Tesla pracuje na nové 110kWh baterii pro své elektromobily, dá jim dojezd přes 640 km

Jan Horčík - 20 Únor 2020

O větší než 100kWh baterii pro elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X už se nějakou dobu spekuluje. Aktuálně Elon Musk řekl, že auto s dojezdem 640 "bude brzy" a známý Tesla hacker Jason Hughes to potvrzuje.auto elektromobil Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S
foto: Tesla

Jason Hughes známý elektromobilní nadšenec a Tesla hacker. Jakožto zručný kutil se svého času pochlubil světu také svým téměř ostrovním domem napájeným bateriemi (z Modelu S) a solární energií.

Aktuálně se šťoural v nejnovější verzí battery managementu Tesla a objevil a podělil se o několik zajímavých věcí. Především zjistil, že je BMS připraven na nové bateriové konfigurace všech elektromobilů, tedy Tesla Model S, Tesla Model X i Tesla Model 3.

A jednou z nich je také 109kWh využitelných pro dojezd přes 640 km. Zároveň to také vypadá na novou architekturu baterií, které využijí napětí až 450 V s moduly po 108 článcích.

Dnes mají moduly 516 článků, ve 100kWh baterii jich je 16, tedy celkem 8256 článků. Reálná kapacita je 102,4 kWh, využitelná je 98,4 kWh.

Je možné, že v BMS už je příprava na příchod nových baterií postavených na novém typu článků 2170 s výrazně vyšší životností. Koncem minulého roku Tesla odhalila bateriové články s životností až 1,6 milionu kilometrů.

Tesla přitom jen před pár dny představila novou verzi elektromobilů Model S/Model X s dovětkem "Long Range Plus", u který nabízí dojezd 390/351 mil (624 km/561 km).

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Marek_

OFF

Tesla si zahrála jednu z hlavních rolí v novém českém seriálu, konkrétně model X :-)
https://www.csfd.cz/film/616982-zradci/prehled/

Roli drahého (a pro "poctivě pracující lid" nedostupného) auta drogového dealera tentokrát nehrál Mercedes ani BMW, jak oobvykle, ale toto SUV od Tesly...

---

Lexus GS 450h Premium

Předem se omlouvám za příspěvek k tématu..

s těmi 110kWh nemám problém, ale nezdá se mi to zapojení 108s alias 450Vdc max napětí baterie. Pokud si pamatuji správně, tak Superchargery V1 a V2 mají na štítku rozsah výstupního napětí 50-410Vdc. Teprve až SuC V3 pokrývá celý rozsah dle standardu CCS2.0 a to 200-500Vdc. Je možné, že to ty moduly/nabíječky v SuC V1 a V2 zvládnou čistou úpravou firmware, ale určitě by s tím bylo dost práce.

Něco se začíná konečně dít a zahnívající rybníčky EV segmentu se snad začnou mísit nějakou konkurencí. Dle testu časopisu car & driver překonal taycan teslu S raven ve zrychlení, ačkoliv má být papírově slabší. Již po třetím provedeném pokusu se ztráta Tesly začala rapidně zvyšovat a ukázalo se, že umí být velmi rychlá, ale velmi omezenou dobu. Dalším překvapením byl dojezd, ve kterém byla lepší Tesla, ale ne zdaleka o tolik o kolik by dle papírových údajů měla.

https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a30799498/2020-porsche-taycan-turbo-s-vs-2020-tesla-model-s-performance/

Obrázek uživatele Tomáš

To se nebude líbit...

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Prijde pohon plaid se 3 motory a Taycan bude ve WC. Navic je Taycan mensi a presto je velka Tesla s moznosti 7 sedacek jezdit stejne jako cisty sportak. To je fakt smutne pro Porsche.

Ten test je právě o tom, že nejezdí stejně. Teď se bavíme o tom, co je teď. To že Tesla v budoucnosti Porsche smázne je dost dobře možný. Pokud je něco smutného, tak jsou to tvoje příspěvky tohoto typu.

Jestli je ted rozdil nejakych 0,1 sec, tak to muze byt i v reakci ridice. kdo slapne drive na pedal vyhrava. No a otazkou take je, jake podminky byly pred startem. Optimalni teplota baterie, SoC baterky a dalsi. Take je rozhodujici, zda byla seslapnuta brzda i plyn a po uvolneni brzdy se rozjelo, nebo zda start bez brzdy a seslapnuti plynu. Tesla ma automatickou brzdu a tu lze aktivovat/deaktivovat. Pokud byla aktivni, tak je rozjezd o treochu zpozdeny, auto musi nejdrive odbrzdit. Vse muze mit rozhodujici vliv. O testu bylo vzneseno dost pochybnosti.

Obrázek uživatele Tomáš

Vy teda řešíte problémy....

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Jak malej kluk. Hlavně mít "pravdu" za každou cenu.

Obrázek uživatele Marek_

A nebo prostě přijmeme fakt, že v této disciplíně je prostě Taycan rychlejší, I když jenom o málo.

Vždyť o nic nejde, jsou to jen auta :-) Trochu se podivuji, jak tu Teslu pořád bránite...

---

Lexus GS 450h Premium

Také je možné přijmout fakt že nic nemůže být tak exaktně přesné jak je nám to podáváno... říká se tomu kritické myšlení a je důležitým základem diskuse.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

Presne, tady je to jak na srazu vyznavačů kultu.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Zrovna Porsche plival na Teslu jako jeden z nejvic a tvrdil, ze EV je nesmysl a ze to nikdy nebude fungovat. Hajzlove z Porsche by meli drzet zobak a byt v koute. Bez Tesly by ani nevedeli, jak EV vubec funguje. Vite kdo ucil rusaky hokej? A vy fandite rusakum? Je to neco podobneho.

Obrázek uživatele Marek_

No a? Je úplně jedno kdo udělal první výkonné EV. Porsche přišlo s Taycanem později a je momentálně v této disciplíně lepší. To je fakt a je potreba to tak brát. Je to logické, Porsche je víc zaměřené sportovně a je novější.

A že by bez Tesly neudělali EV? Ano, pravděpodobně ne. No a? Udělali teď, když to pro ně má význam, to je taky logické.

Těch příkladů by se našlo více o v jiných oborech, že ten kdo přišel první byl nakonec překonán někým, kdo čekal na ten správný okamžik.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele jurazhor

a kolik se těch momentálně nejlepších už prodalo?

---

jurazhor

Obrázek uživatele Marek_

To já nevím a o tom ta diskuse není.

---

Lexus GS 450h Premium

Dieselmotor vyrobil Herr Rudolf Diesel a Ottomotor Herr Nicolaus August Otto. No a nejlepsi EV Mr. Elon Musk. Tak to bude navzdy.
Taycan je pouze nejlepsi kopie Tesly.

Zkoušel sis s tím zajít k doktoru?

Obrázek uživatele Marek_

I takové příklady známe, že ten kdo přišel později, nakonec prevalcoval toho pionyra :-) Neříkám, že tomu tak bude i teď Tesla vs. Porsche, ale... kdo ví?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

To je známá věc, kterou Taycan demonstroval už asi před půl rokem. Sérii zrychlení 0-200 asi 20x po sobě úplně v pohodě a pořád v plné kondici. Jako Porsche si ani nemůže dovolit nějaké vadnutí po pár sprintech, to by majitelé nepřijali.

---

Lexus GS 450h Premium

Taycan pokořil Teslu Model S P100D Ludicrous+ a stal se držitelem nejrychlejšího času mezi elektrovozy na čtvrt míle.

Obrázek uživatele Tomáš

Off.
Posun v testování baterii.
https://www.greencarcongress.com/2020/02/20200220-attia.html

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Je vidět, že se na bateriích tvrdě maká. A to je dobře.

---

hariprasad

Baterky jsou fajn, čím větší tím lepší, poměřovat kdo má větší baterku bude asi stejně módní jako je poměřovat obsah a počet válců u petrolheads.

Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

550KG baterka stale neporazi 50. kilovou nadrz nafty. To je fakt zoufale.

Zúfalé je , keď je niekto presvedčený, že 50kg nádrž nafty je nejaká výhra.
Ach jaj ...

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Karotka je jak malý Pepíček :-),
Příště bude pomeřovat 1g uranu s baterkou..
Už u-boty jeli pod vodou taky na baterky...
A nikdo kvůli tomu neprudil jako dneska proti EV

Niektorím trvá dlhšie než pochopia, že je lepšie ťahať zo sebou 500kg baterku (ktorá sa stále vývojom zmenšuje), ako 50L nádrž plnú smradlavého a drahého mazutu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Ty seš ale blbec přece. I přesto bys mohl vědět, auta na mazut nejezdí. Mazut je odpadní látka, která vzniká při raginaci

Na mazut se jezdí. Jsou pístové motory, které to spalují. Většinou lodní.

---

hariprasad

Kolik jste vide lodí na dálnici?

Proč na dálnici....? Aha už to chápu..
Emise vznikají jen na dálnici....

A já si celou dobu myslel, že auta jezdí jen po cestě :)

Hrušky s jabkama nemichat...
Řeč byla o mazutu a emisích..
Jedno jestli auto, loď, letadlo, a jedno jestli jedou po dálnici, po moři, ve vzduchu...
A i ty letadla občas jezdí po dálnici...

Ano nemíchat prosím!!!celou dobu mluvíme o autech

Bola to samozrejme nadsázka. Ale, že by som bol kvôli tomu blbec?
Ale ako myslíš.
Pekný deň
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Ta baterka s 550kg je namontovana od vyroby a uz se dal nic nedoleva. Do spalovaku nalejete behem 200.000 km ca. 10.000 litru PHM a ty se premeni na obrovske mnozstvi jedovatych zplodin. A zaplatite pres 300.000 kc.

A s váhou lokomotivy byste to srovnávat nechtěl?

Hmm ja som si myslel ze pri autach porovnavame dojazd a nie hmotnost paliva. Hmm...

No a teď si představte, že z těch 60kilo v nádrži, asi tak 2/3, tj. něco kolem 40kilo stejně vylejete do kanálu, tedy ehm... spálíte úplně zbytečně. Kromě toho spotřebujete na váhu asi tak dvojnásobné množství kyslíku. Takže emisí je asi 180kg. Vozte si sebou svůj kyslík a emise jímejte.

---

hariprasad

Uplne nepochopeni, ale absolutni do nebe volajici zoufalost. Dolezite je, ze si ten vzduch, ktery potrebujete nemusim vozit sebou a nezatezuje mi auto ne asi!

