Akcionáři nedávno posvětili spojení společností SolarCity a Tesla. Částečky tak zapadly do sebe a Elon Musk může pokročit zas o kus dál. Plánuje nabíjecí stanice Tesla Supercharger s výkonem přes 350 kW!
foto: Tesla
Zatímco dnes se musíme u rychlonabíjecích stanic spokojit s výkonem do 50 kW. Majitelé vozů Tesla pak u nabíjecích stanic Supercharger nabíjejí výkonem až 135 kW. Elon Musk aktuálně na svém Twitteru, že budoucí verze Supercharger v3 nabídne výkon přes 350 kW!
Všechno začalo, když se šéfredaktor magazínu Electrek Fred Lambert zeptal Muska jak to vypadá se Superchargery vybavenými solárními panely. Musk odpověděl, že některé už jsou, ale „Plné nasazení vyžaduje Supercharger v3 a Powerpack v2, plus SolarCity.“ A dodal, že teď je na tento krok vše připraveno.
Když se Lambert zeptal na plánovaný výkon třetí verze Superchargeru a zmínil 350 kW, odvětil Musk: „Jen 350 kW… to mluvíš o nějaké dětské hračce?“ V Evropě a USA je přitom hodnota 350 kW považována za příští standard rychlonabíjení.
Nakonec Musk dodal, že díky využití solárních panelů a úložiště PowerPack budou některé méně vytížené stanice Supercharger ve slunečných oblastech moct fungovat zcela ostrovně, bez připojení k rozvodné síti.
Tesla je dnes jedinou automobilkou, která ke svým elektromobilům poskytuje také celosvětovou síť nabíjecích stanic Supercharger. Ty navíc neustále vylepšuje, podobně jako svá auta, a přístup k Superchargerům je v pro všechny, kdo si elektromobily Tesla koupí do konce letošního roku, zdarma.
Btw. myslím, že na
Btw. myslím, že na Electreku jsem četl, že superchargery byly nedávno „upgradovány“ na 145 kW.
Skvele zpravy. Tipuju ze s
Skvele zpravy. Tipuju ze s novymy clanky pujdou tesly dobit do 15 min. Dalsi z miliardy duvodu proc se vyplati si pockat na M3 a nekupovat kraviny typu Bolt.
A ze jsem tak zvedavy, jaky
A ze jsem tak zvedavy, jaky je duvod kdovi jak dlouho cekat, kdyz si nekdo muze za 3-4 mesicni platy koupit model S dneska (uz jen kvuli neomezenemu pristupu na SC)?
co si mozem kupit ked v
co si mozem kupit ked v hrubom zarabam 2000 EUR ?
Ja se ptam cloveka, co
Ja se ptam cloveka, co vydelava $200/hod a presto stale ceka…
Vidim ze ti to nedava spat:)
Vidim ze ti to nedava spat:) Neboj, ja tolik nevydelavam, byl to jen priklad abych upoutal pozornost.
Omyl, v ceskem casovem pasmu
Omyl, v ceskem casovem pasmu jeste cas na spani nenastal 🙂
Vic nez virtualni plat „virtualniho pritele na internetu“ me zajima, kdy v nasich koncinach pujde EV s PRO ME pouzitelnym dojezdem REALNE koupit. Ampera-E se sem nejspis nedostane jeste rok, T3 dva (a to jsem optimista), nic dalsiho zatim oznameno neni… Zoe uz by asi jakz takz dojezdem stacilo, ale nelaka me zbytkem…
EDIT: jen OT pro „nasrani“ ceskych elektromobilistu – co probehlo nekde na electreku, pronajem (asi ekvivalent naseho operaku) na Leafa je v USA $99, srovnejme si to s 12k, co sviti v reklame vedle.
To bude týdně. Těch 400
To bude týdně. Těch 400 dolarů měsíčně odpovídá operáku.
Jo at si ji koupi. Ja bych
Jo at si ji koupi. Ja bych Sko nechtel bo je to velka krava proto cekam na M3.
Já myslím, že Elonovy
Já myslím, že Elonovy výroky obecně je třeba chápat tak, že jakmile to bude technicky možné (bude dostupná technologie) tak nebude váhat ani minutu s jejím zavedením… Na rozdíl od současného přístupu zavedených automobilek.
Samozřejmě že taková technologie baterií teď na trhu není a ještě nějaký ten pátek nebude. Dle současného vývoje s námi 150kW spolehlivě vydrží do 2020.
no nejaka ta technologii
no nejaka ta technologii baterii co to zvladaji asi bude, pokud je znamo, tak Porsche s Allego to jiz prez rok testuji, a pridali se k nim BMW a Audi aby to mohli v pristim roce zacit zkouset i jinde nez jen nekde v hale Porsche, priti rok maji postavit prvni zkusebni 350kW CCS na verejnem prostoru v Nizozemsku, kde bude slouzit pro vsechny automobilky ktere se k tomu pridaji
prozatim se k tomu hlasej Porsche, Audi, VW, BMW, Renault, Magna, Allego
ta prvni zkusebni verejna nabijecna s 350kW ma stat 13 milionu eur vcetne vyvoje subsystemu okolo, tedy vcetne palubnich elektronik a baterii k tomu vhodnych
No ona je otázka co
No ona je otázka co vlastně testují. Podle mne především vlastní 800V systém a vše co s ním souvisí. Ono 350kW při 100kWh baterii je 3,5C a zhruba tolik už dneska má povoleno Kia a Hyundai s pouch články od SK Innovation. Ale tyto články dají dnes třeba do velikosti Porsche zase jen cca 50kWh.
Tím netvrdím že to do roku 2020 nebo kdy má to auto konečně jít do prodeje nezvládnou. Ale dnes takové články pro sériovou výrobu nejsou k dispozici.
Tohle jsou informace hodné
Tohle jsou informace hodné Hybridu a ne VW a jejich vývoj v otázkách zvládnutí konektivity.
Pochybujem ze by batérie
Pochybujem ze by batérie Tesly zvládli prúd 3-4-5C do 80%..Ak vôbec zvládnu 4C tak maximálne minúty.. Potom sa musí prúd znížiť. Tesla 85 nezvládne myslím ani tých 135kW po celú dobu z 0 na 80%.
Jakym výpočtem se dostáváte ke 4 Coulombum?
Jakym výpočtem se dostáváte ke 4 Coulombum?
350kW je už myslím dost i
350kW je už myslím dost i na Teslu, aby to nějakou dobu vydrželo, dokud nebudou auta s kapacitou 100kW+ běžnou záležitostí, mělo by to i jim stačit.
Jestli bude schopný opravdu některé stanice předělat na ostrovní bude to jistě zajímavé, při těch vzdálenostech na některých transamerických cestách to myslím i celkem dává větší smysl než tahat kabely.
Bohužel je velmi smutný faktem že se krom této společnosti nikdo jiný pořádně nesnaží.
Takže se teoreticky 100KW
Takže se teoreticky 100KW akumulátor nabije z 0 na 100% pod 20min?
Ne, z 0 na 80 %, pak se bude
Ne, z 0 na 80 %, pak se bude muset nabíjení rapidně zpomalit a možná i dřív.
80% za 5-10 min, nabití z
80% za 5-10 min, nabití z 80% do 100% by trvalo delší dobu
Toto bude pravděpodobně
Toto bude pravděpodobně možné až s nově vyráběnými 2170 články, které půjdou nejdříve do modelu 3 a následně do S,X u současných aut tak rychle nabíjet nepůjde.
Presne.. S tým súhlasím..
Presne.. S tým súhlasím.. Terajšie batérie nedajú ani 2C od 0 do 80.