Dnes se začíná vyrábět elektromobil Tesla Model 3, cena akcií ale padá

Na tento den slíbil Elon Musk začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3. Aktivita v gigatovárně, zejména plná parkoviště, jasně ukazují, že stroje se rozbíhají.

Dnes by se v továrně Tesla ve Fremontu měly začít kompletovat první kusy elektromobilů Tesla Model 3.
foto: Technorama

Poslední letecké záběry gigatovárny Tesla v Nevadě ukazují (viz. zdroj) na parkovištích asi 3000 aut. Gigatovárna 1 se přitom stále rozrůstá, v současné době je hotova asi z jedné třetiny.

V Gigatovárně už probíhá výroba bateriových článků pro Tesla Model 3, ale i dalších komponent. Finální kompletace auta pak proběhne v hlavní továrně Tesla ve Fremontu.

28. července předá Tesla prvních 30 kusů Tesla Model 3 zákazníkům. Během srpna chce vyrobit dalších 100, v září přes 1500. Do konce letošního roku už to má být 5000 týdně.

Cena akcií společnosti Tesla ale navzdory těmto zprávám v posledních týdnech míří strmě dolů. Analytici z Goldman Sachs totiž vyjádřili názor, že prodej 22 000 aut za poslední čtvrletí představuje vrchol zájmu o elektromobily Tesla.

Tesla přitom v tiskovce (pochopitelně) mluvila o pravém opaku, kdy vnímá obrovský nevyužití prodejní potenciál zejména u Tesla Model X. A pak je tu samozřejmě očekávané spuštění výroby Tesla Model 3. Jak známo, názory analytiků je třeba brát s rezervou.

83 Comments on “Dnes se začíná vyrábět elektromobil Tesla Model 3, cena akcií ale padá”

  1. Paráda. Tesla je jednička! Kam se hrabe brambora a
    Paráda. Tesla je jednička! Kam se hrabe brambora a germánská konzerva? Leda tak s managerstvem na Ibizu :))) a lidi nechají čmuchat… :(((

    zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/v-nemecku-padlo-tabu-top-manazer-si-ma-prijit-na-19-milionu-eur-rocne-1334607

  2. Mam Teslu celekm rad, ale v Evrope moc sanci nema…….
    Musk

    Mam Teslu celekm rad, ale v Evrope moc sanci nema…….
    Musk si nemuze ani na chvili myslet, ze nejstarsi automobilky sveta si nechaji vyfouknout miliardu zakazniku. Navic Tesla neni schopna vyrobit za dva roky ani to co si lidi predobjednali, tedy polovinu rocni produkce male automobilky Skoda Auto.

    1. Tak určitě, už se stalo. Dinosauři nemaj kde brát baterky
      Tak určitě, už se stalo. Dinosauři nemaj kde brát baterky a proto všichni hlásaj, že se svejma EV přijdou až 2020 a až teprve 2025 budou vyrábět nějaký větší množství. A kdy začnou stavět svoje Gigatovárny? Protože bez nich jsou namydlený.

      1. „… návrh, vyvolal velké pozdvižení hlavně v Německu,
        „… návrh, vyvolal velké pozdvižení hlavně v Německu, jehož automobilky v čele s Volkswagenem jsou na čínském trhu stále závislejší. Cítí se zaskočeny, neboť nejsou schopny tak rychle výrobu elektromobilů zvýšit. A pokud by kvóty nesplnily, hrozily by jim v Číně velmi vysoké pokuty.

        „Takové přísné kvóty (8% aut z prodejů musí být EV) jsou pro německé automobilky nedosažitelné. Jednání o nich stále pokračují,“ uvádí v listu Handelsblatt Matthias Machnig, státní tajemník spolkového ministerstva hospodářství.“

        http://archiv.ihned.cz/c1-65788880-cinska-elektroofenziva-zaskocila-nemecke-automobilky

    2. Tyto auta nejsou pro normální,lidi provoz spalovacího auta
      Tyto auta nejsou pro normální,lidi provoz spalovacího auta je stále levnější a to nemluvě pro ty co nemají na nové auto,

      Alza udává cenu 1.80kč za 1kw ale to nelze dobíjet doma.

