TÉMA:
NiMH
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Toyota zrecykluje NiMH baterie do energetických systémů pro dealery
Automobilka Toyota začne od letošního dubna prodávat svým dealerům v Japonsku systém řízení elektřiny využívající recyklovaných NiMH baterií z jejích hybridů. Bude se prodávat v kombinaci s managementem energie pro budovy, solárními parkovišti, solární elektrárnou, LED osvětlením a dalšími “drobnostmi”.
Toyota zůstane u NiMH baterií
Shinzo Kobuki z Toyoty je člověk zodpovědný v průmyslovém gigantu za byznys kolem baterií. V rozhovoru pro magazín Automotive News se aktuálně zmínil o tom, že pro klasické hybridy zůstane Toyota i na dalších deset let u osvědčené technologie NiMH baterií.
Toyota zahajuje recyklaci NiMH baterií
Doma v Japonsku ohlásila automobilka Toyota nový program recyklace použitých NiMH baterií. Ty využívá ve svých hybridních autech jako je Toyota Prius, Toyota Auris HSD a dalších. Možnosti využití modernějších lithium-iontových baterií se v Toyotě teprve testují.
Peugeot 3008 HYbrid4 – technické údaje
Francúzska automobilka Peugeot prinesie v roku 2012 na trh úplnú novinku – diesel-hybridný pohon HYbrid4. A práve veľkopriestorový crossover 3008 bude mať tú česť používať ho ako prvé.
Lexus HS 250h (2010)
Luxusní hybridní sedan z dílny automobilky Toyota je prozatím určen pouze pro americký a japonský trh. Představil se na autosalonu v Detroitu v roce 2009, doma v Japonsku se prodává od června téhož roku. Stejně jako např. Prius nabízí čtyři módy jízdy - normální, eco, power a plně elektrický (EV). Elektromotor je poháněn 41kg NiMH baterií skrytou pod zadními sedačkami. Jde o první dedikovaný hybrid značky Lexus. Tedy první auto vyvinuté od začátku do konce jako hybridní, bez dostupnosti benzinové verze. S Toyotou Prius sdílí stejný podvozek, motor naopak pochází z Toyota Camry Hybrid.
Elektrokola – dojezd, hmotnost, výkon a jiné mediální fikce…
Elektrokola jsou pro média v České republice „novinkou“ již druhým rokem. Autoři článků buď čerpají ze zahraničních serverů, nebo z marketingových materiálů výrobců. Skutečných testů mnoho nenajdeme. Výrobci a distributoři pak často a rádi manipulují s fakty, která jsou pro spotřebitele důležitá k orientaci na trhu. Cílem tohoto textu je vnést trochu světla do této „džungle“.
Povedali už olovené batérie svoje posledné slovo?
Aj keď sa môže zdať, že olovené batérie dosiahli už hranice svojich možností, existujú spoločnosti, ktoré stále pracujú na ich zlepšovaní. Nevýhodou tohoto typu batérií je hlavne ich veľká hmotnosť a vybíjací/nabíjací cyklus. Ich výhodou je nízka cena.
