Slovinský výrobce ultralehkých letadel Pipistrel představil svou elektrickou novinku. Jde o Pipistrel Taurus Electro G2, dvoumístné elektrické letadlo postavené na kostře větroně.
Pohon letadla zajišťuje 40kW elektromotor Rotax, který letadlo vážící (prázdné) 306 kg dokáže dostat do max. výšky mezi 1200 až 2000 metrů při maximální rychlosti stoupání 3,1 m/s (100 km/h). Max. rychlost letadla je 100 225 km/h.
Elektrické letadlo využívá lithium-polymerové baterie o energii 4,75 kWh, které jsou v letadle umístěny ve čtyřech samostatných obalech.
Případně je možné zvýšit jejich kapacitu až na 7,10 kWh. V takovém případě dobíjení trvá pět hodin, v případě nižší kapacity je to 3,5 hodiny.
Cena letadla je 89 500 euro.
Ako prve neide o
Ako prve neide o elektromotor Rotax ale o „in house made“ elektricky motor, predava sa aj „klasicka“ verzia s Rotax motorom.
Elektomotor dokaže dostat lietadlo do viški 1600 m čo je pre vetron vela.
Maximalna richlost vetrona nie je 100 km/h ale 225 km/h (vne).
Dost zle spisani članok…
Viac info: pipistrel.si
Díky za připomínky,
Díky za připomínky, opravili jsme.
krasny motorizovany vetron
krasny motorizovany vetron 🙂 tu ma silnejsieho kolegu http://www.wired.com/autopia/2010/08/sailplane-launches-itself-with-retractable-jet-engine/#
a jak daleko to doletí v
a jak daleko to doletí v obou variantách?
Jelikož je to větroň, tak
Jelikož je to větroň, tak dolet je omezen vaší potřebou jít na záchod. 🙂
Elektrické letadlo to
Elektrické letadlo to není. Sám píšete, že je to postavené na kostře větroně, takže se stále jedná o větroně.