Tesla Model S se bude prodávat už jen jako čtyřkolka

Tesla konečně rozjela výrobu Modelu 3 a dál upravuje nabídku elektromobilů Model S a Model X, aby zabránila kanibalizaci prodejů. Už příští týden vypadne z nabídky nejlevnější Model S s pouze zadním náhonem.

Elektromobily Tesla Model S s pouze zadním náhonem si automobilka vyrobí do zásoby a prodávat se tedy ještě nějakou dobu budou; po vyprodání zásob už ale k dispozici nebudou.
foto: Tesla

Tesla nedávno výrazně snížila ceny elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Zároveň se ale nyní chystá ukončit prodej dosud nejlevnější verze, tedy Model S 75 s pouze zadním náhonem.

Z online design studia bude nabídka vyjmuta už 24. září. Dosud se prodávala za necelých $70 000, v hrubém přepočtu asi 1,7 mil. Kč. Nyní bude nejlevnější nabídkou verze Model S 75D s dvěma elektromotory a pohonem všech čtyř kol, která je o $5000 dražší.

Elektromobily Tesla Model S a Model X tak budou nabízeny pouze se dvěma motory. Možnost pohonu jedním motorem bude k dispozici pouze u Tesla Model 3.

Tesla Model S se tak od Modelu 3 dál odliší cenově, výkonově i dojezdem. Což je nyní pro společnost Tesla velmi důležité – zákazníci mají totiž podle všeho problém pochopit jaký je vlastně mezi těmito dvěma auty rozdíl, a že Model S i nadále zůstává výkonově a dojezdově lepším modelem.

47 Comments on “Tesla Model S se bude prodávat už jen jako čtyřkolka”

    1. Daimler nalije více než miliardu do izraelského start-upu,
      Daimler nalije více než miliardu do izraelského start-upu, uspět chce s rychlonabíjecími bateriemi

      zpravy.e15.cz/fleet-special/daimler-nalije-vice-nez-miliardu-do-izraelskeho-start-upu-uspet-chce-s-rychlonabijecimi-bateriemi-1337502

    1. Jj, oni to nakonec pochopí i páni redaktoři z dinosauří
      Jj, oni to nakonec pochopí i páni redaktoři z dinosauří líhně.

      Mimochodem k tématu, které tam řeší:
      Dneska se mi nahrál update, po kterém mi to začalo ukazovat u superchargerů a destinationchargerů maximální výkon jakým je tam možné moje auto nabíjet, u DC pak i kolik je tam k dispozici konektorů.
      Patrně příprava na příchod kompaktních superchargerů se 72kW v obchodních centrech.

            1. Precetl – je tam sice blaf s domacim nabijenim (nevim, jestli
              Precetl – je tam sice blaf s domacim nabijenim (nevim, jestli je autor blb nebo to napsal jinam, nez chtel), ale zbytek textu okolo 7.7kW ztraty mluvi o rychlonabijeni, 100A a ChaDeMo (coz odpovida plus minus tem mym 50kW, nikoliv domacimu nabijeni). Nehlede na to, ze 15% v puvodnim textu nikde nevidim, jen tady. Ale hadat se nebudu.

              1. Já bych u rychlonabíjení věřil ztrátám kolem 10 %, ale
                Já bych u rychlonabíjení věřil ztrátám kolem 10 %, ale 15 % už je hodně. Hlavně ty ztráty budou v případě menších baterií. U rychlonabíjení 50 kW auta s 60 kWh baterií budou ztráty pravděpodobně mnohem menší, protože to je v podstatě dobíjení 1C a to pro ty baterie není nic tragického.

  1. 4×4 standart se dalo čekat
    Ale prej zvěsti že AMD nám to

    4×4 standart se dalo čekat
    Ale prej zvěsti že AMD nám to peče s TESLOU ;))

    marketwatch.com/story/amds-stock-surges-on-heavy-volume-after-report-tesla-was-working-with-the-chipmaker-2017-09-21

    finance.google.com/finance?q=NASDAQ:AMD

        1. Podle mě Musk správně tuší, že s nástupem modelu TM3
          Podle mě Musk správně tuší, že s nástupem modelu TM3 výrazně poklesnou prodeje Tesla S, které se prodává v Evropě v řádu stovek kusů měsíčně a snaží se zdůraznit rozdíly. Je ale jasné, že řada zákazníků kupuje TMS hlavně kvůli dojezdu a je omezený počet lidí, kteří chtějí dát za auto 100 tis. USD. TM3 samozřejmě odebere řadu zákazníků, kteří by si koupili TMS kvůli dojezdu a ten pokles bude podle mě tak 60%.

          Do města samozřejmě dává největší smysl auto s nízkou spotřebou a menší délkou kvůli parkování, to bude další meta pro výrobce aut, protože bude v budoucnu rozdíl jezdit po městě se spotřebou např. 9 kWh nebo 17 kWh, ani ne tak z důvodu realitivně levné elektřiny, ale z důvodu ceny baterií, protože bude stačit poloviční kapacita.

