Tesla má vyšší hodnotu než automobilka Ford

Cena akcií společnosti Tesla se vyšplhala přes $270. Tržní hodnota firmy tak překročila $45,47 mld., jen o fous víc než kolik se pohybovala tržní hodnota Fordu ($45,35 mld.).

Domácí a průmyslová úložiště Tesla Powerwall/Powerpack by se mohla stát pro firmu vedle elektromobilů jedním z důležitých zdrojů příjmů a motorem dalšího růstu.
foto: Tesla

Pro srovnání, Ford prodá doma v asi 35x víc aut, než prodá Tesla Motors svých elektromobilů globálně (v roce 2016 to bylo 2,614 mil. aut, Tesla celosvětově prodala 76 233).

Mnohým proto může tržní kapitalizace, stejně jako cena akcií, připadat nafouknutá – a nejspíš do značné míry i je, což ostatně svého času přiznal i Elon Musk. Spekulanti jednoduše sází na značku a další růst. I navzdory tomu, že je Tesla stále ve ztrátě.

Rozdíl mezi Teslou a automobilkami typu Ford i jinými je v tom, že Tesla už dávno není jen automobilkou. S uvedením produktů Tesla Powerwall a Powerpack se z ní stala energetická společnost, primárně výrobce baterií, který dál rozšiřuje svou působnost.

Ačkoliv většina příjmů stále plyne z prodeje elektromobilů, letošní nákup společnosti SolarCity, masivní nasazování Powerpacků a příprava na výrobu elektromobilu Tesla Model 3 dělají z Tesly něco mnohem víc, než jen automobilku.

Jde o vertikálně plně integrovanou společnost, která má pod palcem vše od výroby solárních panelů pro generování energie, výrobu baterií pro její skladování až po výrobu aut pro její spotřebu. Kdo jiný tohle má?

V pohledu z větší výšky to naopak vypadá, že Tesla zatím zcela doceněna není. Pokud se vydaří start výroby a uvedení elektromobilu Tesla Model 3, dá se čekat další masivní růst cen akcií.

insideevs.com/

32 Comments on “Tesla má vyšší hodnotu než automobilka Ford”

    1. Očekávám, že to skončí stejně neslavně jako pokus o
      Očekávám, že to skončí stejně neslavně jako pokus o „reformu“ zdravotnictví nebo zákazy vstupu. Proč? Třeba jen proto, že vláda USA musí regulovat CO2, příkázal to Nejvyšší soud, případ Massachusets vs. vláda USA.

  1. Když už tak srovnáváme, myslím že se hodí připomenout
    Když už tak srovnáváme, myslím že se hodí připomenout dvě nedávné informace z tohoto serveru: Ford od roku 2010 čerpal kolem 3,5mld USD vládních úvěrů na podporu elektromobility, Tesla kolem 0,5mld USD. O výsledku snažení Fordu se zde také nedávno vedly diskuze, zda elektromobil s bateriemi částečně v kufru apod., tohle odvětví podpoří nebo spíš zabíjí… Rozhodně fandím Tesle!

  2. A teď ty skutečně nejpodstatnější důvody proč má
    A teď ty skutečně nejpodstatnější důvody proč má Tesla hodnotu jako mnohonásobně větší Ford.

    Ford, jako velká část starých automobilek, je zadlužen u bank maximálně co to jde, za ještě snesitelný úrok.
    Ford, jako celá velká trojka USA je tradičně zavázán proplácen důchody svým bývalým zaměstnancům, což podle mnoha ekonomů nemůže stále neexpandující firma, které už neroste nwbo dokonce dlouhodobě klesá počet aktuálních zaměstnanců, bez očistného bankrotu nakonec přežít.

            1. Kde pisu o Tesle? To byla reakce ciste na to, ze „mlada krev
              Kde pisu o Tesle? To byla reakce ciste na to, ze „mlada krev je vzdycky lepsi“.

              Mimochodem, dnesni Tesla uz je podle me taky korporace, ovsem s nekterymi spatnymi manyry startupu (podle dostupnych informaci napr. sdirani zamestnancu z kuze ve jmenu nadsenectvi nebo „diktatorsky“ zpusob rizeni).

              1. Co to meles? Jaka reakce na „mlada krev je vzdycky lepsi“? Nic
                Co to meles? Jaka reakce na „mlada krev je vzdycky lepsi“? Nic takoveho sem ve svem prispevku netvrdil. Muj prispevek byl parabola na Teslu v podobe mladeho borce a Forda – stareho paprdy. Pokud si to nepochopil tak si idiot. Laskave prestan praktikovat svoji diskuzni gymnastiku a zascni se stavet se ke nazorum celem.

  3. To mi připomíná nedávný příběh dvou akvizic, kdy v
    To mi připomíná nedávný příběh dvou akvizic, kdy v první koupil PSA za 2,2 mld USD automobilku Opel a při druhé koupil Intel za 13 mld USD startup Mobileye který vyvíjí autonomní řízení.

    Zkrátka k hodnotě firem se někdy přičítá a jistá budoucí očekávání a nikoli jen aktuální majetková hodnota.

    I když v některých případech mi to přijde podobně přehnané jako nákup fotbalových hráčů za podobně nesmyslné částky.

  4. Tesla má v současné době konkurenční výhodu o kterou
    Tesla má v současné době konkurenční výhodu o kterou do 24 měsíců částečně nebo úplně přijde. Tomu dnes odpovídá cena akcií a tomu bude i za 2 roky. Tím neříkám, že Tesla zkrachuje to ne, ale exkluzivita těch aut bude jinde. Dnes pokud chce člověk EV s dojezdem aktuálně nemůže koupit nic jiného než Teslu.

    1. Ona Tesla ty dva roky asi jen tak neprospí. To, že finišuje
      Ona Tesla ty dva roky asi jen tak neprospí. To, že finišuje T3, neznamená, že se nemaká na něčem dalším. Jejich portfólio má pěknou synergii a tipuji, že konkurenci je z toho dost horko.

      Už jen to, že má továrnu na baterky, která je v provozu a s každým dnem navyšuje výrobu. K tomu probíhá její další rozšiřování a plánuje se výstavba dalších. Elon nemusí škrábat prstíčkem u Sanya, aby mu laskavě poslali kontejner baterek, nedejbože o rozměrech 2070…

      Automobilky pustily z rukou opratě už dávno, teď sklízí co zasely. Jejich know-how jsou jen spalovací motory a ty tak nějak vycházejí z módy.

      1. Pokud se dnes dá koupit nový Leaf s 30kWh baterií v
        Pokud se dnes dá koupit nový Leaf s 30kWh baterií v DE za 540 tisíc s reálným dojezdem dejme tomu 200km, pak má Tesla 3 něco pro do sebe. Až bude to samé z 60kWh baterií , pak bude Tesla 3 třeba že bude asi lepší za milion mnohem hůře prodejná – fakticky neprodejná.

      1. Myslím to tak, že dneska už automobilky skoro všechny
        Myslím to tak, že dneska už automobilky skoro všechny součásti aut kupují od externích dodavatelů. Tesla si „in the house“ vyrábí podstatně větší část vozu. Tesla sama dělá prodej, servis i „tankování“. Nic z toho Ford nedělá, dělají to za něj jiní, zisk jde jim.

  5. Pokud by nekoho zajimalo i celosvetove srovnani, tak Ford v
    Pokud by nekoho zajimalo i celosvetove srovnani, tak Ford v roce 2016 prodal cca 6 651 000 aut. Viz Quarterly Reports na webu Fordu (rocni jeste za 2016 nevydali).
    Na druhou stranu je fakt, ze Ford prodava v porovnani s Teslou velmi levna auta a Tesla neni jen automobilka.

Napsat komentář