      Vždyt u nás máte za 500kč/měsíc možnost dobíjet na dobíjecích místech ale doma to nejde tam je možné z 220V a to cca 6h a za cca 5kc/kw pokud nemáte noční proud to by bylo zajímavé ráno auto nabyté na 100%

      Nikde jsem,nenačel,udaj životost baterie/nájezd/cena bat.

      Super zálžitost by byla pokud by baterie byla lehce výměná a dala se vyndat jak z akučky a vzít nadobíjěčku. Cca blok 10kg o 10kWh mít je v autě 4ks to by bylo OK

          1. Ja platim ve vysokem tarifu 2,6Kc vcetne distribuce a OZ a
            Ja platim ve vysokem tarifu 2,6Kc vcetne distribuce a OZ a 2,3Kc v nizkem. Je to tarif d45d od Cezu bez jakehokoli zavazku nebo upisu, tedy nejnevyhodnejsi varianta.

            Pri mem kilometrovem najezdu usetrim cca 10500Kc mesicne i po zapocitani pausalu za cip Cezu.
            Na servisu a vymenach aut kvuli nizke zivotnosti spalovacich motoru pak usetrim dalsi ranec, ktery mi bohate vynahradi vyssi porizovaci cenu.

                1. Nějakej majitel eSka zmiňoval, že je po dlouhejch cestách
                  Nějakej majitel eSka zmiňoval, že je po dlouhejch cestách s elektrouatem daleko odpočatější než když to jezdil se spalovákem. Asi kvůli hluku a vibracím. Pozoruješ taky něco takovýho?

                2. Jo taky mi to rikal ePavel.
                  Ja nedokazu rict. Ono na lepsi si

                  Jo taky mi to rikal ePavel.
                  Ja nedokazu rict. Ono na lepsi si clovek rychle zvyka a tak bych si toho spise vsiml, kdyz bych ted dal nejakou delsi cestu spalovakem, ze dojedu utahanej.
                  Kazdopadne je urcite vyhoda, ze clovek dodrzuje na delsich cestach diky nabijeni bezpecnostni prestavky a i obed ci snidani na cestach do sebe jen nenahazu jak do sudu, ale v klidu si to vychutnam, protoze to nepovazuju za ztracenej cas, kdyz pri tom jeste nabijim.
                  Nedavno jsem dal 700km s tim, ze jsem vyjel ve tri rano a vratil se ve tri odpoledne. Z toho jsem stravil necele tri hodiny vyrizovanim toho kvuli cemu jsem jel (pri tom jsem nenabijel) a necelou hodinu v souctu v kolonach. Tedy cista jizda s nabijenim asi osm a pul hodiny. Jednou jsem si dal rano pri nabijeni snidani, pak kratkou nabijeci zastavku na zachod a jednu delsi nabijeci na obed. Vsechny nabijeni na SC, takze jsem vyjizdel se 76% a vratil se s 56%.
                  Ani jednou jsem po ceste neusinal za volantem a po prijezdu jsem normalne fungoval az do vecera. Tezko rict jak bych to zvladnul se spalovakem.
                  Koncem cervence me ceka Chorvatsko, tak se to mozna ukaze. To byva vzdycky narocne.

                3. Já sem zjistil, že když mám při dálkovejch letech
                  Já sem zjistil, že když mám při dálkovejch letech většinu doby dobře těsnící sluchátka nebo špunty do uší tak jsem tak o 40 % míň zničenej než když je nemám, a to i při spánku. Celkem zajímavý zjištění jak moc mě konstantní hluk dokáže unavit a zničit.
                  Podle studie hluk doslova zkracuje život a zabíjí. Porovnali holandskou populaci žijíci dlouhodobě vedle mezinárodnícho letiště s ostatními a zjistili asi o 15 % vyšší úmrtnost.

                  http://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/evropany-zabiji-hluk-zkracuje-zivoty-varuje-evropska-komise_197986.html
                  http://science.dennikn.sk/clanky-a-rozhovory/ziva-priroda-a-chemicke-vedy/lekarstvo/4970-hluk-ohrozuje-zdravie-europanov

                4. Zajimave. To by me nenapadlo. Pravda je, ze ve spalovaku jsem
                  Zajimave. To by me nenapadlo. Pravda je, ze ve spalovaku jsem nevyjel bez hudby (asi aby rozbyl to monotonni huceni) a co jezdim v Tesle tak temer vyhradne bez hudby si uzivam ten klid.

                5. Tak to jsme dva. To ticho je prostě geniální 🙂
                  Spalováka

                  Tak to jsme dva. To ticho je prostě geniální 🙂
                  Spalováka už jenom v nouzi…

                6. +1
                  Ještě jsem slyšel, že když si psy můžou vybrat s

                  +1

                  Ještě jsem slyšel, že když si psy můžou vybrat s jakým autem ject, tak vždy radši lezou do elektriky a do spalováku se jim nechce. Má někdo podobnou zkušenost?

                  Další negativním efektem můžou bejt i výpary z paliva, emise z výfuku apod., které se můžou v interiéru a okolí auta vyskytovat. Byť v minimálních koncentracích, tak při dlouhodobějším pobytě v autě to může mít určitej negativní vliv.

                7. Mohu posloužit jen 3 zážitky za posledních 2 roky.
                  Mohu posloužit jen 3 zážitky za posledních 2 roky. Krátkodobé jízdy taxi se nepočítají a bohužel i tramvaj MHD dokáže dělat pekelný kravál. O plynobusu nemluvě. To je trága.
                  Takže spalovák trasa Most Ostrava (tuším že snad koktávka), Ostrava Brno (BMW X cosi – velké bachraté v automatu) a Brno Ostrava (koktávka). Vše jako spolujezdec a žádná příjemnost. Prostě to minimálně hučí a vibruje. Nějaké klidné popovídání je vyloučeno, zvláště pak na rychlostkách a dálnicích, ale i při rozjezdech ve městě a popojíždění. Prostě už mi to nedělá dobře a když se k tomu přidá sekaná jízda kvůli řazení (ano, i ten automat, podřazování pak byl pořádný opruz), dokonáno jest. Žádná hladká a plynulá jízda se nekoná. O vytí při vytáčení motoru nemluvě.
                  S těmi typy aut po mně nechtějte podrobnosti, co není elektrika řadím jen do kategorie spalovák bez dalšího rozlišení.

                8. Radovane, moc děkuji za zkušenosti, které mám totožné.
                  Radovane, moc děkuji za zkušenosti, které mám totožné. Ano, i moderní spalovací automaty nejsou plynulé. A jeden automatový extrém v MHD BUSu – doslova to se mnou mlátilo o sedačku při rozjíždění i při podřazování. Nechtěl jsem věřit, že tohle je kultura dopravy. Přesně – i když mi nabízeli za svezení e-autem svezení WRC Koktávkou, jen opovržlivě mávnu rukou. Fakt mi to nic neříká. Tento víkend v Táboře na náměstí stál Lotus („kaipanovina“, ale tohle byl nejspíš opravdový Lotus), obešli jsme to a jakmile viděli rouru, jen jsme mávli rukou a otočili se na místě. Po všech těch zkušenostech a smradech na silnici si to ani nic jiného nezaslouží. Trpím, když nemám e-auto a musím sednout do smradu.

                9. psi.. 🙂
                  Jinak asi ok / sám v EV taky někdy všechno vypnu a

                  psi.. 🙂
                  Jinak asi ok / sám v EV taky někdy všechno vypnu a užívám si ticha, ale třeba našemu psovi je to asi jedno – je rád, že s náma může odjet a že nezůstane doma sám… 🙂

                10. Je to velmi zajímavý fenomén elektromobiů a jejich
                  Je to velmi zajímavý fenomén elektromobiů a jejich řidičů, asi nám to ticho opravdu chybí. Také když jezdím sám a nepotřebuji dopravní informace, zůstává rádio i fleška (Peugeot Ion má USB vstup a možnost přehrávání mp3 z něj s ovládáním na rádiu auta) vypnutá.
                  Pokud nás jede více, tak se většinou bavíme, protože na rozdíl od spalováku to jde a slyšíme se nejen řidič a spolujezdec při hlasitém hovoru, ale při normální řeči včetně spolujezdců na zadních sedadlech.

                11. nevim jak pro psy, ale mit v garazi dva spalovaky nebo dva
                  nevim jak pro psy, ale mit v garazi dva spalovaky nebo dva elektro je velky rozdil i pro me. V jednom pripade to v garazi doslova cpi a v druhem pripade to nepoznate podle zapachu zda jste v obyvaku nebo v garazi. Vlastni zkusenost – cerstve osvezena 🙂

                12. Měli jsme z toho velký zážitek. Ne že by nám auta
                  Měli jsme z toho velký zážitek. Ne že by nám auta vyloženě smrděla, poslední nafta byla před více než 10 lety, ale prostě horký motor, výfuková soustava, chladič, to všechno uvolňuje do ovzduší v uzavřeném prostoru výpary. Byť je garáž odvětrávaná. Dnes tam není nic, co to něco takového produkovalo. Ostatně představování elektrických motocyklů a kol na konferencích ježděním po sále v průběhu prezentace řečníka hovoří za vše – bez hluku a smradu.

                13. Jezdil jsem nějakou dobu do Německa pracovat do 500 až 700
                  Jezdil jsem nějakou dobu do Německa pracovat do 500 až 700 km vzdáleného místa a zjistil jsem, že mně ve spalováku autě špunty v uších opravdu nevadí… Právě naopak. Od té doby si je dávám když mám jet více jak hodinu 🙂

                14. Tak jsem mel vcera prvne nocni jizdu (navic po predchozi
                  Tak jsem mel vcera prvne nocni jizdu (navic po predchozi proparene noci), pri ktere jsem zacal usinat.
                  Mam s tim z drivejska bohate zkusennosti a tak vim, ze v tomhle stadiu uz jen clovek pocita kilometry aby dojel na prvni pumpu a jeden mikrospanek strida druhy z cehoz jsem ve stresu coz jen dale vycerpava.
                  Vcera me to chytlo, kdyz mi zbyvalo poslednich asi 35km dalnice. Je celkem nova, zadne opravy a zuzeni, provoz minimalni tak jsem pustil autopilota, nastavil 120km/h a snazil se jen uhlidat muj sjezd. Kdyz jsem pak sjel byl jsem odpocaty a v pohode jsem dojel poslednich asi 15km domu…

            1. Je fakt že nová auta nenajedou 600tkm proto jsem rád že
              Je fakt že nová auta nenajedou 600tkm proto jsem rád že mám starší s LPG a jsem v pohodě 2kč na km se dá zkousout, zato ostatní náklady i pojištění po dobu 5let a 105tkm jsou 1kč/km takže celkem 3kč/km

              Kupovat auto za mega abych teoreticky jezdil za 0,35kč tak cena za 1km když bude mít vůz 5let a pak ho prodam za 400tkc a najedu jen 100tkm bude 6kč + cena energie 1kc a pojistka 1kc jsem na 8kc/km pak to je pro mě drahé.

                1. tak to doporucuji Teslu se zarukou na pohonne ustroji a
                  tak to doporucuji Teslu se zarukou na pohonne ustroji a baterii 8 let bez omezeni na ujete km.

