Tata Indica – první vážný elektromobil pro Evropu?

Slovo vážný zde patří samozřejmě do uvozovek, protože vážných zájemců je více, hned za se hlásí , ale třeba také . ale letos využila jak mohla. Předně, představila evropskou verzi svého (s přídomkem Europa), který bude splňovat všechny evropské bezpečnostní normy. , šéf Tata Motors, prohlásil, že v bude Tata Nano v prodeji už od 23. března. Zároveň řekl, že zájem o nejlevnější automobil světa je už nyní zřejmý i v dalších rozvojových zemích. Evropská verze automobilu bude dlouhá 3,29 m a široká 1,58 s rozvorem 2,28 m. O pohon se bude starat sportovní tříválec s pětistupňovou automatickou převodovkou a posilovačem. Emise by měly být výrazně pod hodnotou 100 g/km.

Výrazně lepší parametry s ohledem na ekologii má nabídnout Tata Indica Vista EV čili první od Tata. Uveze čtyři lidi, má dostatečný zavazadlový prostor a dojezd až 200 km při zrychlení z 0 na 60 km/h pod 10 sekund. Tata ve svém elektromobilu využívá pokročilé „SuperPolymer“ kanadské společnosti Electrovaya a taktéž kanadský elektromotor od TM4. Už teď testuje vozy v , nedávno koupila 50% ve společnosti Miljø Greeland/Innovasjon, která jí pomáhá s jejich vývojem. Tata Indica EV se v Norsku začne prodávat už během letošního září, postupně by se pak měla dostat i do a zbytku . Prodávat se bude také v , kde vláda brzy hodlá zavést zvýhodnění pro ekologické automobily.
Tata Indica Vista EV
Kromě Tata Nano Europa a Tata Indica Vista představila automobilka v také svůj luxusní Tata Prima navržený po designové stránce studiem .
Tata Prima

6 Comments on “Tata Indica – první vážný elektromobil pro Evropu?”

  1. Ať žijou indiáni z
    Ať žijou indiáni z Indie.Dávno vedle atomovky nyní najíždějí na elektroauta. A co my? Koukáme a divíme se. Kde jsme prosím nyní? Asi v ……Jak jinak, kolik lídí u nás zajímají elektrická auta. Kolik lidí na silnici potkáte a mají třeba světla pro denní svícení/SDS/ Ptají se mne, proč svítím ve dne mlhovkama. Po vysvětlení, že místo mlhovek jsem namontoval SDS, které mimo jiné spoří 0,2 litru/100 km, nevědí, co nato říci. Je normální a nutné za denního světla svítit všemi žárovkami? Stačí přimontovat SDS. Mám je i na skůtru.

Napsat komentář