Na český trh vstoupila nová platforma pro precizní zemědělství MyMex
Nová platforma MyMex umožní zemědělcům a farmářům kompletní kontrolu a správu svých farem s vynikající přesností a efektivitou.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nová platforma MyMex umožní zemědělcům a farmářům kompletní kontrolu a správu svých farem s vynikající přesností a efektivitou.
Zemědělstvím v poslední době výrazně hýbou vlivy digitálních nástrojů a technologických inovací. Nastupují umělá inteligence, robotika a další.
V zemědělství se v poslední době stále více prosazují moderní technologie. Ať již z pohledu moderních zemědělských strojů, tak z pohledu chytrých softwarových řešení, práce s daty a poradenství.
Stále více zemědělců se dnes zaměřuje na udržitelné zemědělství a snižování zátěže zemědělských aktivit pro životní prostředí.
Na polích u Litovle na Olomoucku začalo testování autonomního multifunkčního robota navrženého pro nastupující éru automatizovaného zemědělství. Jde o první …
Vídeňská radnice představila svou novou značku biopotravin Wiener Gusto. Víno, brambory luštěniny nebo oleje z městských farem budou označeny speciální nálepkou …
Americký farmář a kutil Steve Heckeroth si vlastnoručně postavil elektrický traktor. Výjimečný je na něm fakt, že se dobíjí ze solární elektrárny na Heckerothově farmě. Ta je pro změnu sestavena z tenkovrstvých solárních článků. Farmaření už není co bývalo…
Rakouská společnost Steyr představila první traktor na světě s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Osobní auta i autobusy na CNG začínají být poměrně běžné. Traktory jsou dalším perspektivním trhem.
Už před časem jsme přinesli informaci, že společnost New Holland se chystá představit svůj první traktor na vodík. New Holland NH2 se ve své koncepční verzi nedávno konečně ukázal v plné parádě na výstavě v Itálii a doopravdy je na co koukat. Ačkoliv zemědělci obvykle více slyší na biopaliva jako je bioethanol nebo bionafta, ani vodík není tak docela ze hry. Energeticky plně nebo částečně sobestačné zemědělské farmy by mohly generovat vodík relativně snadno. New Holland s tím počítají, a tak jako hlavní zdroj energie jejich traktoru NH2 slouží vodíkové palivové články. Ty dodávají elektřinu elektromotoru o výkonu 106 koní pohánějícímu všechna čtyři kola. Samozřejmě, že v současné době se futuristický traktor potýká s několika zásadními nedostatky. Předně je to nízký dojezd a závratně vysoká cena. New Holland proto nepočítá s ostrou výrobou před rokem 2013.
Italské automobilky Iveco a Fiat jsou známy především díky výrobě osobních, případně nákladních automobilů. Kromě toho se ale zabývají také výrobou traktorů. Traktory představují okrajovou, ale důležitou součást jejich nabídky. V Paříži na mezinárodním zemědělském veletrhu SIMA Innovation Awards 2009 odhalí společnost New Holland, spadající právě pod Fiat, nový traktor NH2 poháněný palivovými články, resp. vodíkem. NH2 má vycházet z oblíbeného modelu T6000, ovšem interní dieselový motor je nahrazen elektromotorem, lithium-iontovými bateriemi a vodíkovými palivovými články. Výkon traktoru je 120 koní a zvládne všechno, co starší model T6000. New Holland vidí traktory jako přirozeného „partnera“ vodíkové technologie. Palivové články totiž mohou být znovu naplněny na centrální doplňovací stanici na farmách, které si mohou vodík vyrábět samy např. srkze solární elektrárnu, větrnou elektrárnu nebo z biomasy a skladovat jej v podzemních tancích. Zemědělci jsou vůbec z hlediska energetické nezávislosti jednou z nejsnáze přizpůsobitelných skupin a traktor na vodík je v tom jen dalším krokem.