      1. Z informácie, že by bylo OK mat 4ks baterii 10kg o 10kWh je
        Z informácie, že by bylo OK mat 4ks baterii 10kg o 10kWh je jasné, že o elektromobiloch neviete vôbec nič a idete ho porovnávat zo spalovacím autom.
        Ostatné informácie detto…
        Človek, ktorý si raz kúpi elektromobil si spalovaciu pepelnicu už nekúpi. Čím to asi bude?

      2. Mate v tom nejaky chaos.
        Doma muzete i z 380V, ne jen

        Mate v tom nejaky chaos.

        Doma muzete i z 380V, ne jen 220V.

        Proc by ta cena 1,80 nesla?

        Mimochodem, elektrina se uctuje v kWh, ne kW.

        Zivotnost baterie je garantovana obvykle na minimalne 8 let zarukou, ale to neznamena ze ji po 8 letech musite hned vymenit.

        10kg bloky baterie jsou pekny nesmysl, to by jste musel do toho auta jit tak 20-50x… To by jste se teda nachodil… A o energeticke hustote 1kWh/kg si muzete nechat leda tak zda 😀

      1. 10 let? Z jakého zdroje čerpáš informace?
        Když se

        10 let? Z jakého zdroje čerpáš informace?

        Když se podíváš na video, jak se vyrábí elektromotory pro i8, tak jsou technologicky na velmi podobné úrovni už dnes.

        Za pár let se budou vyrábět EV pro běžné lidi, které nezajímá výkon 500k. Jsou zvyklí na evropské standardy zpracování, v USA nějaký odlepené polstrování nebo centimetrovou mezeru mezi plechy nikdo neřeší (vidím to na autech co si půjčuju v USA docela běžně). Evropští výrobci nemusí ani stavět giga továrny za giga peníze, už je mají postavené a dokáží vyrábět miliony aut ročně. Navíc vládnou penězi, o kterých Musk jenom sní, jsou schopni v součtu investovat bez velkých problémů bilion USD.

          1. Měl by ses podívat víc na internetové články.

            Když

            Měl by ses podívat víc na internetové články.

            Když mrkneš kolik jsou schopni vyrobit baterií Samsung, Siemens, čínské fabriky (už nyní v součtu pro 10 mil. aut ročně) tak pochopíš, že výrobci aut díly kupují a ne si sami vyrábí ve svých fabrikách. Musk jde cestou Apple, aby měl nekompatibilní auta s ostatním světem a vše si vyrábí sám. Má to výhody i nevýhody. Výhodou se to stane, když bude schopen mít podíl na trhu třeba 20%, tedy musel by být schopen do 10 let vyrobit asi 20 milionů EV aut ročně, což je nesmysl, zatím vyrábí v celosvětovém měřítku hrozně málo.

            1. Musk jde cestou vertikální integrace aby ho nemohli vohrozit
              Musk jde cestou vertikální integrace aby ho nemohli vohrozit nějaký bratři Kochové a podobné zpátečnické entity stejně jako živelné pohromy a krize. Pokud chce uspět ve velkém nemůže moc spoléhat na ostatní. Naštěstí v elektroautech je několikanásobně míň různorodejch součástek tak jako ve spalovákách.

              1. Psal jsem jsou schopni, ne vyrábí. V roce 2015 se dle
                Psal jsem jsou schopni, ne vyrábí. V roce 2015 se dle statistik vyrobilo 50GWh, dnes jsou zakázky ve světě na bateriové celky pro vyrovnávání výkyvů v síti na jednotky GWh a tyto požadavky každým rokem narůstají. Tesla chce vyrábět ve finále (rok 2020) asi 150 GWh, ostatní výrobci musí do 10 let vyrábět další trojnásobek této hodnoty, aby splnili své cíle, které proklamují.

                1. jestlize ostatni vyrobci musi delat dohromady 3-nasobek toho
                  jestlize ostatni vyrobci musi delat dohromady 3-nasobek toho co Tesla v 2020, az za 10 let, pro Teslu to je dost dobry vyhled…

                  2020 – 150GWh Tesla
                  2027 – 450GWh ostatni dohromady

                  hmm, o kolik stihne narust Tesla za tech 7 let mezi 2020 a 2027 ? Jak rikam, dost dobre vyhledy pro Teslu podle toho co pisete.

                2. Nechme se překvapit, Tesla nikdy nevyráběla stovky tisíc
                  Nechme se překvapit, Tesla nikdy nevyráběla stovky tisíc aut ročně, ale desítky tisíc a analýzy bank nejsou úplně hloupé a ty mu moc nevěří. Já mu úspěch přeju, ale stojí proti němu celý svět a jak známo, to je velká přesila. U nás EV auta jsou prakticky s prodejem na nule (pokud nepočítám směšný počet 220) v okolích vyspělých zemích jsou cca na destinásobcích na počet obyvatel, takže tady to bude dlouho jenom hračka pro bohatší lidi, běžný člověk u nás kupuje auto v řádu 100 tisíc a 70% prodaných aut směřuje do firem, kde zase dlouho bude vládnout klasické palivo.

                3. Ještě dodám, že Musk diverzifikoval natolik svůj business
                  Ještě dodám, že Musk diverzifikoval natolik svůj business do různých projektů, které stojí velké peníze a zabírají mnoho času a to taky má velký vliv. Kdyby se věnoval pouze autům, mělo by to daleko větší efekt.

  3. OT: Těžba kryptoměn spotřebovává >20TWh ročně, to by
    OT: Těžba kryptoměn spotřebovává >20TWh ročně, to by stačilo na více než 100 miliard „eletrokilometrů“, neboli při ročním nájezdu 20 tisíc km dostatek pro 5 milionů elektromobilů (cca polovina současného počtu). Tolik ke zprávám, že to přenosová soustava nemůže vydržet 🙂

    1. 🙂
      Pekna demagogie. Uvedomujete si, ze uvahy na tema

      🙂
      Pekna demagogie. Uvedomujete si, ze uvahy na tema prenosove soustavy, nedostatku energie a pod. vychazeji z predpokladu nahrazeni vyznamneho mnozstvi spalovacich automobilu elektromobily. Pripada vam 5 milionu aut jako vyznamne mnozstvi? Nevim presne, kolik je v soucasnosti na svete automobilu, odhady se v tomto obcas ruzni, ale vetsinou se shodnou, ze jde o vice nez 1 miliardu automobilu.

      1. Většina lidí, kteří uvažují téma přenosových soustav
        Většina lidí, kteří uvažují téma přenosových soustav si ovšem neuvědomuje, že i kdyby se od zítřka začaly prodávat jenom elektromobily, tak by nahrazení významné části automobilového parku světa trvalo aspoň 10 let. To je poměrně dlouhá doba a ta premisa je naprosto utopická. Za deset let se bude prodávat stěží 10 % všech aut jako elektromobily. A tím tempem se přenosové soustavy nemusí vůbec řešit.

        1. Pocital som o kolko by sa zvysila spotreba elektriny nahradou
          Pocital som o kolko by sa zvysila spotreba elektriny nahradou benzinu/nafty elektrinou, je to pre SK, v ostatnych EU statoch to bude podobne. Elektrinu na vyrobu/distribuciu benzinu/nafty som do vypoctu nezaratal.

          – Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
          t.j. 30 000 000 000 kWh
          – Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
          t.j. 2 000 000 000 kg
          – Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
          cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
          Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou – lietadla, lode, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
          Predpokladm, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5%

  4. Musk: Do 100 dní vyrobíme největší baterii na světě.
    Musk: Do 100 dní vyrobíme největší baterii na světě. Nebo zadarmo

    tyden.cz/rubriky/byznys/podnikani-a-prace/musk-do-sto-dni-vyrobime-nejvetsi-baterii-na-svete-nebo-zadarmo_437337.html

    začalo se odpočítávat !! stihnou to?? :))

  5. Naopak hodně si polepšily vozy na LPG, jejichž prodeje za
    Naopak hodně si polepšily vozy na LPG, jejichž prodeje za první polovinu roku meziročně vyrostly z 224 aut na 614. Hlavně díky Dacii, která opět nabídla i tovární přestavbu svých aut na spalování tohoto paliva :))))))DDD

    auto.cz/jak-ceskem-trhu-dari-alternativnim-palivum-dulezitym-hracem-dacia-108306

  6. výše akcií nemá nic společnýho s výrobou TM3. Je to jen
    výše akcií nemá nic společnýho s výrobou TM3. Je to jen celosvětová společenská finanční hra kšefťáckých fondů kerý stimulují cenu akcijí dle výše vodrbu jednotlivýho akcionáře. Navíc cena akcijí dnes roste, v premarketu už 314.47 +5.64 (1.83%)

    google.com/finance?q=TSLA

    1. Uz sa na tom pracuje 🙂 Zistil som ze cez Fio banku mozem
      Uz sa na tom pracuje 🙂 Zistil som ze cez Fio banku mozem nakupit aj US akcie, prikaz/zadanie stoji cca 8usd, co je super… Staci si zriadit eBrooker ucet.
      Ked Musk vidi jasnu cestu k $700mld firme (teritorium Apple, Fcbk, Google, atd) z dnesnych cca $50mld tak rad budem u toho… Na nakup treba vyuzit prepady cien…

        1. ale houbec, je dobré si o tom veřejně popovídat 🙂 Čím
          ale houbec, je dobré si o tom veřejně popovídat 🙂 Čím víc lidí podpoří Teslu tím líp 🙂 Víc hlav víc ví 🙂 Je to snadné, takže poplatky u FIO :

          nákup akcií : $8
          prodej akcií : $8
          daň státu ze zisku : 15% do růžovýho formuláře Zdanění příjmů jednou ročně na finančáku
          ztráta převodu měny počítejte cca 1CZK na 1USD

          fio.cz/akcie-investice/dalsi-sluzby-fio/kalkulacka-investovani

              1. no zkušebka 3 roky už platí myslím tak 2 roky…
                no zkušebka 3 roky už platí myslím tak 2 roky… Každopádně ještě je tam poplatek američanům za provedení kšeftu asi 0,0025% z objemu transakce pár šprdlíků ted to zvedali abysme tedy byli důslední, ale tu automaticky strhává banka v rámci poplatku takže netřeba řešit 🙂 Pak ještě Pokud člověk dostane dividendu tak taky daň jednou za rok, v případě Tesly žádný strachy dividenda není a dlouho nebude :))

                1. Taky se ovšem dají uplatnit české zákony a v případě
                  Taky se ovšem dají uplatnit české zákony a v případě jednorázových ročních zisků do 25000 Kč se myslím daň platit nemusí.

                2. hmm zajmavý tak o tom tedy nic nevím
                  hmm zajmavý tak o tom tedy nic nevím

                3. Počítá se ovšem do zdanitelních příjmů, v daňovém
                  Počítá se ovšem do zdanitelních příjmů, v daňovém příznání je na to kolonka. Vyplňuje se, ale pouze ten přijem u cenných papírů, kde vlastnictví bylo kratší 6měsíců.
                  Z dividendů se odvádí daň z přijmu (15%) automaticky při výplatě a výplata se odesílá mimo brokera. Alespoň na českých burzách to tak je.

          1. a kolik stojí ročně ještě výpalné za správu účtu na
            a kolik stojí ročně ještě výpalné za správu účtu na kterém jsou akcie? a když broker krachne jako se v bordelstánu stalo mnohokrát tak si člověk může jít stěžovat na lampárnu?nebo si může akciové papírky koupit znova u jiného brokera?

Napsat komentář