          1. Pepo, garantuju ti na 100% ze s tim jak se zacne prodavat TM3
            Pepo, garantuju ti na 100% ze s tim jak se zacne prodavat TM3 pujdou prodeje S a X raketove vzhuru. To je zkratka jistota a kazdy ekonom ti rekne to same. Reknu ti proc a taky nastinim tvuj logicky retez uvazovani, ktery mas diky detske predstave o tom jak pujdou prodeje Ska dolu:

            Tva detska predstava o trhu z ktere vychazis(at uz si si toho vedom nebo ne) : ” Vsichni o EV vedi, vsichni vedi o tesle S a vsichni vedi o TM3. Trh je tedy 100% nasycen a ted uz jen zbyvaji lide kteri si Sko nemohou dovlit, ti si koupi TM3 a jeste je tu skupina lidi, kteri si zacnou misto Ska kupovat TM3. Proto pujdou prodeje Ska o 60% dolu… z tohodle pohledu naprosto logicky korektni.

            Realita: O EV vi jen zlomek popuplulace, dalsi zlomek tohodle zlomku EV vlastni. Minimum lidi zna nekoho kdo EV vlastni mebo donce Teslu, jeste min lidi nekdy takovym autem jelo. S prichodem TM3 se tato skupina vlastniku EV a Tesel rozroste a diky tomu miliony dlasich lidi uvidi u znamych/sousedu/kolegu poprve EV, poprve se jim projedou a poprve si o tom neco zjisti. Poprve vubec zacnou realne uvazovat o koupi EV. Uvidi ze auto za milion to natre jejich Mercedesu za 3 mega levou zadni. Zkratka penetrace trhu bude radove vetsi a lidi co si koupi S a X logicky pouze pribude.
            To je zkratka fakt ktery je jasny snad kazdymu kdo to ma v hlave vporadku

            1. S kým jsem se bavil tak zná Teslu. Skoro každý říká v
              S kým jsem se bavil tak zná Teslu. Skoro každý říká v podstatě to stejné – „až to bude mít dojezd 400 km a stát do 700 tis., pak do toho jdu“. Vím, že některé větší firmy uvažují pro management něco ve stylu Tesla S, pro střední management něco ve stylu Tesla 3, ale pořád se jim do toho nechce i když peníze není žádný problém. Většinou čekají, až bude nabíječka „na každém rohu“. No a až bude dostatek nabíječek, bude rok 2022 a to si bude moci každý EV auto vybírat a věř, že totální většina sáhne po značkách co mají, tedy Audi, BMW, Mercedes, Range Rover, ale i VW nebo Škoda. Většina našich zákazníků seděla v Tesle (na akcích co jsme pořádali) a vědí jak to jezdí, ale nikdo si to z nich nekoupí. Když jim ukážeš EV BMW 3 s dojezdem 400km, urvou ti ruce.

              Neznám opravdu nikoho, kdo by o EV autě neslyšel, vědí že cena je kolem 1 mil. a že to je v 90% lidí mimo horizont jejich vidění. Tvoje úvaha vychází z toho, že se bude po roce 2019 prodávat pouze Tesla.

              1. Promin ale ty si fakt myslis, ze vetsina lidi vi co je to EV?
                Promin ale ty si fakt myslis, ze vetsina lidi vi co je to EV? Prosimte vylez z bubliny a zkus premyslet trochu s nadhledem. Ze tvoji znami vi o tomhle a tamtom je naprosto nepodstatne. Staci chvili zagooglit a trochu se priblizis aspon realite…namatkou :

                http://blog.caranddriver.com/study-60-percent-of-u-s-drivers-havent-heard-of-or-know-little-about-electric-cars/

                Zbytek tveho prispevku zase pletes hrusky s jablkama. Bavime se tu o tom jestli s nabihajici vyrobou TM3 budou stoupat nebo klesat prodeje S. Tedy tvoje uvahy o BMW se 400km dojezdu, roku 2022 nebo o tom az VW a Skodovka schopna nabidnout auto srovnatelne s Teslou S jsou zcela irelevantni a nemaji nic spolecneho s tim o cem tu debatujem.
                Takze znovu ti opakuji, o EV vetsina lidi nic nevi, nikdy v nem nejela a sotva nejake videla a tim jak vice lidi zacne vlastnit TM3 behem pristiho roku(vsimni si ze to neni „mozna 2022“), tim vice lidi kteri maji nejake penize se o EV dozvi podrobneji, svezou se a vice nez radi si koupi Sko/Xko, to je proste fakt, o tom neni debat. Jestli to stale nechapes, buh s tebou, Pepo. Vic pro tebe udelat nemohu.

                1. Jsi komediant, čekáš 3 roky na TM3, místo toho, abys
                  Jsi komediant, čekáš 3 roky na TM3, místo toho, abys jezdil v pořádné Tesle S, na kterou má dle tebe kdekdo….

                2. Aha takze argumenty dosly. Jinak ano, cekam uz par let na TM3
                  Aha takze argumenty dosly. Jinak ano, cekam uz par let na TM3 a ver nebo ne neni to kuli tomu ze bych si Sko mebo Xko snad nemohl dovolit.

                3. Tenhle argument tady uslyšíme ještě mockrát.
                  Tenhle argument tady uslyšíme ještě mockrát.

                4. Vam je.e takto se natahovat? Drzte se temy nebo palte do. p.ce!
                  Vam je.e takto se natahovat? Drzte se temy nebo palte do. p.ce!

                5. V emerice a jinde jsou bambiliardy lidí, kteří netuší že
                  V emerice a jinde jsou bambiliardy lidí, kteří netuší že nějaká auta na elektriku existují. Vždyť i GM udělalo vysvětlující videa, že do Bolta se opravdu nemusí lít benzín :))))
                  Vítejte na planetě Zemi :)))

                6. A pak jim to samé GM posílá slevy na výměnu oleje.
                  A pak jim to samé GM posílá slevy na výměnu oleje.

                7. No tak to je nutnost. Přece kdo maže, ten jede :-))))
                  No tak to je nutnost. Přece kdo maže, ten jede :-))))

      1. To se mi právě na Ev líbí. Jsou konstrukčně jednoduché
        To se mi právě na Ev líbí. Jsou konstrukčně jednoduché a přidat pohon na další osu neznamená další spojku, kardan a bůhví co ještě.

        Edit: ok, musí se dát další motor, diferák taky…

        Ale zní dobře když někdo může říct, že jeho auto má dva motory. U spalováků by se to vzhledem k poruchovosti často hodilo.

        1. Nemyslím že by spalováky byly až tak často poruchové a
          Nemyslím že by spalováky byly až tak často poruchové a stejně tak nejsem vůbec přesvědčený, že přidání kardanu a spojky je o moc složitější než přidání elektromotoru s jeho převodem, chlazením i výkonovou elektronikou

          Ale souhlasím že oproti elektropohonu jsou spalováky podstatně komplikovanější, hlavně ty dnešní které musí splňovat přísnější ekolimity

    1. Souhlasím s Josefem, TM3 s LR baterií (podle všeho cca
      Souhlasím s Josefem, TM3 s LR baterií (podle všeho cca 80kWh celkem s více než 70kWh využitelných) určitě v dojezdu ve všech režimech znatelně porazí jakoukoliv verzi TMS(o TMX ani raději nemluvě) se 75kWh baterií. Uvidíme za pár měsíců až začne jezdit více TM3 jak na to zákazníci budou reagovat a jestli to třeba přiměje Teslu k navýšení kapacity baterie u základního modelu TMS/TMX.

      1. jste si jisty? Podle oficialnich dokumentu EPA ma Model 3 LR
        jste si jisty? Podle oficialnich dokumentu EPA ma Model 3 LR dojezd 334 mil -> automobilkou zaokrouhleny na 310 mil.
        Model S 100D ma 341 mil -> automobilkou zaokrouhleny na 335 mil.

        Automobilka pri prezentaci dojezdu muze dobrovolne uvatet mensi nez EPA, ale ne vetsi, to by uz bylo klamani zakazniku 🙂

        http://www.teslarati.com/tesla-model-3-epa-rating-334-miles-long-range/

        https://www.autoevolution.com/news/tesla-lied-about-model-3-maximum-range-it-s-even-better-334-miles-537-km-120510.html

        1. Ono v textu trochu zapadlo že srovnávám právě se 75kWh
          Ono v textu trochu zapadlo že srovnávám právě se 75kWh verzemi TMS/X. Zajímavé je to z pohledu ceny kdy 75D v základu (nově tedy už jen 75AWD) bude stejně pořád o dost dražší než velmi slušně vybavený TM3 s LR baterií. Z mého pohledu bych se opravdu nedivil, že se 75AWD verze TMS stane obětí samotné Tesla politiky. Tzn. uživatelé spíše odpustí „komfort a kvalitu zpracování“ kterou nabízí současný TMS a znovu si radši zvolí TM3, který za nižší cenu nabídne mnohem delší dojezd. Ostatně v posledních kampaních Tesla bojovala právě proti odepisování současných levnějších verzí TMS.

          Věc by vyřešilo, kdyby šlo zase jednoduše odskočit kapacitou u TMS/X. Bohužel to ale při současném stavu poznání už nejde bez signifikantního zvětšení bateriové šachty. Přesto bych se nedivil že až se výroba TM3 opravdu rozjede že se navýší kapacita u nejlevnějšího TMS/X ze 75kWh na nějakých 85kWh.

          1. Ano TM3 s vetsi baterkou bude mit delsi dojezd nez S/X s 75
            Ano TM3 s vetsi baterkou bude mit delsi dojezd nez S/X s 75 ale mensi o trochu nez 100. Jinak si take myslim ze telsa zvedne brzy 75 na 85. Byla by to hezka posloupnost: 50/70/85/100. Navic jak pisete lidi budou vzdy hledet hlavne na dojezd a 85 S/X by uz bylo hodne blizko TM3 s vetsi baterkou

Napsat komentář