudech atd.

Ano a kde máte nějaké slovo o tom, že není potřeba druhý pól???
Jediný rozpor byl v tom, jak kvalitní kontakt potřebujete. Vy tvrdíte, že ukolejení nápravou, já navrhoval zkusit kartáčový sběrač, který by dával větší svobodu pohybu.
Navíc jsem nikdy netvrdil, že je to vyzkoušené - jen že to nikdo nezkusil.
Ale něco o tom, že není potřeba druhý pól jste si prostě jen vymyslel, a opakovaně mi to vkládáte do úst což si vyprošuji.

Prostě jste řekl "to nejde" a protože vy víte vše a máte určitě vždycky pravdu, tak je tím je věc uzavřená, že?
Nedávno jsem slyšel hezký bonmot:
Víte proč toho MUSK tolik dokázal? Protože mu staří zkušení pardálové zapomněli říct, že to nejde.

A možná to takhle fakt nejde, nebo respektive bylo by to neefektivní či poruchové - ale víte co se říká.
Kdo nechce, hledá důvod - kdo chce, hledá způsob.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Tohle byla tvá reakce:
"...elektřina DC je v troleji, ne v kolejích.
Proč by tedy podle vás nešlo dobíjet z troleje?..."
----
Ale to je jedno.
Jde o to, že NELZE při takových parametrech, jako 600 V a stovky A řešit ukolejnění jakýmkoli smetákem.
Nemixuj tam "svobodu" a podobné blbosti.

MUSK mě nezajímá, je to marketingový odborník.

A já jsem realista - hledám způsoby, pokud vím, že mají smysl. Pokud nemají, řeším jinak.

V pořádku to už je věc názoru.
Ale něco o jednom pólu jste si prostě vymyslel, a ještě jste to umocnil peorativním označením žvanil.
To mi přijde vrcholně nefér.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
A tohle je co:

"Žádné ukolejnění bych ať znamená cokoliv neřešil."

???
---
Ale k věci:
Ten nápad s napájením trolejbusu stylem "jednodrátová trolej + koleje" JE nesmysl.

Žádné ukolejnění bych neřešil - znamená že bych na ten trolejbus nedával žádnou nápravu, která by pasovala do kolejnic.
Opět tam není o jednopólovém zapojení vůbec nic.
To, že bych někdy popíral uzavření elektrického okruhu, jste si prostě vymyslel.
A možná je ten nápad technicky špatný, a nefungoval by, a nebo by to bylo neefektivní atd... - a možná by to nějak vyřešit šlo.
To už nerozporuju.
Vadí mi jen to, že jste mě označil za žvanila co popírá fyzikální zákony = pejorativní označení na základě smyšleného tvrzení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Bez UKOLEJNĚNÍ nelze uzavřít elektrický okruh.

Nazorne to vidime na trolejbusech :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
ANO, u trolejového vedení se DVĚMA vodiči.
A protože byla řeč o tramvajové trati, na kterou chtěl "Kerosin" pouštět trolejbus, šlo o trolej s JEDNÍM vodičem.
Takže se laskavě vyjadřiuj k tomu, o čem je řeč...!

Tato diskuse už nemá smysl - on nemůže uznat že se mohl mýlit v pochopení (i když třeba nesprávně formulovaného). Teď už to musí dotáhnout do konce aby nemusel ustoupit a přiznat že mrhal svým spravedlivým plamenným hněvem a rozhořčením nadarmo a jen kvůli absenci nadhledu a empatie.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MiŠ:
Tady se mýlil neználek Kerosin, protože neví, je ukolejnění.
A ty seš taky asi jeden z těch, co mají naivní představy o fyzikálních zákonech.

Já tu diskusi četl, nemějte strach.
Jistě, také jsem si uvědomil po vaší výtce o tom že nahoře je jen jeden drát že nejde jen o trolej. Ale zpětně, když si to přečtete, ani Kerosin nenavrhoval jen jeden drát. Pouštěl se do konstruktů ke kterým nemůžu říct jestli jsou reálné. Tam se o rozdílu fyzikálních možností kontaktů s kolejemi nepřu.

