Tesla Model 3: příplatek za Supercharger potvrzen

Elon Musk aktuálně na setkání akcionářů potvrdil, co se tušilo už déle. Elektromobil Tesla Model 3 bude v základu nabízen BEZ přístupu k síti stanic Supercharger.

Elektromobil Tesla Model 3 slibuje dojezd minimálně 344 km na jedno nabití
foto: InsideEVs

Doživotní bezplatný přístup k celosvětové síti stanic Tesla Supercharger je jedním z důležitých prodejních bodů elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Dříve však i u Modelu S šlo o příplatkovou „výbavu“, která se postupně stala standardem.

Při začátku prodeje Tesla Model 3 tomu bude také tak. V základní výbavě přístup k síti Tesla Superchargerů (první v ČR bude otevřen 29.6. u Humpolce) nebude. Uživatelé budou mít dvě možnosti:

– pořídit si balíček s doživotním přístupem zdarma
– nebo prostě čas od času při zastávce u Superchargeru běžně zaplatit za jeho použití.

Ze strany Tesla Motors jde o logický krok. Automobilka chce uvést na trh co možná nejlevnější elektromobil dostupný širokému spektru zákazníků.

Ačkoliv přístup k Superchargerům je jedním ze „selling points“, pro řadu zájemců nemusí být klíčový. Mohou mít přístup k jiným nabíjecím stanicím, nebo prostě vědí, že dálkové trasy nebudou využívat tak často.

Elon Musk pak na setkání akcionářů jasně řekl, že „nejlepší místo kde nabíjet vaše auto je tam, kde nabíjíte svůj mobil“.

178 Comments on “Tesla Model 3: příplatek za Supercharger potvrzen”

  1. Skvela správa na ktorú som
    Skvela správa na ktorú som čakal avšak pri mojej verzii Performance očakávam nabíjanie zdarma bez príplatku.
    A vy poniektorý nechajte si tie keci – prichádza doma elektromobilov ktoré sú lepšie ako spalováky v každom ohľade !!!
    Nebojte sa doba vás presvedčí s príchodom modelu E (3) sa spustí niekoľko miliónová lavína objednávok a svet bude krajší tichší a čistejší.

        1. No co treba ten ohled, ze s
          No co treba ten ohled, ze s autem za 300 000 dojedu v pohode na chatu za 2,5 hodky, EV za tu cenu ani nekoupim, kdyz uz, tak koupim za 600 000 podobne velke EV a s tim na tu chatu stejne nedojedu za 2,5 hodky, ale asi tak za 4, protoze budu muset najit dobijecku (ktera neni po ceste) a cekat na dobijeni a doufat ze bude dobijecka v provozu, jinak budu volat odtah.

          1. jednoduchý, na takový
            jednoduchý, na takový ohledy je třeba brát ohledy a spalovací popelnice na STK vyřadit a od výroby nových automobilku pořádnou daní odradit 😉 Takový ohledy doporučuju brát na zaprodance ve spalovacích popelnicích.
            Socky dočasu tolerovat pouze LPG & CNG

      1. To je pořád dokola. A
        To je pořád dokola. A kterých ohledech nejsou lepší? Kromě 1000 km dojezdu?

        Naprosto ignorujete výhody ekektromobilů:
        tichost
        bez vibrací
        bez čoudů z výfuku
        bez všudypřítomného oleje, mazutu
        lepší účinnost
        lepší zrychlení
        konstrukčně jednodušší

        A našlo by se toho ještě o hodně více.

        A jestli vyrukujete s EKO-neco, tak s tím běžte víte kam. Tim argumentují akorát lidi co o ekektromobilech nic nevědí.
        Žádná věc není ekologická ani žádné auto.

        1. Ja nepopiram, ze EV maji sve
          Ja nepopiram, ze EV maji sve vyhody, nicmene si troufam tvrdit, ze EV opravdu nejsou lepsi ve vsech ohledech nem spalovak – tim byste vicemene tvrdil, ze 99% lidi na svete jsou totalni blbci, protoze si kupuji auta, ktera jsou ve vsech ohledech horsi…

          Dneska si koupim za 300k auto, se kterym dojedu kdykoli, kamkoli, akorat si staci najit na mae kudy jet. neceho podobneho nedosahnu ani teslou za 3 mega, takze ano, opravdu si myslim ze EV nejsou jendoznace ve vsech ohledech lepsi nez spalovaky…

          Je sice fajn,ze treba v leafu je vetsi ticho, nez v moji naftove C4, ale kdyz s leafem je kazda cesta nad 200 km pomalu jak expedice v africke busi, na kterou se clovek tyden pripravuje a nasledne se modli jestli dojedem, tak orpavdu neni leaf jendoznacne ve vsech ohledech lepsi.

          1. Souhlas.Me by take
            Souhlas.Me by take stresovalo kdybych jel nekam cca 300km daleko a musel zjistovat zda tam nekde je nabijecka treba v tom hotelu kam jedu na dovcu atd..tohle u benzinu nezjistuji.Ale tak oni tady proste jsou fandove a ignoruji i ty male negativa s tim nic nenadelas;) Ja treba nemam problem priznat ze muj yeti (benzin) ma nahovno rozvody ikdyz uz jsou vymenene v zaruce a ok a ze treba dlouho ladily pri servisu ridici pocitac kvuli zimnimu obcasnemu cukani pri studenych startech(ted uz to je ok). Tohle tady nikdy nikdo kdo ma EV neprizna (negativa nebo problemy;)

            1. no mě stresuje jet někam
              no mě stresuje jet někam cca 300km daleko a platit za to nehorázný výpalný do spalovcí popelnice takže jezdím vlakem. Mě vůbec už to pálení taksere že už nepálím vlastně vůbec. Mě leda tak ještě pálí ten ichtl AlienČíslo5 co furt žije 😉

                1. a co kdybys ty táhnul na
                  a co kdybys ty táhnul na auto.cz ke svým názorově podobně zabržděným či zaprodaným soudruhům 😉

          2. 87% lidi na světě jsou
            87% lidi na světě jsou totalni blbci obzvláště €jrokrocani 😉
            a EV jsou lepší než popelnice a kdyby se měly promítnout do ceny popelnice škody jí napáchaný na lidským zdraví je dražší než elektromobil který je mimochodem 1000x lepší než spalovací popelnice :))))

    1. Názor – Doživotní
      Názor – Doživotní balíček bude spojen s Výrobkem Autem . Dobíjení bez poplatku po celou dobu životnosti elektromobilu. Také to bude určitě přenosné při prodeji Dalšímu majiteli . Doživotní nabíjení vázané na osobu, by znamenalo Ztrátu příjmů a tím prostředků na údržbu a budování dalších nabíjecích stanic.

    2. vazat cokoliv na neco jineho
      vazat cokoliv na neco jineho nez auto se kterym mam online spojeni je nesmysl, zbytecna prace a starost navic kterou by bylo treba nejak zjistovat, ve vetsine pripadu nema soukroma firma vlastne ani sanci zjistit kdo jeji auto vlastni jako dalsi majitel pokud nenavstivi jeji servis

      takze predpokladam ze nabijeni bude proste na dane auto a nejake jeho identifikacni cislo, tak to ma Tesla nyni a tak to bude mit jiste i dobudoucna

    1. Hlavní výhody
      Hlavní výhody elektromobilů jsou:
      – lepší jízdní vlastnosti
      – jednoduchost pohonu
      – nižší poruchovost
      – tichost
      – nesmrdící a nekarcinogenní provoz
      – snížení emisí CO2 na ujetý kilometr
      – zachování ropy jako suroviny pro další generace
      – možnost vyrobit „palivo“ z obnovitelných zdrojů

      Skutečně si myslíte, že některou z těchto výhod zdanění elektřiny ovlivní?

      1. hlavni nevyhody
        hlavni nevyhody elektromobilu jsou:
        – nizky dojezd
        – dlouha doba dobijeni
        – vysoka cena
        nebyt jednoho z technto nedostatku, tak to elektromobilita cele valcuje. za techhle okolnosti je to krasny doplnek a krasna alternativa pro minoritu. co se tyka zdaneni elektriny pro ucely dopravy je to trosku dost nesmysl. nevim jak by nekdo poznal jestli z tou elektrinou topim, nebo dobijim elektromobil.

