Tesla rozšíří síť nabíječek Supercharger, budou i v Olomouci a Praze

Jan Horčík - 25 Duben 2017

Chystané uvedení elektromobilu Tesla Model 3 bude znamenat mimo jiné i podstatné rozšíření sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger. A to jak doma v USA, tak i v Evropě.auto Tesla Supercharger nabíjecí stanice nabídnou desítky stojanů

Nové nabíjecí stanice Tesla Supercharger nabídnou desítky stojanů a nejspíš i častěji solární střechu
foto: Tesla

Tesla začala rok 2017 s asi 5000 nabíjecími stanicemi Supercharger. Do konce roku jich má být přes 10 000. Jen v Kalifornii jich přibude asi 1000 - právě tam se totiž očekává prvotní nápor dodávek Tesla Model 3.

Počet Destination Chargerů má ze současných 9000 narůst do konce roku na 15 000. Tesla Motors plánuje budovat rozsáhlejší stanice Supercharger s desítkami stojanů (klidně kolem 100) a speciálními odpočinkovými zákaznickými centry.

Nově začne Tesla budovat své stanice také dál od nejvýznamnějších silničních tahů a blíž městským centrům. V Česku k již existujícímu Superchargeru ve Vystrkově přibudou ještě stanice v Olomouci a Praze. Otevřít se mají do konce roku.

Nejnovější mapa plánované výstavby nabíjecích stanic Tesla Supercharger ukazuje, jak by měla síť vypadat už během následujících měsíců

Nejnovější mapa plánované výstavby nabíjecích stanic Tesla Supercharger ukazuje, jak by měla síť vypadat už během následujících měsíců
foto: Tesla

Další blízký Supercharger se otevře v rakouském Schricku, St. Polten a v Bratislavě. Nové stanice vyrostou také v Maďarsku a Polsku a skrze Balkán až do Turecka.

Elon Musk, šéf Tesly, už také dříve naznačil zvýšení nabíjecího výkonu stanic Tesla Supercharger. V současné době mají teoretické maximum na 150 kW. Očekává se, že s novou verzí Supercharger v3 půjde Tesla nad 350 kW.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v BA budou SC u Auparku.

Obrázek uživatele honza.t

Chcete přilákat zahraniční klientelu .
Na Mapě je vidět, že se pomalu probouzejí i Hotely a začínají svým hostům nabízet k pobytu i nabíjení jak samozřejmost .

Savoy Westend Hotel - Luxury Spa Medical Resort Karlovy Vary
Parkhotel Pilsen Congress Center Plzeň
Hotel Hoffmeister Praha
Hotel Avanti Brno
Clarion Congress Hotel Ostrava
Park Inn by Radisson Hotel Ostrava

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri Bratislave sa uz SC stavia a bude do 3 tyzdnov otvoreny. Lokalitu si zial Tesla nepraje zverejnit.

Obrázek uživatele Cipísek D

http://www.teslarati.com/map/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Aupark, viz výše. Zkuste to někdo odfotit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Nabíjení v Aupark Hradec Králové měli spustit tento týden.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Mě by dávalo větší smysl doplnit i SJ směr, tj. Znjmo, Brno, Ostrava. Olomouc mi přijde také zajímavá, ale až trochu později.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc Olomouc?
Mne by teda daval mnohem vetsi smysl bud nekde u Lipnika, nebo u Vyskova, Olomouc je totiz mimo budou hlavni dalnicni tepnu (D1)....

No možná někdo zaloboval. I to se stává. :-)

---

hariprasad

Protože Olomouc je na dálniční síti Brno-Ostrava a také poměrně dost vytíženou cestou Ostrava - Hradec Králové. Časem se bude možná jezdit do Ostravy přes Kroměříž, ale tímhle směrem je dálnice zatím hudbou budoucnosti. Vyškov je sice dobře u dálnice, ale pokud mají v plánu dostat Superchargery kus od dálnic a blíže k zábavním a nákupním centrům, pak už Vyškov tolik smyslu nemá.
To je ale jen můj laický odhad. Třeba mají i jiné důvody. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vyskov a lipnik jsou i na stavajici dalnici, I na budouci D1 (ktera uz se stavi v chybejicim kusu), na rozdil od olmiku...
Jinak stavet SC mimo dalnice mi prijde jako napad uz uplne na hlavu - SC clovek potrebuje prave hlavne kdyz jede nekam dal (a to jede zpravidla po dalnici)...

Dálnice D1 Vyškov - Lipník se sice staví, ale kdo ví, kdy se to u Přerova propojí. Proto je dnes aktuální Olomouc, což je pohledem do mapy jasné. A za 7 let až to bude spojené, můžou přidat další i tam, to už tu těch T3 bude tolik, že to bude nutné.
Ale když letos, tak Olomouc má smysl.
Ale aby to letos bylo, což moc pochybuju.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lipník ať utre hubu potřebuji Olmik nejlíp z Brna směr Hradec:).Lipník je jak Hliník nikdy ho nikdo neviděl:) a chce SC, Vyškov je zase moc dole k jiným SC.

Hele hele ne aby jste se tam těma kabelama začali škrtit vy furianti :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ocenil bych Supercharger někde na nově budovaném úseku D11. Tak snad se někdy dočkám.

Já bych ho ocenil u nás v ulici...

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Obrázek uživatele Cipísek D

tam se něco rok dva zpátky chystalo myslim na BENZINAch před hradcem po vobou stranách výhledově ;) Zkuste napsat na kompetentnější místa ;)

http://www.bohuslavsobotka.cz/kontakt

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

pro nováčky a študáčky po lopatičce ;))

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger

https://supercharge.info/

http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je uz oficilne ze kazdy bude mat 400kWh rocne na SC a nasledne sa bude platit. Vyrovnavat sa to bude pri najblizsej servisnej prehliadke.

Starsie auta to budu mat neobmedzene az kym sa nerozpadnu tak ako bolo slubene.

Už se ví, jaká bude cena kWh nad rámec volných?

---

Nissan Leaf 24kWh, 135.000 km

Pro ČR uvádějí 5CZK/kWh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a bude z toho další článek na hybridu brzy :)
goo.gl/EE7AFQ

Obrázek uživatele Jan Horčík

Již jsme informovali.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

To s tím placením při servisní prohlídce si jste jist? Máte to ověřené? Není jednodušší pro Muska zaregistrovat klientovo kreditku a strhávat si to přímo z ní, rychle a bez komplikací?
Bude mít Tesla právo zaplatit od nového majitele (příp. odmítnout servis), který přijede na servis a zjistí se, že předchozí majitel tam má nezaplacený účet za odebranou elektřinu a nový majitel odmítne (po právu) odebranou elektřinu zaplatit?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon povedal,že zúčtovat v servise sa bude len pokuta za blokovanie superchargeru po nabití auta. Platba za nabíjanie bude formou kreditu ktorý si majitel auta predplatí nad rámec každoročných 400 kWh, zdarma...

Minimalne to probehlo, kdyz placene nabijeni ohlasovali.
Duvod nemit kreditku v systemu muze byt, ze se nechteji zabyvat PCI compliance (sada nutnych/nudnych bezpecnostnich pravidel, ktere musi splnovat system, ktery uklada kreditky). Kdezto kdyz to resi pres terminal v servisu, maji to "bez prace".

A (abychom pridali trochu konspirace), muze to byt zpusob, jak donutit zakazniky k navsteve servisu - mas dluh na nabijeni starsi nez rok? Nenabijes.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak jelikož berou zálohy na auta přes karty, tak "pracovat" s daty kreditek zajisté již umí. Tohle nebude ten důvod, proč jdou touto cestou.
Ale nevidíme dovnitř, tak to stejně nezjistíme. Jen mi to přijde takové trochu drbání pravého ucha levou rukou...

To nutne nemusi byt stejny system :)
Koneckoncu nabijeci sit informaci o vazbe mezi autem a zakaznikem nepotrebovala a ani ted nepotrebuje (limity jsou per auto, ne per zakaznik).
Ale je fakt, ze vime prd.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo videl jak to vypada v praze na vidensky tak jemu musi byt jasne ze do konce roku to fakt nebude. Defakto pres rok vypada stavba uplne stejne zakonzervovane.

Pan Horcik avizuje otevreni dalsich SuC v CR ,vcetne Phy,do konce roku.Slechti ho,ze nepise letopocet. Modry puntik u Prahy na mape evropskych Suc bude mit za chvili 3 rocni jubileum.

---

heros

Obrázek uživatele ozana

Vystrkov postavili za měsíc.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

Vystrkov ale stavěl E.ON s ELEKTROHRDINOU Ing. Jaromír Marušinec

http://www.hybrid.cz/pribeh-jak-se-stavela-nabijeci-stanice-supercharger-na-vystrkove

http://kcc-hho.webnode.cz/akce/elektrohrdina/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele ozana

To nikdo nerozporuje.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

ale jo. Znamenalo to že TESLA s armádou záškodníků/závistivců/zaprodancu za zády to má vo dost těžší ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Nerikejte..a kdo jsou to oni, prosim ?

---

heros

Obrázek uživatele ozana

E.ON

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Vite stejne dobre jako ja, ze vystavba SuC Tesla Vystrkov trvala vice nez rok a stejne dobre vite ( predpokladam ) ze participace E.ONu na stavbe SuC Tesla byla prilezitostna. Plany vystavby SuC od Tesly v Evrope maji prumerne 1-5 rocni zkluz. Bohuzel...

---

heros

Obrázek uživatele ozana

Dá se to postavit za pár měsíců. Administrativní přípravu pro SC u Prahy mají dávno hotovou.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Nerikam, ze ne. A byl bych osobne velmi rad, kdyby to bylo uz zitra. Bohuzel realita je jina a pan uskutecnovatel projektu ve Vestci funguje uz dva a pul roku jako nespolehliva slibotechna.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co vim ja tak pan Deyl co ma ten Vestec se objevil na black listu tesly za machinace s auty. Tak proto asi zmizel i modry puntik ze supercharge.info a v Praze bude SC na jinem miste. Nevite nekdo blizsi info?

On nikdy neplanoval SuC extra, byla to jen jeho vagni predstava jako soucast "Tesla showromu",to je ta nove budovana budova pred motelem. Ten showrom Tesle porad vnucoval.MEL "NECO" PREDBEZNE S NEKYM V TESLE DOJEDNANO ,MEZITIM TAM PRISEL ALE NEKDO JINY, CENA, KTEROU MEL (ZA)PLATIT SE ZVYSILA A "PROJEKT" TIMTO ZKONCIL.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo ale kolik to bude listovat pro M3 u nás a kolik v rakouskou Slovinsku a Chorvatsku?Potažmo jinde v Evropě? Pořád platí spekulace o pár kWh ročně v zakladu?

Zajímalo by mne jak se připojí k síti s těmi desítkami stojanů.

Úplně stejně jako kdejaká provozovna, kde odebírají stovky kW až jednotky MW. Musí se připojit přímo na VN síť.

Obrázek uživatele PaRi

Taky mě napadá, že si můžou pomoci nějakou vyrovnávací kapacitou dobíjenou postupně ze sítě nebo ze solárů.

To už je jedno. Pokud to bude vytíženější místo, tak nějaká solára na střeše nabíječky budou kapkou v moři v odběru elektřiny.
Jen jsem tím chtěl původně říct, že se někdy z připojení do veřejné sítě dělají zbytečné cirkusy. Je to možná tím, že většina lidí se nepohybuje v oboru, takže neví, že všude kolem nás jsou běžně odběrná místa, kde se odebírají stovky kW až MW a není to nic zvláštního. Je to jen otázka projektu a následně peněz. Není to nic, co by naše elektrická síť nezvládla.

Obrázek uživatele Josef

Myšleno bylo myslím větší vyrovnávací bateriové úložiště. To by mohlo snížit nárazové odběry a pak by se třeba dalo vystačit s jističem 3 x 100 A. Ale záleží na vytížení stanice.

Je to především o penězích. Pokud máte stabilní připojení (což v našich podmínkách je), tak drahé baterky jsou (při větším zatížení nabíjecí stanice) naprosto zbytečné.
Pokud budete mít baterky za miliony (+FVE také za miliony), tak to stále budou max. desítky až jednotky stovek kWh v baterkách. Na střeše budete mít FVE v řádu cca. několika desítkách kWp, které v našich (téměř ideálních) podmínkách dají průměrně cca. 40% kWh z celkového kWp. Pak přijede během 2 hodin 6 Tesel a vycucnou vám třeba půl MWh a z FVE byste baterky dobíjel několik dní/týdnů (při nulovém provozu)
V našich podmínkách je nejlevnější se napojit na VN a dodávku energií ať řeší dodavatel.

Obrázek uživatele Josef

Ano, o FVE myslím nemělo smysl uvažovat, to v našich podmínkách pro dané použití nedává smysl. Ale když uvážíme využití, tak už možná smysl začne dávat to bateriové překlenovací úložiště. Ono kdyby tam bylo 8 stojanů a čtyři by vždy byly schopny dávat 150 kW, tak to máte 0,6 MW. V baterkách by vám stačilo asi 500 kWh, což je pro Teslu výrobně nějakých 2,5 milionu korun. Samostatné připojení k VN síti bude asi levnější, to máte pravdu, ale nevím, jak je to pak s dalšími poplatky.

Technicky je to hezké, ale stále nevidím racionální důvod. Baterky jsou starosti. Musíte je mít kde uskladnit, starat se o ně, na začátku dát dost peněz. Zaplatit se rezervaci příkonu u distributora elektřiny vyjde na "nula nula nic", když to srovnáte finančně oproti baterkám.
Baterky v koncovém místě mají smysl pouze v případě, pokud máte možnost vyrábět levně elektřinu v "blbém" čase, kdy ji nevyužijete, takže ji uložíte do baterek. V ostatních případech je levnější si platit rezervaci příkonu a vyrovnávání špiček ať si řeší distributor sítě (a ten už si klidně od Tesly může pořídit baterky, pokud se mu to vyplatí).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že nebude dlouho trvat, a svět bude plný baterií, které najezdily pár let v autě, pro auto mají už sníženou kapacitu, ale pro stacionární využití stále dobře použitelné. Protože jich bude všude hafo, budou stát pár korun. Myslím, že se pak objeví mnoho nových využití, které za současné ceny nedávají smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak konkrétně v Kalifornii by ty Powerpacky smysl dávaly. Někde jsem četl, že ve špičce si energetické firmy klidně účtují i $12/kwh.

Obrázek uživatele Josef

Tak je do toho třeba započítat i image firmy. Ale je jasné, že Tesla si teď ještě nemůže dovolit nesmysly.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26