Zato vy se stále držíte toho nejslabšího bodu diskuse jako kdybyste nemohl místo toho poučit nás laickou veřejnost, kterou se Kerosin snaží zmást, jak je to s fyzikálními možnostmi kontaktů při vysokých napětích (upřímě řečeno jsem v tomto spíše s vámi).
Někomu nestačí - to nejde, a zejména v konstruktivních diskusích. Nepochopil jste snad že Kerosinovi to nestačí? Jak jednoduché by bylo jednou větou vysvětlit, nebo dát odkaz.

Misto toho se držíte své gramofonové desky a nemáte zájem na ukončení pře. Spíše se vyžíváte v konfliktní argumentaci za použití výše zmíněného nejslabšího bodu diskuse.

A není to jen v této diskusi. Zkuste se zamyslet proč se s vámi všichni nějak moc hádají když máte (nebo si myslíte že máte) pravdu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MiŠ:
Dobře.
Proč se hádají?
Protože jsou líní namáhat hlavu.
---
Kerosin arogantně nehodlá řešit ukolejnění, aniž by věděl, oč jde.
---
Švarc lže o tom, že Audi převzalo odpovědnost za nehody při tzv. autonomním řízení.
---
Další se tu hádal, že trolejové vedení je totéž, co dobíjecí sběrnice.
---
Proč má vítězit hloupost...?

Ok, fair enough.

Bohužel nemůžete soudit ostatní podle sebe. Nemyslím tím v schopnosti používat hlavu ale i co do znalostí a moudrosti.
Každý jsme jiný a máme své limity. Ano, ty jdou posunout, ale až poté co "pochopíme" že za tou čárou je taky pravda. V tomto případě vy máte tu "čáru" dál a předpokládáte že ostatní stačí trknout. To ale není vždy funkční řešení, někdy je potřeba kopanec, 10 trknutí, nebo trpělivé vysvětlování.

To je to co vám vytýkám. Předpokládáte že stačí jedno postrčení a pokud ne, jde o zaostelého jedince který možná bude slyšet na urážku. Takhle to ale nefunguje a fungovat nikdy nebude. Obzvláště v případě kdy předpokládáte určitý rozsah znalostí u toho druhého a on tam není.
V takovém případě je ohánění se "bojem proti hlouposti" dost jednostranné a dovolím si říct i arogantní a omezené.

Co se týče kauzy Švarc... tam bych to hádal na různé individuální hranice v posuzování co ještě je a co už není "reálný provoz". Takové ale diskuse jsou, většinou diskutují dva odpůrci a každý si posouvá tu hranici trochu jinam.

Takže bojujte proti hlouposti, ale ne arogantním odpálkováváním těch co nemají znalosti nebo mají jiný pohled na problematiku. Tak se ten boj opravdu vést nedá.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MiŠ:
Dobře, budu tedy odkazovat na konkrétní témata, která si má ten dotyčný projít.

Děkuji, samotného mě například také ani nenapadlo že když nahoře trolej šoupe o jeden drát že dole to je nutné řešit kvalitněji... možná právě proto ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Dokonale napsane, smekam. Snad se Realista pouci, bude nad nami tupci trpelivejsi, vecnejsi a bez jakychkoliv urazek.

Víte co?
Já uznávám, že vše co je napájeno z jedné troleje (tramvajového tipu) musí jet v kolejích, a musí mít nejméně dvě kontaktní osy (nebo tak nějak jste to psal, že?), aby bylo vždy zajištěno stoprocentní uzavření elektrického okruhu.
Jinak to nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Kdybys diskutoval normálně a nepřinášel naprosto bludné nápady, místo arogantních oháněk se zajímal o skutečné možnosti, pak by debata vypadala jinak a měla by přínos i pro tebe.
Nejde o to, co jsem tam přesně psal o dvou osách, ale o to, že při napětích 600 voltů a stovkách ampér je nutné řádné ukolejnění nejen kvůli provozní spolehlivosti, ale taky bezpečnosti.