                1. Já také nečekal a už
                  Já také nečekal a už jezdím 4 roky.

                2. No vidis, ja zkusil a jeste
                  No vidis, ja zkusil a jeste par let pockam (jakkoliv se mi to muze nelibit)…

              1. Od roku 1908 sleduji
                Od roku 1908 sleduji spalovaci/zazehova auta a porad cekam kdy uz…. konecne udelaji auto ktere nebude jen kopii toho z roku 1908, tedy jen kopii toho co ma vejfuk a s kazdym spalenym litrem paliva nam vsem pod nos fouka nejaky sracky, a vis co? me ani nevadej velke pevne castice co vidim, me spis vadej a doslova desej ty castice co nevidim, treba uhlovodiky nebo male prachpove castice NOx 😉

        1. Naprostej souhlas.
          Jinak kdo

          Naprostej souhlas.
          Jinak kdo ma solar a dodava do site a nebo pro svoji sporebu to je na elektromeru ne? Pokud to bude z vlastnich zdroju to se nepozna ale ze site si na verejnych nabijeckach nenechaji utikat penize prece stat nenecha utikat dane 😉 Jinak velky odber v nocnich hodinach se pozna bezpecne tak se hledaji pestitele travy plus termokamera:)
          Ps : jinak je registr vozidel a majitele ev by museli dolozit jak nabijej atd.. stat si vzdy najde cestu 😉

          1. za prve. nemyslim si, ze
            za prve. nemyslim si, ze masovosti vyroby elektromobily zlevni. na elektromobilu totiz neni jedina komponenta, ktera se masove nevyrabi uz ted.
            za druhe. to, ze tvrdite, ze tesla za marketing nic neutratila je dusledek a dukazem toho, ze tesla ten marketing dela velmi kvalitne. tesla je totiz hlavne marketingova firma. tech technickych inovaci tam az takova hromada nebude. od samotne bohulibe myslenky vyrabet elektromobil az po nesmysly jako je falcon door. nic z toho by si lide dorovolne nekoupili nebyt kvalitniho marketinku.

            1. Hlavní inovace jsou ve
              Hlavní inovace jsou ve správné volbě a skloubení dostupných technologií (stejně jako Apple s ajFounem), způsobu prodeje, přístupu k zákazníkům, zbudování vlastní sítě supernabíječek, v softwaru, bezdrátovem updejtování bez nutnosti svoláváni do servisů a nucení k dalším poplatkům. Tuning a upgrejd auta zatímco spíte. (zrychlení, autopilot, vyparkování, lepši powermanagement…) Nonstop propojení s centrálou a integrace auta do sítě. Dost z toho měli ostatní auta, ale teprve u Tesly se to opravdu stalo integrovanou součástí auta a místo keců, píár demonstrací a spousty mediálních exhibic vám to rovnou funkční nahraje s updejtem do auta a druhej den zjistíte, že máte raketu. Celkem mě dostala možnost automatického nastavení výše podvozku podle místa na mapě, čili pokud auto ví, že se blížite ke svému vjezdu do garáže, kde máte vysokej obrubník tak už to auto samo přizvedne.

              Někde jsem slyšel, že Tesla staví auto kolem chytrejch senzorů a počítače zatímco autodinosauři nejdřív udělaj auto a pak k tomu přizvou ty ajtíky, aby do toho dali ten chytrej počítač a ty hejblátka okolo jak je to teď v módě.

              1. Ono hlavne jinde se „porad
                Ono hlavne jinde se „porad online a pod dohledem“ zakaznici relativne dost brani (krome mobilu, tam to technicky moc nejde) – doporucuju najit nejaky clanek treba o eCall a ten ma fungovat jen pri nehode. Jen pokrokovi uzivatele tesel radi odevzdaji sve soukromi soukrome firme (zase, co bylo revu, kdyz se na iPhone nasel soubor, kde byla historie polohy nebo Facebook nebo Google zapinal mikrofon v mobilni appce mikrofon pro zpracovani hlasovych prikazu); zatimco tesly odesilaji pozici (a pravdepodobne i obrazky z kamery a kdovi co jeste) a uzivatele jsou z toho nadseni, jak pomahaji vyvoji…

                A az jednou odesly zamestnanec proda databazi upgradovacich klicu (ze uz si ji nekdo pri odchodu zkopiroval je myslim celkem jiste), to teprve bude sranda – pokud se pamatuju, jdou na dalku upgradovat i kriticke systemy (nemusi to byt hned nefunkcni brzdy nebo zabijacke auto, stacilo by, kdyz se rano 100.000 aut proste nerozjede, protoze firmware byl prepsany „nahodnymi“ daty).

                EDIT: ja bych preferoval auto s pocitace pred pocitacem s motorem a kolama a to uz v pocitacove branzi „par“ let ziju :))))

                1. Je mi 67 roků a řidičák
                  Je mi 67 roků a řidičák mám od 18. Nikdy mne nenapadlo že by mi mělo vadit případné sledování.
                  Když jsem jezdil 20 let s trolejbusem po Brně, tak nás dispečink sledoval celou šichtu a bylo to normální.
                  V případě nehody přijel dispečer a vytáhl z palubního počítače záznamovou kartu na které bylo všechno co se za celý den s vozidlem dělo – rychlost, blinkry, zrychlení i zpomalení, zastavení a odjezd (čas na vteřinu) na každé zastávce – prostě co si vzpomenete.
                  A všichni jsem to přežívali v pohodě, bez stresování a zbytečného dramatizování.

                2. Tak nemuzete srovnavat
                  Tak nemuzete srovnavat profesi se soukromim fyzicke osoby. Ja spise vidim problem s hackerama kteri se cas muzou specializovat na kradeze techto aut napojenych na okolni wifi, 4g a dalsi site. Dam vam priklad na D1 chytly kradene auto ktere melo rusicku Vseho v okoli cca 2-3km nefungovali mobily vysilacky nic.Takze je to super online dotivotni pripojeni (za 3 miliony aby ne) ale ma to ryzika napadeni a zneuziti.
                  Takze chce to videt komplexne.

              2. zni to vsechno krasne az na
                zni to vsechno krasne az na jednu drobnost. cela ta parada stoji tolik ze na to ma par vyvolenych a to i na zapade, pripadne par nadsencu. to se potom nekomu skloubuji technologie a vymysleji pristupy k zakaznikum. automaticke nastaveni vyse podvozku podle mista na mape je fakt hyckani uz tak zhyckanych zakazniku, kteri si mysli, ze tohle je technologie a inovace. tohle je marketing. nic vic. navic udelat neco, co je 2x lepsi nez prumer a prodavat to za cenu 4x vyssi nez je prumer, tak takovych marketingovych strategii mame plne ucebnice. Cafe 1 euro iCafe 4 eura. dont be iDiot 😉

                1. Krásný bude teprv až to
                  Krásný bude teprv až to bude mainstream, což není, navíc je to pořád jen na začátku a Tesla je jen špička ledovce spousty startupů i velkej a bohatejch hráčů ze Silikon Valej.

                  No jestli jste kdy měl první modely PC, videa, CD, DVD, BR přehrávačů, mobilních telefonů, plazem, HD, 4K TV vždycky za hubičku a nevíte jak funguje disruptivní technologoie tak asi žijete na jiný planetě nebo máte vygumovanou paměť. Musk už od začátku stále dokola opakuje, že jeho cilem je výroba levných elektrovozítek pro masy, ale lidi pořád jen tupě fňukaj, že model S je šíleně drahej jako kdyby bylo jejich cílem vyrábět jen drahý auta pro pár vyvolených. Nic nebylo hned levný a dostupný pro každýho a pokud bylo tak to často nedokázalo přežít.

                  Btw Apple s tímhle „marketingem“ změnil celý segmenty trhu a vytvořil nový. V čem vy vidíte jen hýčkání zákazníků blbůstkama já vidím užitečný vlastnostnosti. Smartfouny jsou tak dobrý jen tak moc jak je dobrej jejich system, propracovaný GUI v symbióze s milionama propracovaných appkama s velmi silným servisem a provázaností za nima v servisních centrech.

                2. dekuji za moudra o
                  dekuji za moudra o disruptivni technologii. rozdil mezi smartfonem od applu a elektromobilem od tesly je v tom, ze to, co dela smartfon smartfonem – velka dotykova obrazovka, operacni system a aplikace je to, co je podstatou smartfonu. to tu pred tim nebylo a prineslo to neco noveho. podstatou elektromobilu neni display ani navigace ani automaticke zvyseni podvozku pri vstupu do garaze. ani autopilot. mimochodem uz pry zpusobil dopravni nehodu. ukazuje se jenom to, ze musk ma akorat tu drzost pustit do produkce neco, co neni vyladene a testuje to na uzivatelich. a dokonaly marketing zpusobi to, ze mu to lide porad zerou. a nevadilo by jim to ani kdyby se jednalo o smrtelnou nehodu. kazdopadne podstatou elektromobilu jsou baterky a elektromotor. a to neni zadna novinka. a ne tyhle hracicky. a ja tvrdim, ze tato podstata – cisty elektropohon – ma jeste hodne roku pred sebou nez se stane tim vasim vysnenym mainstreamem. mozna se toho dozijeme. ale nedozije se toho soucasna technologie baterii.

                3. Nebo to dopadne jako s
                  Nebo to dopadne jako s nastupcem 3.5 palcove diskety ne dalsi disketa (ls120 zip atd..) ale flaska;) Bude neco uplne jineho 😉

                4. to je taky mozne. muzeme
                  to je taky mozne. muzeme jenom hadat. skromne si myslim, ze nakonec baterky to budou, ale ne li-on. do ty doby jeste dotacema vynutime nastup cng, pozdeji vodiku, lionky budou ekonomicky vyhodnejsi, protoze ekologie musi byt. tim padem spomalime vyvoj neceho noveho. nerealne nevypada ani dobijeni elektromobilu bezdratove za jizdy. a treba i dratove – troleje. to taky umime. a potom, mozna po 15ti, 20ti letech se objevi konecne rozumna technologie baterii a my budeme mit to stesti, ze se toho dozijeme. a mozna mate pravdu a bude to vsechno jinak.

                5. To co dělá smartfoun je
                  To co dělá smartfoun je chytrý skloubení super uživatelsky přívětivýho a propracovanýho smart GUI a bambilionu appek od dalších dodavatelů za hubičku v dokonalé souhře se železem a senzory. A hlavně to zařízení nejde proti uživateli. Což se Jobsovi podařilo díky magorsky důslednýmu odladění jednoho jedinýho zařízení na rozdíl mrhání energie na 100 typů mobilů, který v tý době dělala Nokie.
                  A samozřejmě, že už to tu všechno bylo, akorát roztroušený po různej mašinách počínaje třeba Applovským Newtonem, přes kapesní databanky, PDAčka, dotykový MP3 přehravače, GPSky atd atd akorát tomu najednou někdo dal funkční řád a skloubil to bezešvě dohromady a přes noc z toho byl mainstream.
                  U autopilotů je nejhorší ta poslední míle.
                  Btw Elon při uvední varoval že to není 100% odladěný, že to není 100% autopilot a že se to stále učí, což uživatelé posléze sami pozorovali už v 1. týdnu.
                  Dřív bylo podstatou telefonů jen telefonování a textovky než se to celý totálně zvrtlo a teď celá planeta denně šmudlá telefon, ale rozhodně ne kůli telefonování 😉
                  S autama to bude to samý. Tesla staví auto kolem senzorů a počítače a ne navopak, že postavěj kárku a pak do to nějak nacpou ty chytrý udělátka. Zatím jsou teprv na začátku, kdy zvolili typ baterií, nabídli maximální dojezd a pomalu zprovozňujou a testujou různý fíčury. Časem lidi na nějaký baterky zapomenou a budou to brát za samozřejmost.
                  Mimochodem u modelu S plánovali použít range extender spalovák protože nevěřili v tak veliký dojezdy notebukovejch baterií. Když, ale zjistili jejich potenciál, spalovák okamžitě vyhodili.

                6. ad vyhodili spalován – tak
                  ad vyhodili spalován – tak proto tam je vepředu díra pro chladič zaslepená plastem …

                7. Jsem chtěl jen doplnit, že
                  Jsem chtěl jen doplnit, že u mobilů nakonec nastala neuvěřitelná věc, kdy lidi kůli fíčurám naprosto zapoměli na to že mobil vydrží nabitej několil dní místo jednoho a jsou za něj ochotný vypláznout několikanásobně víc peněz. Pořád mi to připadá neuvěřitelný až prašťený.
                  Naprosto stenej fenomén panuje u Tesly – lidi ochotně vypláznou šílený prachy za nedodělek z Kalifornie, který se cpe do luxusního segmentu a v továrně tomu neuměj ani pořádně přichytit gumu u dveří :D:D

                8. opravdu v tom nevidim takovy
                  opravdu v tom nevidim takovy prulom jako vsichni tady. elektromobily tady byly, autopilot neni nic jineho nez spolecny nazev pro kombinaci asistenda detekce jizdnich pruhu a tempomatu. nic co by jini nemeli. a hlavne meli zodpovednost a nepusili to do produkce a vedi proc. neodladeny iphon je v pohode. neodladeny autopilot je prusvih. myslim, ze na smrtelne zraneni jenom cekame. podstatny rozdil je marketing a silenstvi kolem muska. apple hral jinou ligu. vytvoril novy produkt. tohle neni novy produkt, ktery si mohl dovolit kazdy, i kdyz to bylo drahe. ani model 3 nebude lidove auto a rozhodne si ho nebude moct dovoli kazdy, kdo si dovoli jiny vuz. a ani model 3 nezpusobi to, co zpusobil apple. iphone totiz za vyssi cenu a nizsi vydrz neco nabidnul. elektromobil pri soucasne cene vam za podstatne vyssi cenu a podstatne nizsi dojed a podstatne delsi dobu tankovani nabidne jen malo oproti tomu, co nabizi klasicky spalovat. mobil neni nejmensi problem dobijet kazdou noc. elektromobil je problem dobijet kazdych 200-300km. opravdu panove, zatim cas masoveho rozsireni elektromobilu nenastal. bohuzel.

                9. A kdo tvrdí, že nastal? 🙂
                  A kdo tvrdí, že nastal? 🙂

                10. Ti to zkopíruju ještě
                  Ti to zkopíruju ještě jednou co jsem napsal vo pár postů vejš, aby ses nemusel unavovat:

                  „Btw Elon při uvední varoval že to není 100% odladěný, že to není 100% autopilot a že se to stále učí, což uživatelé posléze sami pozorovali už v 1. týdnu.“

                  Jo a Apple s ničím novým nepřišel, jen to dobře skloubil dohromady a vyladil.
                  Ale to už jsem taky psal ještě vejš. ;D

                11. hmm. o par urovni vys pisete
                  hmm. o par urovni vys pisete o disruptivni technologii. tady vysvetlujete, ze to sice jako je pecka, jo, jen to jeste neni na sto pro odladeny. a vlastne to ani tak neni na sto pro to, co to vlastne ma bejt. tak vam pane jenom priponenu co tvrdim porad. neni to nic vic, nez marketing. a uz se z toho bezte vyspat konecne.

                12. Souhlas, uvazovali i o
                  Souhlas, uvazovali i o jinych tipech pohonu, metan vodik atd..

            2. Za prvé vidím že vůbec
              Za prvé vidím že vůbec nevíte nic. Je sice pravda že komponenty které jsou v elektromobilech se dnes vyrábějí sériově ale není pravda že Tesla nemá žádné inovace. Je to přesně naopak. Většinu součástek si museli přizpůsobit nebo vyvinout úplně znovu protože ty sériově prodávané buď nevydržely nebo něco neuměli. Viz například 17″LCD display. Každý by řekl že je to nejběžnější součástka a dá se sehnat všude. Pravda je taková že si to myslel u Musk, že stačí jen koupit display od jiné firmy, bohužel ty displaye nefungovaly. Proto Tesla v podstatě vyvinula display vlastní. O kterém sám Musk řekl že to byl jeden z nejlepších displau tehdejší doby (bavíme se tu o době výroby prvních modelů S)

          2. Tesla podle vyrocnich zprav
            Tesla podle vyrocnich zprav utraci kazdorocne na marketing cca 50 milionu doalru, takze napsat „Tesla za 14 let své existence nemusela utratit ani dolar za marketing“ je holej nesmysl 🙂 Tesla jen ten marketing dela jinak, porada ruzne akce a prednasky a samozrejme plati i spoty a rizeni „mobilniho“ marketingu, nebo si jako myslis ze treba predstaveni modelu 3 bylo zadarmo, ta akce okolo toho predstaveni, ze ji ty lidi co ji obstaravali a zabezpecovali delali zadarmo? ze spoty pro Cinu se natocili tak nejak zadarmo a Muskovi pristali v mailu? =ze letenky pro team lidi z Tesly co zajistuji ruzne prednasky Muska ruzne po svete jsou zadarmo? tak pokud si to myslis, tak to si te rad najmu zadarmo abys to delal nasi firme, a doufam ze dalsi lidi co si najmes aby to delali to budou taky delat zadarmo 😀

                1. ano, ale bylo to rozepsano v
                  ano, ale bylo to rozepsano v nejake zprave pro SEC, presne cisla si uz nepamatuju, ale rekl bych ze to bylo neco kolem 50M za rok, 2012 a 13 mene, ted mozna i vic.

                2. Lol Saman, Chevy utratí za
                  Lol Saman, Chevy utratí za reklamu 3 miliardy ročně. Nevím kolik je to podílově k obratu nebo počtu prodaných aut, ale bylo by to zajímavý to porovnat a pak by se vidělo esli těch 50 milionů u Tesly je vůbec nějaká darda 🙂

                3. darda to nebude, ale nula to
                  darda to nebude, ale nula to proste taky neni 😉 ikdyby za marketing utratili jen jedinej dolar, porad nebude veta „Tesla za 14 let své existence nemusela utratit ani dolar za marketing“ pravdiva

        2. Provozuji dva elektromobily,
          Provozuji dva elektromobily, na jednom mám najeto přes 55 000 km a na druhém přes 97 000 km. V propočtu na ujetý kilometr jsem kvůli nabíjení ztratil méně času jako kvůli tankování u svých předešlých spalovacích aut.
          Uvědomte si, že mne při každodenním ježdění jedno nabíjení připraví pouze o desítky vteřin a je úplně jedno jestli trvá půlku noci, nebo jednotky minut jako Vaše tankování.
          Spočítejte si kolik času trávíte tankováním, když jezdíte spalovákem: tankování jednou za 400km, trvající 5 až 20 minut dle počtu lidí před vámi. A to nepočítám, že k té benzínce musíte dojet a zastavit … pak dát přednost autům jedoucím po hlavní při odjezdu. Vše jenom kvůli tomu aby jste natankoval.

          1. Ano, tahle matematika krasne
            Ano, tahle matematika krasne funguje do doby, nez musim jednou pouzit verejnou nabijecku nekde na ceste – a nedej boze, aby na ni tou dobou prave nekdo byl – razem me 100km stoji pul hodiny nabijeni (a v horsim pripade – nejhorsi je, ze to nebude fungovat a k dalsi nedojedu – jeste pres hodinu cekam, az dobije tesla, co prijela pet minut prede mnou a ma prece pravo dobit si do plna), zatimco ten hnusny spalovak to zvladne za 5-10 mimut i kdyz zapocitam zaplaceni a frontu (o tom, ze mam nabito na 1000 a ne na 100 taktne mlcim)…

            1. No když si vzpomenu na ty
              No když si vzpomenu na ty momenty kdy na cestách byla benzínka zavřená zrovna tam kde už nám dlouho svítilo hladový voko a k další dost vzdálený už jsme dojížděli na výpary tak mi taky nebylo moc do zpěvu. A to mluvím o dálnicích v Německu, ve Francii to bylo daleko daleko horší, standartně přes noc zavřeno nebo samoobsluha na karty místní banky. VISA, MC nezájem. Ve 4 ráno ve slejváku fakt žůžo.

                1. Tak tohle už je vyloženě
                  Tak tohle už je vyloženě hledání problémů jen aby se něco málo….

                2. Ale prdlajz, to jsou jen
                  Ale prdlajz, to jsou jen moje vzpomínky z cest po Evropě, kdy si různý situace zkusím představovat z perspektivy elektroaut.
                  3 ráno před Bordeaux, kolem benzínky mumraj podivných individuí, který okamžitěj zmerčej naložený turisty. Fakt nepříjemnej pocit. Obsluha za tak tlustým neprůstřelným sklem, žes neviděl, prázdná nádrž, platba předem, karta nefunguje takže zbytek hotovosti, honem natankovat a co nejrychlej vypadnout. Teď s GPS plánovačem dojezdu v elektrokárách možná brnkačka, ale ne každej kout Evropy je tak civilizovanej jak ČR nebo v Německu.

                3. ma smysl jezdit takovou
                  ma smysl jezdit takovou dalku na dovolenou autem? ma to nejakou vyhodu? ptam se, pac ja na dovolene autem nebyl asi tak 11-12 let a pokud auto potrebuju v destinaci te dovolene, tak si ho tam radsi pujcuju, naposledy jsem se dovolenkoval loni na Rhodosu a pak v Italii u jezera Garda, obe letecky a na obou mistech pujcene auto za rekneme rozumny peniz

                  na Rodosu Vitara v kabriu, bohuzel dalsi kabrio byl az Boxster a vic nez 30-35 eur na den se me za auto platit nechtelo, zbytecnost platit luxus a navic bych s tim nemohl na plaz, a u Gardy to byl Fiat 500 opet v kabriu a za 32 ecek na den, pokud tam poletime i letos, rad bych si tam testnul novej Fiat 124 Spider 🙂

                4. No vis, jsou lidi, co chteji
                  No vis, jsou lidi, co chteji cestou i neco videt, nejen co nejrychleji vyvalit sadlo na gril…

                5. myslis ze kdys si na miste
                  myslis ze kdys si na miste pujcim auto tak se chci vyvalovat? a k cemu by me teda to auto bylo kdys bych se jen nekde griloval? naopak ja si ty mista projedu a hlavne tam prave cestuju, projdu, na plazi jsme v Recku stravili jeden den, zbyle dny jsme po ostrove cestovali a jeden si dali celodenni vyjizdku lodi a koupali se tak na mistech kde jsme chteli

                  jen me proste nebavi se prez celou evropu tahnout po dalnici X desitek hodin

                  ano udelal jsem si i po EU vejlet autem pred 3 lety, tak ze jsme 4 tydny jeli prez Rakousko, Italii, Francii, Holandsko a Nemecko, ale abychom neco videli, tak jsme teda moc km za den nenajeli, proste ciste cestovani autem na dovolenou kde se jen jede na misto dovolene, to me proste prijde zbytecne a radsi proste letim

                6. Jasně, taky se rád cestou
                  Jasně, taky se rád cestou někam podívám, dovolená nejsou závody, klidně protáhnu cestu i o den dva, podívám se na zajímavá místa, vyhnu se dálničním a provozu, prostě klídek vždyť mám dovolenou ne?

                7. Když do tý destinace
                  Když do tý destinace letadlo nelítá? Když sebou táhneš svoje sportovní vybavení jehož půjčení na místě by stálo nesmysl? Atd atd. Ne každej si dává šablonovou dovolenou.

              1. Ja v tom naopak zadny
                Ja v tom naopak zadny problem nevidim, protoze s odpornou rakovinou:

                a/ neni problem naplanovat tankovani tak, abych do uplneho vycerpani mel na trase dalsi 2/3/5/10 pump. Tohle pro EV neplati skoro ani v Praze/Brne/Ostrave

                b/ s minimalnimi naklady si pro pripad nouze muzu do kufru hodit dalsich „instantnich“ 300km (20L kanystr).

                c/ pokud uz nezvladnu ani jedno predchozi (ano, taky se mi stalo), muzu si pro energii na dojeti k pumpe dojit pesky/stopem/…

                EDIT: Pumpy ve Francii jsou v noci zavrene, zato volne pristupne zasuvky jsou na kazdem rohu, co?

                1. jednou budou, ty pumpy taky
                  jednou budou, ty pumpy taky nevyrostli prez noc, jeste pred 25-30 lety nebyli benzinky ani v nekterych mestech, a nebejt dotaci na jejich vystavbu, tak rozhodne tak hustou sit cerpacich stanic nemame, ano od EU byla jeste pred 3 lety mozna dotace na vystavbu cerpaci stanice do vyse 50% projektu, za tech 12 let v EU se v CR postavilo takto prez 1600 cerpacich stanic, takze pokud bude podobne plodne dotovani i vystavby rychlonabijecich verejnych mist a nutno podotknout mnohem levnejsich nez vystavba cerpacich stanic, tak se o elektromobilitu v budoucnu ani moc nebojim 🙂

                  pricteme k tomu „ekologicka“ myta na vjezdy do center, postupne zakazy prodeju fosilnich aut, a kanistr ti fosilni motoriste budou brzi potrebovat tak nejak vsichni, neb si benzin koupej za par desitek let tak nejak jen nekde v drogerce v petce, nebo prez net v eshopu

                2. To bylo mineno obecne.
                  U te

                  To bylo mineno obecne.

                  U te Krety je vlastni auto samozrejme nesmysl (loni jsme stejnym stylem davali Sicilii), ale na Gardu mi prijde zajimavejsi vylet mimo dalnice po zemi. A prijde mi, ze ani z pohledu, kolik casu stoji cesta na letiste, kontroly a cekani na letadlo, vlastni let, cekani na zavazadla, cekani v pujcovne, to letecky o tolik rychlejsi nebude…

                3. Praha Budejovicka – hotel u
                  Praha Budejovicka – hotel u Gardy , z braku jsme vysli po 8 rano, u hotelu nas taxi vysadil okolo 3 hodiny odpoledne, pokud to das autem rychleji, tak jsi bud Buh, nebo kouzelnik, slabej odhad pokud by se vsude dalo jet krasne bude tak 10-11 hodin jizdy (navigace me na tabletu hlasi 11 hodin a 5 minut – Navfree, rychle jsem si to naklikal) cas straveny na letistich a let odhaduju tak na 3 hodky

                  na auto v pujcovne necekas, to ti zajisti hotel a rano nebo v domluveny cas mas auto pristavene u hotelu a jen si prevezmes klicky a hura na vejlety, i ceny prez hotel jsou podstatne nizsi nez kdys si pujdes do pujcovny sam

                4. NErekl jsem, ze to autem
                  NErekl jsem, ze to autem bude rychlejsi, ale ze mi prijde, ze rozdil nebude takovy…

                  Kdyz pujdu po nejkratsim case, podle google maps 8.5hod dalnice, to je jen o 1.5hod vic nez letecky (8-15). A nemusim resit, jestli jsem z batohu vyhazel vsechny ostre veci nebo jestli se mi podari koupit bombicku k varici…

                  V kochacim rezimu to ukazuje 12hod, ale to bych nejspis nejel na jeden zatah, ale dal Salzburg, Hohe Tauern nebo tak neco a druhy den dojel v klidu.

                5. jnj kazdy mame nejake
                  jnj kazdy mame nejake preference jak travit svuj cas na dovolene

                6. Ad a) elektromobilita je
                  Ad a) elektromobilita je stále ještě v plenkách, nemůžete chtít všechno přes noc. Stejně jako benzinky také nebyly hned od začátku v každém městě, jako dnes.
                  Ale rozhodně ne rychleji postavit nabíječku než čerpací stanici. A naplánovat di cestu s 2/3 nabijeckama po cestě jde i dnes.

                  Ad b) to samozřejmě nejde ale proč by ste to dělal? Téměř každý výrobce ekektromobilů dává k autu minimálně 1-3 odtahy zdarma, jako psychologickou podporu pro lidi co si myslí že budou pořád někde zůstanou vyset. Ale oni vědí že se jim to vyplatí protože to zákazníci využívají strašně málo.
                  Navíc elektromobil vás z mé vlastní zkušenosti nikdy nenechá stát na místě. Jako u spalovaku. A jestli ignorujete varovné signály tak vám nepomuze nic než výměna té velké součástky uvnitř kulaté kosti na krku.
                  Elektromobil se chová tak že má několik režimů. Například nastoupite do auta kde ukazuje dojezd 145 km. Ujedete 130km, auto ukazuje dojezd 15 km. A sakra Nabíječka za 5km nefunguje. Co teď? Auto se přepne do úsporného režimu např. vypne méně důležité součásti a rázem se vám prodlouží dojezd z 15 na 25 aha to už bych mohl dojet na další nabíječku. Ujedete další km a auto ukáže dojezd např jen pár km. A co dál? Pořád ale nestojite stále jedete. I když pomalu. Auto může mít ještě speciální mod s názvem např želva, nebo ultra úsporný režim. To omezí rychlost a vypne další zrouty elektřiny. A rázem máte dojezd dalších 10 km.!
                  Takže výsledek je ten že stále jedete až dojedete k nějaké zásuvce. A že těch zásuvek je víc než dost. Ve dne jakýkoli dům, v noci například benzinky, Macdonaldy, různé restaurace co mají otevřeno i dlouho do noci nebo přes noc.

                  O proti spalováku když minete jednu benzinku a druhá nebude fungovat tak skončíte uprostřed a auto se zastaví protože na výpary opravdu spalovák nejezdí. A pak už musíte po svých s kanystrem k benzince.

                  Jestli nevidíte ten rozdíl tak vám není pomocí.

                  Já osobně jsem nikdy i dnes nikdy neměl strach že s elektromobilem nepojedu.

                  Ad c) viz výše a ano zásuvek ktere se dají použít k dobití elektromobilů je výrazně více než čerpacích stanic.

                7. U Bmw i3 nula dojezd je
                  U Bmw i3 nula dojezd je opravdu nula a zadny rezim nepomuze narozdil od tesly.A v cr je jedna z nejhustcich siti cerpacek na svete tak nehrozi ze clovek zustane viset to je dost spatny argument jinak se vsim souhlas.

                8. U Tesly už je po updejtu
                  U Tesly už je po updejtu taky 0 dojezd skutečnou 0. Viz Bjorn a to jak zůstal stát 2 km nebo 200 m před dobíječkou, teď už nevím.

                9. A to si představte, že
                  A to si představte, že jsou řidiči (řidičky) co mají i s tímto velký problém .
                  Zrovna nedávno jsem byl na jedné akci, kde přednášející dorazila pozdě, protože cestou překvapivě došel benzín .

                  a) Pořad existují hodní lidé kteří vám umožní nabít u nich na dvorku .
                  c) U elektromobilu mohu sebou vozit elektrocentrálu v BMW i3 za příplatek .

                  http://www.electroauto.cz/pr_skoda_favorit_pickup.html

                10. A rikam snad, ze neexistuji?
                  A rikam snad, ze neexistuji? Jen to da o dost vetsi praci. Kdezto s EV pri dnesni hustote site staci, aby nejaky uzel nefungoval a ackoliv jsem jako ridic nic nepodcenil a dukladne se pripravil, tak jsem v kelu…

                  Nemluve o tom, ze si prakticky nemuzu naplanovat nekam prijezd na cas, pokud nabijim „venku“ (za tyden s Leafem jsem z 10 rychlonabijeni trikrat nekoho tesne predbehl a trikrat nekdo tesne predbehl me)…

                  Dobry clovek funguje, pokud to neni moc casto (jinak uz by byl svaty). Mit barak vedle nespolehlive nabijecky, kde mi (s vetsi hustotou EV nez dneska, samozrejme) s zadosti o nabiti nekdo zvoni 3x denne, tak se na to taky vyflajznu…

                  EDIT: Je fakt, ze generator (samostatny, ne vestavny, nektere Hondy jsou docela male) v kufru to resi, i kdyz je trochu drazsi nez kanystr. Ale zdejsi ultras by urcite radsi spachali ritualni sebevrazdu nez nabit z rakoviny… 🙂

                11. Mit barak vedle nespolehlive
                  Mit barak vedle nespolehlive nabijecky, kde mi (s vetsi hustotou EV nez dneska, samozrejme) s zadosti o nabiti nekdo zvoni 3x denne, tak se na to taky vyflajznu… – JÁ NE, JÁ BYCH SI NA BARÁK OD EVMAPA.CZ DAL TU NEJJEDNODUŠŠÍ ZPOPLATNĚNOU ZÁSUVKU S POŘIZOVAČKOU DO 3 TIS. KČ A VYDĚLÁVAL NA TOM 🙂

                12. Pokud se za ty prachy da
                  Pokud se za ty prachy da vazne neco poridit… (nevsiml jsem si, ze by na webu jakykoliv hw meli, ale mozna jsem hledal malo)…

                13. Dobrý den i Vám,
                  ano,

                  Dobrý den i Vám,

                  ano, nabíjecí stanice přímo usilovně nenabízíme, protože nabídek je dle našeho mínění dostatek.

                  Určitě Vám stanici můžeme nabídnout, poradit při výběru atd… Můžete si ji klidně koupit i sám. Ať už jakkoli, rádi Vám ji namontujeme, včetně revize apod…

                  To nejdůležitější je, že ať si koupíte jakoukoli nabíječku od kohokoli, vždy Vám ji rádi připojíme do našeho systému. I když to bude třeba jen obyčejná zásuvka na zdi, Wallbox nebo CHAdeMO / CSS prostě cokoli….

                  EVMAPA Team

                14. Kolega myslel asi něco
                  Kolega myslel asi něco konkrétního. Řekněme, že mám zásuvku a chci ji zpřístupnit za peníze přes EVmapa.cz, jaký hw k tomu od vás mohu získat?

                15. Dobrý den,
                  prosím pošlete

                  Dobrý den,

                  prosím pošlete nám Váš tel. kontakt na info@evselect.cz. Rádi se Vám ozveme a prodiskutujeme s Vámi vhodné technické řešení….

                  Díky, EVMAPA Team

                16. To byl hypotetický dotaz,
                  To byl hypotetický dotaz, já mám zatím jednu jednofázovou zásuvku jen pro sebe. Teoreticky bych mohl mít 16A/400V ale nemám místo, kde by mohl někdo stát a nikoho neomezoval ve výjezdu.

                17. Dobrý den,
                  určitě se na

                  Dobrý den,

                  určitě se na to díváte správně.

                  Naším cílem je dát všem zájmencům nástroj, jak nedotovat nabíjení ostatních, ale přitom jej umožňit. Prakticky každý, kdo měl nabíječku, dříve nebo později řešil problém s placením/neplacením ostatních.
                  Nacházíme se v situaci, kdy elektromobilita již není jen fandovství, tam samozřejmě pomáhejme, ale jezdí zde spousta elektromobilů i komerčně, a zde je potřeba zniklou situaci nějak řešit. A nezapoměňme, že je potřeba řešení pro pro obě strany. Proto EVMAPA. Každý ji může použít dle svého uvážení. Umožńuje těm, co se naznají se spolu vyrovnat za poskytnutou službu. K čemu je Vám nabíječka na kartu, kterou nemáte, nebo nemůžete získat o půlnoci, když před ní zrovna stojíte…

                  K Vašemu příspěvku… nevím zda na tom vyděláte, ale rozhodně pokud máte možnost to udělejte, protože takto určitě pomůžete a přitom neproděláte. Pro nás je nejdlůležitější co největší množství nabíjecích stanic pro všehny. Co si tam který provozovatel dá za cenu, je jeho volba.

                  Pěkný den

                  EVMAPA Team

          2. No nevim, tankovanim stravim
            No nevim, tankovanim stravim vice nez 5 minut (z cesty na cestu) tak jednou dvakrat do roka a mam „nabito“ na 1200km (cca tisic do dalsiho tankovani). Pri domacim nabijeni to urcite nijak mene casu nezabere – tohle je zrovna argument, ktery bych jako vhodu EV nepouzival…

            1. vetsina aut prez den nebo
              vetsina aut prez den nebo noc jen stoji a nic nedela, a sposuta z nich by mohla proste bejt na nabijecce, tohle si musi kazdy urcit sam co je pro nej prioritou

              nekdo ma prioritu usetrit denne 10 minut, jiny zase prioritu zdravy sveho a svich blizkych a tech 10 minut obetuje

              1. Hele zas reagujes na neco,
                Hele zas reagujes na neco, co jsem nikde nepsal – ja pisu, ze je nesmysl argumentovat „usporou casu za tankovani“, protoze to proste neopodvida skutecnosti.

                To ze stojici auta se muzou dobijet (doma v noci, na parkovisti ve dne), nebo to ze EV auta znamenaji cistejsi vzduch pro vsehcny v okoli v zadnem pripade nerozporuju a plne s temito tvrzenimi souhlasim…

        3. -I přes nízký dojezd do
          -I přes nízký dojezd do 80km jsem na svém elektromopedu najezdil od roku 2011 už skoro 50 000km. To jsem v tak v krátkém časovém horizontu nenajezdíl na žádném jiném jednostopém vozidle které jsem předtím vlastnil .
          -K mopedu je možné dokoupit nabíječku, která nabije Akumulátor za 1,5 h
          Doposavad jsem si vystačil z tou která je dodávána jako základní . Nabije 10km +/- dojezdu za 1hod
          Přijedu z práce připojím k nabíječce a nestarám se Nemusím ztrácet čas zajížďkou k benzínové pumpě. Pomalé nabíjení mi nevadí .
          -Ano pořizovací cena je vysoká. Je kompenzována nízkými náklady na údržbu a nízkými náklady na energii pro pohon. Na 40km jízdy odeberu 1.5 kWh ze sítě. Což je přibližně 3.75 kWh na 100km

          Největší překážkou rozšíření je kromě ceny strach lidí z elektromobilů.
          V mediích často tvrdí, že je elektromobil stále nepoužitelný .
          Mluvil jsem s pánem, který má na starost vozový park. Jehož součástí je i několik Elektromobilů a ty přednostně zaměstnancům propůjčuje .
          Hovořil že par nevěřících, už se mu přesvědčit podařilo, ale je tam pořád mnoho těch, kteří by šli raději pěšky než jet par km s elektromobilem.
          Zdanění dopravy, už tet jsou mýtné brány a GPS lokace . Nikdo neřeší kolik paliva dopravce spotřebuje. Platí se paušál za ujetý Km.
          Věřím že kdyby byl na trhu kamion(EV), který by byl byl díky pohonu
          osvobozen od poplatku Mýta. Byl by o něj zájem .
          Jeden místní dopravce mi tvrdil, že mýto tvoří skoro 50% nákladů na dopravu ?

            1. U nákladní dopravy bude v
              U nákladní dopravy bude v budoucnu dle mého názoru využíván vodík
              Nákladná technologie je při mnohem vyšším využití (nájezdu km) ekonomicky návratná.
              Proč vodík?
              -Akumulátory o vysoké kapacitě by byl problém nabíjet.
              Nabíjení by velmi zatěžovalo přenosnou sít.
              -čas tankování vodíku by byl kratší, než nabíjení.
              Stanice by dokázala natankovat víc vozidel .

        1. Ohledně jednoduchosti
          Ohledně jednoduchosti pohonu. Co může být jednodušší než elektrický pohon?
          Elektromotor plus měnič plus řídící jednotka.

          Naproti tomu miliony součástek u spalovacího motoru aby se vůbec nastartoval?
          Např. 2 turba, několik čerpadel např pro olej, vstřikování s tlakem několika set barů, vzduchové filtry, katalizatory, všeho druhu
          Nedávno tu byla tisková zpráva nového „moderniho“ super úsporného motoru. Ale potřebovali k tomu asi milion součástek.

          Tak jestli se něco rozbije na elektropohonu což je standardní pohon snad všude kam se podíváte na všechny stroje tak na tom jejich „extremne“ jednoduchém spalovaků se asi nemá nic rozbít.

          Ha, ha, ha, platí pro ty spalováky.

        2. Částečný
          Částečný souhlas
          Poruchovost- Pohon Elektromobilu může být navržen s dostatečnou rezervou nebo také prostě s přístupem použij a zahoď . Jako to dnes a denně vidíme u jiných el. zařízení Spotřebičů .
          -El. motor pro pohon Nestačí jen dobře navrhnout, ale i použité komponenty musí být kvalitní . Tesla S První modely trpěly na nekvalitní ložiska, která nedokázala přenášet tak vysoké výkony.
          -Měníc který napájí a řídí el. Motor Přenáší vysoké proudy.Polovodiče jsou namáhány proudovými špičkami při rozjezdu a brzdění (rekuperaci).
          -BMS El. zařízení, které hlídá jednotlivé články. BMS v případě poruchy, může samo akumulátory zničit tím, že je vybije a články se tím znehodnotí .
          -Akumulátor Klíčová součástka, která udává výkon a dojezd.
          I u kvalitního akumulátoru ovlivňuje životnost. To jak je nabíjen a vybíjen.To má velký vliv na jeho cyklickou životnost a pokles kapacity. Stárnutí . Degradaci článků .

          Celosvětová energetika prochází velkými změnami, se zvyšujícím se podílem počtu méně znečišťujících zdrojů .
          Recyklace vysloužilých elektromobilů bude v budoucnu ještě více efektivní než je dnes .

    2. stat elektrinu dani,
      stat elektrinu dani, spotrebni dan i DPH na elektrine jsou 😉

      s timhle nesmyslem o zdaneni elektriny vzdycky prijde nekdo kdo si to ani nezjisti a pak se strasne divi ze na elektrine jsou dane 😀

      tak jen abys byl v obraze na elektrine je spotrebni dan ve vysi 28.30 korun za 1MWh, a DPH je normalne tak jako u jinych energii 21% 🙂 a ikdyby se spotrebni dan zvedla na 1000% puvodni dane, tak se to elektromobility as tak nedotkne, za 1KWh by se cena zvedla asi o 28 haleru, tedy nic co by nejak zamavalo s vyhodnosti EV

      a mimochodem, kdyby stat zdanil elektrinu dani zvedlou o 2000%, podle udaju a MF a MD by stat na danich za tu elektrinu vybral vice, nez kolik vybere na spotrebni dani za fosilni paliva (cca 75 miliard) cena elektriny by se pritom zvedla asi jen o 56 haleru za 1kWh, prumerna domacnost by tak za elektrinu zaplatila jen asi o tisicovku rocne vic, coz je cena kterou ti dnes udela u spatne rozhodnuti pri vyberu dodavatele te elektriny

          1. No se sobestacnosti v
            No se sobestacnosti v elektrine to uplne svetoborne nevidim. My treba mame na baraku solary (jeste z dob zelenych bonusu), v prunehu roku to vychazi tak, ze za elektrinu v zasade neplatime nic.
            Na druhou stranu sobestacnost nam ani zdaleka nehrozi (a ani by udelat pri dnesnich technologiich nesla – leda teda s obrim diesel agregatem) a to z toho duvodu, ze v zime (kry je elektriny potreba nejvic) ji solary vyrobi minimum (kdyz jse zamraceno, coz je v zime po vetsinu doby, tak nevyrobi efektivne nic (extrem byla zima 2014, kdy za leden a unor vyrobily FV mene, nez normalne za 1 slunecny den)…

              1. No to ja vim, ale prave ten
                No to ja vim, ale prave ten problem je v tom, ze hybridni system, ktery vam v lete (kdy vyrabite nejvic) ulozi elektrinu na zimu (kdy potrebujete nejvic) je utopie (aspon pro noemalni barak, pro chaticku na 3 zarovky a radio to vzdycky nejak vymyslite).
                Mam v tom docela slusny prehled, protoze tu fotovltaiku mame doma…

                1. Uz jsem to tu nekde psal,
                  Uz jsem to tu nekde psal, podle cloveka, ktery stavi ostrovni merici systemy (o nekolik radu min energie nez barak) se solarnimi panely, tak pro spolehlivou funkci je treba mit kapacitu baterii na (snad nekecam) 5 tydnu provozu. Pokud nejsem u velke spolehlive reky (hydroelektrarna), tak tu zalohu podle me o moc zmensit nemuzu, na vitr je asi podobny spoleh jak na slunce a geotermalni energie tu taky uiplne nejede…

                2. pokud je moznost vrtu, da se
                  pokud je moznost vrtu, da se vyuzivat prave tepelne cerpadlo zeme-voda nebo zeme-vzduch a cerpat minimalne teplo takto

                3. pro nas projet nam to firma
                  pro nas projet nam to firma postavila i na cinzak o 6 bytovejch jednotkach, takze utopie to asi fakt nebude 🙂 musi se ale holt udelat kompromisy a cela prestavba pokud neni danej barak vybavenej tim cim je potreba

                  fotovoltaika, vitr, akumulace do trakcnich baterii, ohrev vody reseny castecne solarem a castecne elektricky dohrevem, vytapeni domu resene solarem a castecne elektricky dohrevem rozvodu i v podlahach (podlahove vytapeni rozvodem topeni), v urcitych castech domu podlaha vyhrivana elektrickou rohozi (nedava se na celou plochu), pro celej dum zustava jen zalozni pripoj elektriny z verejne site tusim 3x20A nebo 25A us fakt nevim, s tim ze to slouzi jen jako moznost nabijeni baterii, a dany dum by mel byt schopel i v zime fungovat 15 dni plne pasivne, ano castka vyssi, ale podle propoctu toho co tamn platili za energie pred rekonstrukci se jim investice do 8-9 let vrati v plne vysi

                4. No tak jistic 3×25 by ty
                  No tak jistic 3×25 by ty domacnosti utahnul i sam s trochou stasti, s baterku uplne v pohode a s obri rezervou, ale v tu chvili to uz prave neni sobestacny system ze, jak jsem my psal my za elektriku efektivne neplatime nic a to mame jen solary.

                5. fakt netusim co tam
                  fakt netusim co tam ponechaji za pripoj, dokumentaci jiz prohrabavat nebudu neb je to projekt starej vic nez 3 mesice, ale kdys si uvedomis ze to je 6x 3+1 o plose 108m2 na byt, tak utahnout 6 domacnosti na jeden privod ktery ma byt celkem bezne je vpodstate super, dobudoucna az se nejak technologie zase pohnou, tak treba jen rozsiri baterie, daji novejsi fotovoltaiku s lepsi vyteznosti, proste podle me idelani cesta do budoucna 🙂

                6. Tak ono ten provid takovy
                  Tak ono ten provid takovy byva na jeden byt, kvuli spickam, kdyz piscky kryje baterka, tak by takovy jistic utahl i vice byt bez problemu (prumerne zatizeni jistice je zlomek jeho jemonviteho max proudu). Ale asi to nema cenu resit dal, kdyz neumis rozlisit mezi sobestacnym (ostrovnim) systemem, a systeme, ktery minimalizuje spotrebu elektriny (coz je uz dneska docela bezne)…

                7. Zasadni otazka taky je, KDE
                  Zasadni otazka taky je, KDE ten dum stoji (jestli a jak tam alternativni zdroje energie funguji)…

                8. Ustecko, presnou lokaci
                  Ustecko, presnou lokaci neznam, na realizace staveb jezdim minimalne, a pokud tak spis jen ze zevdavosti a metrem/mhd 😀

      1. Ale tak jakkoliv jsem co se
        Ale tak jakkoliv jsem co se elektromobilu tyka optimista. Tak je treba vzit v uvahu, ze mame nizkou silnicni dan a vysoke spotrebni dane na benzin a naftu. Takze po vedsinovem prechodem na elektromobilitu bude muset stat resit, kde brat penize na opravu dalnic. No celkem logicke reseni je silnicni dan, mytne – ktere se odviji od skutecneho najezdu. Vic jezdim, vic opotrebovavam. Nejlogictejsi mi prijde mytne odvozene od toho, jak moc zatezuju silnici, takze od vahy vozu a najezdu km. V soucasne dobe elektromobiliste tak vysoke spotrebni dane na km neplati. No na druhou stranu, pokud si to koupi neplatce DPH zaplati diky vyssi porizovaci cene vozu vyssi DPH. A taky je to urcite zvyhodneni, ktere ma lidi motivovat k prechodu na elektromobil. Vseho jen docasu. Docasne na tom mozna trochu vydelaji ti, kteri prejdou na alternativu, ale ve finale budou zase platit vsichni…

        1. rocne se na spotrebni dani z
          rocne se na spotrebni dani z paliv vybere okolo 75-85 miliard, na silnicni dani to bylo loni necelich 6 miliard, takze ano vo se tyce silnicni dane je na tom CR celkem slabe

          nejrozumnejsi reseni je mytne pro vsechny, je to nejspravedlivejsi, ovsem politici nejsou ani rozumni, ani nechteji spravedlnost, chteji jen penize 😀 silnicni dan by byla take reseni, aby s epokryl vypadek 85 miliard, vychazi to na cca 12150 korun rocne na kazde vozidlo registrovane v CR

          osobne predpokladam ze se to prubezne bude vykrejvat nejak vsema metodama, tedy jak zavedeni silnicni dane, tak mytnym pro vsechny, tak zvedanim soucasnych spotrebnich dani

          osobne bych asi nejvice uvytal ten mytnej system, tim se daji vykrejt nejen ceska auta, ale i zahranicni ktera jen projizdi, kuprikladu Polaci prez CR vetsinou jen projizdi mezi Nemeckem/Ranouskem a Polskem anis by tu i treba jen natankovali, jedine co plati je vpodstate smesna castka za dalnicni znamku

  2. Zase se přijedou
    Zase se přijedou bafuňáři kteří nic pro danou věc neudělali nechat vyfotografovat při přestřižení pásky (případně poklepání „základního“ kamene) a nažrat zadarmo chlebíčků. Za odměnu jásajícímu davu sdělí něco ze svých vzácných mouder a duševních perel.
    ·
    Vůbec nechápu ten humbuk kolem otevření čehokoliv.
    Nikdy bych tam nešel/nejel první den, ale až tak po měsíci, až se situace i vášně davu uklidní.
    Je úplně jedno, jestli se jedná např. o nový Kaufland nebo o novou nabíjecí stanici.
    Případné „slevy“, „akce“, „výhodné nákupy“ atd. mne nezajímají, naopak odrazují.

                1. To k Vystrkovu asi existuje
                  To k Vystrkovu asi existuje nějaký „program dne“, dejte nám sem link, ať se to dozví všeci. Dík.

                2. Žádný program nemám, jen
                  Žádný program nemám, jen se ptám po mailu.

  3. Tak konečně odpověď na
    Tak konečně odpověď na otázku, jak Tesly bez SC.Enabled: „nebo prostě čas od času při zastávce u SC zaplatit“.
    Díky redakce.

    PS: je zajímavé, že tuto otázku teslisti nedokáží odpovědět (alespoň oslovení).

    PPS: na druhou stranu by to mohlo znamenat to, že SC by se mohl stát za pomoci spec.adaptéru použitelným i pro jiné BEV. Existuje-li šademo->tesla, proč by nemohl existovat i SC->šademo. Možná má ElMu v mysli i budoucí „roaming“ BEV.

    1. otazkou je zda by
      otazkou je zda by elektronika jinych vozu takove nabijeni zvladala

      pokud si muzu zaspekulovat, tak podle me se nabijeni nebude u SC platit naprimo (museli by u kazdeho zridit terminal pro placeni a nejake meridlo bud casu nebo energie) ale spise formou pausalu, tedy ze si majitel model 3 nabije, a Tesla podle kodu auta zjisti zbyle udaje, jak SC tak auto jsou vpodstate online a udaje ukladaji na servry Tesly, a z danych dat proste majiteli jen treba kazdy mesic poslou ucet tak jako chodi majlem preba ucet na telefon, aneb snadne reseni co obstara mensi programek automaticky z dostupnych dat 🙂

          1. No zatím Tesla neudělala v
            No zatím Tesla neudělala v zásadních věcech až tak moc hovadin tak předpokládám že se toho bude držet dále a do evropské verze modelu 3 opravu dá už rovnou CCS kompatibilní zásuvku, stejně tak jako tenkrát do EU verze Modelu S dala rovnou Mennekes kompatibilní zásuvku.

            Úplně jiné story je ale model pro USA (tedy ten o kterém asi byla řeč), kde je ten proprietární Tesla konektor tak nestandardní a navíc ta americká verze CCS tak debilní (díky yazaki), že tam je přechod na CCS opravdu nemyslitelný.

              1. Tak ty vrata jsou otázkou
                Tak ty vrata jsou otázkou vkusu 🙂 Já si za sebe myslím, že v EU by je lidi za absenci CCS už sežrali. V roce 2018 kdy se sem dostanou první vozy už bude v EU CCS(multistandard s Chademo) opravdu hustě rozšířen a poroste rychleji než síť SC.

                Mimochodem mezi výraznou brzdu výstavby CCS stanic v posledních dvou letech vidím jednoznačně taky ty mrzáky z DBT kvůli jejich naprosto bezdůvodně zprasenému multistandardu. Stačí se dočíst na netu že nejen ČEZ a Greenway, ale v podstatě celá EU jim naletěla a musela ty zmetky vyměnit.

                1. Moc děkuji, pane
                  Moc děkuji, pane Horčíku.
                  Hmm, ta má „nevědomost“ byla pouze hraná (vždyť sedím u webu – bezedného to zdroje informací) a měla jen zdůraznit/podtrhnout mé znechucení těmito, po technické stránce, zbytečně složitými dveřmi.
                  ·
                  Opravdu

                  Jestřáb

                  ? Není to

                  Sokol

                  ? 🙂

                2. Jestřáb je hawk jako Tony
                  Jestřáb je hawk jako Tony Hawk 😉

            1. Viděl jste někdy vedle
              Viděl jste někdy vedle sebe Type2 = Mennekes a CCS = Combo2 konektor? Viděl jste původní definici rychlonabíjení přes Type2. Jak můžete tvrdit, že CCS je něčím výhodnější?

              Ten patvar CCS vznikl o mnoho let později než původní Type2 a nepřinesl žádnou výhodu … kromě zdržování rozvoje elektromobility a tříštění již existujících standardů.

              1. Vidíte podle mne byl naopak
                Vidíte podle mne byl naopak úmyslně „zdržující“ návrh konektorů Yazaki a Chademo.

                Yazaki kvůli tomu, že není genericky třífázový ikdyž se již tenkrát moc dobře vědělo, že celá EU používá třífázový rozvod a tedy že v EU je už pro relativně slabou 6,6kW/32A nabíječku velmi problematický a pro vyšší výkony v podstatě nepoužitelný. Chademo pak kvůli tomu, že ve voze musí být vždy dvě zásuvky.

                Původní Typ2, alias Mennekes byl konstruován na 63-70A na pinu, takže teoreticky mohl v DC režimu přenést 140A, ale především to bylo konečně prakticky použitelné řešení pro AC nabíjení v EU!!! To že si ho Tesla pak překonstruovala na až současných cca 350A po DC je hlavně z toho důvodu, že by jinak musela pro EU vyvinout úplně nový konektor, protože pro EU je původní US Tesla konektor stejně nepoužitelný jako Yazaki = neumí třífáz!!!

                Asociace stojící za CCS zase celkem logicky nemohla jít cestou Tesly, neboť by pro změnu neměla řešení pro USA!!! Tudíž cesta stávajícího provedení CCS1 a CCS2 byla naprosto logická.

                Jestli někde došlo k selhání, tak jednoznačně na straně těch co stáli za posazením Yazaki a Tesla tomu rozhodně nijak nepřidala, vždyť má teď díky svému původnímu rozhodnutí sama pro USA jinou zásuvku než pro EU, tedy naprosto stejně jako vámi proklínané CCS a k tomu musíte u Tesly v US navíc vozit redukci z Yazaki!!!

                A co se týče manipulace, tak CCS2 od Phoenixu jde ovládat velmi pohodlně, naprosto srovnatelně s Mennekesem. Dále DC konektor stejně nevozíte sebou, takže jeho velikost je z funkčního hlediska irelevantní. Prakticky obtěžující je hlavně těžký a neforemný kabel, který je ale společný u všech DC řešení. A co se týče designu, tak pochybuji že jste kdy toto řešil u tankovacích pistolí.

                1. Souhlasím s názorem, že
                  Souhlasím s názorem, že každý nabíjecí konektor, který vznikl po Type2 = Mennekes je „zdržující“, a to včetně CCS. Pokud v US neexistoval jiný konektor jako J1772 = Yazaki tak nic nebránilo tomu aby v US převzali zmiňovaný již existující Type2 a tím sjednotili US a EU. Místo toho naprosto nelogicky definovali nový standard CCS s konektory CCS1 a CCS2, které jsou mezi sebou tvarem stejně nekompatibilní.

                  Svým příspěvkem jsem pouze chtěl upozornit na to, že by byla od Tesly chyba, kdyby začala montovat do novějších generací svých vozů konektor CCS. Nejenom, že je větší = dražší, ale díky svému patvaru je u něj mnohem pravděpodobnější, že při nepříznivém počasí zamrzne. To že Mennekes je na spodní straně zaoblený a nestřídá se na něm pozitivní a negativní oblouk výrazně snižuje možnost zamrznutí, nebo zaseknutí se v důsledku nečistoty. Díky větším rozměrům je u CCS těžší udržet tolerance tak aby v rámci rozdílné teplotní roztažnosti nedocházelo k mechanickému namáhání pinů. Díky většímu než nutnému počtu pinů klesá spolehlivost, stoupá výrobní cena a znesnadňuje se manipulace.

                  Těžký a neforemní kabel není společný u všech DC řešení. Že to jde i jinak můžete vidět na některých Superchargerech v USA s aktivně chlazeným kabelem.

                2. Já za prapůvodní chybu,
                  Já za prapůvodní chybu, od které se odvíjí všechna další neštěstí považuji to, že bylo vůbec schváleno normou SAE používat pouze jednofázový konektor. Tím by byl totiž v zárodku zamítnut stávající Yazaki (resp. by spíše vznikl jako třífázový a bojoval by o přijetí s Mennekesem s tím že vítěz bere vše). Bohužel dopadlo to tak jak to dopadlo a sjednocení se rozhodně v dohledné době nedočkáme.

                  CCS zásuvka určitě nebude signifikantně dražší než současný „Tesla Mennekes. Ale hlavně ta „Tesla CCS“ zásuvka bude fungovat stejně jako stávající „Tesla Mennekes“. Tzn. u Superchargeru se nic měnit nebude a vy si zapojíte do „Tesla CCS“ zásuvky „Tesla Mennekes“ SC konektor takže vaše obavy o zamrznutí, nečistoty a spolehlivost se myslím nemají důvod naplnit? Jediná změna nastane, když s Teslou přijedete k CCS stanici (kterých to dobou bude v EU už opravdu o hodně více než SC), tak můžete hned nabíjet bez potřeby jakékoliv redukce.

                  Kapalinou chlazená kabel může mít CCS a klidně i Chademo taky (a taky ho 150kW verze CCS nejspíš dostane). ABB potvrdilo že už ho má hotový.

Napsat komentář