Elon Musk, šéf Tesla Motors, aktuálně ohlásil, že automobilka otevírá své patenty pro kohokoliv, kdo je bude chtít v dobré víře využít. Mezi prvními bude možná bavorský výrobce luxusních vozů BMW. Dočkáme se doby, kdy se elektromobily BMW i3 budou dobíjet v Superchargerech?
foto: Tesla Motors
Musk zdůvodnil otevření patentů tím, že chce uspíšit nástup elektromobilů. Pouze den předtím se podle agentury Reuters setkali nejvyšší představitelé automobilek Tesla Motors a BMW. Cílem setkání bylo dohodnout se právě na možnostech vzájemné podpory v oblasti rozvoje elektromobility, s primárním zaměřením na dobíjení.
BMW sice dnes už dodává dvě elektrická auta – úspěšné malé městské auto BMW i3 a nově také sportovní plug-in hybrid BMW i8, ale narozdíl od Tesla Motors (nebo třeba i Nissanu) nemá propracovanou strategii budování dobíjecích stanic.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zabalte mi jednu černou Teslu s sebou, prosím…
Tesla chystá delší verzi elektromobilu Model S
E.L. James, autorka 50 odstínů šedi, má elektromobil Tesla Model S
Většina uživatelů elektromobilů dobíjí svá auta doma. Ale veřejné dobíjecí stanice jsou pro skutečný rozvoj elektromobility nutnost. Tesla buduje v USA, Evropa i Číně svou síť rychlodobíjecích stanic Supercharger a už podle dřívejších prohlášení vedení je otevřena tomu, aby k ní měli přístup i další výrobci elektromobilů.
Mezi prvními by to podle aktuálních zpráv mohlo být právě BMW. A dokonce dřív, než jsme si mysleli.
Sít se nezadržitelně
Sít se nezadržitelně rozrůstá Nově je nabíjecí stanice ČEZu i v Třinci u Městského úřadu sice má jen jedno nabíjecí místo ale pořad lepší než nic.
http://www.elektromobilita.cz/cs/novinky/4637.html
Pořád je na mapě spousta míst kde není dostatečné pokryti
http://www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3%ADjec%C3%ADch_stanic
Proč by měla mít BMW
Proč by měla mít BMW propracovanou strategii budování dobíjecích stanic, když používá standardní mennekes, který je skoro na každé rychlodobíječce?
Rychlodobíjecích stanic je
Rychlodobíjecích stanic je pořád poměrně málo, navíc jsou roztříštěné způsoby placení/ovládání – právě zde má Tesla, nebo i Nissan, jednoznačně navrch. Automobilky pak obvykle přemýšlejí právě pouze v intencích výroby a prodeje elektromobilů, ale na tento důležitý aspekt už nemají „kapacity“.
Super, tohle nezní vůbec
Super, tohle nezní vůbec špatně. V ceně elektromobilu bude předplacená elektřina a bude:-)