Muzete mi prosim vysvetlit, proc je potreba mit 2 kola (nebo dokonce napravy), kdyz staci jeden sberac a tudiz jeden stcny bod s vodicem? Tak nejak predpokladam, ze salina ci vlak tlaci na kolejh vetsi vahou nez pantograf na drat. Nebo je rozdil mezi + a -? Predpokladma spravne, ze ve vedeni je stejnosmerny proud?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Je nutno mít dvě nápravy v kolejích, protože jedna samotná náprava nezajistí dostatečné vedení v koleji. A rozvor musí být minimálně takový, jako rozchod - to kvůli podélné stabilitě za jízdy.

U ukolejnění nestačí jeden bod, nelze technicky řešit.
U dvouosého podvozku nastávají situace za jízdy, kdy je dostatečný tlak třeba jen na dvou kolech.

Z hlediska technického řešení je úplně jedno, zda půjde o stejnosměrný či střídavý proud.

Dekuji.
Takze chapu spravne, ze jde jen o to, ze je nelogicke (a nepopriam, ze neresitelne), aby bylo jen jedno kolo odizolovane a toto kolo dokoncilo elektricky oblouk? Kdyz bych vzal hypoteticky priklad, kde by se z autobusu vystrcil pantograf a dole z nej vypadlo zelezne kolo na kolej s pritlakem minimalne stejnym jako ma pantograf a kolej by byla dostatecne cista, pak by to stacilo ci nestacilo? Kdyz se divam na vodic s pantografem, je tam mensi stycna plocha nez na kole s koleji, ne?
Nejde mi o realizovatelnost, jen pochopeni, ze je nejsou kladene ruzne naroky na ruzne poly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Polarita nehraje roli.
Ukolejnění musí být trvalé - nestačí žádný volný běhoun a podobně.

Aha, dekuji, ja prave z Vasi debaty s Kerosinem nabyl dojmu, ze polarita roli hraje, kdyz nahore staci jedno misto styku a dole musi byt 4. Tak uz je mi to jasnejsi.

Vlakovou trakci tu mame stejnosmernou i stridavou - wiki

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak obecne, je kladen jiny narok na kontakt u jednoho polu (obouch) proudu jak u druheho?

Podle me ne (krom toho, ze hmotnost zajisti "samocisteni", na troleji zespodu blato nebo pisek nebude). Resp. z hlediska ztrat jde o soucet prechodovych odporu na obou rozhranich, cim min, tim lip.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Dobře, možná to takhle opravdu nejde, nejsem elektrotechnik (elektrotechniku jsme měli jen dva semestry a jako vedlejší předmět), takže budiž.
Nicméně, tahle debata se rozvinula (zopakovala) protože jste mi tady (a lživě) vkládal do úst (do klávesnice) něco o jednom Pólu. A ohledně arogantních oháněk - já na rozdíl od vás nepoužil ani slovo žvanil, natož něco hanlivějšího.
To jen tak na okraj ke kultuře příspěvků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Prohlásit, že nebudeš řešit ukolejnění, ať už ten termín znamená cokoliv, to je jasná arogance.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V téhle větě vidět jakýkoli náznak arogance může jen sobecký blbec = realista.

A to je presne to chtene. Stretnou se tu dva (a vice) nazory na stejnou vec a lidi to donuti premyslet, co je realnejsi, kde je pravda a zacnou se pidit po informacich. A to je obrovsky prinos (i jakehokoliv bludu).
Je to tady takovy brainstorming ve vetsim, a proto mnohem radeji ctu diskuzi nez samotne clanky (pan Horcik mi snad odpusti). Za ten rok, co to tady navstevuju, jsem se strasne moc naucil (a i kritictejsimu mysleni, v realnem zivote obklopenem duveryhodnymi lidmi neni tolik potreba). Diky Vam vsem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ano, pídit po informacích - a z nich je mnoho falešných. Nutno je označovat.
A to dělám...

Pan Svarc nelhal, pouze citoval ze zdroju. Na co jineho bychom se meli spolehnout, nez na renomovane zdroje, jako napriklad Reuters. Jeste bych zapomnel na BBC.

Tady neco pro Vas :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Jasně, já ti tady můžu citovat o příletech mimozemšťanů.
A ušetři si zbytečnou práci s vkládáním plonkových odkazů, které neobsahují nic z toho, co tvrdil Švarc...

Reurters v clanku pise nasledujici

In an attempt to address one area of uncertainty, Audi says it will assume liability for any accidents that happen when its automated driving technology is in use.

Tim chci rict, ze Svarc nelze, jen cituje renomovane zdroje. Nebo tato agentura je neduveryhodna a ten, kdo ji cituje je lhar?
Druha moznost je, ze jsem to spatne pochopil, jaky je Vas preklad?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Nikde není oficiální prohlášení, že Audi bere odpovědnost.
Výkřiky novinářů nejsou nic - až tu bude pro konkrétní výrobek glejt od výrobce (a ten by musel být veřejně dostupný), pak se máme o čem bavit.
Jinak jde jen o senzační blábol...

Pan Horcik, "Od 1. ledna 2017 ale tuto nabídku zrušila" mate velmi nepresne. Vsetky tesly S a X objednane cez refferal cca do polovice septembra 2018 maju nabijanie zadarmo - od cca aprila 2017 je sice viazane na prveho majitela - ale to nie je az taky rozdiel. Cize takmer vsetky tesly dodane oficialne do EU cca do konca roka 2018 maju a (zatial) budu mat nabijanie zadarmo (presnejsie povedane predplatene v cene).
Vynimky su, ale nebudem sa tu teraz s nimi zaoberat.
Navyse cena nabijania na SC pre tento rok dodane nove tesly S a X resp. pre vsetky 3ky je na SC vo vsetkych krajinach EU viac ako rozumna a pravdepodobne ani nepokryva naklady na energiu a prevadzku SC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen pro formu, kdyz koupim libovolny starsi model S (85) tak nehrozi ze by nemel dozivotni nabijeni "zdarma" ze?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky to tak chápu. Koupit model S 2017 a starší a mám i jako druhý majitel zdarma nabíjení na furt. Pokud to teda Elon nezmění.

Kazddu teslu z roku 2017 treba overit ci ma este nabijanie zdarma viazane na auto alebo uz len na prveho majitela.
Zmena bola niekedy v aprili 2017 no nepametam sa uz presne, ci sa tykala datumu dodania, alebo datumu objednania (uzavretia konfiguracie)
Odhadujem, ze vsetky tesly dodane v druhom polroku 2017 uz budu mat SC nabijanie zadarmo viazane na prveho majitela.
No na druhej strane nepoznam mechanizmus ako Tesla zisti, ze auto zmenilo majitela...
A keby to aj nejako vedeli v Tesle zistit, tak staci majitela papierovo nezmenit... :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhodujúci je dátum uzatvorenia konfigurácie.

Pokud budu chtit online pristup z mobilu a puvodni vlastnik mi neda svuj ucet (a email), tak to poznaji celkem snadno.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V ucte na tesle sa da zmenit vsetko vratane emailu.

Email zmenit pujde. Ale puvodni vlastnik muze mit na uctu nejake referaly nebo dalsi auta, kvuli kteremu se ho nevzda. Pripadne (pokud kupuju v bazaru nebo CPO a ne primo od majitele), tak na puvodne zaregistrovaneho vlastnika vubec nemusim mit kontakt.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pochybujem, ze novy majitel tesly nebude ziadat mobilny pristup, takze predajca si da velky pozor aby ho mal.
Odmenu za refferal treba vybrat do roka, inak prepada...

Znas to, sediva teorie, zeleny strom zivota.
Heslo proste nebylo, takze neslo udelat tovarni reset, nezbyvalo nez pro klidne spani vypnout mobilni pristup (to uz dneska bez hesla taky nejde), pockat, az bude technicak a vypapirovat s Teslou pripojeni auta k novemu uctu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kdo by to cekal, ze se "zdarma" s "masovym" modelem stane neunosne...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

To by ani nebylo tak hrozné, hrozné ale je, že i poté bude majitel Tesly pořád platit za nabitou kWh na Superchargeru se 125 kW výkonu daleko nižší cenu, než by zaplatil u 50 kW stojanu některého jiného poskytovatele nabíjení. Typicky dnes u SC 4-5 Kč/1 kWh. Ale u ČEZ, pokud si neplatíte paušál a nenabijete alespoň 110 kWh měsíčně, zaplatíte ranec. Shrnuto už se sice bude na SC platit, ale pořád za 2,5 násobný výkon daleko méně, než jinde....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem najel s Teslou S cca 3000km a vždy při nabijeni na SC byla rychlost do 100kw - od 80-95kw/h jen pro upresneni, ale i tak to bylo pekné :)

Zalezi na baterii, mensi (60, 75) maji maximum cca na 95kw (min modulu - mensi napeti - mensi vykon pri maximalnim proudu). U vetsich (90, 100) to na zacatku na chvili jde nad 100kW (125kW jsem nevidel, ale mam maly vzorek)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

U P100D jsem se dostal nejvice na 118kW.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U naší P100D je to cca od 5%-10% do 55%-60% vždy kolem 114kW.

Obrázek uživatele Josef

Záleží na počtu nabíjení na SCH. Pokud číslo u baterie překročí jistou hodnotu, je rychlost nabíjení omezena na 90 kW.

To taky, ale to plati jen pro vetsi baterky. Mensi nejdou nad stovku nikdy, ani nove. Viz BTX5 tady: https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/6-tesla-battery-charging-data-from-801-cars/

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som na mojej 75ke zaznamenal najvyšší výkon 99kW.

Pokud to vydrzi. Stejne jako se zjistilo, ze je neunosna "energie zdarma", muze se pomerne zahy zjistit, ze jsou neunosne "stojany zdarma". Zvlast pokud by se splnilo prani nekterych lidi o otevreni SCh pro vsechny.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Elon kdysi tvrdil, že mu ani tak nejde primárně o zisk, ale o to, aby se elektromobilita nastartovala a prosadila. Takže v tomto kontextu by otevření SC pro všechny bylo logickým krokem. Akorát je otázka, co na to akcionáři.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevidím důvod proč by měli akcionáři oponovat. Přece jenom nabíjení je pro Teslu zdroj příjmů. Více aut, více příjmů.

Nabijanie na SC urcite nie je pre Teslu zdrojom prijmov - ved si pozrite ceny nabijania na SC v svojej krajine, porovnajte so svojou cenou elektriny a hlavne s cenou nabijania u inych poskytovatelov DC nabijania. Cena nabijania na SC urcite nemoze pokryt naklady na elektrinu a prevadzku SC - a uz vobec nie na samotnu elektroniku SC a jej instalaciu. Ak by to malo byt pre Teslu efektivne, potom by musela byt cena nabijania pre mimoteslackych klientom podstatne vyssia. Navyse by bol problem s identifikaciou. Tesla by pre nich musela dorobit system platenia a to by zase navysillo naklady. Je tu aj otazka pripadnej naslednej obsadenosti SC. Ved keby boli SC obsadene neteslami, teslaci by reptali - hlavne ti, co maju navzdy predplatene nabijanie na SC zadarmo by to len velmi tazko akceptovali.

Obrázek uživatele spetak

Nic proti Tesle ani teslákům. Ale prdel by jim neupadla. My netesláci je také na ostatních stanicích akceptujeme - jsme přece na jedný lodi. A vesměs ani nereptáme. Teda pokud neblokují stanici hodinu a déle.
Ale takoví se najdou vždycky napříč značkami. Je to prostě o lidech.

Obrázek uživatele Michelin

To je od vas pekne, ze nas akceptujete na stanicich, kde si platime nabijeni stejne jako vy, a na jejichz vystavbu byli casto vyuzity dotace, tedy penize danovych poplatniku. Pricemz uz jen na DPH odvedli majitele Tesel mnohem vice penez nez majitele vetsiny ostatnich elektromobilu.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele spetak

Víte, nemyslel jsem svým přilspěvkem nic zle. Tesle fandím a vím, že jste si SC zaplatili.
Pokud chcete elektromobilisty kastovat na tesláky a netesláky, je mi to líto, ale nic s tím nenadělám.
Jádrem přilspěvku bylo, že pokud Tesly nabíjení na veřejných stojanech, je to v pořádku. Mají na to stejné právo jako kdokoliv jiný. A Bylo by prima, kdyby v budoucnu umožnila Tesla nabíjení ostatním značkám, byť třeba omezeně a samozřejmě za poplatek.

Ona to je i otázka techniky, SuC má na sobě napsáno 410V rated voltage a není tak jasné, jestli jejich moduly budou umět dotlačit alespoň 450V. Dnes už je na trhu dost vozů, kterým 404V nestačí. (I-Pace, etron, Soul...)

Obrázek uživatele Michelin

To jste, ale vy kdo vyrokem “My netesláci” kastuje elektromobilisty.
A ve svem druhem prispevku jste si odpovedel i na otazku proc na stojanech Tesly mohou nabijet jen Tesly. Protoze ty stojany nejsou verejne. Jejich vystavbu zafinancovala a zatim ztratove provozuje Tesla proto aby meli jeji zakaznici bezproblemove nabijeni pokud mozno bez cekani na volny kabel.

Tedy smyslem je v prvni rade podporit prodeje jejich produktu. A defakto superchargery nahradili puvodni plan stavet stanice rychlovymeny celych baterii. Kdyby sla Tesla touto puvodne zamyslenou cestou take by jste zehral, proc nemeni na tecto stanicich baterky za nabite i jinym elektromobilum?

Osobne pokud to kapacity dovoli nemam vubec nic proti tomu aby je sdileli i ostatnim elektromobilistum. Uz proto, ze elektromobilite fandim a planuji nakupovat do firmy dalsi netesly.
Zaroven jsem uz, ale zazil hodne dost vytizenych superchargeru z nichz nektere uz dokonce Tesla z tohoto duvodu osadila dalsimi stojany, nebo postavila pobliz dalsi supercharger. S nastupem TM3 se pak da ocekavat velky narust obsazenosti sc a proto je naprosto pochopitelne, ze jeste Tesla svoje superchargery ostatnim nesdili, takze poznamky, jako ze by nekomu neupadl zadek jsou dost nemistne.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele spetak

Znovu píši, že jsem tím nemyslel nic špatného. Pokud jste si to tak vyložil, omlouvám se.
Vše, co píšete vím a respektuji to.
Ale zamrzí mne, když přijedu do Vestce u Prahy, je tam volných osm stojanů pro Tesly a na třech čezáckých stojí jedna i3 a dvě tesly přes redukci na Chademo.
To je celé.

Obrázek uživatele Michelin

V pohode. Verim, ze jste to spatne nemyslel.

S tim Vestcem se to da brat take tak, ze nebyt Tesly, tak by tam nestal zadny stojan...
A mozna si dokonce troufnu vyslovit myslenku, ze nebyt Tesly mozna by nestali i nektere jine nabijecky ackoli, zrovna nesousedi s zadnym sc.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Je to hlavně chyba ČEZu, že tam není třeba 6 stojanů ABB.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

To asi ano. Na druhou stranu, kdyby jo, zase se najde spousta lidi co bude nadavat, ze tam jich stoji sest a jinde jsou lokality kde neni ani jeden.
No hloupe, je ze jsou tam jen ty tri a ty hluche lokality mame vsude mozne take. :-)

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebude to tim, že jsou to vesmes americké Tesly, které nemají přístup na evropské SC?

