Tesla rozšíří síť nabíječek Supercharger, budou i v Olomouci a Praze

Chystané uvedení elektromobilu Tesla Model 3 bude znamenat mimo jiné i podstatné rozšíření sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger. A to jak doma v USA, tak i v Evropě.

Nové nabíjecí stanice Tesla Supercharger nabídnou desítky stojanů a nejspíš i častěji solární střechu
foto: Tesla

Tesla začala rok 2017 s asi 5000 nabíjecími stanicemi Supercharger. Do konce roku jich má být přes 10 000. Jen v Kalifornii jich přibude asi 1000 – právě tam se totiž očekává prvotní nápor dodávek Tesla Model 3.

Počet Destination Chargerů má ze současných 9000 narůst do konce roku na 15 000. Tesla Motors plánuje budovat rozsáhlejší stanice Supercharger s desítkami stojanů (klidně kolem 100) a speciálními odpočinkovými zákaznickými centry.

Nově začne Tesla budovat své stanice také dál od nejvýznamnějších silničních tahů a blíž městským centrům. V Česku k již existujícímu Superchargeru ve Vystrkově přibudou ještě stanice v Olomouci a Praze. Otevřít se mají do konce roku.

Nejnovější mapa plánované výstavby nabíjecích stanic Tesla Supercharger ukazuje, jak by měla síť vypadat už během následujících měsíců

Nejnovější mapa plánované výstavby nabíjecích stanic Tesla Supercharger ukazuje, jak by měla síť vypadat už během následujících měsíců
foto: Tesla

Další blízký Supercharger se otevře v rakouském Schricku, St. Polten a v Bratislavě. Nové stanice vyrostou také v Maďarsku a Polsku a skrze Balkán až do Turecka.

Elon Musk, šéf Tesly, už také dříve naznačil zvýšení nabíjecího výkonu stanic Tesla Supercharger. V současné době mají teoretické maximum na 150 kW. Očekává se, že s novou verzí Supercharger v3 půjde Tesla nad 350 kW.

tisková zpráva

53 Comments on “Tesla rozšíří síť nabíječek Supercharger, budou i v Olomouci a Praze”

  1. Chcete přilákat zahraniční klientelu .
    Na Mapě je vidět,

    Chcete přilákat zahraniční klientelu .
    Na Mapě je vidět, že se pomalu probouzejí i Hotely a začínají svým hostům nabízet k pobytu i nabíjení jak samozřejmost .

    Savoy Westend Hotel – Luxury Spa Medical Resort Karlovy Vary
    Parkhotel Pilsen Congress Center Plzeň
    Hotel Hoffmeister Praha
    Hotel Avanti Brno
    Clarion Congress Hotel Ostrava
    Park Inn by Radisson Hotel Ostrava

    1. Protože Olomouc je na dálniční síti Brno-Ostrava a také
      Protože Olomouc je na dálniční síti Brno-Ostrava a také poměrně dost vytíženou cestou Ostrava – Hradec Králové. Časem se bude možná jezdit do Ostravy přes Kroměříž, ale tímhle směrem je dálnice zatím hudbou budoucnosti. Vyškov je sice dobře u dálnice, ale pokud mají v plánu dostat Superchargery kus od dálnic a blíže k zábavním a nákupním centrům, pak už Vyškov tolik smyslu nemá.
      To je ale jen můj laický odhad. Třeba mají i jiné důvody. 🙂

      1. No vyskov a lipnik jsou i na stavajici dalnici, I na budouci
        No vyskov a lipnik jsou i na stavajici dalnici, I na budouci D1 (ktera uz se stavi v chybejicim kusu), na rozdil od olmiku…
        Jinak stavet SC mimo dalnice mi prijde jako napad uz uplne na hlavu – SC clovek potrebuje prave hlavne kdyz jede nekam dal (a to jede zpravidla po dalnici)…

        1. Dálnice D1 Vyškov – Lipník se sice staví, ale kdo ví, kdy
          Dálnice D1 Vyškov – Lipník se sice staví, ale kdo ví, kdy se to u Přerova propojí. Proto je dnes aktuální Olomouc, což je pohledem do mapy jasné. A za 7 let až to bude spojené, můžou přidat další i tam, to už tu těch T3 bude tolik, že to bude nutné.
          Ale když letos, tak Olomouc má smysl.
          Ale aby to letos bylo, což moc pochybuju.

