Cena akcií společnosti Tesla se vyšplhala přes $270. Tržní hodnota firmy tak překročila $45,47 mld., jen o fous víc než kolik se pohybovala tržní hodnota Fordu ($45,35 mld.).
foto: Tesla
Pro srovnání, Ford prodá doma v USA asi 35x víc aut, než prodá Tesla Motors svých elektromobilů globálně (v roce 2016 to bylo 2,614 mil. aut, Tesla celosvětově prodala 76 233).
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model 3: nové video, max. velikost baterie 75 kWh
Mnohým proto může tržní kapitalizace, stejně jako cena akcií, připadat nafouknutá – a nejspíš do značné míry i je, což ostatně svého času přiznal i Elon Musk. Spekulanti jednoduše sází na značku a další růst. I navzdory tomu, že je Tesla stále ve ztrátě.
Rozdíl mezi Teslou a automobilkami typu Ford i jinými je v tom, že Tesla už dávno není jen automobilkou. S uvedením produktů Tesla Powerwall a Powerpack se z ní stala energetická společnost, primárně výrobce baterií, který dál rozšiřuje svou působnost.
Ačkoliv většina příjmů stále plyne z prodeje elektromobilů, letošní nákup společnosti SolarCity, masivní nasazování Powerpacků a příprava na výrobu elektromobilu Tesla Model 3 dělají z Tesly něco mnohem víc, než jen automobilku.
Jde o vertikálně plně integrovanou společnost, která má pod palcem vše od výroby solárních panelů pro generování energie, výrobu baterií pro její skladování až po výrobu aut pro její spotřebu. Kdo jiný tohle má?
V pohledu z větší výšky to naopak vypadá, že Tesla zatím zcela doceněna není. Pokud se vydaří start výroby a uvedení elektromobilu Tesla Model 3, dá se čekat další masivní růst cen akcií.
off
Kazisvět Trumpeta maká na devastaci o
off
Kazisvět Trumpeta maká na devastaci o 106
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/trump-zrusil-obamuv-program-na-ochranu-prirody-tezari-uz-slavi-1330521
Očekávám, že to skončí stejně neslavně jako pokus o
Očekávám, že to skončí stejně neslavně jako pokus o „reformu“ zdravotnictví nebo zákazy vstupu. Proč? Třeba jen proto, že vláda USA musí regulovat CO2, příkázal to Nejvyšší soud, případ Massachusets vs. vláda USA.
Když už tak srovnáváme, myslím že se hodí připomenout
Když už tak srovnáváme, myslím že se hodí připomenout dvě nedávné informace z tohoto serveru: Ford od roku 2010 čerpal kolem 3,5mld USD vládních úvěrů na podporu elektromobility, Tesla kolem 0,5mld USD. O výsledku snažení Fordu se zde také nedávno vedly diskuze, zda elektromobil s bateriemi částečně v kufru apod., tohle odvětví podpoří nebo spíš zabíjí… Rozhodně fandím Tesle!
A teď ty skutečně nejpodstatnější důvody proč má
A teď ty skutečně nejpodstatnější důvody proč má Tesla hodnotu jako mnohonásobně větší Ford.
Ford, jako velká část starých automobilek, je zadlužen u bank maximálně co to jde, za ještě snesitelný úrok.
Ford, jako celá velká trojka USA je tradičně zavázán proplácen důchody svým bývalým zaměstnancům, což podle mnoha ekonomů nemůže stále neexpandující firma, které už neroste nwbo dokonce dlouhodobě klesá počet aktuálních zaměstnanců, bez očistného bankrotu nakonec přežít.
Tak ford je jak vyhorely starik pred duchodem s naditym
Tak ford je jak vyhorely starik pred duchodem s naditym kontem. Tesla je jak mlady entrepreneur s cerstvou vizi, energii a umem. Kdo z nich ma vetsi potencial do budoucna?
Záleží na tom, kdo jste. Pokud jste vyvinutá blondýna
Záleží na tom, kdo jste. Pokud jste vyvinutá blondýna zlatokopka, pak naditý fordíček. Mladý entrepreneur to ještě může projet a navíc Vás později vymění za novější model. To je mezi nimi dost rozšířený zvyk.
Fordíček je sice naditý, ale dluhama, to by musela být
Fordíček je sice naditý, ale dluhama, to by musela být bloncka extratupá 😀
Viz Petrovo příspěvek z Út, 2017-03-28 20:34
Kdybych mel vsechno vsadit na to, jestli tu za 10 let bude
Kdybych mel vsechno vsadit na to, jestli tu za 10 let bude nahodne vybrana korporace nebo nahodne vybrany startup („enterpreneur“, chces li), sazim na korporaci…
Tak nic jineho bych od tebe ani necekal.
Tak nic jineho bych od tebe ani necekal.
Si rypnu, proc je tedy ultimatnim cilem vetsiny startupu, aby
Si rypnu, proc je tedy ultimatnim cilem vetsiny startupu, aby je za poradny balik koupila prave nejaka ta fuj korporace? 🙂
Tesla je po 14-ti letech existence ještě furt startup?
Tesla je po 14-ti letech existence ještě furt startup? Spíš už je to pořádnej moloch s víc jak 30 000 zaměstnanci. Ta už je spíš unicorn.
Kde pisu o Tesle? To byla reakce ciste na to, ze „mlada krev
Kde pisu o Tesle? To byla reakce ciste na to, ze „mlada krev je vzdycky lepsi“.
Mimochodem, dnesni Tesla uz je podle me taky korporace, ovsem s nekterymi spatnymi manyry startupu (podle dostupnych informaci napr. sdirani zamestnancu z kuze ve jmenu nadsenectvi nebo „diktatorsky“ zpusob rizeni).
Co to meles? Jaka reakce na „mlada krev je vzdycky lepsi“? Nic
Co to meles? Jaka reakce na „mlada krev je vzdycky lepsi“? Nic takoveho sem ve svem prispevku netvrdil. Muj prispevek byl parabola na Teslu v podobe mladeho borce a Forda – stareho paprdy. Pokud si to nepochopil tak si idiot. Laskave prestan praktikovat svoji diskuzni gymnastiku a zascni se stavet se ke nazorum celem.
Proč je ropa
Proč je ropa levná?
http://stophf.cz/archives/7897
https://www.youtube.com/watch?v=CLnRD3neUFo
GASLAND Trailer 2010
https://www.youtube.com/watch?v=dZe1AeH0Qz8
http://www.kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/nr_index.asp?A=5&idk=38&od=29.9.2003&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lg=1
Čínská Internetové služby společnosti Tencent Holdings
Čínská Internetové služby společnosti Tencent Holdings (TCEHY) koupil podíl 5% Tesla (TSLA)
http://blogs.barrons.com/emergingmarketsdaily/2017/03/28/tesla-stock-rises-as-chinas-tencent-invests/
jede se tah 330$ soudruzi možná 😉
http://finviz.com/quote.ashx?t=TSLA
To mi připomíná nedávný příběh dvou akvizic, kdy v
To mi připomíná nedávný příběh dvou akvizic, kdy v první koupil PSA za 2,2 mld USD automobilku Opel a při druhé koupil Intel za 13 mld USD startup Mobileye který vyvíjí autonomní řízení.
Zkrátka k hodnotě firem se někdy přičítá a jistá budoucí očekávání a nikoli jen aktuální majetková hodnota.
I když v některých případech mi to přijde podobně přehnané jako nákup fotbalových hráčů za podobně nesmyslné částky.
Někdy se kupujou i dluhy a průsery a to pak jde cena sakra
Někdy se kupujou i dluhy a průsery a to pak jde cena sakra dolů 🙂
VW má pod palcem i výrobu párků, kdo jiný tohle má? 😀
VW má pod palcem i výrobu párků, kdo jiný tohle má? 😀
Agrofert
Agrofert
Ten vyrábí auta?
Ten vyrábí auta?
Tesla má v současné době konkurenční výhodu o kterou
Tesla má v současné době konkurenční výhodu o kterou do 24 měsíců částečně nebo úplně přijde. Tomu dnes odpovídá cena akcií a tomu bude i za 2 roky. Tím neříkám, že Tesla zkrachuje to ne, ale exkluzivita těch aut bude jinde. Dnes pokud chce člověk EV s dojezdem aktuálně nemůže koupit nic jiného než Teslu.
Pro mne největším benefitem u Tesly je a nadále bude sít
Pro mne největším benefitem u Tesly je a nadále bude sít Supercharger nabíjení. I v placené podobě je to na určitých trzích stále konkurenční výhoda.
Z tebe by analytik nebyl…
Z tebe by analytik nebyl…
Ona Tesla ty dva roky asi jen tak neprospí. To, že finišuje
Ona Tesla ty dva roky asi jen tak neprospí. To, že finišuje T3, neznamená, že se nemaká na něčem dalším. Jejich portfólio má pěknou synergii a tipuji, že konkurenci je z toho dost horko.
Už jen to, že má továrnu na baterky, která je v provozu a s každým dnem navyšuje výrobu. K tomu probíhá její další rozšiřování a plánuje se výstavba dalších. Elon nemusí škrábat prstíčkem u Sanya, aby mu laskavě poslali kontejner baterek, nedejbože o rozměrech 2070…
Automobilky pustily z rukou opratě už dávno, teď sklízí co zasely. Jejich know-how jsou jen spalovací motory a ty tak nějak vycházejí z módy.
Pokud se dnes dá koupit nový Leaf s 30kWh baterií v
Pokud se dnes dá koupit nový Leaf s 30kWh baterií v DE za 540 tisíc s reálným dojezdem dejme tomu 200km, pak má Tesla 3 něco pro do sebe. Až bude to samé z 60kWh baterií , pak bude Tesla 3 třeba že bude asi lepší za milion mnohem hůře prodejná – fakticky neprodejná.
Všechny malobaterkáče za milion sletěj pekelně na ceně.
Všechny malobaterkáče za milion sletěj pekelně na ceně.
Ford auta ani tak nevyrábí, ale jen kompletuje a prodává.
Ford auta ani tak nevyrábí, ale jen kompletuje a prodává. Většinu výroby už outsourcoval.
Kam? V Mexiku to myslím díky Trumpetovo politice zavíraj.
Kam? V Mexiku to myslím díky Trumpetovo politice zavíraj.
Myslím to tak, že dneska už automobilky skoro všechny
Myslím to tak, že dneska už automobilky skoro všechny součásti aut kupují od externích dodavatelů. Tesla si „in the house“ vyrábí podstatně větší část vozu. Tesla sama dělá prodej, servis i „tankování“. Nic z toho Ford nedělá, dělají to za něj jiní, zisk jde jim.
Tak ze stoletého pohledu na historii Fordu máte sice
Tak ze stoletého pohledu na historii Fordu máte sice pravdu.
Ale z pohledu dnešního století a většiny automobilového trhu, je Ford výrobcem aut úplně průměrným.
Viz starý vtip:
Víte proč se vyrábí Opel? Aby nebyl Ford
Viz starý vtip:
Víte proč se vyrábí Opel? Aby nebyl Ford nejhorší.
Pokud by nekoho zajimalo i celosvetove srovnani, tak Ford v
Pokud by nekoho zajimalo i celosvetove srovnani, tak Ford v roce 2016 prodal cca 6 651 000 aut. Viz Quarterly Reports na webu Fordu (rocni jeste za 2016 nevydali).
Na druhou stranu je fakt, ze Ford prodava v porovnani s Teslou velmi levna auta a Tesla neni jen automobilka.