Siemens zkonstruoval první hybridní elektrické letadlo

Ivo Hradil - 27 Červen 2011

Společnost zkonstruovala první letadlo vybavené integrovaným sériovým hybridním hnacím ústrojím a oficiálně ho představila na letecké show Le Bourget 2011, která se konala minulý týden v . na tomto projektu spolupracoval ještě s partnerskými firmami Diamond Aircraft a .   
hybridní kluzák DA36 E-Star
foto: Siemens

První hybridní na světě, dvoumístný motorový kluzák DA36 E-Star, si odbylo svou premiéru již 8. června ve Vídni. Podle slov výrobců tato technologie sníží spotřebu paliva a produkované emise o 25 % ve srovnání se současnými nejefektivnějšími motory používanými v letectví. Později se počítá s využitím technologie i u velkých dopravních a nákladních letadel.

Základem pro vznik kluzáku DA36 E-Star se stal model HK36 Super Dimona od partnera projektu společnosti Diamond Aircraft. Vrtule je poháněna Siemens o výkonu 70 kW. mu obstarává malý s generátorem od firmy Austro Engine, který zde slouží výhradně jako zdroj .

Díky tomu, že pracuje pouze v režimu s konstantně nízkým 30kW , je spotřeba paliva velmi nízká.

Zvýšený výkon potřebný ke vzletu a stoupání letadla zajišťuje energie uložená v bateriovém systému od dalšího partnera, firmy EADS. Baterie se během klidné cestovní fáze znova dobíjejí.

kluzák je tak schopen překonávat velké vzdálenosti. Během zkušebních letů strávil kluzák ve vzduchu dvě hodiny bez sebemenších komplikací.

Dalším vývojovým krokem konstruktérů bude optimalizace celého hnacího ústrojí. Vědci ze Siemensu v současné době také pracují na novém elektrickém motoru. Ten má být pětkrát lehčí ve srovnání se současnými konvenčními .

Siemens Drive Technologies není v tomto směru žádným nováčkem. Úspěšně využívá své integrované řídící jednotky i v jiných odvětvích, např. v lodních pohonech. Takto získané „know-how“ je nyní aplikováno i v a my doufejme, že úspěšně.

Siemens
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hura inzinieri by si mali uvedomit sposob prevadzky lietadiel, pri takom transoceanskom lete je hybrid uplna blbost, a pri vesmirnej rakete ? na co by to tam bolo ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už by bolo na čase, aby taký pohon začali montovať aj do vesmírnych rakiet.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon