C 180 BlueEFFICIENCY

Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY

Velké množství automobilek nabízí vedle klasických modelů také ty, jejichž spotřeba a emise jsou různými dorbnými úpravami sníženy. Tyto vozy jsou pak prodávány pod marketingovou značkou jako např. Greenline u Škody, BlueMotion u VW či Ecomotion u Seatu. Jsou však často přijímány s rozpaky, protože se nabízí otázka – „Proč není možné takové úpravy začlenit do celé produkce?“ Lepší zpřevodování, snížený aerodynamický odpor, redukce hmotnosti a pneumatiky s nižším valivým odporem přeci nemůžou ničemu uškodit.

Jinou cestou šel Mercedes-Benz se svým modelem C 180 BlueEFFICIENCY. Ten svůj vylepšený model sice také opatřil „ekonálepkou“, což se jistě otázka marketingu, ale narozdíl od výše zmíněných značek bude nabízet pouze tento model C 180 a žádný jiný. Cena zůstane stejná jako u předchůdce bez úprav, zatímco emise a spotřeba klesnou o 18 g/km (149 g/km) resp. 11% (6,3 l/100km). ČTĚTE DÁL …

EKOkontrolka

Kia zavádí EKOkontrolku

Korejská automobilka Kia přišla u modelu Magentis s inovací ve formě „EKOkontrolky“, která mění svoji barvu podle stylu jízdy. Červeně svítí pokud jede řidič moc agresivně, bíle za normálních okolností, zelená barva signalizuje úspornou jízdu.

Pravda, Kia není první, kdo podobný systém využívá a nejedná se ani o zvlášť složitou technickou vymoženost. Testy však prokázaly, že kontrolka ovlivňuje chování řidičů a úspory paliva by mohly dosáhnout až 10 – 20%.

Toyota uvede 18 nových vozů s nízkými emisemi

si hodlá udržet status „nejzelenější“ automobilky i v následujících letech. Prezident Toyota Motor Europe Tadashi Arashima řekl pro magazín Automotive News Europe, že do konce příštího roku se chystá 18 nových modelů vozů Toyota pro uvedení v Evropě, které budou mít emise nižší než 140 g/km. Momentální průměrné automobilů Toyota dostupných v jsou 149 g/km. Zcela jistě jde především o reakci na agresivní snižování emisí požadované . Prezident Arashima nenaznačil, o jaké konkrétně vozy půjde, případně jaké technologie pohonu či pro budou využívat. Je dost dobře možné, že jedním z vozů bude nový model , připadně další nové chystané modely této řady.

DHL

DHL přepravuje CO2 neutrálně

Smysl balíkových služeb je přepravit zásilku z místa A do místa B s co nejnižšími náklady. Právě proto je pozoruhodné, že společnost DHL začala nabízet možnost přepravy za vyšší ceny a ještě takovou službu hrdě propaguje. Navýšení totiž prý vykompenzuje emise CO2.

Continental varuje před nebezpečnými pneumatikami

Německý výrobce pneumatik Continental tvrdí, že nová opatření z dílny EU můžou snížit bezpečnost provozu na evropských silnicích. Podle nařízení by totiž měli výrobci u pneumatik uvádět hodnotu valivého odporu. Zákazníci by pak měli možnost srovnání a zákonitě by byly zvýhodněny pneumatiky s nižší hodnotou.

BMW 123d

BMW 123d – výkon s nízkými emisemi

Automobilka BMW získala díky své vyspělé technologii primát – první vůz s výkonem vyšším než 200 koní a současně nižšími emisemi než 140 g CO2/km.

Jedná se o model ze série 1, třídveřový hatchback BMW 123d. Pohon zajišťuje dieselový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 HP disponující dvojím turbem – jedním pro nízké, druhým pro vysoké otáčky. Efektivní a přesto výkonný agregát poskytuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje průměrné spotřeby 5,2 l/100km při 138 g CO2/km.

Zajímavé parametry, nemyslíte?

Návrat k parnímu stroji?

Zdá se, že páře v dopravě již odzvonilo. Britská společnost Clean Power Technologies však pracuje na „parním hybridu“.
Až 35% energie ze spotřebovaného paliva ve spalovacích motorech odejde jako odpad výfukem a chladičem. Kdyby se teplo podařilo zachytit a přeměnit jej zpět na mechanickou energii, mohlo by dojít k výraznému snížení spotřeby i emisí. A právě k výše zmíněné přeměně by měla být využita pára.