Obrázek uživatele spetak

To nevím, na to by měl odpovědět někdo jiný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna je US verze a druhá nemá nabíjení zdarma, takže paušál ČEZ je skorozdarma nabíjení. Až tu budou TM3, tak si nikdo jiný ve Vestci u ČEZ ani neškrtne, TM3 to budou hojně využívat a než domlátí 60 kW to bude chvíli trvat.

A budes ochotny za pristup k siti (krome poplatku za energii) vlozit jednorazovou "castku na rozvoj site" (to co je schovane v cene te Tesly, i te co nema SCh zdarma), treba 100k?

Protoze pokud ne, tak se to rozpusti v cene za kWh a bude to zase za cenu kolem 1EUR/kWh, ktera je lidem proti srsti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je cca 50 Tesel na jeden SC, tedy ta částka bude cca desetinová.

Pul mega na stojan mi prijde pomerne malo, to snad ani nemuze pokryt samotny hardware. Plus v Americe (vetsina site?), pokud vim, nejedou stylem, ze vse krome hw zaplati nekdo jiny, ale vse jde na ucet Tesly.

Ale budiz, byl by Spetak ochotny zaplatit deset tisic vstupni poplatek za to, ze bude na SCh smet nabijet za 6-8Kc/kWh (bez jakekoliv zaruky, jak dlouho ta cena vydrzi)?

EDIT: uprava ceny kWh podle jineho prispevku.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Když je u nás maloobchodní cena 50kW nabíjecí stanice půl milionu, tak bych čekal, že se tam při takovém množství Tesla dostane se 150kW. Běžně teď staví 20 stojanů a tam by se mohli vejít do 10 milionů Kč. Ale je to všechno jen laický odhad.
K té poměrné ceně - většina majitelů Tesel zaplatila $2000 za jinou barvu než černou nebo $635 za Wall Charger, tak věřím, že by těch cca $450 za možnost nabíjení na SC dala též drtivá většina z nich.

Obrázek uživatele spetak

Ano, byl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano. A druhá věc, Tesla by tím ztratila konkurenční výhodu oproti jiným EV, totiž solidní síť nabiječek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je stejně jenom dočasná výhoda, lidi koukají na značku, pak na cenu a nabíjení je na třetím místě. Většinou to řeší honiči kilometrů, což je tak 10% lidi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je fakt. Ostatně, ceny mohou nasadit klidně dvojí - pro Teslu výhodnější a pro zbytek tržní.

A nabijeni za ceny blizsi tem, jako nabizi ostatni, jeste vice prijmu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj my ani nevěděli že nějaký "program" běží, jakej ftom je boldel :))
PS: a věděli ste že krumlov bude v ruvý číně ;))
zive.cz/clanky/huawei-si-v-cine-postavil-repliku-ceskeho-krumlova-a-dalsich-evropskych-mest/sc-3-a-196783/default.aspx

stejně jako nový závod TESLA GF3 ;) no říše středu nolmálka soudluzi ;))

Obrázek uživatele M.Krupka

Jo Čína je země neomezených možností. Proč vozit miliardu lidiček do Evropy na památky, když pár lidiček může postavit památky pro miliardy lidí přímo v Číně?

Myslíš jako tu vopuštěnou zrezlou Eifilofku uprostřed opuštěnýho nedostavěnýho rozpadajícího se města duchů z roku 2013? Jo toho jsou tam mraky :D
http://lazerhorse.org/wp-content/uploads/2013/08/Tianducheng-Fake-Paris-In-CHina-Eiffel-Rower-in-field-2.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před 5 roky to asi bylo ještě prázdný a opuštěný, ale recenze z minulýho roku ukazujou že věž je v dobrým stavu a byty kolem jsou taky slušně obsazený. Jasně, hejtovat je jednodušší.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol