Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí

Jan Horčík - 03 Duben 2015

Americká automobilka Tesla Motors, která vyrábí a připravuje elektrické SUV , prodala za 1. čtvrtletí 2015 rekordní množství aut.auto elektromobily Tesla Model S Tesla Motors

Elektromobil Tesla Model S společnosti Tesla Motors nabízí dojezd kolem 400 km na jedno dobití
foto: Tesla Motors

Automobilka Tesla Motors zažila své nejlepší čtvrletí. Během prvních tří měsíců roku 2015 dodala celkem 10 030 elektromobilů Tesla Model S. To je o 55 % víc než během čtvrtletí před rokem.

Pokud se podaří podobné tempo držet i v následujících čtvrtletích, je pravděpodobné, že letos dosáhne Tesla celoročních prodejů kolem 55 000 aut. Ke zhruba 40-45 000 prodaných vozidel Model S by mělo přibýt asi 10-15 000 nových elektrických SUV Model X.

Už ve třetím čtvrtletí minulého roku dala ale Tesla na vědomí, že v roce 2015 bude mít k dispozici výrobní kapacitu až 100 000 aut za rok. Naplno spuštěny totiž budou jak modernizovaná linka pro výrobu Modelu S, tak nová linka pro Model X.

Tesla Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mrzí mě že i Tesla se snižila k prodejním trikům a statistická čísla mají pro Teslu větší cenu než spokojenost zákazníků. Aby dosáhli vyše uvedených prodejních výsledků tak v březnu přestali vyrábět auta pro Evropu a začali přeskakovat výrobní frontu a upřednostňovali zákazníky z USA. Od Tesly bych takové chování nečekal. Berte tuto statistiku prosím s rezervou.

Obrázek uživatele Jolinar

toto delaji od zacatku produkce 2012. Performance modely mely vzdy prednost pred 85 a 85 mely vzdy prednost pred 60. A USA mely vzdy prednost pred zbytkem sveta. Pokud jste si toho vsiml teprve ted, tak jste asi moc nesledoval Teslu v predchozich letech :-)

A jeste jedna rada, pokud by Vam chteli dorucit auto tesne pred koncem kvartalu tak to urcite odmitnete, protoze to jsou pripady kdy si lidi stezuji, ze se Tesla snazi dorucit co nejvetsi pocet aut na ukor spokojenosti zakaznika a zazitku z doruceni... Jeden nejmenovany majitel v CR by mohl vykladat...

Obrázek uživatele DomoKun

Lze ta slova toho jehož jméno se nevyslovuje někde najít, nebo je to stále jen duch z té oné diskuze který vše řekne max telefonicky,či osobně...něchce někdo znalý alespoň pár střípků prozradit..?

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Jolinar

Ano je to ten "duch". Je to fajn chlapik, ktery mel "stesti" na predani Modelu S tesne pred koncem kvartalu. Bohuzel se to podepsalo na kvalite a zazitku...

Tohle je jedna z par veci, ktera mi na Tesle dost vadi a kazdy kvartal se to opakuje... Na zacatku kvartalu pohodicka a dovolene, na konci kvartalu "honem, honem jeste musime dorucit 5 aut abychom splnili kvoty" :D
A to rikam jako malinkaty akcionar. Mel bych byt rad za kazde dodane auto, ale myslim si, ze tyto negativni recenze vice poskozuji Teslu nez kdyz by dorucili o 500 aut mene a techto 500 by dorucili az na zacatku noveho kvartalu.

Obrázek uživatele DomoKun

Je reálné něco napsat, popřípadě hodit na mail..?
domokuncore @ gmail tečka com ?
Štve mě jak všude najdu pochvalná pozitiva ale tto negativa si lidi schranují jak zlaté pruty...
Přitom jak uživate/fanda apple produktů vím že nic není růžové jak se ze začátku zdá...
Jen pozitiva zatím převyšují negativa...tesla mě láká ale až v dob modelu 3 a SUV verze...
NIcméně negativ není na síti mnoho, tedy ne těch od "českých" majitelů...
Jinak díky za reakci jen koukám že někdo v noocí není postelní mrtvola :)

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík za info i rady a s nejmenovaným jsem mluvil a dal mi taky spostu užitečných rad jak postupovat v Tilburgu. Naštěstí mi teď konec kvartálu nehrozí doručeni mám až květen zálohu jsem platil 15. října fáákt nekonečné čekání.

Nechci nijak polemizovat o tomto, nic o tom nevím.
Ale v době "krize" cca před 4 lety, kolega čekal na ropáka přes půl roku. Takže se to děje i v zaběhlích automobilkách. :)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Je otázkou jak to vysvětlují a prezentují. Pokud stále nestíhají a jsou v záklonu, tak prostě museli nalézt nějaký kompromis mezi obchodními podmínkami a schopností dostát závazkům. Ale myslím, že se brzo dočkáte a možná, že bude i nějaká kompenzace. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic nevysvětluji nic neprezentuji bohužel. Dostalo přednost statisticke číslo před zákazníkem. Po přidělení WIN trvá cca 5 týdnů kdy vám postaví auto a já mám WIN od začátku ledna a auto mi postavili tento týden. Od Tesly jsem takový postup nečekal a prostě už se na to auto tolik netěším.

Ja byt Vami, tak to cele zrusim. Takhle dlouho cekat na Teslu. Je to cele neseriozni podvod. Hlavne si nehodte masli..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejste jediný... Taky se mi to hrubě nelíbí, ale co naděláme? Člověk dá nemalé peníze za "premium sedan" a tesla k němu přistupuje jakoby kupoval logana. Několikanásobné posouvání termínu mě fakt s... Jsem zvědav, když si někdo teď objedná auto které já jsem objednal v říjnu, jestli ho opravdu dostane na konci června, tedy jen o měsíc po mě, anebo je to jen lákadlo na nové zákazníky...

Obrázek uživatele Jolinar

to by meli slyset ti co drzi kratkou pozici na akciovem trhu a tvrdi ze tesla nema dost objednavek :)
ale chapu, taky by me stvalo odsouvani terminu doruceni...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si snad nemůže myslet ani ten nejzaprděnější kravaťák. Nebo myslíte, že se najde někdo, kdo neví, že na tesly se stojí fronty? Zas na druhou stranu, když někdy čtete analýzy... Tesla představí D, které má zrychlení 3,2 a trh na to reaguje, že čekal víc a akcie jdou dolů... Někdy logika hold pokulhává... Taky mám pár akcií, ale držím je na dividendu. Maximálně pokud by šli hodně dolů, tak bych ještě něco přikoupil, abych naředil...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že na tesly se stojí fronty? Jak kde, v Číně to byl 1Q2015 propadák, 60% neudaných?? tak nějak

Čína je dost specifický trh. Je tam daleko větší konkurence v místních značkách, které jsou na naše poměry levné, Američané jsou tam vnímáni asi tak jako Rusové u nás, Číňani jsou patrioti a prodej se tam teprve rozjíždí. Viděl bych to tak na konec roku, pak se dá spíše vyhodnotit, jestli se tam Tesla chytne, nebo ne.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jistě, ale tady spekulovalo zdali má Tesla dostatek objednávek

Obrázek uživatele Jolinar

nevim jestli ctete SA (Seeking Alpha), ale tam si kazdy druhy pisalek mysli, ze Tesla nema objednavky, za prodeje pokulhavaji atp.
A jak rikate, kazdou chvili se objevi nejaky analytik co ocekaval vic...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodinky Tesla Model W ??
houby baterky ...
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-prodava-o-polovinu-vic-elektromobilu-ohrozit-ji-muze-levny-benzin-1177847

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aprílový žert, škoda :-))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A o kolik narostla výroba a prodeje všech vozidel za 1.Q.2015 např. jen v Evropě a v naší automobilce Škoda? (v % a v kusech). Aby bylo s čím srovnávat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je mi znamo tak "nase" automobilka vyrobila v roce 2015 krasnych 0 kusu elektromobilu.u Tak proc se ptate? Nebo jste to nevedel?

Obrázek uživatele Jolinar

"nase" automobilka uz davno neni nase, ale je Nemecka :)

Obrázek uživatele Hyperloop

IMHO tohle určování, kterému národu co patří je dneska už poněkud pasé. Viz např. IKEA, sice se o ní pořád mluví jako o švédském podniku, přitom málokdo ví, že sídlí v Nizozemsku a vlastní jí taktéž jiné právní subjekty registrované v NL (samozřejmě je to hlavně kvůli daním). Je tedy švédská nebo nizozemská?
Škoda Transportation je vlastněná firmou CEIL se sídlem na Kypru. Tu ale vlastní spol. Maranex Finance se sídlem na Marshallových ostrovech a Conitor Terra se síldem na Guernsey... Je tedy česká, kypreská, marshallská, nebo guernseyská?

Btw. SEAT je německý nebo španělský? Opel je německý nebo americký? Volvo je švédské nebo čínské? Chrysler je amrický nebo italský, nebo dokonce nizozemský? (Fiat má dnes oficiální sídlo v NL)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto souhlasím. Škoda rozhodně je česká automobilka, protože naprostou většinu vozů vyrábí zde v ČR pomocí českých pracovníků. Až to tak nebude, můžeme polemizovat.

Obrázek uživatele Hyperloop

Jenže já právě nic takového nepsal. Říkám, že stanovovat co je české, německé, tatarské... je dnes prostě poněkud anachronismus.
Mimochodem, kdybychom určovali, kde daná firma vyrábí, pak by Apple byl čínský. Když už dle něčeho soudit, k jakému že státu jaká firma přináleží, pak bych bral v potaz jedině sídlo firmy. A to skutečné sídlo, ne daňové nebo právnické sídlo.

Btw. Škoda už dávno naprostou většinu nevyrábí v ČR. Sice je to asi stále víc než polovina, ale ne o moc. Velkou část vyrábí různě po světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW ŠKODA AUTO zaměstnává hodně Slováků a kvanta Poláků, a má NĚMECKÉ VEDENÍ ... takže českýho je tam možná tak Š ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ať tam zaměstnává koho chce, ta továrna stojí v Česku, odvádí tady daně a stejně tak tady odváděj daně ty Poláci i Slováci :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a zisk se vyváží do ciziny ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ale až po zaplacení všech daní, poplatků, nákladů na většinu českých subdodavatelských firem, mezd zaměstnanců a odvodů z nich, nákladů na provoz, údržbu, energie, rozvoj atd.
A stále je to naše nejúspěšnější společnost.

Každý se může 30.5. do fabriky přijít podívat - bude den otevřených dveří. Ale bude tam nával, protože každý bude chtít vidět kam tato naše společnost postoupila. Možná se dostanete i do vývojového centra, tak mějte oči dokořán.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Se Škoda Auto automobilku Tesla Motors rozhodně srovnávat nelze. Ale až budou k dispozici data, pokusíme se srovnat nárůst s relevantními výrobci jako je BMW, Mercedes-Benz apod.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci zde vyrábět příliš off-topic, ale na ekobydleni zautočil nějaký robot, nebo co a je to plné nesmylů v angličtině, respektive se to týká tématu jen dalece a nedávají hlavu ani patu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upozornění, postaráme se o to.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TO NENÍ MOC, 10.030 - 9.834 = jen o 196ks víc jak v 4Q2014 A to měli splnit cíl 11.000 = ŽÁDNÁ SLÁVA SOUDRUZI, A JEŠTĚ JESTLI SE PODAŘÍ MODEL X 3Q2015 ROZJET ŽE, odklad byl už 3x ;-)
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Obrázek uživatele Jolinar

kde jste cetl ze meli splnit 11.000?
Ve svem Q4 reportu uvadeji 9500.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

analytici to očekávali, akcie jsou stále nadstřelené ...

Obrázek uživatele Jolinar

co ocekavali annalnici je mi docela jedno :-D Jestlize analytici ocekavali 11k a Tesla rekla, ze bude 9.5k, tak jsou proste blbi.
Me zajima jakou predpoved da Tesla a jestli ji pak i splni...

Na 2014 dali predpoved vice nez 35000 dorucnych aut a nakonec dorucili jen 31655.
Na 1Q15 dali predpoved 9500 a dorucili 10030.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsou blbý, to oni určují cenu akcií ne Tesla ani ty i kdyžs už koupil ;-)
Na 2014 dali predpoved vice nez 35000 dorucnych aut a nakonec dorucili jen 31655 a akcie letěli z 280$ na 180$ ...
Na 1Q15 dali predpoved 9500 a dorucili 10030 což je jen +500 a to z minulýho roku mají manko -3.500 ... ;-)

Obrázek uživatele Jolinar

jestlize maji nerealna ocekavani, tak jsou podle me blbi at uz mi budete tvrdit cokoli...

A jestlize ja jsem koupil par akcii, tak to nema nic spolecneho s tim co si mysli "chytri" analytici, ale je to ciste moje rozhodnuti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele jsou to hlavouni světa, nemá cenu se s nima prát :-) Elon už loni na jaře řekl co si o akciový gamese myslí : "kašlu na akcie" / sousředím se na výkon :-)

Obrázek uživatele Jolinar

presne tak, proto nedbam na nerealna ocekavani "chytrych" analytiku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do akcií se obvykle investuje za účelem jejich následného prodeje se ziskem. Investovat do akcií, protože se mi líbí, co společnost dělá, je nesmysl...

Obrázek uživatele Jolinar

souhlasim, jen jste jeste zapomel na pripadne dividendy.
ja jen psal ze casto nesouhlasim s nerealnymi ocekavanimi analytiku. Casto jsem vuci Tesle skeptictejsi v kratkodobem horizontu nez oni "chytri" analytici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom případě naprostý souhlas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

reuters.com/finance/stocks/analyst?symbol=TSLA.O

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přeju jim, ať položí celý ropný průmysl a lidstvo se přizpůsobilo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jestli se nepřizpůsobí Škodovka, tak ekonomika ČR dostane takovou ránu, že budete rád, když si budete moci dovolit dětskou šlapací tříkolku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl toto řešit. Položit ropný průmysl se během dalších 50 let nepodaří. A ani to nedává smysl. Elektromobil je pro střední třídu skvělý na specifické použití, třeba jako rozvážková služba do města nebo jako malý vůz na dojíždění do práce a občasné jízdy do 100 km délky (naprostá většina). Takže myslím, že obsadí část trhu pro tato využití a postupně se ustálí na určitém procentu, které pak bude postupně růst s poklesem ceny a nárůstem výkonu baterií. Ale rozhodně nepůjde o nějaké prudké změny, všechno bude pozvolné a pomalé.

Tu vaší křišťálovou kouli byste měl reklamovat, protože se vám ukazuje špatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mi povězte, jak to bude, když si jste tak jistý.

Nejsem orakulum, ale tváří v tvář tomu, že už příští rok přichází druhá generace EV s dvojnásobným dojezdem a během dalších pěti let se dá očekávat třetí, působí slova o nějakém pozvolném vývoji a padesáti letech jako z úplně jiného světa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, příští rok druhá generace s teoreticky dvojnásobným dojezdem (ještě nikdo neviděl ani ty baterie, na kterých to má být postaveno). A cena za vůz o velikosti BMW 3 s dojezdem max 300 km bude plus mínus 1,3 milionu Kč (po přepočtu, připočtení DPH a cla). Takže opět nic. A třetí generace během pěti let... Hm... NE. Prostě je to zatím pro masové rozšíření a obecné použití drahé. V situaci kdy obdobný nový vůz se spalovacím motorem koupíte za 250000 Kč je to nesmysl. Elektromobily se dočkají většího rozšíření mezi populací, až budou schopny alespoň trochu konkurovat těmto číslům. Zatím se tomu ani zdaleka neblíží.

Leaf 2 ani Bolt teda fakt nebudou stát 1.3m, to nevím, kde jste vzal. Taky už mě unavuje neustálé a prosto zcestné srovnávání s nejlevnějšími spalovacími auty na trhu. Pokud chcete auto velikosti, výbavy a vzdáleně podobných jízdních vlastností jako má Leaf, tak to musíte z těch vašich 250kKč zatraceně přitlačit a to tak na dvojnásobek. A pořád můžete zapomenout na luxusní ticho odhlučněné limuzíny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chci elektromoobil za srovnatelné peníze a srovnatelné velikosti a srovnatelných výkonů. 80 % obyvatelstva výbavu, ticho a podobné nesmysly neřeší. A ano, ty ceny budou přibližně správné. Zapomínáte na slabou korunu.

Kdyby 80% lidí neřešilo výbavu a ticho, tak všichni jezdí pořád v ojetých favoritech a stodvacítkách. Jenže nejezdí, naopak na vzdory vašim teoriím jsou i u nás silnice plné poměrně dost drahých a luxusních aut.

A pokud jsou to nesmysly pro vás, tak nevím proč vůbec chodíte na tohle fórum a nekoupíte si nejlevnější udržovanou ojetinu za pár tisíc a zbude vám na benzín do konce života.

moc hezká diskuze hodna hybrid.cz :) Já si na orákulum zase s chutí zahraji. Co se týče Leafu, tak s tím "zdvojnásobením" dojezdu to dle dosud ohlášených informací nebude až taková bomba, rozhodně ne proti Modelu 3. Skloňuje se 115-125 miles (soudím že EPA, proti současným 80 miles) Tedy 200km za "všech" okolností. Což je dle mého soudu na vůz této kategorie stále "málo". Rovněž se skloňuje to, že s touto baterií rozhodně Leaf nebude levnější než stávající verze (spekuluje se i o více bateriích, kde ta 125miles je nejvyšší)

Naopak jak píše Josef pro kategorii "Citigo/Ion" by to byla již "plnohodnotná" nabídka, ideálně pokud by spolu s tím zase trochu spadla cena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Já teď čekám až mi zaplatí dvě faktury a asi si pojedu pro ojeté C-Zero nebo Ion do Německa, těch 200000 Kč jsem ochoten za to dát a brzy se nám to vrátí, protože manželka tím bude jezdit do práce.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to kupte u nás v Česku. Citroen Zero, jetý, ale s nezávislým topením Webasto, nabízejí přes autobazar. Výhoda je to nezávislé topení. A cena je 230 s DPH. http://www.automobiles.cz/auto/detail.php?id=742015103637.html

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pane Radovane,
vloudila se vám chybička, nebo se ihned cena změnila na 280 s DPH

jj měli to za asi 350 a pak to dali min. týden asi omylem na 230 a tento týden to dali na 280. Myslím, že to byla asi chyba. Pořád je to v CZ nejlepší cena a nejlepší výbava díky tomu bufíku.

Obrázek uživatele Radovan

Taky na to koukám, našel jsem to v pondělí večer a byl bych přísahal, že to bylo 230 bez DPH. Teď je tam 233 bez DPH a 280 s DPH. I tak je to ovšem hezká cena, zvláště s ohledem na Webasto, které samo stojí kolem 46 tisíc.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukal jsem. Je to i na Tipcars. A navíc ročník 2012. By mě zajímalo, kdo to prodává :-)

Obrázek uživatele Radovan

Pán, který si pořizuje Nissan Leaf. Líbí se mi, že to, co mi před rokem říkal německý majitel Tesly na Superchargeru, že měl taky Ion, pak si koupil Leaf a Ion prodal, a když přišla možnost mít Teslu prodal leaf a pořídil si Teslu, se začíná jen o rok později dostávat i k nám. Vzniká trh s ojetými elektromobily, protože jejich majitelé přecházejí na vyšší a modernější verze.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neměl byste nějakou negativní zprávu? Rád bych si levněji koupil nějaké akcie :-)

Obrázek uživatele Jolinar

hmm, chapu vas, ale ja uz koupil, takze s vami nemohu souhlasit :-P

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ZISKOVOST TESLY BUDE NEJDŘÍVE V ROCE 2020. DO TÉ DOBY TO BUDOU SAMÁ ČTVRTLETÍ VE ZTRÁTĚ A TO NEMLUVĚ O POLITICKÉM KORMIDLU PO OBAMOVI ...

Tak ono mit ztratu nic neznamena, kdyz se hodnota spolecnosti zvysuje. U tesly to je spise k dobru. Zisk sam o sobe neni ukazatel zdravi firmy, obzvlast ne u tech mladych.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jo, ale opticky to vypadá blbě a lidi právě že vidí. Obzvlášť když reálná hodnota akcie se stále pohybuje sotva kolem 80$. To pak jim vysvětluj kup za 200$, sice to ještě 20 čtvrtletí bude v mínusu ,ale to jen opticky !! :-))

Obrázek uživatele Jolinar

Odkud vite kde je realna hodnota akcii? Ja myslel, ze tu urcuje trh...
PS: jak vite ze $80 neni moc? Ja uz videl i odhady na $20 za akcii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no všechno ti vysvětlovat nemůžu, ale pravda dřív byla cena i 20$, od tý doby pokročili a je kolem 80$ fyzicky. Trh si hochu poslední 2 roky díky QE s cenou pohrál do nebeských výšin tak možná :-)

Obrázek uživatele Jolinar

nemusite mi vysvetlit vsechno, stacila by i podstatna cast... placnou $80 umi kazdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

někdy někde někdo to spočítal, hledej, já si to nepamatuju. Goldman Sachs??
finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

Obrázek uživatele Jolinar

boze muj, to nemuzete myslet vazne... nekde nekdo to spocital? :D
jak? s jakymi predpoklady? za jakych okolnosti? mal v te dobe long nebo short pozici kdyz to pocital? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vypadá to snad že bych si dělal srandu?? víc už ti nepovím, mysli si co chceš, stejnak jako já

Obrázek uživatele Jolinar

Ja jsem spocital, ze cena je $99999...
A ma to asi stejnou vypovidajici hodnotu jako to vase prohlaseni, kdyz si za nim neumite stat a podporit ho vlastnim vypoctem anebo argumenty. Jednou jedna baba (anonymni analytik) povidala proste neberu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sesmagorvole

Obrázek uživatele Jolinar

dosly ti argumenty, tak se musis uchylit k urazkam? :D
jen tak dal...

Obrázek uživatele Jolinar

u akciovych spolecnosti byste mel rozlisovat mezi GAAP a non-GAAP.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten rozdíl mi dodneška není moc jasný, vysvětlíte?

Obrázek uživatele Jolinar

Do GAAP se nektere prijmy/vydaje pocitaji jinak nez do non-GAAP.

Napriklad Tesla proda auto zakaznikovi s garanci zbytkove hodnoty po 3 letech. Dostane za nej zaplaceno v plne vysi, ale v GAAP se kazdy mesic pricte jen 1/72 z prodejni ceny po dobu 36 mesicu (50%) a na konci teto doby se pricte zbylych 50% pokud si zakaznik auto ponecha. V tomto pripade je tedy GAAP prijem rozlozen do 3 let zatimco v non-GAAP je prijem okamzity. Ve skutecnosti ma Tesla penize na uctu okemzite. Pokud se zakaznik po tech 3 letech rozhodne auto vratit Tesle, Tesla ho musi odkoupit a v GAAP se skoro nic nezmeni, ale v non-GAAP penize ubudou.

To je jen jeden z prikladu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasný, takže řídit se budeme NON-GAAP okamžitý, protože GAAP je jen hraní s čísilky co taky nemusí vyjít :-) dík

Obrázek uživatele Jolinar

ne ne...
oba udaje jsou dulezite a maji vlastni vypovidajici hodnotu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jako,ze tesla je koupi akcie, a tim padem je 3 roky moznost manipulovat s trhem? Tyvle, vyste srandista! Tak takovou blbost sem dlouho necetl... Takze ja za 3 roky vratim Teslu a bud dostanu zpet stejne penize, za ktere sem je koupil. A nebo v tu dobu bude nominalni hodnota vyssi a Tesla diky mne bude mit zisk 75%!
Vy ste sasek, chcete nam namluvit, ze Tesla pouzila Letadlo, a vsichni se toho chytli? Hmm, tak ted sem upad ze zidle! Opravdu genialni Blbost!
Je to auto, ne diamant! Husta hovadina...

Obrázek uživatele Jolinar

Spatne jste to pochopil Anonyme. Bezte na stranky Tesly si precist jak funguje jejich garance zustatkove ceny vozu. Nikdo tady nemluvi o tom, ze vam vrati vsechny penize za auto :-D Dulezite je, ze garantuji zustatkovou cenu po 3 letech.
Navic s touto garanci neprodavaji vsechny auta, ale jen pomerne malou cast.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter