Tesla Model 3: výroba a dodávky jdou lépe, než se čekalo?

Je Tesla Model 3 nejdůležitější auto tohoto století? Možná. Rozhodně je to nejdůležitější auto pro společnost Tesla.

Tesla Model 3: elektromobil, který má ambice změnit svět osobní dopravy tak, jak ji známe
foto: Tesla

V červenci Tesla dodala 30 elektromobilů, v srpnu pak asi 75 kusů Tesla Model 3. Teď podle Elona Muska čeká na Teslu a její zaměstnance „výrobní peklo“.

Musí totiž co nejdříve uspokojit přes půl milionu rezervací, které na elektromobil Tesla Model 3 má – prakticky bez jakéhokoliv marketingu. A nové stále přibývají.

Za září chce Tesla dodat 1500 elektromobilů Tesla Model 3. Do konce roku chce být Tesla na 5000 vyrobených kusů Modelu 3 týdně. A co nejdříve začátkem roku 2018 toto číslo ještě zdvojnásobit.

První kusy elektromobilu putují k zaměstnancům Tesla a . Ti jsou pomyslnými „beta-testery“, kteří mají ověřit funkčnost auta.

Jeden z nich, zaměstnanec SpaceX s přezdívkou „Rocketman“, aktuálně na FB fóru majitelů Modelu 3 napsal, že své auto obdrží do konce tohoto měsíce. Přitom původně mu rezervační stránka sdělovala, že by ho mohl dostat během října až prosince.

Jde o náznak, že výroba je o jeden až tři měsíce napřed? Těžko říct, možná má právě tenhle jedinec prostě jen štěstí. Z jednoho případu nelze nic zásadního vyvozovat.

Faktem zůstává, že úspěšné rozjetí výroby Tesla Model 3 zůstává pro Teslu naprosto klíčovým okamžikem k úspěšné budoucnosti. Pokud se to během následujícího půl roku nepodaří, bude mít zaděláno na nemalé problémy.

42 Comments on “Tesla Model 3: výroba a dodávky jdou lépe, než se čekalo?”

    1. Docela by me zajimal ten marketing na TM3? Pri me navsteve
      Docela by me zajimal ten marketing na TM3? Pri me navsteve salonu Tesla tento tyden me ani tak neprekvapilo, ze tam stale nemaji ani jednu TM3 vystavenou, ale ze se neobjevuje ani v jednom z klipu, ktere tam bezi na velke televizi. Krom toho primeho prenosu z predavani prvnich 30ti kusu (coz by jim asi investori neodpustili, kdyby alespon tohle neodprezentovali) jsem zatim zadny marketing nezachytil.
      To, ze na to auto ceka spousta lidi a proto se vyplati psat o nem clanky neni marketing Tesly, ale fakt, ze je to proste revolucni auto.

              1. Manipulace trhem (všichni), kartely (BMW, Mercedes, VW +
                Manipulace trhem (všichni), kartely (BMW, Mercedes, VW + všichni výrobci tahačů), skryté monopoly (každej kdo může), lobbysmus (všichni), podplácení (všichni), korumpování vlád, úřadů, komisí, , politiků (všichni), podvody (VW, všichni), lhaní (VW + všichni), zkupování konkurence a jejich následné zrušení, zkupování patentů, patentové trolení, patentové bitvy, bitvy o ochranné známky (model E -> model 3 Ford vs Tesla), dlouhodobé falšování hospodářských výsledků (Mitsubishi…), vydírání dodavatelů (každej kdo může), vydírání nebo rovnou okrádání 3. světa, házení konkurenci klacků pod nohy (všichni) – důvod proč se Tesla snaží dělat všechno in house čili vertikální výrobu nebo jak se tomu říká.

                K těm báječnejm a idealistickem poučkám z učebnic by taky měli přidat poučky z reality a z chování lidský smečky a velkejch dinosaurů a korporací.

                To že takovej OPEC je oficiální kartel jak prase a že si ropáci mávají s cenou ropy jak chtějí i když vám odborníci v televizi tvrdí bulšity, že to je kůli válce, politický nestabilitě nebo v reakci na buhví co :)))))

                1. 1*, pěkně a výstižně napsáno.
                  1*, pěkně a výstižně napsáno.

                2. 😀
                  Mám takovej pocit, že teď se ty manýry z OPECu

                  😀
                  Mám takovej pocit, že teď se ty manýry z OPECu přestěhovali do zdražování másla :)))

                3. Tak to neni. Za ceny masla vdecime socialistickobruselskemu
                  Tak to neni. Za ceny masla vdecime socialistickobruselskemu centralne planovanemu hospodarstvi.

                4. To jako, že centrální plánování může za to, že se
                  To jako, že centrální plánování může za to, že se nečekaně stalo máslo asi po 30 letech přebytku nabídky nad poptávkou módní potravinou? Nebo snad může EU za to, že zachutnalo Číňanům a ti ho začali skupovat obrovská množství?
                  To, co se děje aktuálně s máslem je záležitost maximálně tak na dva roky než producenti navýší výrobní kapacity (než jim vyrostou dojnice), pak cena zase spadne.
                  Normální komoditní cyklus. Teď se to stalo máslu, před pár lety vejcím, s ropu to tak je pořád jak na houpačce. A stalo se to během posledních 10 let, jen co si pamatuju, kakau, neodymu, polysilikonu a pšenici. Teď je velká komoditní bublina spojená s elektromobilitou, týká se lithia a kobaltu. Taky splaskne.

                5. Už více než 30 let trvá problém, že je v ČR i EU
                  Už více než 30 let trvá problém, že je v ČR i EU obrovský přebytek mléčného tuku. Teď najednou a fakticky bez varování není, ceny na to reagují. Jenže než producenti navýší výrobu bude chvíli trvat, kráva není mašina, kterou koupíte a druhý den vyrábí.
                  To je Ekonomie 1.01. To se děje ve světě pořád, bez ohledu na to jak moc je hospodářství centrálně řízené, jestli hodně nebo málo.

                6. otázkou je jaký podíl mají na vysoké ceně másla české
                  otázkou je jaký podíl mají na vysoké ceně másla české supermarkety (pardon zloději), jen namátkou např. mnou oblíbené milchschnitte stojí v ČR v akci 10Kč/ks, v Německu v každém zaplivaném malém supermarketu Penny, Aldi, Kaufland 10ks za 2EURA tj 1kus za cca 5,2Kč a to je normální cena žádná akce, nebo mnou oblíbené řecké jogurty v čr cena 15-20kč/kus v Německu v Aldi 4ks/1,39EUR tj 9kč/kus, opět normální cena bez akce

                7. Vcelku malou, v okolních zemích stojí zhruba stejně.
                  Vcelku malou, v okolních zemích stojí zhruba stejně.

                8. No vida, ve zprávách se člověk dozví velký kulový ale
                  No vida, ve zprávách se člověk dozví velký kulový ale na diskuzi na Hybridu všechno 😉

                9. jojo ve zprávách vám nikdo neřekne že v Aldi nebo Penny
                  jojo ve zprávách vám nikdo neřekne že v Aldi nebo Penny italské těstoviny stojí 500g balení 0,39EUR :-))

                10. Spíš to o Číně, komoditním cyklu a historickejch
                  Spíš to o Číně, komoditním cyklu a historickejch souvislostech. Nějaký Aldi je mi u zadele.

    2. No já nevím, marketing je, když je taková reklama placená
      No já nevím, marketing je, když je taková reklama placená od firmy, která výrobek produkuje. Marketing zahrnuje aktivní zveřejňování reklam, zveřejňování nějakých výhodných nabídek (možná), práci s médii (to určitě T dělá), práci PR oddělení (asi ano, nevím o tom), osobní intervenci u vybraných zákazníků, oslovení vybraného vzorku lidí nějakou formou (může jít o tzv. spam, nevím o tom) ap. Páně Horčíkúv článek do této kategorie podle mě nespadá. Jde o nevyžádanou publicitu, jejímž vedlejším přínosem může být pozitivní/negativní reklama.

        1. Nechci se účastnit žádné přednášky na téma marketing,
          Nechci se účastnit žádné přednášky na téma marketing, ale vsadím se, že pod tím slovem se skrývá několik definic, jako ostatně skoro za každým pojmem. Berete to moc zeširoka. Za marketing by se ve vašem pojetí dal považovat každý výrok, který může nějak ovlivnit trh. To ale klidně může například i můj názor na výskyt vlků v Čechách ovlivnit cenu hub. Mě jde o úmysl. Pokud ten trh nechci prvoplánově ovlivnit a nemám ze svého tvrzení finanční benefit, za marketing bych to nepovažoval. No, pokud pan Horčík napíše čnánek o Tesla Motors M3 a dostane za něj zaplaceno od redakce úplně stejně jako když napíše o Nissan Leaf, tak to za marketing považovat nechci a nebudu. Ty články čtu z úplně jiného důvodu, než abych něco kupoval nebo prodával.

          1. Žádné pojetí jsem ještě nezveřejnil 🙂
            Mě šlo hlavně

            Žádné pojetí jsem ještě nezveřejnil 🙂

            Mě šlo hlavně o to, že se za tím skrývá sice leccos (a v tom máte samozřejmě pravdu, tam se nejde moc netrefit, nástrojem marketingu je defakto všechno), ale ne nutně, a už vůbec ne všechno najednou.

            tzn nemusí být:
            – placená
            – od jiné firmy
            – aktivní reklama
            – nabídky
            – práce s médii
            atd.

    1. Ano, ale tahle zmena z „Early 2019“ na „Late 2018“ probehla uz
      Ano, ale tahle zmena z „Early 2019“ na „Late 2018“ probehla uz myslim na zacatku Srpna. Ale vypada to, ze to tak maji vsichni v CR a mozna i cele Evrope co rezervovali toho 31.8., Ja to mam zrovna tak. Onehda mi tu za to nadaval Pepa, ze jsem lhar a kecam, no proste Pepa… 🙂

      1. Teda nutno říct, že je mi dost líto všech nadšenců,
        Teda nutno říct, že je mi dost líto všech nadšenců, kteří se rozjeli do Vídně nebo Mnichova rezervovat Model 3 osobně na showroomy v den před on-line rezervacemi. V domnění, že budou mít velkou časovou výhodu při dodání auta proti ostatním. Všichni v ČR mají termín dodání late 2018, ať už rezervovali v březnu 2016 nebo v červenci 2017. To jako vážně?

        1. Zaprve se jedna jen o odhad. Zadruhe v dobe kdy Tesla zacne
          Zaprve se jedna jen o odhad. Zadruhe v dobe kdy Tesla zacne dodavat do evropy uz bude vyrabet 20k kusu tydne takze pochopitelne vsexhny predobjednavky z Evropy se splni velice rychle. Zatreti ti co si objednali 31. Dostanou prece od Elona „token of appreciation“, ktery tle nikdo nevi co bude 🙂

      1. Mě strašně baví jak spousty z toho co se děje se
        Mě strašně baví jak spousty z toho co se děje se přisuzuje „promakanému“ marketingu a PR a že si spousta lidí myslí, že Tesla nahání armády novinářů po celým světě v každy banánový republice a platí jim za každej canc vo Tesle. Z toho je vidět, že ty lidi si naprosto nedokážou představit nic jinýho a pokud má někdo úspěch tak je to logicky hustě vytopená a brutálně zaplacená PR kampaň. :))))
        Jsme už po celá desetiletí vystavený opravdu hrubý PR masírce a manipulaci u aut, léků, pracých prášků, potravin, ale taky od politiků, zájmovejch skupin, států apod. a i přes ty miliardový náklady a armády specialistů je spousta výsledků doslova katastrofální a někdy i opačná, a přesto všechno si lidi myslej že PR mechanizmy vždy fungují na 100 % podle potřeb svejch zadavatelů a ješte se 100 % úspěchem?!? Tak tomu dávám jeden velkej LOL.

        Podle představ těhle lidí, by nám s těma prachama a zkušenostma co dneska velký korporace maj mohli prodávat šlapací autíčka za milion, žrali by jsme umělou hmotu, makali by jsme zadara a byli by jsme štastný jak blechy a po nějaký Tezle by neštěj ani pes :))))
        Naštěstí tomu tak není…

Napsat komentář