Tesla pracuje na nové 110kWh baterii pro své elektromobily, dá jim dojezd přes 640 km

O větší než 100kWh baterii pro elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X už se nějakou dobu spekuluje. Aktuálně Elon Musk řekl, že auto s dojezdem 640 „bude brzy“ a známý Tesla hacker Jason Hughes to potvrzuje.

Elektromobil Tesla Model S
foto: Tesla

Jason Hughes známý elektromobilní nadšenec a Tesla hacker. Jakožto zručný kutil se svého času pochlubil světu také svým téměř ostrovním domem napájeným bateriemi (z Modelu S) a solární energií.

Aktuálně se šťoural v nejnovější verzí battery managementu Tesla a objevil a podělil se o několik zajímavých věcí. Především zjistil, že je BMS připraven na nové bateriové konfigurace všech elektromobilů, tedy Tesla Model S, Tesla Model X i Tesla Model 3.

A jednou z nich je také 109kWh využitelných pro dojezd přes 640 km. Zároveň to také vypadá na novou architekturu baterií, které využijí napětí až 450 V s moduly po 108 článcích.

Dnes mají moduly 516 článků, ve 100kWh baterii jich je 16, tedy celkem 8256 článků. Reálná kapacita je 102,4 kWh, využitelná je 98,4 kWh.

Je možné, že v BMS už je příprava na příchod nových baterií postavených na novém typu článků 2170 s výrazně vyšší životností. Koncem minulého roku Tesla odhalila bateriové články s životností až 1,6 milionu kilometrů.

Tesla přitom jen před pár dny představila novou verzi elektromobilů Model S/Model X s dovětkem „Long Range Plus“, u který nabízí dojezd 390/351 mil (624 km/561 km).

216 Comments on “Tesla pracuje na nové 110kWh baterii pro své elektromobily, dá jim dojezd přes 640 km”

  1. Předem se omlouvám za příspěvek k tématu..
    s těmi

    Předem se omlouvám za příspěvek k tématu..

    s těmi 110kWh nemám problém, ale nezdá se mi to zapojení 108s alias 450Vdc max napětí baterie. Pokud si pamatuji správně, tak Superchargery V1 a V2 mají na štítku rozsah výstupního napětí 50-410Vdc. Teprve až SuC V3 pokrývá celý rozsah dle standardu CCS2.0 a to 200-500Vdc. Je možné, že to ty moduly/nabíječky v SuC V1 a V2 zvládnou čistou úpravou firmware, ale určitě by s tím bylo dost práce.

  2. Něco se začíná konečně dít a zahnívající rybníčky
    Něco se začíná konečně dít a zahnívající rybníčky EV segmentu se snad začnou mísit nějakou konkurencí. Dle testu časopisu car & driver překonal taycan teslu S raven ve zrychlení, ačkoliv má být papírově slabší. Již po třetím provedeném pokusu se ztráta Tesly začala rapidně zvyšovat a ukázalo se, že umí být velmi rychlá, ale velmi omezenou dobu. Dalším překvapením byl dojezd, ve kterém byla lepší Tesla, ale ne zdaleka o tolik o kolik by dle papírových údajů měla.

    https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a30799498/2020-porsche-taycan-turbo-s-vs-2020-tesla-model-s-performance/

    1. To je známá věc, kterou Taycan demonstroval už asi před
      To je známá věc, kterou Taycan demonstroval už asi před půl rokem. Sérii zrychlení 0-200 asi 20x po sobě úplně v pohodě a pořád v plné kondici. Jako Porsche si ani nemůže dovolit nějaké vadnutí po pár sprintech, to by majitelé nepřijali.

        1. Jestli je ted rozdil nejakych 0,1 sec, tak to muze byt i v
          Jestli je ted rozdil nejakych 0,1 sec, tak to muze byt i v reakci ridice. kdo slapne drive na pedal vyhrava. No a otazkou take je, jake podminky byly pred startem. Optimalni teplota baterie, SoC baterky a dalsi. Take je rozhodujici, zda byla seslapnuta brzda i plyn a po uvolneni brzdy se rozjelo, nebo zda start bez brzdy a seslapnuti plynu. Tesla ma automatickou brzdu a tu lze aktivovat/deaktivovat. Pokud byla aktivni, tak je rozjezd o treochu zpozdeny, auto musi nejdrive odbrzdit. Vse muze mit rozhodujici vliv. O testu bylo vzneseno dost pochybnosti.

            1. Zrovna Porsche plival na Teslu jako jeden z nejvic a tvrdil,
              Zrovna Porsche plival na Teslu jako jeden z nejvic a tvrdil, ze EV je nesmysl a ze to nikdy nebude fungovat. Hajzlove z Porsche by meli drzet zobak a byt v koute. Bez Tesly by ani nevedeli, jak EV vubec funguje. Vite kdo ucil rusaky hokej? A vy fandite rusakum? Je to neco podobneho.

              1. No a? Je úplně jedno kdo udělal první výkonné EV.
                No a? Je úplně jedno kdo udělal první výkonné EV. Porsche přišlo s Taycanem později a je momentálně v této disciplíně lepší. To je fakt a je potreba to tak brát. Je to logické, Porsche je víc zaměřené sportovně a je novější.

                A že by bez Tesly neudělali EV? Ano, pravděpodobně ne. No a? Udělali teď, když to pro ně má význam, to je taky logické.

                Těch příkladů by se našlo více o v jiných oborech, že ten kdo přišel první byl nakonec překonán někým, kdo čekal na ten správný okamžik.

                1. Dieselmotor vyrobil Herr Rudolf Diesel a Ottomotor Herr
                  Dieselmotor vyrobil Herr Rudolf Diesel a Ottomotor Herr Nicolaus August Otto. No a nejlepsi EV Mr. Elon Musk. Tak to bude navzdy.
                  Taycan je pouze nejlepsi kopie Tesly.

                2. I takové příklady známe, že ten kdo přišel později,
                  I takové příklady známe, že ten kdo přišel později, nakonec prevalcoval toho pionyra 🙂 Neříkám, že tomu tak bude i teď Tesla vs. Porsche, ale… kdo ví?

                3. Zkoušel sis s tím zajít k doktoru?
                  Zkoušel sis s tím zajít k doktoru?

                4. a kolik se těch momentálně nejlepších už prodalo?
                  a kolik se těch momentálně nejlepších už prodalo?

                5. To já nevím a o tom ta diskuse není.
                  To já nevím a o tom ta diskuse není.

    1. Tak předně jste asi myslel 50ti LITROVOU nádrž, protože
      Tak předně jste asi myslel 50ti LITROVOU nádrž, protože předpokládám, že Vám jde o množství paliva (nikoliv o hmotnost oné plechové nádrže), a nafta se fakt neměří na kila.

      A k tomu NEPORAZÍ – no jak z jakého pohledu.
      Na množství uložené energie NE, ale třeba cenou za její naplnění naprosto v pohodě a to několikanásobně.

        1. když má pak ale EV s tak výrazně těžší baterií dojezd
          když má pak ale EV s tak výrazně těžší baterií dojezd dost porovnatelný jako ten Passat, tak to není zas tak špatné. Váha baterie pak přispívá k bezpečnosti – nizké těžiště, zpevněná konstrukce díky baterii v celé podlaze…
          Takže vyšší váha zas tak nevadí

          1. Passat s plnou nadrzi nafty ujede v beznem dalnicnim rezimu i
            Passat s plnou nadrzi nafty ujede v beznem dalnicnim rezimu i 1250km. Kdyz bych predpokladal sporivou jizdu jako u EV = 110-120km/h
            Tak by to dalo 1350km na jednu nadrz… porovnatelne to je, ale porad je to polovina.

            Zvysovani bezpecnosti pridanou hmotnosti je pak velmi kontroverzni tvrzeni 🙂

                1. nahoře se zmiňovalo 50 litrů, když se to přestalo hodit,
                  nahoře se zmiňovalo 50 litrů, když se to přestalo hodit, tak přihodíme dalších 20? 😉
                  Přesně tak, reálný dojezd oproti oficiálnímu je často velký rozdíl. Průměrně je reálný dojezd u spalováků o skoro 40% horší, některé německé mají i o víc jak 80% horší.
                  U EV to může být podobné. Ale dneska dojezd už u mnoha EV bohatě stačí. Z Prahy se dá s TM3 LR dojet na 1 nabití skoro všude po ČR. Váha neváha

                2. Nj Rado, ale „dá dojet“ není totéž jako dojedu. Prostě se
                  Nj Rado, ale „dá dojet“ není totéž jako dojedu. Prostě se smiř s tím, že dnes to nejsou auta vhodná na dálkové ježdění a nemá cenu to obhajovat. Na to je dnes stále lepší Mondeo s nádrží 70l a spotřebou při 140 okolo 6L.
                  A co se týká té hmotnosti. Asi si každý odpoví sám, jestli je do města lepší 2,5t auto se spotřebou 20kWh nebo 0,9t auto se spotřebou 6L benzínu. Pro mě je to jasně to benzínový.

                3. Chtel bych videt ktere benzinove auto ma ve meste spotrebu 6
                  Chtel bych videt ktere benzinove auto ma ve meste spotrebu 6 litru a ktere BEV ma spotrebu 20 kWh. BEV je ve meste hodne suporne, spalovaci auto presne obracene. Mimochodem, ja mam do mesta BEV, co ma pohotovosni 1150 kg. Jake auto s 0,9 jste mel na mysli? CitiGo vazi 940 kg, IV ma 1230. Porovnavate jablka mezi sebou nebo s hruskami?
                  Vy zijete ve meste? Jak se Vam tam dycha? Ja kdyz tam jednou za cas vyrazim, tak me pali nos a boli hlava do te doby, nez mesto a jeho okoli neopustim. Moc bych Vam pral zazit na delsi dobu certsvy vzduch, abyste ten rozdil bez problemu kdykoliv poznal.
                  No a co se tyce dalkoveho jezdeni. Dnes mate BEV, ktere ujedou > 400 km, jak casto jezdite trasy delsi a davate si u nich prestavky? Podle meho je u BEV uz jen jediny problem a to je cena.

                4. Nemám vůbec nic proti EV do města s hmotností 1200kg.
                  Nemám vůbec nic proti EV do města s hmotností 1200kg. Malá baterka, malé auto, ideal!!

                  A jak často využiju možnost jet Praha-Brno-Praha nebo Brno-Ostarava na dvě schůzky v cíli a pak domů? Nebo jak často jedu do Rakouska 300km tam, někde pod kopcem nechám stat auto a jedu 300km domů? Docela často. Prostě EV na dálkové jízdy DNES nejsou.

                  Nechte toho, já vím, že se to dá přežít, sám jsem tak jezdil. Ale srovnat se to stále nedá.

                5. A ted se soucasnym autem jezdite ve meste za 6 litru benzinu?
                  A ted se soucasnym autem jezdite ve meste za 6 litru benzinu? Muzu se zeptat, ktere to je?
                  A to znecisteni ve meste Vam nevadi? A doprava je jeho tamnim nejvetsim strujcem.

                6. Jakékoli mini jezdí za 6L po městě. Hybridy za
                  Jakékoli mini jezdí za 6L po městě. Hybridy za míň.
                  Manipulativní otázka jesti mi nevadí znečištění není na místě. Stejně jako nahoře někdo psal, že sobecký přístup pří hodnocení hmotnosti auta při havárce není OK, tento sobecký přístup při zněčištění ve městě taky není OK.

                  Proto jsem nahoře chtěl vysvětlit, že dle mého názoru je dnes Tesla model 3/S nevhodné auto jak do města, tak na dlouhé trasy. Do města proto, že zbytečně těžké auto přenáší znečištění jinam a na dlouhé trasy proto, že potřebuje každých 350-400km po dálnici dobíjet cca 30-60min.

                  Sobeckost se netýká EV s bateriemi do 30kWh a hmotností okolo zmíněných 1200kg, netýká se to ani nikoho, kdo se chce casnovat s M3 nebo MS 350km do Ostravy na jednu pětihodinovou schůzku (samo bez nabíječky) a pak zase zpět.

                  Pokud tu nechceme štěkat, ale diskutovat, tak prosím uberte plyn.

                7. Takze porovnavate TMS se spotrebou 20 kWh ve meste (jak jste
                  Takze porovnavate TMS se spotrebou 20 kWh ve meste (jak jste psal) s mini se spotrebou 6 litru? Rekl bych, ze to neni zrovna fer srovnani. S hybridem jsem nikdy po meste nejel, to by mohl napsat Marek, za kolik jezdi mesto s Lexusem.
                  Sobci jsme bohuzle vsichni, altuiste evolucne vymreli. I presto apluji aspon na slusnost a pokud ma clovek financni moznosti, tak proc by mel prispivat ke znecisteni ve meste spalovacim autem, kdyz by cesty mohl delat, kdyz uz ne MHD, tak aspon BEV? Dokocne jsme i sveho otce (71 let) premluvil, aby na navstevu neprijel autem ale HD. osobne s emi nelibi dnesni mentalita – mit vse hend a nejlepe pro to nehnout ani prstem. Jsem vychovan si na vse poctive a pilne vydelat a az pak si to poridit. Rikam si, zda by treba nejezdilo vic lidi ve meste na kolech (kolobezkach, apod.), kdyz by vzduch na silnicich byl cisty…
                  Snad nebudu az prilis namysleny, kdyz Vam reknu, ze jsme ten posledni, kdo by stekal. Jen jsme zvykly rikat vse, co si myslim. No a myslim si, ze pokud cloveka nevedou nejake objektivni duvody, ale pouze netrpelivost ci lenost k tomu, aby neznecistoval sve okoli ci netravil sebe a vsechny okolo, tak by to holt delat nemel. Uz jsme vsichni snad dost informovani. A taky mi vadi pristup, kdyz neco spatneho dela druhy, ja to muzu delat taky, to s epak dotycneho ptam, kolik lidi uz zavrazdil, protoze ziji (zili) masovi vrazi.

                8. Lexus GS není zrovna ideální auto do města 🙂 Ani
                  Lexus GS není zrovna ideální auto do města 🙂 Ani nesleduji nijak zvlášť spotřebu v městském prostředí. Ale pokud mohu kvalifikovaně odhadnout ze zkušenosti s tímto autem, tam čistě městský provoz bude spotřeba kolem 7-7,5 v létě a k 8 litrům v zimě. Ale jak říkám, to auto na to není vhodné, je to 6-válec 3,5 litru plus elektromotor.

                9. Dominik porovnaval s TMS, tak jsem si neznale rikal, z eby to
                  Dominik porovnaval s TMS, tak jsem si neznale rikal, z eby to mohlo byt priblizne velke a tezke auto. Jinak dekuji za kvalifikovany odhad, neznam nikoho jineho s hybridem 🙂 I tak je to pokrok, driv jsme jezdival s T613, taky 3,5 litr, osmivalec, dlouhodoba spotreba (dle benzinky) velmi lehkou nohou vetsinove na okrskach nesla pod 11 litru. 🙂

                10. Ano, je mi jasné, proč jste se na to ptal. Ano, ten Lexus GS
                  Ano, je mi jasné, proč jste se na to ptal. Ano, ten Lexus GS je cca. stejně velké auto jako Tesla S… no, Tesla je možná o něco větší a taky kvůli baterce i těžší. Lexus má kolem 1,8 tuny.

                  Dlouhodobě mám cca. 7,6 a v létě k 7, v zimě zase více. Oproti klasickému spalováku tam právě není velký nárůst spotřeby ve městě, díky tomu hybridu.

                11. Ja neporovnávám s TM3… já jen říkám, že TM3 není
                  Ja neporovnávám s TM3… já jen říkám, že TM3 není vhodné uto do města, stejně jako tento Lexus

                12. A kdyz tedy upravime cisla z Vaseho tvrzeni – 6 litru benzinu
                  A kdyz tedy upravime cisla z Vaseho tvrzeni – 6 litru benzinu vuci 12 kWh elektriny, co je pro Vas lepsi? 🙂

                13. Nejde o spotřebu, ale o hmnotnost a taky velikost.
                  Nejde o spotřebu, ale o hmnotnost a taky velikost.

                14. Velikosti odpovida TM3 Octavii. Octavia patri nebo nepatri do
                  Velikosti odpovida TM3 Octavii. Octavia patri nebo nepatri do mesta? TM3 4694 mm, Octavia 4689 mm.

                15. Hádej…a mimoto..Octavia je o 500kg lehčí, jak
                  Hádej…a mimoto..Octavia je o 500kg lehčí, jak TM3.
                  Prostě je to plýtvání. Mně přijde zvrhlý si myslet, že jsem ekologický, když jezdím autem s hmotností 1,8t-2,5t po městě. Nejsem.

                  Ale podstata mého sdělení byla prapůvodně ta, že Tesla model S není vhodná ani na dálkové dálniční přesuny ani do města. Na dálku je problém dlouhé nabíjení a do města hmotnost.

                  O délku auta samozřejmě vůbec nejde.

                16. Ve meste jde nejvic o cisty vzduch. Lepsi je tezke EV nez
                  Ve meste jde nejvic o cisty vzduch. Lepsi je tezke EV nez lehky smradoch. Vam jde hlavne o to, zachovat si jedovatou popelnici. Dejte si uz konecne hadici z vyfuku do kabiny a bude od vas klid.

                17. Tak dobre, co je dle Vas vhodnejsi do mesta? CitiGo na benzin
                  Tak dobre, co je dle Vas vhodnejsi do mesta? CitiGo na benzin nebo baterky?

                18. Tak teď jsem absolvoval svou pracovní trasu cca. 520 km.
                  Tak teď jsem absolvoval svou pracovní trasu cca. 520 km. Prvních 30 km bylo Praha a okolí, resp. z Líbeznic na Zličín přes Blanku a kolem Motola. Doma jsem nuloval PP a dotankoval, spotřeba na Zličíně 6,9. Akorát nevím, jestli je to typické město, je tam okruh, tunel i nějaké semafory, atd. Ale pokud bych se dostal do zácpy a baterka se vybila, byla by spotřeba horší. Takto v pohodě. Celkově po těch 520 km spotřeba 7,2 a po dotankování korigováno na 7,35. Na 6-Válec skoro 350 koní slušné. Pravda, jezdím na dálnici 130 🙂

                19. Do města by dle těch vašich kriterií bylo vhodné třeba
                  Do města by dle těch vašich kriterií bylo vhodné třeba BMW i3.

                20. i3 je ideal, ion, Zoe atd. (pokud váží 1200kg)
                  Opravdu se

                  i3 je ideal, ion, Zoe atd. (pokud váží 1200kg)
                  Opravdu se nesnažím poronat TM3 s něčím jiným..spíš chci ukázat, že není nejvhodnější do města.

                21. Co je sobeckého na tom, že bych chtěl ve městě dýchat
                  Co je sobeckého na tom, že bych chtěl ve městě dýchat čistý vzduch? BEV má cca dvojnásobnou účinnost využití energie z přírodního zdroje, i když bude nabíjeno z uhelné elektrárny (samozřejmě s teplárnou). A i filtrace toho „znečištění přeneseného jinam“ je ve stacionárních filtrech násobně lepší než u výfuku, byť nejnovějšího, auta. Když je k dispozici srovnatelné řešení osobní mobility (minimálně pro 60% uživatelů), požaduji po státu, aby jej v zájmu lidí i přírody propagoval, a ne naopak.

                22. Tesla 3 je o 5 mm delsi nez Octavia. Takze vsechny Octavky
                  Tesla 3 je o 5 mm delsi nez Octavia. Takze vsechny Octavky byste vykazal z mesta?

                23. Přítelkyně jezdí ve městě s 90 kW benzínovým motorem
                  Přítelkyně jezdí ve městě s 90 kW benzínovým motorem za 6,4 l/100 km, e-Tron jezdí kolem 20 kWh/100km – tím neříkám, že je to porovnatelné, jen odpovídám.

                24. E-trom má trochu více koní. Třeba se citigo by jezdila za
                  E-trom má trochu více koní. Třeba se citigo by jezdila za 12 kWh

                25. Skúste byť konkrétny. Rád by som poznal auto (EV) s
                  Skúste byť konkrétny. Rád by som poznal auto (EV) s hmotnosťou 2,5t a spotrebou 20kWh v meste.

                26. Vy musíte byť ale fakt veľký srandista.
                  :)))

                  Vy musíte byť ale fakt veľký srandista.
                  :)))

                27. Tesla 3 ma hmotnost kolem 1800 kg a realnou spotrebu
                  Tesla 3 ma hmotnost kolem 1800 kg a realnou spotrebu 14kWh/100km. Primy protikus bude asi nejaky BMW 6ti valec se spotrebou 9 l/100km. Kdyz operujete s takovymi daty co pisete vyse, ukazuje to vasi zoufalost jeste zachranit ztracene pozice. Neni to tak davno co vam podobni trousili hlouposti o technicke nedostatecnosti EV. To vam jaksi uz nikdo neveri, tak ted mate jinou, jeste hloupejsi strategii pomlouvani. Stejne to mate marne, smradochum odzvonuje a nic s tim neudelate.

                28. Absolutně nechápu, proč bych to měl srtovnávat se
                  Absolutně nechápu, proč bych to měl srtovnávat se 6tiválcem za 9L spotřeby???? Jakože potvrzení toho, že se do města nehodí ani jedno?
                  Já osobně Tesla S85D jsem měl spotřebu 18kWh po městě. A neváží 1800Kg.
                  O dalších výplodech fantazie nediskutuju

                29. 6L benzínu stojí 200 Kč, 20 kWh proudu stojí podle tarifu
                  6L benzínu stojí 200 Kč, 20 kWh proudu stojí podle tarifu dejme tomu 60 Kč tak co je lepší?

                1. pod 5,5 jsem bezne jezdil. S Oktavkou III v nafte jsem jezdil
                  pod 5,5 jsem bezne jezdil. S Oktavkou III v nafte jsem jezdil za 4,6, ale ta ma zase o dost mensi nadrz.

                2. Válka v Sýrii je nákladná a Putin se raduje za každý
                  Válka v Sýrii je nákladná a Putin se raduje za každý prodány litr ropy. A když máte spotřebu pod 5 l/100km, tak ho to moc nepotěší že. Ale zase plná nádrž mu už vykouzlí úsměv na xichtu. Jen tankujte, Rusáci můžou házet větší bomby.

                3. Nj, to se Obamovi moc nepovedlo s tou Libyí a Sýrií.
                  Nj, to se Obamovi moc nepovedlo s tou Libyí a Sýrií. Statisíce mrtvých a plynovod z Kataru stejně nebude. Samozřejmě by bylo skvělé mít větší konkurenci a srazit cenu, ale nepovedlo se. Také si musíte uvědomit, že zatím nemáme žádnou použitelnou alternativu k plynu, ropě a jádru. Vy byste nejraději všechno zakázal, ale to bychom to v Evropě jaksi pochcípali.

                4. Evropa exportuje zbozi ve velkem do USA a tak by bylo
                  Evropa exportuje zbozi ve velkem do USA a tak by bylo prirozene odebirat jejich plyn a ropu aby se vyrovnal obchodni prebytek. Rusaci nas ohrozuji a my jim jeste cpeme miliardy do kapes a riskujeme obchodni valku se spojencem. To je sebedestrukcni strategie. Jelikoz importujeme rusky plyn a ropu, vznika snaha uvalovat vysoke cla na evropske zbozi ze strany USA. To muze obhajovat jen rusky kolaborant.

                5. V tom má Trump pravdu, že nepřispíváme ani slíbené 2%
                  V tom má Trump pravdu, že nepřispíváme ani slíbené 2% do NATO, chceme chránit před Rusy ale zároveň od nich celá Evropa odebírá plyn.

                6. Cely Nordstream 2 je duvod uvalit na nemecka auta rovnou 50%
                  Cely Nordstream 2 je duvod uvalit na nemecka auta rovnou 50% clo.

                7. A proč jenom němci? Na finančně náročné akci se vedle
                  A proč jenom němci? Na finančně náročné akci se vedle ruského Gazpromu (50 %) podílí i západoevropské energetické koncerny Uniper, Wintershall, francouzský Engie, rakouský ÖMV a britsko-holandský Royal Dutch Shell (každý po 10 %).