    1. To s tím placením při servisní prohlídce si jste jist?
      To s tím placením při servisní prohlídce si jste jist? Máte to ověřené? Není jednodušší pro Muska zaregistrovat klientovo kreditku a strhávat si to přímo z ní, rychle a bez komplikací?
      Bude mít Tesla právo zaplatit od nového majitele (příp. odmítnout servis), který přijede na servis a zjistí se, že předchozí majitel tam má nezaplacený účet za odebranou elektřinu a nový majitel odmítne (po právu) odebranou elektřinu zaplatit?

      1. Minimalne to probehlo, kdyz placene nabijeni ohlasovali.
        Duvod

        Minimalne to probehlo, kdyz placene nabijeni ohlasovali.
        Duvod nemit kreditku v systemu muze byt, ze se nechteji zabyvat PCI compliance (sada nutnych/nudnych bezpecnostnich pravidel, ktere musi splnovat system, ktery uklada kreditky). Kdezto kdyz to resi pres terminal v servisu, maji to „bez prace“.

        A (abychom pridali trochu konspirace), muze to byt zpusob, jak donutit zakazniky k navsteve servisu – mas dluh na nabijeni starsi nez rok? Nenabijes.

        1. Tak jelikož berou zálohy na auta přes karty, tak „pracovat“
          Tak jelikož berou zálohy na auta přes karty, tak „pracovat“ s daty kreditek zajisté již umí. Tohle nebude ten důvod, proč jdou touto cestou.
          Ale nevidíme dovnitř, tak to stejně nezjistíme. Jen mi to přijde takové trochu drbání pravého ucha levou rukou…

            1. Vite stejne dobre jako ja, ze vystavba SuC Tesla Vystrkov
              Vite stejne dobre jako ja, ze vystavba SuC Tesla Vystrkov trvala vice nez rok a stejne dobre vite ( predpokladam ) ze participace E.ONu na stavbe SuC Tesla byla prilezitostna. Plany vystavby SuC od Tesly v Evrope maji prumerne 1-5 rocni zkluz. Bohuzel…

                1. Nerikam, ze ne. A byl bych osobne velmi rad, kdyby to bylo uz
                  Nerikam, ze ne. A byl bych osobne velmi rad, kdyby to bylo uz zitra. Bohuzel realita je jina a pan uskutecnovatel projektu ve Vestci funguje uz dva a pul roku jako nespolehliva slibotechna.

                2. Co vim ja tak pan Deyl co ma ten Vestec se objevil na black
                  Co vim ja tak pan Deyl co ma ten Vestec se objevil na black listu tesly za machinace s auty. Tak proto asi zmizel i modry puntik ze supercharge.info a v Praze bude SC na jinem miste. Nevite nekdo blizsi info?

                3. On nikdy neplanoval SuC extra, byla to jen jeho vagni
                  On nikdy neplanoval SuC extra, byla to jen jeho vagni predstava jako soucast „Tesla showromu“,to je ta nove budovana budova pred motelem. Ten showrom Tesle porad vnucoval.MEL „NECO“ PREDBEZNE S NEKYM V TESLE DOJEDNANO ,MEZITIM TAM PRISEL ALE NEKDO JINY, CENA, KTEROU MEL (ZA)PLATIT SE ZVYSILA A „PROJEKT“ TIMTO ZKONCIL.

        1. To už je jedno. Pokud to bude vytíženější místo, tak
          To už je jedno. Pokud to bude vytíženější místo, tak nějaká solára na střeše nabíječky budou kapkou v moři v odběru elektřiny.
          Jen jsem tím chtěl původně říct, že se někdy z připojení do veřejné sítě dělají zbytečné cirkusy. Je to možná tím, že většina lidí se nepohybuje v oboru, takže neví, že všude kolem nás jsou běžně odběrná místa, kde se odebírají stovky kW až MW a není to nic zvláštního. Je to jen otázka projektu a následně peněz. Není to nic, co by naše elektrická síť nezvládla.

            1. Je to především o penězích. Pokud máte stabilní
              Je to především o penězích. Pokud máte stabilní připojení (což v našich podmínkách je), tak drahé baterky jsou (při větším zatížení nabíjecí stanice) naprosto zbytečné.
              Pokud budete mít baterky za miliony (+FVE také za miliony), tak to stále budou max. desítky až jednotky stovek kWh v baterkách. Na střeše budete mít FVE v řádu cca. několika desítkách kWp, které v našich (téměř ideálních) podmínkách dají průměrně cca. 40% kWh z celkového kWp. Pak přijede během 2 hodin 6 Tesel a vycucnou vám třeba půl MWh a z FVE byste baterky dobíjel několik dní/týdnů (při nulovém provozu)
              V našich podmínkách je nejlevnější se napojit na VN a dodávku energií ať řeší dodavatel.

              1. Ano, o FVE myslím nemělo smysl uvažovat, to v našich
                Ano, o FVE myslím nemělo smysl uvažovat, to v našich podmínkách pro dané použití nedává smysl. Ale když uvážíme využití, tak už možná smysl začne dávat to bateriové překlenovací úložiště. Ono kdyby tam bylo 8 stojanů a čtyři by vždy byly schopny dávat 150 kW, tak to máte 0,6 MW. V baterkách by vám stačilo asi 500 kWh, což je pro Teslu výrobně nějakých 2,5 milionu korun. Samostatné připojení k VN síti bude asi levnější, to máte pravdu, ale nevím, jak je to pak s dalšími poplatky.

                1. Technicky je to hezké, ale stále nevidím racionální
                  Technicky je to hezké, ale stále nevidím racionální důvod. Baterky jsou starosti. Musíte je mít kde uskladnit, starat se o ně, na začátku dát dost peněz. Zaplatit se rezervaci příkonu u distributora elektřiny vyjde na „nula nula nic“, když to srovnáte finančně oproti baterkám.
                  Baterky v koncovém místě mají smysl pouze v případě, pokud máte možnost vyrábět levně elektřinu v „blbém“ čase, kdy ji nevyužijete, takže ji uložíte do baterek. V ostatních případech je levnější si platit rezervaci příkonu a vyrovnávání špiček ať si řeší distributor sítě (a ten už si klidně od Tesly může pořídit baterky, pokud se mu to vyplatí).

                2. Tak je do toho třeba započítat i image firmy. Ale je
                  Tak je do toho třeba započítat i image firmy. Ale je jasné, že Tesla si teď ještě nemůže dovolit nesmysly.

                3. Tak konkrétně v Kalifornii by ty Powerpacky smysl dávaly.
                  Tak konkrétně v Kalifornii by ty Powerpacky smysl dávaly. Někde jsem četl, že ve špičce si energetické firmy klidně účtují i $12/kwh.

                4. Myslím, že nebude dlouho trvat, a svět bude plný baterií,
                  Myslím, že nebude dlouho trvat, a svět bude plný baterií, které najezdily pár let v autě, pro auto mají už sníženou kapacitu, ale pro stacionární využití stále dobře použitelné. Protože jich bude všude hafo, budou stát pár korun. Myslím, že se pak objeví mnoho nových využití, které za současné ceny nedávají smysl.

Napsat komentář