Karotko, no hlavněže ten vzduch nezatěžuje Vás. Že jeho zbytečná spotřeba pro zbytečné spálení 2/3 paliva zatěžuje přírodu, to je Vám fuk, že?

Ano, vzduch vozit nemusíte, ladaže byste jel do kosmu, ale zatězujete životní prostředí. A to je daleko větší zoufalost. Jestliže se pořád dokola omílá, jak jsou baterie při výrobě neekologické a kolik je potřeba surovin a energie, tak by se také hned v zápětí mělo udávat, jak obrovská zátěž je spalování fosilních paliv. Přitom se bavíme jen o CO2, ostatní "marginality", typu NOx, CO, a VOC nepočítaje.
Tak ještě jednou. Na 50 kg paliva potřebujete asi 2x až 2,5x tolik O2, tj. CO2 je cca 150 až 175kg. Kromě toho, přes motor propasírujete i dost vzduchu. Na hmotnost je to asi 15kg/kg (přesněji 14,72kg) paliva, to znamená, že přes motor po spotřebování 50kg paliva propasíruje i 750kg vzduchu.

---

hariprasad

V tom případě je nejlepší auto, žádné auto. To si s EM a jeho velkou baterií moc nepomuzete. Jinak tohle téma mě moc nezajímá, ekologie je pouhý zástěrka. Mě stačí pár mých stromů na zahradě, abych svoji CO2 stopu zahladil, takže mě zajímá pouze ekonomika

Jakoby těch 15kg uhlí, co je při dnešním energetickém mixu potřeba k dobití 30kWh shořelo samo od sebe. Koukám, že zdejší elektromagori jsou čím dál tím větší nevzdělaní diletanti

Moje EV maji spotrebu kolem 15kWh/100km. Pro jistotu si pripocitavate pro obhajeni vasich argumentu 100% prirazku. A navic mam cast z FVE.

Moje má spotřebu 16, ale.ja psal o baterií, ne o km. Každopádně je to daleko více, protože jsem to počítal s účinností přenosnou soustavy 90% a ona je podstatné nižší. A nakonec i vy s fv ji potřebujete, protože bez ní by vám ta FV byla k ničemu

Účinnosť prenosovej sústavy 90% a menej ?
Určite?

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Rozhodne daleko mene. Uvedomte si, kolik transformaci mate, nez se elektrina dostane k vam do zasuvky a ucinnost VN transoformatoru je sice vysoka. Typicky uvadena je az 98%, ale par jich po ceste je a odpor dratu taky neni zanedbatelny.

Hmm a ta nafta sa ako vyrobi, co myslite? Zamavate carovnym prutikom a je? Vobec nebude treba 1,6kWh el. energie aj z uhlia na 1 liter nafty, ze?

Náš energetický mix je naše ostuda.

---

hariprasad

A jestlipak mate predstavu kolik toho uhli potrebuje ke svemu provozu rafinerie ropy??

Obrázek uživatele Jan Veselý

Evropský průměr (data 2019) jsou ~4.4 kg a dále to klesá. Těch 15 kg v ČR hovoří jen o zoufalosti české energetické politiky v oblasti výroby elektřiny. Ale nebojte po 30 letech intenzivního plánování a stavění bude v Dukovanech stát nový reaktor, který ani nenahradí to, co tam bude v té době technologicky dožívat.

Jeste by bylo fer do toho zapocitat plyn, ktery naopak roste a taky fakt, ze vlivem OZE se snizila celkova ucinnost elektricke soustavy az o 15%.

V nemecku se odhaduje ze celkova ucinnost soustavy (EE dodana/EE vyrobena) dosahuje pouze 55% zatimco pred 10 lety, kdy byl vyrazne mensi podil OZE to bylo 65-70%

To jen tak na okraj.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

To je velice zajímavý fakt. Čím to, že s fv klesá účinnost?

Idealni je, ze energii vyrabite a spotrebovavate ve stejnem miste a case. Pokud uprednostnite vetrnik v baltu pro vyrobu elektriny kterou potrebujete v bavorsku, tak se vam snizi ucinnost o ztraty na vedeni nekolik stovek km. Cili vic ee spotrebuji na dopravu, nez kdybych vyuzil lokalni uhelnou elektrarnu. Tim neoobhajuju uhli, jen je potreba si uvedomit, ze to ze vyrobite 1TWh v OZE b baltu tak je z toho min uzitku nez z 1TWh vyrobeneho v miste spotreby.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

A kolik % jsou teda vlastně ty ztráty v přenosové soustavě?

Ztráty v přenosové soustavě v ČR jsou v průměru necelých 5 %. Při práci s vyšším napětím jsou ztráty nižší, naopak při práci s nižším napětím, při kterém se nabíjí elektromobily, jsou vyšší. Počítejme s cca 8 %.https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

V jedne nemecke publikaci ctu 6% na kazdych 1000km. Jedna se o 3f prenos pres stozary. Kabel by mel ztraty mnohem vyssi. Kabel se hodi na max. 30-50 km.

Pokud je tím "kabelem" myšlen přenos DC tak na větší vdálenosti jsou ztráty menší a stačí jeden kabel, pod vodou je to výrazně lepší už od cca.50km.https://www.idnes.cz/technet/technika/nejsilnejsi-a-nejdelsi-vedeni-sveta-tesla-edison-stejnosmerny-stridavy-proud.A190118_121921_tec_technika_mla

Ty ztraty byly mysleny pro 50Hz sit. DC je uplne jina liga, tam kapacitni ztraty nejsou. Na hodne dlouhe vzdalenosti je DC prenos jednoznacne efektivnejsi. Jak jsem psal jinde, jsem zastance prechodu prenosove i rozvodne site na DC. Pak by nebyl vubec zadny problem s pripojenim libovolneho poctu FVE k siti. U AC site je vse zbytecne komplikovane. Historicky bylo AC napeti vyhodne, ale to uz neplati. A nabijeni EV pres AC je take zbytecne ztratove.

V tom případě souhlas viz odkaz, ty přenosy DC jsou fantastický.

Takže maraou o pár příspěvků nahoře píše holé nesmysly a karotka mu na to skočil i s navijákem...?

Karotka to počítal před 2. léty, dopočítal se 83% i s transformací do každé zásuvky. Myslím, že to ale bude daleko více.

S tým by súhlasil predsa každý odborník typu runner452

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Neměl jste na mysli:https://www.svarecky-obchod.cz/stavebni-stroje/vibratory-betonu/14390-vysokofrekvencni-ponorny-vibrator-runner-plus-42.htm

To bol iba šotek
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

1***
:-))
Nebohý karotka se sám chytil do trollí pastičky...

Jak velký máte zásobník vody?

.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Nejlepsi by bylo, kdyby ste pouzival ropu z vlastni tezby. Pak by se nemusela transportovat desetitisice km lodi nebo trubkou z jinych kontinentu. A uplne nejlepsi by bylo, kdyby se nemusela ani rafinovat. Benzin primo z vrtu na zahrade, mate?

Jasne, on ten uran do reaktoru naskace asi sam a ten plyn vubec neni to same. Zkus nekdy napremyslet, nez neco napises.

Já jsem pro. Já jen argumentují na blbý komentáře

Můj komentář je o tom, že ono váhové srovnání hmotnosti baterie a hmotnosti paliva je také velmi hloupé, nedomyšlené a až prostoduché.

---

hariprasad

Není, vyšší hmotnost způsobuje jiné problémy

Obrázek uživatele PaRi

Určitě, ale ne významné.

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Nevyznamne, fakt si tim jste tak jisty. Je dost rozdil ridit 1.5T a 2.5T koloz, kdyz to ma nekam dojed. Je dost velky rozdil jezdit i jen s prazdnym autem a s autem s celou posadkou. Bagatelizujete neco, co je zasadni.
Mimochodem Deutche Post na svoji EM dodavku musela shanem ridice kamionu, kteri nejsou jen tak dostupni.
No jeste ze mame omezeni na Becko do 3.5T ze, to uz by Teslaci museli ridit nakladak.
Rozhodne neni v nicim zajmu, aby po cestach jezdilo daleko vice materialu nez ted. Jednak se nici vozovka a to hlavne ve meste a okrajovych ctvrtich na to komunikace nejsou uzpusobeny. Ja bych teda nebyl rad, aby mi Tesla prijela pred dum a zaparkovala na chodniku, tak jak to bezne delaji jini. Zkuste si udelat pruzkum mezi majiteli EM, hlavne teda Tesly a i3 jak dlouho jim vydrzi pneumatiky. Hmotnost u auta je dost zasadni parametr.

Obrázek uživatele Tomáš

Neni to zoufale, je to fyzika.
A vlastne to vubec nevadi.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Marek_

To je hmotnost packu 85 kWh:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

---

Lexus GS 450h Premium

Čo je 50kg nafty oproti 27mg uránu? Trápne.

Ty si trápne. Jestli umíš počítat, tak při hmotnosti Passatu 1500kg je to v tvém případě asi 3,5% rozdílu hmotnosti, v druhém případě je to asi 30%, chápeme?

když má pak ale EV s tak výrazně těžší baterií dojezd dost porovnatelný jako ten Passat, tak to není zas tak špatné. Váha baterie pak přispívá k bezpečnosti - nizké těžiště, zpevněná konstrukce díky baterii v celé podlaze...
Takže vyšší váha zas tak nevadí

Passat s plnou nadrzi nafty ujede v beznem dalnicnim rezimu i 1250km. Kdyz bych predpokladal sporivou jizdu jako u EV = 110-120km/h
Tak by to dalo 1350km na jednu nadrz... porovnatelne to je, ale porad je to polovina.

Zvysovani bezpecnosti pridanou hmotnosti je pak velmi kontroverzni tvrzeni :)

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Zvysovani bezpecnosti pridanou hmotnosti je blabol. Je to prave naopak. Kdyby to byla pravda, tak nam stat vsem rozda ridicaky na nakladak bez kecu a levice nebude bojovat proti SUV.

Jestli je pro vás dojezd na jedno tankování nejhlavnějším kritériem, tak si zůstaňte u spalováka. Já jezdil i s benzínem s dojezdem něco přes 400 km a také jsem v pohodě přežil.

Je snad lepší sedět v tom lehčím objektu ze dvou které se srazí ?

A pak je tu také otázka jestli je 1350km k něčemu dobré když máte benzinky co 18km (nebo tak nějak).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To je stejne debilni logika, jak u tech majitelu SUV. "Mam vetsi a tezsi auto , jsem vic v bezpeci..." To vsak plati jenom do chvile, nez maji to tezke SUV vsichni.

Pri vetsi hmotnosti musite umorit vice kineticke energie k zastaveni... tato se nekde musi projevit, at uz v brzdach, nebo promenit v deformacni energii.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

No já neobhajuji toto "zbrojení", naopak mi to také vadí.
Otázka byla zda je vyšší váha k něčemu dobrá z hlediska bezpečnosti.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Odpoved zni obecne ne... je kontraproduktivni, leda povazujete sesrotovani nejakeho chudaka v malem aute za celkove vyseni bezpecnosti.

BTW> k zamysleni je zastaralost zkusebnich predpisu (napr. FMVSS 301, nebo 215), ktere jsou poplatne dobe vzniku. Tehdy byla stanovena prumerna hmotnost auta na 1368kg a zkusebni bariery maji prave tuto hmotnost, celkova hmotnost dnesnich BEV jde v klidu pres 2tuny.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Takže, obecně, když se srazí dvoutunová krabice s jednotunovou a v každé bude něco křehkého - rozbijou se úplně stejně?
Nebo, kdybyste si měl vybrat v které krabici sedět, kterou byste si vybral, bude to jedno?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Pouzijme vas egocentricky sobecky pristup na provoz spalovaku ve meste a nemusime vubec elektrifikovat.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Spotřeba Passatu dle nezávislých měření vychází kolem 7 l/100km. Takže 50 litrů vychází na dojezd 714 km. Kdeže jste vzal těch 1250 km při dálniční rychlosti?

Z vlastnich uctu

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Marek_

Když jedu po dálnici kolem 110-120 (jak bylo zmíněno), tak se na spotřebu 7 l/100 hravě dostanu i s mým hybridním 6-válcovým Lexusem. Ten Passat v naftě to musí zvládat v pohodě pod 6.

---

Lexus GS 450h Premium

pod 5,5 jsem bezne jezdil. S Oktavkou III v nafte jsem jezdil za 4,6, ale ta ma zase o dost mensi nadrz.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Ted jsem jel Rakousko kousel za Linc, tam spotrebs 5.6 zpet 5.1 stabilne 120, 130. Avensis 2D. Plne nalozene auto 2 dospeli, 2 deti.

Válka v Sýrii je nákladná a Putin se raduje za každý prodány litr ropy. A když máte spotřebu pod 5 l/100km, tak ho to moc nepotěší že. Ale zase plná nádrž mu už vykouzlí úsměv na xichtu. Jen tankujte, Rusáci můžou házet větší bomby.

Nj, to se Obamovi moc nepovedlo s tou Libyí a Sýrií. Statisíce mrtvých a plynovod z Kataru stejně nebude. Samozřejmě by bylo skvělé mít větší konkurenci a srazit cenu, ale nepovedlo se. Také si musíte uvědomit, že zatím nemáme žádnou použitelnou alternativu k plynu, ropě a jádru. Vy byste nejraději všechno zakázal, ale to bychom to v Evropě jaksi pochcípali.

Evropa exportuje zbozi ve velkem do USA a tak by bylo prirozene odebirat jejich plyn a ropu aby se vyrovnal obchodni prebytek. Rusaci nas ohrozuji a my jim jeste cpeme miliardy do kapes a riskujeme obchodni valku se spojencem. To je sebedestrukcni strategie. Jelikoz importujeme rusky plyn a ropu, vznika snaha uvalovat vysoke cla na evropske zbozi ze strany USA. To muze obhajovat jen rusky kolaborant.

V tom má Trump pravdu, že nepřispíváme ani slíbené 2% do NATO, chceme chránit před Rusy ale zároveň od nich celá Evropa odebírá plyn.

Cely Nordstream 2 je duvod uvalit na nemecka auta rovnou 50% clo.

A proč jenom němci? Na finančně náročné akci se vedle ruského Gazpromu (50 %) podílí i západoevropské energetické koncerny Uniper, Wintershall, francouzský Engie, rakouský ÖMV a britsko-holandský Royal Dutch Shell (každý po 10 %).

Mate pravdu, potrestal bych vsechny kdo nas pres NS2 nahani do ruske zavislosti.

Už máte zase v lednici ruskou vodku a kaviár co?

Od rusaku nic nekupuji. Leda produkty ktere byly vyrobeny z ruskych surovin. Chtel jsem koupit zimni pneu Nokian, ale kdyz jsem se dozvedel, ze se nektere vyrabi v rusku, tak jsem koupil jine.

Měl by jste být zasadový, tak že ani ty suroviny.Svět není jenom dobro a zlo, to je jenom v pohádkách pro děti do cca. 10let.Znáte to úsloví: američan je pouze lépe oblečený rus?

Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje suroviny nebo soucasti, ktere pochazi z ruska a koupi se podporuje nas nepritel, ktery nas oznacuje jako hlavniho nepritele. Urcite by to prospelo snizeni ruske agrese.

Obrázek uživatele Magy

"Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje suroviny nebo soucasti, ktere pochazi z ruska a koupi se podporuje nas nepritel"
OMG, pokial vy nie ste paranoidny, potom uz neviem...

Vzhladom na situaciu dodavatelskych sieti a distribucii tovarov, dielov a materialov, take lietadla Airbus obsahuju suroviny a diely v podstate z KAZDEJ krajiny. Vratane Ruska, Ciny a ktovie ci nie aj Severnej Korei (napr. v Kaesong Industrial Regione, teda defakto vyrobenych v J. Korei, ale pracovnikmi zo Severnej). Podla vasej logiky predpokladam, ze uz z principu odmietate lietat airbusmi.

---

Nissan e-nv200

Kdyz se to bude na zbozi ktere kupuji psat, tak ho nebudu kupovat. Tak jednoduche to je.

Obrázek uživatele Magy

prave preto to na ten tovar nepisu, lebo by podporovali len choru (a zbytocnu) nenavist. Navyse ziaden zakon nic take nevyzaduje a dufam, ze nikdy vyzadovat nebude.

---

Nissan e-nv200

A tu definici nepřitele budete určovat vy osobně, nebo se na to ustanoví komise o cca.499 speciálně proškolených odborníků?Na silvestra by jste měl asi ůspěch, ale v reálu bacha na bílé pláště.PS američani berou od rusů RD 180 embargo neembargo.

Tak si prectete oficielni ruskou vojenskou doktrinu, kde vsichni clenove NATO jsou vojensky nepratele a jsou na nas zamerene jaderne rakety. Kdyz rusak o me tvrdi, ze jsem nepritel, tak takovy stat je pro me take nepritel. Zadnou komisi nemusim zakladat, rusaci to udelali za nas.

Tak dejte odkaz na tu oficielni ruskou vojenskou doktrinu, ale original, ne články ala blesk.Místo sledování čt si občas přečtěte např.https://www.welt.de/politik/article204938450/Moskau-Merkel-stellt-sich-bei-zwei-Fragen-mit-Putin-gegen-die-USA.html nebo https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-usa-oligarcha-prezident-kolomojskij-boj-valka-penize-mmf-nato.A191129_170206_zahranicni_luka možná vám spadnou ty růžový brýle.

Az budou rusaci psat latinkou a srozumitelnou reci, pak to najdu. Do te doby jsem odkazan na preklady a treti zdroje. Ale kdyz jste takovy nadseny kamarad rusaku, tak tu jejich rec ovladate a muzete si vse dohledat. Presne to same plati pro vsechny asiaticke reci, ktere jsou pro prime odkazy jaksi nedostupne.

Když něco tvrdím tak to doložím, jinak dopadnete jako Hitler je gentleman,rusko,usa a čína jsou velmoci a dělají si svoji politiku bez ohledu na své okolí i spojence a nedělejte si iluze, že by nás pro své zájmy neobětovali, podívejte se do historie jsou tam stovky případů, tím končím.

Hlavne vy byste se mel ridit vlastnimi pravidly. Kdyz pozadujete originalni zdroje ode mne, tak mi pro sva tvrzeni poskytnete take originalni zdroje a ne jako uvadite vyse idnes.cz a welt.de.
Jste obycejny sasek.

Vy jste tvrdil, že jste četl"oficielni ruskou vojenskou doktrinu"tak jsem logicky chtěl original(zjistěte si co znamená slovo oficiální)Ty odkazy jsou originální články autorů, kteří hodnotí i za pomocí odkazů nějaký stav věcí.A srovnávat státní dokument s článkem v novinách, to doufám nemyslíte vážně?

Oficialni ruska doktrina znamena akorat tolik, ze text pochazi od ruskych uradu a ze se ji rusky stat ridi. Vubec to neznamena, kde to bylo psano a kde jsem to cetl. I kdyby jsem to cetl na kousku hajzlpapiru na ktery byl puvodni text napsan, porad se bude jednat o oficialni stanovisko ruskeho statu. Rusko nas timto oznacuje jako nepritele a to je to podstatne. A druha podstatna vec na teto diskuzi je, ze nechapete vyznam jejich nepratelskych aktivit.

Tak se trochu poučte, tady máte dle mě reálné zhodnocení včetně odkazu na originál http://www.onwar.eu/2014/12/28/porovnani-ruskych-vojenskych-doktrin-2010-a-2014/

A protože čas jsou peníze,tady máte výcuc toho podstatného:Nová verze vojenské doktríny nepředstavuje tak převratnou změnu, jak ji původně interpretovala některá zahraniční a česká média. Nová verze doktríny otevřeně konstatuje, že hlavní vnější hrozbou pro Rusko je rozšiřování a posilování NATO a jeho globální aspirace.

To rozhodně není totéž, jako kdyby bylo NATO či USA označeny v doktríně za potenciální protivníky. více na http://www.amo.cz/nova-vojenska-doktrina-ruska-na-pokraji-studene-valky/

double odstraneno

Psal jsem jinde, ze by vsichni co podporuji Nordstream 2 meli byt potrestani. Vcetne Frau Merkel. S USA riskujeme obchodni valku a pritom by stacilo vymenou za nase zbozi odebirat US ropu a plyn. Tim by se vyrovnal obchodni schodek USA s EU a rusaci by meli mene prostredku na nase ohrozovani.

Nejste bratranec 42,ten zápal až fanatismus je podobnej,PS nevytahujete každý ráno před domem americkou vlajku?

