Ambiciózní cíl snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů o 55 % ve srovnání s úrovněmi z roku 1990 byl schválen v noci ze čtvrtka na pátek. To je velký skok ze současného 40% cíle.
Přes 150 zemí světa potvrzuje, že navzdory pandemii koronaviru chce zvýšit své národní závazky na snížení emisí. Většina z nich ale zatím konkrétní plány neupřesnila a v zákoně mají cíl uhlíkové neutrality jen některé.
Dnes předsedkyně Evropské komise zveřejnila očekávaný návrh na zvýšení celoevropského cíle pro snížení emisí skleníkových plynů v EU do roku 2030 na alespoň 55 %.
Společnost Volvo Trucks ve snaze urychlit vývoj bude i nadále intenzivně investovat do ekologičtějších řešení v oblasti dopravy. Je však nezbytné přijmout další opatření na podporu poptávky po vozidlech s nižšími emisemi CO2.
Dvě třetiny povolenek na emise skleníkových plynů bude v Česku ověřovat inspekční a certifikační společnost Bureau Veritas coby kontrolní orgán s nově prodlouženou akreditací.
Volkswagen zahájil provoz nového centra pro měření emisí ve výrobním závodě v Hannoveru. Zařízení s plochou 1000 m2, jehož výstavba trvala pouhých deset měsíců, má dvě zkušební stanoviště, na nichž budou vozidla testována v souladu s metodikou WLTP.
Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016.
Za čtyři roky od dnešního zveřejnění nových emisních stropů pro vypouštěné škodliviny, tedy nejpozději v srpnu 2021, budou muset všechny velké zdroje předepsané limity splnit.