                8. Mate pravdu, potrestal bych vsechny kdo nas pres NS2 nahani do
                  Mate pravdu, potrestal bych vsechny kdo nas pres NS2 nahani do ruske zavislosti.

                9. Už máte zase v lednici ruskou vodku a kaviár co?
                  Už máte zase v lednici ruskou vodku a kaviár co?

                10. Od rusaku nic nekupuji. Leda produkty ktere byly vyrobeny z
                  Od rusaku nic nekupuji. Leda produkty ktere byly vyrobeny z ruskych surovin. Chtel jsem koupit zimni pneu Nokian, ale kdyz jsem se dozvedel, ze se nektere vyrabi v rusku, tak jsem koupil jine.

                11. Měl by jste být zasadový, tak že ani ty suroviny.Svět
                  Měl by jste být zasadový, tak že ani ty suroviny.Svět není jenom dobro a zlo, to je jenom v pohádkách pro děti do cca. 10let.Znáte to úsloví: američan je pouze lépe oblečený rus?

                12. Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje
                  Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje suroviny nebo soucasti, ktere pochazi z ruska a koupi se podporuje nas nepritel, ktery nas oznacuje jako hlavniho nepritele. Urcite by to prospelo snizeni ruske agrese.

                13. A tu definici nepřitele budete určovat vy osobně, nebo se
                  A tu definici nepřitele budete určovat vy osobně, nebo se na to ustanoví komise o cca.499 speciálně proškolených odborníků?Na silvestra by jste měl asi ůspěch, ale v reálu bacha na bílé pláště.PS američani berou od rusů RD 180 embargo neembargo.

                14. Tak si prectete oficielni ruskou vojenskou doktrinu, kde
                  Tak si prectete oficielni ruskou vojenskou doktrinu, kde vsichni clenove NATO jsou vojensky nepratele a jsou na nas zamerene jaderne rakety. Kdyz rusak o me tvrdi, ze jsem nepritel, tak takovy stat je pro me take nepritel. Zadnou komisi nemusim zakladat, rusaci to udelali za nas.

                15. Tak dejte odkaz na tu oficielni ruskou vojenskou doktrinu, ale
                  Tak dejte odkaz na tu oficielni ruskou vojenskou doktrinu, ale original, ne články ala blesk.Místo sledování čt si občas přečtěte např.https://www.welt.de/politik/article204938450/Moskau-Merkel-stellt-sich-bei-zwei-Fragen-mit-Putin-gegen-die-USA.html nebo https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-usa-oligarcha-prezident-kolomojskij-boj-valka-penize-mmf-nato.A191129_170206_zahranicni_luka možná vám spadnou ty růžový brýle.

                16. Psal jsem jinde, ze by vsichni co podporuji Nordstream 2 meli
                  Psal jsem jinde, ze by vsichni co podporuji Nordstream 2 meli byt potrestani. Vcetne Frau Merkel. S USA riskujeme obchodni valku a pritom by stacilo vymenou za nase zbozi odebirat US ropu a plyn. Tim by se vyrovnal obchodni schodek USA s EU a rusaci by meli mene prostredku na nase ohrozovani.

                17. Nejste bratranec 42,ten zápal až fanatismus je podobnej,PS
                  Nejste bratranec 42,ten zápal až fanatismus je podobnej,PS nevytahujete každý ráno před domem americkou vlajku?

                18. Ruskou agresi nezapomenu, runner42 neni muj bratranec a nemam
                  Ruskou agresi nezapomenu, runner42 neni muj bratranec a nemam potrebu nejake vlajky vytahovat. Ty rude vlajky se srpem a kladivem z dob minulych me stacily.

                19. Az budou rusaci psat latinkou a srozumitelnou reci, pak to
                  Az budou rusaci psat latinkou a srozumitelnou reci, pak to najdu. Do te doby jsem odkazan na preklady a treti zdroje. Ale kdyz jste takovy nadseny kamarad rusaku, tak tu jejich rec ovladate a muzete si vse dohledat. Presne to same plati pro vsechny asiaticke reci, ktere jsou pro prime odkazy jaksi nedostupne.

                20. Když něco tvrdím tak to doložím, jinak dopadnete jako
                  Když něco tvrdím tak to doložím, jinak dopadnete jako Hitler je gentleman,rusko,usa a čína jsou velmoci a dělají si svoji politiku bez ohledu na své okolí i spojence a nedělejte si iluze, že by nás pro své zájmy neobětovali, podívejte se do historie jsou tam stovky případů, tím končím.

                21. Hlavne vy byste se mel ridit vlastnimi pravidly. Kdyz
                  Hlavne vy byste se mel ridit vlastnimi pravidly. Kdyz pozadujete originalni zdroje ode mne, tak mi pro sva tvrzeni poskytnete take originalni zdroje a ne jako uvadite vyse idnes.cz a welt.de.
                  Jste obycejny sasek.

                22. Vy jste tvrdil, že jste četl“oficielni ruskou vojenskou
                  Vy jste tvrdil, že jste četl“oficielni ruskou vojenskou doktrinu“tak jsem logicky chtěl original(zjistěte si co znamená slovo oficiální)Ty odkazy jsou originální články autorů, kteří hodnotí i za pomocí odkazů nějaký stav věcí.A srovnávat státní dokument s článkem v novinách, to doufám nemyslíte vážně?

                23. Oficialni ruska doktrina znamena akorat tolik, ze text pochazi
                  Oficialni ruska doktrina znamena akorat tolik, ze text pochazi od ruskych uradu a ze se ji rusky stat ridi. Vubec to neznamena, kde to bylo psano a kde jsem to cetl. I kdyby jsem to cetl na kousku hajzlpapiru na ktery byl puvodni text napsan, porad se bude jednat o oficialni stanovisko ruskeho statu. Rusko nas timto oznacuje jako nepritele a to je to podstatne. A druha podstatna vec na teto diskuzi je, ze nechapete vyznam jejich nepratelskych aktivit.

                24. A protože čas jsou peníze,tady máte výcuc toho
                  A protože čas jsou peníze,tady máte výcuc toho podstatného:Nová verze vojenské doktríny nepředstavuje tak převratnou změnu, jak ji původně interpretovala některá zahraniční a česká média. Nová verze doktríny otevřeně konstatuje, že hlavní vnější hrozbou pro Rusko je rozšiřování a posilování NATO a jeho globální aspirace.

                  To rozhodně není totéž, jako kdyby bylo NATO či USA označeny v doktríně za potenciální protivníky. více na http://www.amo.cz/nova-vojenska-doktrina-ruska-na-pokraji-studene-valky/

                25. „Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje
                  „Na kazdem vyrobku by melo byt napsano, zda vyrobek obsahuje suroviny nebo soucasti, ktere pochazi z ruska a koupi se podporuje nas nepritel“
                  OMG, pokial vy nie ste paranoidny, potom uz neviem…

                  Vzhladom na situaciu dodavatelskych sieti a distribucii tovarov, dielov a materialov, take lietadla Airbus obsahuju suroviny a diely v podstate z KAZDEJ krajiny. Vratane Ruska, Ciny a ktovie ci nie aj Severnej Korei (napr. v Kaesong Industrial Regione, teda defakto vyrobenych v J. Korei, ale pracovnikmi zo Severnej). Podla vasej logiky predpokladam, ze uz z principu odmietate lietat airbusmi.

                26. Kdyz se to bude na zbozi ktere kupuji psat, tak ho nebudu
                  Kdyz se to bude na zbozi ktere kupuji psat, tak ho nebudu kupovat. Tak jednoduche to je.

                27. prave preto to na ten tovar nepisu, lebo by podporovali len
                  prave preto to na ten tovar nepisu, lebo by podporovali len choru (a zbytocnu) nenavist. Navyse ziaden zakon nic take nevyzaduje a dufam, ze nikdy vyzadovat nebude.

                28. Ted jsem jel Rakousko kousel za Linc, tam spotrebs 5.6 zpet
                  Ted jsem jel Rakousko kousel za Linc, tam spotrebs 5.6 zpet 5.1 stabilne 120, 130. Avensis 2D. Plne nalozene auto 2 dospeli, 2 deti.

              1. To je stejne debilni logika, jak u tech majitelu SUV. „Mam
                To je stejne debilni logika, jak u tech majitelu SUV. „Mam vetsi a tezsi auto , jsem vic v bezpeci…“ To vsak plati jenom do chvile, nez maji to tezke SUV vsichni.

                Pri vetsi hmotnosti musite umorit vice kineticke energie k zastaveni… tato se nekde musi projevit, at uz v brzdach, nebo promenit v deformacni energii.

                1. No já neobhajuji toto „zbrojení“, naopak mi to také
                  No já neobhajuji toto „zbrojení“, naopak mi to také vadí.
                  Otázka byla zda je vyšší váha k něčemu dobrá z hlediska bezpečnosti.

                2. Odpoved zni obecne ne… je kontraproduktivni, leda povazujete
                  Odpoved zni obecne ne… je kontraproduktivni, leda povazujete sesrotovani nejakeho chudaka v malem aute za celkove vyseni bezpecnosti.

                  BTW> k zamysleni je zastaralost zkusebnich predpisu (napr. FMVSS 301, nebo 215), ktere jsou poplatne dobe vzniku. Tehdy byla stanovena prumerna hmotnost auta na 1368kg a zkusebni bariery maji prave tuto hmotnost, celkova hmotnost dnesnich BEV jde v klidu pres 2tuny.

                3. Takže, obecně, když se srazí dvoutunová krabice s
                  Takže, obecně, když se srazí dvoutunová krabice s jednotunovou a v každé bude něco křehkého – rozbijou se úplně stejně?
                  Nebo, kdybyste si měl vybrat v které krabici sedět, kterou byste si vybral, bude to jedno?

                4. Pouzijme vas egocentricky sobecky pristup na provoz spalovaku
                  Pouzijme vas egocentricky sobecky pristup na provoz spalovaku ve meste a nemusime vubec elektrifikovat.

    2. No a teď si představte, že z těch 60kilo v nádrži, asi
      No a teď si představte, že z těch 60kilo v nádrži, asi tak 2/3, tj. něco kolem 40kilo stejně vylejete do kanálu, tedy ehm… spálíte úplně zbytečně. Kromě toho spotřebujete na váhu asi tak dvojnásobné množství kyslíku. Takže emisí je asi 180kg. Vozte si sebou svůj kyslík a emise jímejte.

        1. Evropský průměr (data 2019) jsou ~4.4 kg a dále to klesá.
          Evropský průměr (data 2019) jsou ~4.4 kg a dále to klesá. Těch 15 kg v ČR hovoří jen o zoufalosti české energetické politiky v oblasti výroby elektřiny. Ale nebojte po 30 letech intenzivního plánování a stavění bude v Dukovanech stát nový reaktor, který ani nenahradí to, co tam bude v té době technologicky dožívat.

                1. Nevyznamne, fakt si tim jste tak jisty. Je dost rozdil ridit
                  Nevyznamne, fakt si tim jste tak jisty. Je dost rozdil ridit 1.5T a 2.5T koloz, kdyz to ma nekam dojed. Je dost velky rozdil jezdit i jen s prazdnym autem a s autem s celou posadkou. Bagatelizujete neco, co je zasadni.
                  Mimochodem Deutche Post na svoji EM dodavku musela shanem ridice kamionu, kteri nejsou jen tak dostupni.
                  No jeste ze mame omezeni na Becko do 3.5T ze, to uz by Teslaci museli ridit nakladak.
                  Rozhodne neni v nicim zajmu, aby po cestach jezdilo daleko vice materialu nez ted. Jednak se nici vozovka a to hlavne ve meste a okrajovych ctvrtich na to komunikace nejsou uzpusobeny. Ja bych teda nebyl rad, aby mi Tesla prijela pred dum a zaparkovala na chodniku, tak jak to bezne delaji jini. Zkuste si udelat pruzkum mezi majiteli EM, hlavne teda Tesly a i3 jak dlouho jim vydrzi pneumatiky. Hmotnost u auta je dost zasadni parametr.

          1. Jeste by bylo fer do toho zapocitat plyn, ktery naopak roste a
            Jeste by bylo fer do toho zapocitat plyn, ktery naopak roste a taky fakt, ze vlivem OZE se snizila celkova ucinnost elektricke soustavy az o 15%.

            V nemecku se odhaduje ze celkova ucinnost soustavy (EE dodana/EE vyrobena) dosahuje pouze 55% zatimco pred 10 lety, kdy byl vyrazne mensi podil OZE to bylo 65-70%

            To jen tak na okraj.

              1. Idealni je, ze energii vyrabite a spotrebovavate ve stejnem
                Idealni je, ze energii vyrabite a spotrebovavate ve stejnem miste a case. Pokud uprednostnite vetrnik v baltu pro vyrobu elektriny kterou potrebujete v bavorsku, tak se vam snizi ucinnost o ztraty na vedeni nekolik stovek km. Cili vic ee spotrebuji na dopravu, nez kdybych vyuzil lokalni uhelnou elektrarnu. Tim neoobhajuju uhli, jen je potreba si uvedomit, ze to ze vyrobite 1TWh v OZE b baltu tak je z toho min uzitku nez z 1TWh vyrobeneho v miste spotreby.

                1. Nejlepsi by bylo, kdyby ste pouzival ropu z vlastni tezby. Pak
                  Nejlepsi by bylo, kdyby ste pouzival ropu z vlastni tezby. Pak by se nemusela transportovat desetitisice km lodi nebo trubkou z jinych kontinentu. A uplne nejlepsi by bylo, kdyby se nemusela ani rafinovat. Benzin primo z vrtu na zahrade, mate?

                2. Jasne, on ten uran do reaktoru naskace asi sam a ten plyn
                  Jasne, on ten uran do reaktoru naskace asi sam a ten plyn vubec neni to same. Zkus nekdy napremyslet, nez neco napises.

                3. A kolik % jsou teda vlastně ty ztráty v přenosové
                  A kolik % jsou teda vlastně ty ztráty v přenosové soustavě?

                4. V jedne nemecke publikaci ctu 6% na kazdych 1000km. Jedna se o
                  V jedne nemecke publikaci ctu 6% na kazdych 1000km. Jedna se o 3f prenos pres stozary. Kabel by mel ztraty mnohem vyssi. Kabel se hodi na max. 30-50 km.

                5. Takže maraou o pár příspěvků nahoře píše holé
                  Takže maraou o pár příspěvků nahoře píše holé nesmysly a karotka mu na to skočil i s navijákem…?

                6. S tým by súhlasil predsa každý odborník typu runner452
                  S tým by súhlasil predsa každý odborník typu runner452

                7. Jak velký máte zásobník vody?
                  Jak velký máte zásobník vody?

                8. 1***
                  :-))
                  Nebohý karotka se sám chytil do trollí

                  1***
                  :-))
                  Nebohý karotka se sám chytil do trollí pastičky…

                9. Karotka to počítal před 2. léty, dopočítal se 83% i s
                  Karotka to počítal před 2. léty, dopočítal se 83% i s transformací do každé zásuvky. Myslím, že to ale bude daleko více.

                10. Ty ztraty byly mysleny pro 50Hz sit. DC je uplne jina liga,
                  Ty ztraty byly mysleny pro 50Hz sit. DC je uplne jina liga, tam kapacitni ztraty nejsou. Na hodne dlouhe vzdalenosti je DC prenos jednoznacne efektivnejsi. Jak jsem psal jinde, jsem zastance prechodu prenosove i rozvodne site na DC. Pak by nebyl vubec zadny problem s pripojenim libovolneho poctu FVE k siti. U AC site je vse zbytecne komplikovane. Historicky bylo AC napeti vyhodne, ale to uz neplati. A nabijeni EV pres AC je take zbytecne ztratove.

                11. V tom případě souhlas viz odkaz, ty přenosy DC jsou
                  V tom případě souhlas viz odkaz, ty přenosy DC jsou fantastický.

          1. Moje má spotřebu 16, ale.ja psal o baterií, ne o km.
            Moje má spotřebu 16, ale.ja psal o baterií, ne o km. Každopádně je to daleko více, protože jsem to počítal s účinností přenosnou soustavy 90% a ona je podstatné nižší. A nakonec i vy s fv ji potřebujete, protože bez ní by vám ta FV byla k ničemu

              1. Rozhodne daleko mene. Uvedomte si, kolik transformaci mate,
                Rozhodne daleko mene. Uvedomte si, kolik transformaci mate, nez se elektrina dostane k vam do zasuvky a ucinnost VN transoformatoru je sice vysoka. Typicky uvadena je az 98%, ale par jich po ceste je a odpor dratu taky neni zanedbatelny.

        1. Ano, vzduch vozit nemusíte, ladaže byste jel do kosmu, ale
          Ano, vzduch vozit nemusíte, ladaže byste jel do kosmu, ale zatězujete životní prostředí. A to je daleko větší zoufalost. Jestliže se pořád dokola omílá, jak jsou baterie při výrobě neekologické a kolik je potřeba surovin a energie, tak by se také hned v zápětí mělo udávat, jak obrovská zátěž je spalování fosilních paliv. Přitom se bavíme jen o CO2, ostatní „marginality“, typu NOx, CO, a VOC nepočítaje.
          Tak ještě jednou. Na 50 kg paliva potřebujete asi 2x až 2,5x tolik O2, tj. CO2 je cca 150 až 175kg. Kromě toho, přes motor propasírujete i dost vzduchu. Na hmotnost je to asi 15kg/kg (přesněji 14,72kg) paliva, to znamená, že přes motor po spotřebování 50kg paliva propasíruje i 750kg vzduchu.

          1. V tom případě je nejlepší auto, žádné auto. To si s EM
            V tom případě je nejlepší auto, žádné auto. To si s EM a jeho velkou baterií moc nepomuzete. Jinak tohle téma mě moc nezajímá, ekologie je pouhý zástěrka. Mě stačí pár mých stromů na zahradě, abych svoji CO2 stopu zahladil, takže mě zajímá pouze ekonomika

                1. Proč na dálnici….? Aha už to chápu..
                  Emise vznikají jen

                  Proč na dálnici….? Aha už to chápu..
                  Emise vznikají jen na dálnici….

                2. A já si celou dobu myslel, že auta jezdí jen po cestě 🙂
                  A já si celou dobu myslel, že auta jezdí jen po cestě 🙂

                3. Hrušky s jabkama nemichat…
                  Řeč byla o mazutu a

                  Hrušky s jabkama nemichat…
                  Řeč byla o mazutu a emisích..
                  Jedno jestli auto, loď, letadlo, a jedno jestli jedou po dálnici, po moři, ve vzduchu…
                  A i ty letadla občas jezdí po dálnici…

                4. Ano nemíchat prosím!!!celou dobu mluvíme o autech
                  Ano nemíchat prosím!!!celou dobu mluvíme o autech

      1. Tak ono to zas není tak černé. Těžší vozidlo sice
        Tak ono to zas není tak černé. Těžší vozidlo sice spotřebuje při rozjezdu víc energie, ale zase má vyšší hybnost a při brzdění tak získáte víc energie rekuperací. Tratíte pouze na účinnosti té rekuperace.

        Na to nejsme ze spalovacích vozů zvyklí, protože tam se při brzdění motorem nic do nádrže nevrací, jen se stlačují plyny ve válci a zahřívají ho, a když zasáhnou brzdy, tak energii z hybnosti musíme dílem vyzářit jako teplo z kotoučů a dílem jako mechanickou práci při ‚obrušování‘ brzd.

        Prostě spalovací motor je tepelný motor a jako takový nemá ze své podstaty zrovna dobrou účinnost (aktuálně 40%). No a ten zbytek kolem brzd tomu taky nepomáhá.

        1. Za a) stačí použít jednoduchou matematiku, abyste věděl,
          Za a) stačí použít jednoduchou matematiku, abyste věděl, že nemáte pravdu. Jestliže v jednom úseku spotřebuji na rozjezd 100 Wh a poté rekuperuji 30%, tak jsem spotřeboval 70 Wh. Pokud ten samý úsek projedu těžším autem, tak pokud spotřebuji třeba na rozjezd 120 Wh, rekuperuji 30%, takže jsem spotřeboval celkem 84 Wh. A 84 je větší než 70.
          Za b), až nebudete čekatel na elektroauto, ale reálný uživatel, tak zjistíte, že ve městě je nenadálých situací, kdy musíte dupnout na brzdy (místo rekuperace) až moc a ten rozdíl ve spotřebě bude ještě větší.
          Takže netuším, na co jste ze spalovacích vozů zvyklý, ale já jsem zvyklý už pár let na EV… A vysvětlovat tady na hybridu, že spalovák nic při brždění do nádrže nevrací, to jako myslíte vážně? :-)))

          1. Mam zkusenosti se 3 ruznymi EV a u vsech slapnuti na brzdu
            Mam zkusenosti se 3 ruznymi EV a u vsech slapnuti na brzdu neznamena okamzite brzdeni brzdou. V prvni fazy se zvysi rekuperace a az kdyz slapnete vic, prida se i brzda. Samozrejme ze rekuperace nevrati vse zpet. Tady test s Teslou S a pridavnou zatezi 0, 100, 200 a 300 kg. Zvyseni spotreby max 0,6%.
            https://www.elektroauto-news.net/2017/gewicht-keine-entscheidende-rolle-reichweite/

            1. Já přece netvrdím, že při tvrdém sešlápnutí brzdy
              Já přece netvrdím, že při tvrdém sešlápnutí brzdy zároveň aspoň něco nerekupuruji. Já to vím taky. U i3 se to děje taky. Nicméně většina energie se ztratí v brzdách. Ostatně stačí z padesátky prudce zabrzdit a hned si jít šáhnout na kotouč…
              Jinak s tím navýšením spotřeby opatrně. Záleží kolikrát budu zrychlovat a budu potřebovat získat kinetickou energii. Pokud pojedu stálou rychlostí po rovině, tak větší zátěž téměř na spotřebě nepoznám. protože jakmile zíkám kinetickou energii, tak už jen dorovnávám ztráty jízdního odporu (především aerodynamický odpor, který s váhou nesouvisí).

              1. V tom testu na 100km to take tak dopadlo. Skoro zadny vliv na
                V tom testu na 100km to take tak dopadlo. Skoro zadny vliv na spotrebu neni. Takze ty zvasty o velkem vlivu na spotrebu zhora jsou uplne mimo. S Teslou 3 a maximalni rekuperaci muzu jezdit i ve meste skoro bez brzdy. Sama zastavi rekuperaci. To u ostatnich tak neni. Mozna Leaf 2, ale nemam zkusenosti. Dokonce musim casto umyslne brzdit aby se kotouce trochu ocistily kvuli korozi. Nevim jak ostatni EV, ale pri velke rekuperaci se u Tesly rozsviti brdova svetla aby nasledny auta nenarazila.

                1. A trochu zkus po ostatních číst. Já jsem netvrdil, že je
                  A trochu zkus po ostatních číst. Já jsem netvrdil, že je nějaký VELKÝ vliv na spotřebu. Vliv tam je, fyziku snad nepopíráš. A záleží na tom, jak moc a kolikrát budeš zrychlovat.
                  i3 také zastaví samo pouze na rekuperaci. Tesla není jediná. A i mu svítí brzdová světla (to musí). Jinak koroze se ti na kotoučích udělá i po nočním dešti.
                  Moc toho o elektromobilech teda nevíš…

                2. Z realu znam jen Ion, Leaf 1 a Teslu 3. Zatim jsem si to
                  Z realu znam jen Ion, Leaf 1 a Teslu 3. Zatim jsem si to overil jen u Tesly. U Ionu tomu asi tak nebude, ten ma slabou rekuperaci. Leaf 1 take nic moc i na stupen B. Tesla ma doopravdy silnou rekuperaci a nekde jsem cetl, ze sviti jen pri vyssim nastaveni rekuperace a az od urciteho uvolneni plynoveho pedalu. Ani i3 nebude brzdit pri slabem uvolneni plynoveho pedalu. nevim kde je hranice. Koroze kotoucu je velky problem a proto by EV mely po stani ve vlhkem vzduchu tu a tam i bezduvodne brzdit na ocisteni kotoucu.
                  Mate pravdu, o i3 vlastne toho moc nevim.

                3. Takhle… nevím co je slabé uvolnění plynového pedálu.
                  Takhle… nevím co je slabé uvolnění plynového pedálu. Nicméně i3 brzdí rekuperací tak, že pokud mi do cesty nevlítne nepředvídaná červená, chodec či nějaká „myška“, tak jsem schopen projet město bez brzdy. Prostě při uvolnění plynu i3 rekuperuje tak intenzivně, že za chvíli stojí. A samozřejmě rekuperací zpomaluje tolik, že automaticky rozsvěcí brzdová světla, aby auto za mnou omylem do mne nevlítlo.

                4. Slabe uvolneni znamena ze se neuvolni pedal uplne. Mezi
                  Slabe uvolneni znamena ze se neuvolni pedal uplne. Mezi seslapnutim pedalu pro konstantni rychlost a plnym uvolnenim existuje nekonecne mnoho stupnu seslapnuti. Pro pozvolne zpomalovani prece ubirate jen malo plynu a nesundate nohu uplne z plynu. To je slabe uvolneni. A brzdova svetla se nerozsviti pri sebemensim uvolneni a tedy u slabe rekuperace a slabem zpomalovani. To by melo pochopit i male dite bez dlouheho diskutovani. Kratce receno, brzdy sviti az od urciteho zpomalovani. Spalovak take nesviti, kdyz sundate nohu z plynu a motor brzdi.
                  No vidite, vic nahore pisete, ze ve meste se malo rekuperuje a ted pisete ze vyjimecne. Tak jak vubec jezdite?

                5. Jo, už rozumím. Já to beru jako částečné uvolnění
                  Jo, už rozumím. Já to beru jako částečné uvolnění pedálu. 🙂 i3 to má stejně. Pokud pomalu uvolňujete plyn, tak to rekuperuje víc a víc a v určité fázi to rozsvítí brzdová světla.
                  S tou poslední větou Vás fakt nechápu. Umíte pochopit psaný text? Já přece netvrdím, že ve městě se málo rekuperuje. Já tvrdím, že ve městě je dost nenadálých situací, které se nedají naplánovat a musí se na ty brzdy šlapat více, než by člověk chtěl. Totéž s tou vyjímečností. Já se snažím jet tak, abych je rekuperoval. A ono se to hodněkrát povede. Ale také hodněkrát ne. Rozumíte?

                6. Vami psany text vnimam jasne.
                  Vložil/a Pavel F., Ne,

                  Vami psany text vnimam jasne.
                  Vložil/a Pavel F., Ne, 2020-02-23 00:38
                  „Já přece netvrdím, že při tvrdém sešlápnutí brzdy zároveň aspoň něco nerekupuruji. Já to vím taky. U i3 se to děje taky. Nicméně většina energie se ztratí v brzdách“.
                  Ta posledni veta rika, ze rekuperace je nepatrna.
                  Zapletate se do rozporu vlastnich komentaru a uz zacinate byt i neurvaly. Tak si to vic promyslete co pisete.

                7. Ano, začínám být netrpělivý, protože máte problém s
                  Ano, začínám být netrpělivý, protože máte problém s pochopením psaného textu. Viz to, co jste teď zkopíroval. Tvrzení „…většina energie se ztratí v brzdách.“ se vztahuje k „…při tvrdém sešlápnutí brzdy.“ Čtěte prosím pozorněji. Nemusíme snad rozporovat to, že když natvrdo sešlápnu brzdu a zabrzdím na 30 metrech, tak většina kinetické energie skončí v brzdě a ne zpátky v baterce… Na to si stačí šáhnout na kotouč, aby to člověk pochopil nebo si vzít infrakameru, aby to měl přesně…

                8. Klickujete jako zajic. Diskutovat umite na urovni skolaka
                  Klickujete jako zajic. Diskutovat umite na urovni skolaka ktery se obhajuje vsim co ho napadne a co rekl predtim uz ani nevnima a sam popira. Rozpory mu nevadi, vidi jen okamzik jak se vymluvit. Preji hezkou nedeli.

                9. Jak jsem psal, nijak nekličkuji a za svými tvrzeními si
                  Jak jsem psal, nijak nekličkuji a za svými tvrzeními si stojím. Jen Vy neumíte chápat kontext a význam psaného textu. Neumíte pochopit základní logiku, že když budu tvrdit, že něco je horké a druhé je méně horké, tak to neznamená, že to druhé je studené a nemůžete se spálit.
                  Také přeji hezkou neděli.

                10. Vložil/a Pavel F., So, 2020-02-22 17:16
                  Větší baterka

                  Vložil/a Pavel F., So, 2020-02-22 17:16
                  Větší baterka znamená obvykle i větší hmotnost a tímpádem spotřebu.

                11. V pořádku. Za tím si stojím. Nechceš popírat fyziku, že
                  V pořádku. Za tím si stojím. Nechceš popírat fyziku, že ne? 😉 Pokud by moje tvrzení neplatilo, mohl by sis do Tesly naložit 10 tun železa a jet pořád za stejnou spotřebu. 🙂
                  Větší váha je VŽDY větší spotřeba. Zvýšení spotřeby závisí na počtu zrychlení (tzn. spotřebu energie na získání kinetické energie) a na celkovém převýšení (tzn. spotřebu energie na získání potenciální energie).

                12. V jinem komentari jsem se odkazoval na provedene testy s
                  V jinem komentari jsem se odkazoval na provedene testy s Teslou S. Pri zvyseni nakladu o 300 kg se spotreba zvysila o 0,6%.
                  Povidejte mi o dynamice a energii.

                13. Ten test jsem si přečetl. Je k ničemu, protože absolutně
                  Ten test jsem si přečetl. Je k ničemu, protože absolutně netuším, jaká byla metodika testu. Jaké převýšení a jaké zrychlení se absolvovalo. Pokud budu chtít, jsem schopen sestavit takovou metodiku testu, že ti naopak dokážu, že s vyšší vahou si snížím spotřebu.
                  Povídat o dynamice a energii ti nebudu, je to házení perel sviním, když se oháníš čísly z testu o kterém nevíš vůbec nic. 😉

                14. Cely test bohuzel nelze najit. Test provedla Universita
                  Cely test bohuzel nelze najit. Test provedla Universita Duisburg-Essen. Predpokladam ze Prof. Dudenhöfer nezahodi dobre jmeno pro nejakou pofiderni studii, protoze ten institut pracuje pro vsechny nemecke automobilky. V Cezku samozrejme takove studie muzou byt cinknute, ale teto bych to nepredhazoval. Navic to otisklo vic duveryhodnych deniku a ty nejsou na urovni Blesku. Testovaci okruh 100km tezko muze byt vybran tak aby prinesl vami zminovane manipulace.
                  https://www.welt.de/wirtschaft/article171195605/Leichtbauweise-verbessert-Oekobilanz-von-E-Autos-kaum.html

                15. Já netvrdím, že je to pofidérní studie. Studie se
                  Já netvrdím, že je to pofidérní studie. Studie se provedla za nějakých podmínek a to číslo 0,6%, kterým se tady oháníš, platí pouze pro tyto konkrétní podmínky. Nelze to zevšeobecnit, že vždy platí, že 300 kg nákladu zvedne o 0,6%.
                  Zkusím to ještě rozvést jinak, abys pochopil, že to nelze zevšeobecnit. Když vezmu náklad 300 kg a ujedu s ním 100 km v rovinatém Holandsku a to samé provedu v Alpách, tak v obou případech bude spotřeba vyšší stejně o těch 0,6%?

                16. Studie probehla v okoli Duisburgu a tam je teren ruznorody.
                  Studie probehla v okoli Duisburgu a tam je teren ruznorody. Roviny i kopce. Takze takova smes kazdodenniho jezdeni. Extremni pripady jako Alpy nejsou bezny provoz a nevim proc se uchylujete k extremum. Tady se chceme bavit o beznem pouzivani. Takze studii provedla verohodna instituce s umyslem zjistit jaky vliv ma vyssi vaha na beznou spotrebu EV. Zrejme aby automobilky mely nejake info, zda maji stavet lehka EV. Vysledek je ze vliv je v beznem provozu zanedbatelny. Nic vic k tomu nemuzu rict.

                17. No vidíte, že neumíte chápat psaný text. Vy tvrdíte, že
                  No vidíte, že neumíte chápat psaný text. Vy tvrdíte, že studie proběhla v okolí Duisburgu a že je tam různorodý terén. Ale já tam třeba čtu, že test proběhl na 100 km dlouhé „Teststrecke“, což je také v němčině zkušební dráha, takže celý ten test mohl proběhnout na nějakém zkušebním oválu. Takže nemůžete prohlásit to, co tvrdíte, protože nevíte (a já také ne).
                  K extrémním příkladům jsem se uchýlil proto, abyste snáz pochopil ten rozdíl. Že trvat na čísle 0,6% je nesmysl a platí jen pro konkrétní podmínky testu, které ani neznáme. Že to nelze zevšeobecnit, jak se snažíte. Tak jako to číslo nebude stejné pro kopcovitou Prahu a rovinaté Pardubice.
                  Uzavírám diskuzi a přeji hezký zbytek víkendu.

  3. off
    Tesla šortéři ztratili skoro 12 miliard dolarů za

    off
    Tesla šortéři ztratili skoro 12 miliard dolarů za posledních 7 týdnů.
    Jáj to nasere :))))

    Tesla short sellers have lost nearly $12 billion in just 7 weeks
    https://markets.businessinsider.com/news/stocks/tesla-stock-price-short-sellers-down-nearly-billions-total-lost-2020-2-1028924815

    A jednoho šórtera idiota rovnou vyhodili
    https://youtu.be/xAbk6Y0R4qI

      1. Teď, ale při dnešním tlaku na rozvoj elektromobility, se
        Teď, ale při dnešním tlaku na rozvoj elektromobility, se na to vrhne tolik výzkumných týmů, že vývoj (a tedy zlevňování) bude oproti dosavadním létům násobně akcelerovat.
        Nadcházející dekáda, bude mít úplně jiný dopad než ta uplynulá.

        1. Ja vam nevim, kdyz srovnate powerbanky na trhu:
          Real Graphen

          Ja vam nevim, kdyz srovnate powerbanky na trhu:

          Real Graphen 20000mAh (74Wh) 800g
          Real Graphen 10000mAh (37Wh) 290g
          Xiaomi 20000mAh (72Wh) 400g

          Ano ty graphenove maji znacne vyssi vykon, ale co se tyka hustoty, tak je tam jeste jakysi hacek.

          1. To srovnání jsem asi úplně nepochopil.
            Já mluvil o tom,

            To srovnání jsem asi úplně nepochopil.
            Já mluvil o tom, že do teď se vývoji baterií věnovalo (obrazně řečeno) 10 vývojových týmů na světě, a plynuly tam investice X milionu. V následující dekádě se vývoji bude věnovat 100 týmů, a poteče tam 10 X milionů.

            PS: nerad bych si to pletl s tou technologií „se sírou“, ale tuším, že jedna z těchto technologií měla (a stále má) s počtem nabíjecích cyklů. Že kapacita i rychlost nabíjení a vybíjení a vše bylo dobrý, jen to kolabovalo po několika desítkách cyklů. Prostě otázka vývoje.

            1. To je reakce na puvodni informaci o graphenovych
              To je reakce na puvodni informaci o graphenovych bateriich.
              Ony uz jsou koupitelne powerbanky na Amazonu, ktere jiz maji grafenove clanky, ale ta hustota energie neni zatim nic moc.

              Jinak obecne o vyvoji clanku se nehadam, je tam hodne smeru a hodne tymu. Jen vim, ze se neda predpovedet, kdy to konecne lousknou a kdy to daji na obchodni pult… a to je jaksi oc tu bezi.

              Zatim tu mame jako jedine pouzitelne pouze to Lithium.

      1. fandim v tomto IBM, ale predpokladam ze jednotlive technologie
        fandim v tomto IBM, ale predpokladam ze jednotlive technologie baterii se o trh prubezne poperou a to i cenou, v tom jsou schovane tak obri castky, ze ten vyvoj tam je dnes doslova zbesilej 🙂

        spalovaky by to pak mohlo zacit vytlacovat proste lepsim TCO pri stejne cene vozu

    1. Psal, že otevřel pozici na 960 USD nebo tak nějak. Pak měl
      Psal, že otevřel pozici na 960 USD nebo tak nějak. Pak měl 10 dní na to, aby pozici uzavřel a vydělal min. 100 USD na jedné akcii. A ani dnes není cena akcie nad 960 USD, takže asi není důvod na věšení, ne? Ale možná nechá pozici otevřenou a doufá, že akcie zase půjdou dolů, kdo ví…

        1. Jak jsem psal, ani jeden z nás neví, jak s tou pozicí
          Jak jsem psal, ani jeden z nás neví, jak s tou pozicí naložil, proto jsou ty řeči o vázání oprátky tak trochu zbytečné a nepodloženě škodolibé 🙂

          Shorter může rychle vydělat, stejně tak jako rychle a hodně prodělat, je to riziko. Stejně tak jako nákup akcií a jejich držení v naději, že stoupnou a držitel vydělá.

            1. Maximum bylo
              Maximum bylo 968,99:
              https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/history/

              Psal, že trefil vrchol 960, pokud si dobře pamatuji. Ale i kdybu jenom 920, i tak je to slušný odhad, pak to hodně rychle letělo dolů a dalo se za 1-2 dny uzavřít a člověk byl klidně 150 v plusu.

              Já myslel, že poplatek za půjčení akcie při shortování je paušální, za jednu akcii a nezávisí na době půjčení.

              1. Tady na tom asi nevydělal,23.1.20 byly na cca 570dolarech
                Tady na tom asi nevydělal,23.1.20 byly na cca 570dolarech ::::: Vložil/a runner42, Čt, 2020-01-23 20:13

                Jdu otevřít short.
                Vložil/a runner42, Čt, 2020-01-23 20:42

                Pamatuješ si to správně, tam jsem zatím ve ztrátě. Ale protože to byla jen taková sranda a spíš jsem zkoušel nového obchodníka, ztráta je o dva řády menší, než jsou zisky že shortování Tesly za poslední rok. Proto jsem naprosto v klidu a jen to se zájmem sleduju.
                Teď jsem ale šel do mnohem většího rizika.

                1. Ano, pokud otevřel pozici na 560-580, tak je ve ztrátě,
                  Ano, pokud otevřel pozici na 560-580, tak je ve ztrátě, nebo už uzavřel se ztrátou.

                  Tady se bavíme o situaci, kdy otevřel pozici na 920-960, to je zatím v pohodě. resp. klidně už mohl uzavřít se slušným ziskem, prostor na to byl docela dlouhý.

                  Shortování je risk, jednom vyděláš, jednou proděláš, stejně jako krátkodobý nákup za účelem pozdějšího prodeje se ziskem.

                2. Otázka je jestli to skutečně uzavřel, nebo jenom
                  Otázka je jestli to skutečně uzavřel, nebo jenom trolí,každopádně jeho předpovědi jako krach tesly,akcie,cena baterií, počet prodaných T3 atd. moc nevychází.

                1. No to já také nevím, vy jste psal, že čím déle to
                  No to já také nevím, vy jste psal, že čím déle to drží, tím je vyšší poplatek za půjčení. Tak jsem myslel, že to víte.

      1. Shorter určitě prodělá pokud po prodeji jde cena stále
        Shorter určitě prodělá pokud po prodeji jde cena stále nahoru, pokud se pohne dolu (víc než dostatečně na zaplacení poplatků) tak by měl vydělat, kolik, to záleží na tom jak pracuje s pokyny, ale prodělat by neměl, pokud při opětném růstu neprošvihne hranici-při nákupu ještě vydělávám-.

        1. No jo, ale v tomto konkrétním případu o kterém se tady
          No jo, ale v tomto konkrétním případu o kterém se tady bavíme (otevření pozice při 920-960 USD/akcii) zatím cena nevystoupala nad tuto hodnotu, takže shorter zatím neprodělal. Jenom to jsem tím chtěl říct, že ty řeči o oprátce mi vyzněly jako zbytečná škodolibost a ne realita.

Napsat komentář