Ruskou agresi nezapomenu, runner42 neni muj bratranec a nemam potrebu nejake vlajky vytahovat. Ty rude vlajky se srpem a kladivem z dob minulych me stacily.

No ale passat ma tu nadrz ponnekud vetsi (k 70 litrum), a tezko muzes porovnavat normovanou spotrebu tesly prot "realnemu" mereni....

nahoře se zmiňovalo 50 litrů, když se to přestalo hodit, tak přihodíme dalších 20? ;)
Přesně tak, reálný dojezd oproti oficiálnímu je často velký rozdíl. Průměrně je reálný dojezd u spalováků o skoro 40% horší, některé německé mají i o víc jak 80% horší.
U EV to může být podobné. Ale dneska dojezd už u mnoha EV bohatě stačí. Z Prahy se dá s TM3 LR dojet na 1 nabití skoro všude po ČR. Váha neváha

Nj Rado, ale "dá dojet" není totéž jako dojedu. Prostě se smiř s tím, že dnes to nejsou auta vhodná na dálkové ježdění a nemá cenu to obhajovat. Na to je dnes stále lepší Mondeo s nádrží 70l a spotřebou při 140 okolo 6L.
A co se týká té hmotnosti. Asi si každý odpoví sám, jestli je do města lepší 2,5t auto se spotřebou 20kWh nebo 0,9t auto se spotřebou 6L benzínu. Pro mě je to jasně to benzínový.

6L benzínu stojí 200 Kč, 20 kWh proudu stojí podle tarifu dejme tomu 60 Kč tak co je lepší?

Tesla 3 ma hmotnost kolem 1800 kg a realnou spotrebu 14kWh/100km. Primy protikus bude asi nejaky BMW 6ti valec se spotrebou 9 l/100km. Kdyz operujete s takovymi daty co pisete vyse, ukazuje to vasi zoufalost jeste zachranit ztracene pozice. Neni to tak davno co vam podobni trousili hlouposti o technicke nedostatecnosti EV. To vam jaksi uz nikdo neveri, tak ted mate jinou, jeste hloupejsi strategii pomlouvani. Stejne to mate marne, smradochum odzvonuje a nic s tim neudelate.

Absolutně nechápu, proč bych to měl srtovnávat se 6tiválcem za 9L spotřeby???? Jakože potvrzení toho, že se do města nehodí ani jedno?
Já osobně Tesla S85D jsem měl spotřebu 18kWh po městě. A neváží 1800Kg.
O dalších výplodech fantazie nediskutuju

Skúste byť konkrétny. Rád by som poznal auto (EV) s hmotnosťou 2,5t a spotrebou 20kWh v meste.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tesla S.

Vy musíte byť ale fakt veľký srandista.
:)))

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Chtel bych videt ktere benzinove auto ma ve meste spotrebu 6 litru a ktere BEV ma spotrebu 20 kWh. BEV je ve meste hodne suporne, spalovaci auto presne obracene. Mimochodem, ja mam do mesta BEV, co ma pohotovosni 1150 kg. Jake auto s 0,9 jste mel na mysli? CitiGo vazi 940 kg, IV ma 1230. Porovnavate jablka mezi sebou nebo s hruskami?
Vy zijete ve meste? Jak se Vam tam dycha? Ja kdyz tam jednou za cas vyrazim, tak me pali nos a boli hlava do te doby, nez mesto a jeho okoli neopustim. Moc bych Vam pral zazit na delsi dobu certsvy vzduch, abyste ten rozdil bez problemu kdykoliv poznal.
No a co se tyce dalkoveho jezdeni. Dnes mate BEV, ktere ujedou > 400 km, jak casto jezdite trasy delsi a davate si u nich prestavky? Podle meho je u BEV uz jen jediny problem a to je cena.

Přítelkyně jezdí ve městě s 90 kW benzínovým motorem za 6,4 l/100 km, e-Tron jezdí kolem 20 kWh/100km - tím neříkám, že je to porovnatelné, jen odpovídám.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

E-trom má trochu více koní. Třeba se citigo by jezdila za 12 kWh

Nemám vůbec nic proti EV do města s hmotností 1200kg. Malá baterka, malé auto, ideal!!

A jak často využiju možnost jet Praha-Brno-Praha nebo Brno-Ostarava na dvě schůzky v cíli a pak domů? Nebo jak často jedu do Rakouska 300km tam, někde pod kopcem nechám stat auto a jedu 300km domů? Docela často. Prostě EV na dálkové jízdy DNES nejsou.

Nechte toho, já vím, že se to dá přežít, sám jsem tak jezdil. Ale srovnat se to stále nedá.

A ted se soucasnym autem jezdite ve meste za 6 litru benzinu? Muzu se zeptat, ktere to je?
A to znecisteni ve meste Vam nevadi? A doprava je jeho tamnim nejvetsim strujcem.

Jakékoli mini jezdí za 6L po městě. Hybridy za míň.
Manipulativní otázka jesti mi nevadí znečištění není na místě. Stejně jako nahoře někdo psal, že sobecký přístup pří hodnocení hmotnosti auta při havárce není OK, tento sobecký přístup při zněčištění ve městě taky není OK.

Proto jsem nahoře chtěl vysvětlit, že dle mého názoru je dnes Tesla model 3/S nevhodné auto jak do města, tak na dlouhé trasy. Do města proto, že zbytečně těžké auto přenáší znečištění jinam a na dlouhé trasy proto, že potřebuje každých 350-400km po dálnici dobíjet cca 30-60min.

Sobeckost se netýká EV s bateriemi do 30kWh a hmotností okolo zmíněných 1200kg, netýká se to ani nikoho, kdo se chce casnovat s M3 nebo MS 350km do Ostravy na jednu pětihodinovou schůzku (samo bez nabíječky) a pak zase zpět.

Pokud tu nechceme štěkat, ale diskutovat, tak prosím uberte plyn.

Tesla 3 je o 5 mm delsi nez Octavia. Takze vsechny Octavky byste vykazal z mesta?

Co je sobeckého na tom, že bych chtěl ve městě dýchat čistý vzduch? BEV má cca dvojnásobnou účinnost využití energie z přírodního zdroje, i když bude nabíjeno z uhelné elektrárny (samozřejmě s teplárnou). A i filtrace toho "znečištění přeneseného jinam" je ve stacionárních filtrech násobně lepší než u výfuku, byť nejnovějšího, auta. Když je k dispozici srovnatelné řešení osobní mobility (minimálně pro 60% uživatelů), požaduji po státu, aby jej v zájmu lidí i přírody propagoval, a ne naopak.

Obrázek uživatele Marek_

Do města by dle těch vašich kriterií bylo vhodné třeba BMW i3.

---

Lexus GS 450h Premium

i3 je ideal, ion, Zoe atd. (pokud váží 1200kg)
Opravdu se nesnažím poronat TM3 s něčím jiným..spíš chci ukázat, že není nejvhodnější do města.

Takze porovnavate TMS se spotrebou 20 kWh ve meste (jak jste psal) s mini se spotrebou 6 litru? Rekl bych, ze to neni zrovna fer srovnani. S hybridem jsem nikdy po meste nejel, to by mohl napsat Marek, za kolik jezdi mesto s Lexusem.
Sobci jsme bohuzle vsichni, altuiste evolucne vymreli. I presto apluji aspon na slusnost a pokud ma clovek financni moznosti, tak proc by mel prispivat ke znecisteni ve meste spalovacim autem, kdyz by cesty mohl delat, kdyz uz ne MHD, tak aspon BEV? Dokocne jsme i sveho otce (71 let) premluvil, aby na navstevu neprijel autem ale HD. osobne s emi nelibi dnesni mentalita - mit vse hend a nejlepe pro to nehnout ani prstem. Jsem vychovan si na vse poctive a pilne vydelat a az pak si to poridit. Rikam si, zda by treba nejezdilo vic lidi ve meste na kolech (kolobezkach, apod.), kdyz by vzduch na silnicich byl cisty...
Snad nebudu az prilis namysleny, kdyz Vam reknu, ze jsme ten posledni, kdo by stekal. Jen jsme zvykly rikat vse, co si myslim. No a myslim si, ze pokud cloveka nevedou nejake objektivni duvody, ale pouze netrpelivost ci lenost k tomu, aby neznecistoval sve okoli ci netravil sebe a vsechny okolo, tak by to holt delat nemel. Uz jsme vsichni snad dost informovani. A taky mi vadi pristup, kdyz neco spatneho dela druhy, ja to muzu delat taky, to s epak dotycneho ptam, kolik lidi uz zavrazdil, protoze ziji (zili) masovi vrazi.

Obrázek uživatele Marek_

Lexus GS není zrovna ideální auto do města :-) Ani nesleduji nijak zvlášť spotřebu v městském prostředí. Ale pokud mohu kvalifikovaně odhadnout ze zkušenosti s tímto autem, tam čistě městský provoz bude spotřeba kolem 7-7,5 v létě a k 8 litrům v zimě. Ale jak říkám, to auto na to není vhodné, je to 6-válec 3,5 litru plus elektromotor.

---

Lexus GS 450h Premium

Dominik porovnaval s TMS, tak jsem si neznale rikal, z eby to mohlo byt priblizne velke a tezke auto. Jinak dekuji za kvalifikovany odhad, neznam nikoho jineho s hybridem :-) I tak je to pokrok, driv jsme jezdival s T613, taky 3,5 litr, osmivalec, dlouhodoba spotreba (dle benzinky) velmi lehkou nohou vetsinove na okrskach nesla pod 11 litru. :-)

Obrázek uživatele Marek_

Tak teď jsem absolvoval svou pracovní trasu cca. 520 km. Prvních 30 km bylo Praha a okolí, resp. z Líbeznic na Zličín přes Blanku a kolem Motola. Doma jsem nuloval PP a dotankoval, spotřeba na Zličíně 6,9. Akorát nevím, jestli je to typické město, je tam okruh, tunel i nějaké semafory, atd. Ale pokud bych se dostal do zácpy a baterka se vybila, byla by spotřeba horší. Takto v pohodě. Celkově po těch 520 km spotřeba 7,2 a po dotankování korigováno na 7,35. Na 6-Válec skoro 350 koní slušné. Pravda, jezdím na dálnici 130 :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Ja neporovnávám s TM3... já jen říkám, že TM3 není vhodné uto do města, stejně jako tento Lexus

A kdyz tedy upravime cisla z Vaseho tvrzeni - 6 litru benzinu vuci 12 kWh elektriny, co je pro Vas lepsi? :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol