Slovo vážný zde patří samozřejmě do uvozovek, protože vážných zájemců je více, hned za Tata Motors se hlásí Mitsubishi i MiEV, ale třeba také Renault-Nissan. Ženevský autosalon ale letos Tata využila jak mohla. Předně, představila evropskou verzi svého Tata Nano (s přídomkem Europa), který bude splňovat všechny evropské bezpečnostní normy. Ratan Tata, šéf Tata Motors, prohlásil, že v Indii bude Tata Nano v prodeji už od 23. března. Zároveň řekl, že zájem o nejlevnější automobil světa je už nyní zřejmý i v dalších rozvojových zemích. Evropská verze automobilu bude dlouhá 3,29 m a široká 1,58 s rozvorem 2,28 m. O pohon se bude starat sportovní tříválec s pětistupňovou automatickou převodovkou a posilovačem. Emise by měly být výrazně pod hodnotou 100 g/km.
Výrazně lepší parametry s ohledem na ekologii má nabídnout Tata Indica Vista EV čili první elektromobil od Tata. Uveze čtyři lidi, má dostatečný zavazadlový prostor a dojezd až 200 km při zrychlení z 0 na 60 km/h pod 10 sekund. Tata ve svém elektromobilu využívá pokročilé lithium-polymerové baterie „SuperPolymer“ kanadské společnosti Electrovaya a taktéž kanadský elektromotor od TM4. Už teď testuje vozy v Norsku, nedávno koupila 50% ve společnosti Miljø Greeland/Innovasjon, která jí pomáhá s jejich vývojem. Tata Indica EV se v Norsku začne prodávat už během letošního září, postupně by se pak měla dostat i do Británie a zbytku Evropy. Prodávat se bude také v Indii, kde vláda brzy hodlá zavést zvýhodnění pro ekologické automobily.
Kromě Tata Nano Europa a Tata Indica Vista představila automobilka v Ženevě také svůj luxusní sedan Tata Prima navržený po designové stránce studiem Pininfarina.
Ať žijou indiáni z
Ať žijou indiáni z Indie.Dávno vedle atomovky nyní najíždějí na elektroauta. A co my? Koukáme a divíme se. Kde jsme prosím nyní? Asi v ……Jak jinak, kolik lídí u nás zajímají elektrická auta. Kolik lidí na silnici potkáte a mají třeba světla pro denní svícení/SDS/ Ptají se mne, proč svítím ve dne mlhovkama. Po vysvětlení, že místo mlhovek jsem namontoval SDS, které mimo jiné spoří 0,2 litru/100 km, nevědí, co nato říci. Je normální a nutné za denního světla svítit všemi žárovkami? Stačí přimontovat SDS. Mám je i na skůtru.
A nebo mít xenonové
A nebo mít xenonové světlomety … taky žerou prd
Tuším, že je to RataN
Tuším, že je to RataN Tata.
Opraveno, díky za
Opraveno, díky za upozornění.
Už aby to bylo.Ten
Už aby to bylo.Ten elektromobil Tata Indica Vista je pěknej, jen doufam že v něm nebudou Vindous Vista.
Zasnu nad tím jaký je v
Zasnu nad tím jaký je v Indii pokrok. Je videt ze tam fakt makají a nekecají(na rozdíl od nasich politiků, kterí ani nepodporí rozvoj hybridů a elektromobilů v nasich automobilkách).Myslím ze právě z Asie může přijít velká změna.