TÉMA:

Ratan Tata


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Tata Nano, nejlevnější auto světa, půjde do Ameriky

Magazínu Automotive News se podařilo vypátrat přelomovou zvěst. Indická automobilka Tata Motors nemá s nejlevnějším autem světa, svým modelem Tata Nano, doma v Indii příliš úspěch. Chce ho proto najít v zahraničí. Nano v novém designu bude podle všeho vyvážet do USA.   auto Tata Mega Pixel

Ratan Tata financuje výzkumný projekt pro získávání vodíku z vody

průmyslový magnát se rozhodl financovat výzkumný projekt technologického institutu v Massachusetts (MIT) zabývající se z a ten pak používat jako alternativní palivo pro pohon automobilů.   
auta na vodík - Ratan Tata

Tata Nano chce do Ameriky

Tata Motors chtějí Tata Nano do USAO tom, že indická automobilka Tata Motors uvede na evropský trh speciální verzi svého nejlevnějších auta na světě už víme. Nejnovější informace však hovoří o tom, že Tata přemýšlí také o jeho uvedení v zámoří, konkrétně v . Ratan Tata, hlava skupiny Tata, magazínu Financial Times řekl, že těžké časy ekonomické krize přinutily automobilku začít pracovat na americké verzi Nano určené pro export do USA, a to už kolem roku 20112012. Amerika stále je největším automobilovým trhem na světě, ale teprve postupné uvědomování si, že velké žravé kraksny od General Motors nejsou to pravé ořechové údajně přesvědčilo Ratana Tatu, aby se vůbec začal americkým trhem zabývat. V Evropě bude Tata Nano Europa dostupná už příští nebo přespříští rok. Malinké levné auto nebude v Evropě rozhodně tak levné jako v Indii a navíc bude pod tlakem konkurence. To samé platí také pro Ameriku, která se v poledních měsících výrazně otevřela malým a levným automobilům jako je , Hyundai Accent či Nissan Versa. "Tata by musela přesvědčit americké zákazníky, že je nejen spolehlivé a bezpečné, ale že nabízí něco navíc," řekl pro FT Joseph Barker, analytik CSM Worldwide. Ratan Tata si je všech těchto obtíží vědom. "Není to nic, co bychom brali na lehkou váhu," řekl.

 

Tata Nano, nejlevnější auto světa, už se prodává

Indická automobilka Tata Motors uvedla v Bombaji na trh nejlevnější auto světa. Po problémech, které miniaturní automobil Tata Nano stíhaly - především protesty zemědělců proti továrně, se tak konečně splnil sen Ratana Taty, prezidenta společnosti. Obrovské párty u příležitosti uvedení auta na trh se zúčastnilo na 1000 hostů a 100 novinářských týmů. Tata Nano, auto za zhruba 45 000 Kč, se může pochlubit spotřebou asi 5 l benzinu na 100 km při emisích 101 g oxidu uhličitého na 100 km. Auto pohání dvouválec o objemu 624 ccm, váží 580 kg, má výkon 33 koní (max. rychlost 105 km/h) a je dlouhé 3,1 m. První rok hodlá Tata vyrobit asi 50 000 těchto vozů, od dalšího roku pak bude dodávat na trh 350 000 vozů každý rok. Evropská verze Tata Nano (Tata Nano Europa), která bude doplněna o všechny standardní bezpečností prvky a splňovat veškeré standardy, má být uvedena v roce 2010 nebo 2011. Cena ovšem poskočí někam mezi 100 000 až 150 000 Kč.
Tata Motors: nejlevnější automobil světa Tata Nano v Bombaji

 

Tata Indica - první vážný elektromobil pro Evropu?

Slovo vážný zde patří samozřejmě do uvozovek, protože vážných zájemců je více, hned za se hlásí , ale třeba také . ale letos využila jak mohla. Předně, představila evropskou verzi svého (s přídomkem Europa), který bude splňovat všechny evropské bezpečnostní normy. , šéf Tata Motors, prohlásil, že v bude Tata Nano v prodeji už od 23. března. Zároveň řekl, že zájem o nejlevnější automobil světa je už nyní zřejmý i v dalších rozvojových zemích. Evropská verze automobilu bude dlouhá 3,29 m a široká 1,58 s rozvorem 2,28 m. O pohon se bude starat sportovní tříválec s pětistupňovou automatickou převodovkou a posilovačem. Emise by měly být výrazně pod hodnotou 100 g/km.
Tata Nano Europa
Výrazně lepší parametry s ohledem na ekologii má nabídnout Tata Indica Vista EV čili první od Tata. Uveze čtyři lidi, má dostatečný zavazadlový prostor a dojezd až 200 km při zrychlení z 0 na 60 km/h pod 10 sekund. Tata ve svém elektromobilu využívá pokročilé "SuperPolymer" kanadské společnosti Electrovaya a taktéž kanadský elektromotor od TM4. Už teď testuje vozy v , nedávno koupila 50% ve společnosti Miljø Greeland/Innovasjon, která jí pomáhá s jejich vývojem. Tata Indica EV se v Norsku začne prodávat už během letošního září, postupně by se pak měla dostat i do a zbytku . Prodávat se bude také v , kde vláda brzy hodlá zavést zvýhodnění pro ekologické automobily.
Tata Indica Vista EV

 

Tata našla prostor, CNG a EV v plánu

Po nepříjemnostech spojených se stavbou nové továrny pro model Tata Nano si může Ratan Tata konečně oddechnout. Po přesunu z Bengálska totiž sehnal 445 hektarů potřebných pro stavbu rozsáhlého komplexu, který má produkovat od 250 do 500 tisíc aut ročně. První vůz sice nesjede z výrobní linky tento měsíc, jak bylo původně v plánu, březnový termín zní však také ambiciózně. Zajímavá je zejména suktečnost, že se zmínil o vývoji pohonných jednotek na zemní plyn a elektřinu.

Tata Nano

 

Tata přesunuje výrobu nejlevnějšího auta Tata Nano

Tata Motors logo

Indická automobilka Tata se po rozsáhlých prostestech rozhodla přesunout výrobu Tata Nano, nejlevnějšího automobilu na světě. Továrna v Západním Bengálsku a tamní podmínky obecně byly podle ředitele automobilky Ratana Taty nevyhovují a nešlo už déle váhat. Tata Nano představuje malý městský automobil, kterému rychle roste konkurence a pokud nezačne automobilka rychle vyrábět, mohla by ztratit náskok, který si představením Nano vybudovala. Přesto zatím není jasné, kde se vlastně automobily budou vyrábět.

 

Budoucnost Tata Nano ohrožena?

Automobilka Tata Motors, součást indického průmyslového gigantu Tata, se dostala do potíží se svou novou továrnou na nejlevnější automobil světa Tata Nano. Továrna stojí ve státu Západní Bengálsko, který je součátí Indie. Nicméně v posledních dnech továrnu sužují protesty zemědělců, jejichž půda byla automobilkou vyvlastněna. Začaly násilné protesty i blokáda továrny, ze které bylo policií vyvedeno na 3600 pracovníků. Ratan Tata, hlava automobilky, je žádán o navrácení půdy. Jenže s protestujícími nemá slitování. "Znepokojuje nás násilí, kvůli kterému se musíme obávat o bezpečnost svých zaměstnanců, zařízení a investic," prohlásil podle magazínu Aktuálně. Údajně už nyní uvažuje o přesunu továrny, která stála 350 mil. dolarů, do jiného státu. "Plán na přesun výrobu do jiného státu se již rýsuje," dodal Tata. Odborníci říkají, že jakkoliv tento proces dopadne, Tata Nano tím jedině utrpí. Znamená to zdržení výroby, přičemž mezitím se na trh mohou nahrnout další výrobci se svými super-levnými modely.
Tata Motors - Tata Nano a Ratan Tata

 

Indická Tata ohlašuje svůj první elektromobil!

Indická automobilka Tata Motors ohlásila vývoj nového elektromobilu. Proti očekávání nebude založen na modelu Tata Nano, nejlevnějším automobilu na světě, nýbrž na prověřeném modelu Tata Indica. Podle některých zdrojů "...Tata v současné době pracuje na pěti typech elektromobilů postavených na modelu Indica." Údajně jsou vybaveny li-ion bateriemi a poskytují dojezd až 200 km. Co je na tom všem možná nejzajímavější, Tata Motors vyvíjejí a stavějí svůj první elektromobil v Norsku. Že by nějaká spojitost s firmou Think Global, která v současné době úspěšně táhne Evropou se svým elektromobilem Think City? Kromě toho v Norsku působí ještě automobilka Kewet, která se také soustředí na elektromobily a je všeobecně známo, že právě Seveřané jsou nejvíce nakloněni ekologickým alternativám. Navíc je tamní klima vynikající pro testování elektromobilů v extrémních podmínkách. Ratan Tata, ředitel společnosti Tata Motors, řekl, že elektromobil by měl být k dispozici do konce tohoto finančního roku. Bude samozřejmě určen především pro provoz ve městě a podle Ratana Taty je součástí většího projektu vývoje ekologických automobilů. Chystá tedy Indie v čele s konglomerátem Tata velkou ekologickou ofenzívu? Kromě osobního automobilu dnes Tata Motors pracují také na užitkovém elektromobilu Tata Ace pro americké a evropské trhy, a to společně s Chryslerem.

Tata Indica

 

Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?