Rychlonabíječky CHAdeMO: už 13 000 celosvětově

Jan Horčík - 21 Září 2016

Globální statistiky CHAdeMO rychlonabíječek opět povyrostly. Celkově jich je už téměř 13 000.auto mapa síť nabíječek CHAdeMO Evropa

V Česku je podle oficiální CHAdeMO mapy 45 rychlonabíječek tohoto typu.
foto: CHAdeMO Association

Zásadní růst počtu nabíječek japonského typu CHAdeMO probíhá od roku 2014, kdy se do dašího roku téměř zdvojnásobil. Letos je růst zatím o něco pomalejší.

K 5. září 2016 bylo globálně v provozu 12953 CHAdeMO nabíjecích stanic. Nejvíce je rychlonabíječek CHAdeMO pochopitelně v Japonsku, a to kolem 7000. Za posledních devět měsíců to znamená nárůst o 1000 nabíječek.

Druhá je Evropa s 3568 nabíječkami a třetí Spojené státy s 1912 instalacemi a zhruba o polovinu pomalejším růstem než v Evropě. V Evropě se největším počtem chlubí Francie, a to 660, druhá je Británie s 643.

CHAdeMO
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

A teď mi prosím řekněte, kde těch 45 CHAdeMO v ČR všude je? Já jich na mapě Chademo napočítal jen 35, což se mi zdá blíže realitě. Konkrétně:
ČEZ přiznává funkčních 23 ks.
Netdatacomm 2 ks
Rami CZ 1 ks
Inchanet 1 ks
EON Vystrkov 3 ks
Olšany u Šumperka RPS Net 1 ks
Spielberg Office Brno 1 ks
K těm 32 je možné pro veřejnost se dostat. Ale co ty další? Je možné u nich nějak rozumně nabíjet? Dle mapy EU na Chademo.com dále jsou u:
ROTO Plzeň - asi soukromá - 1 ks
Veslařská Brno - asi soukromá - 1 ks
Hrušovany u Mikulova - asi soukromá - 1 ks.
To je celkem 35.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

Hrušovany u Mikulova - podle detailu je to ČEZ a patří to k Chomutovu (Hrušovany, Vysočany).
ROTO Plzeň - dealer Nissan, takže pro majitele Leaf-ů
Veslařská 2 Brno - Nissan operátor EVmapa 10kč/kWh

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele ePavel

Vystrkov 4ks chademo, z toho 2ks umí i ccs. Mám zprávy že u čezu v brzku přibyde Liberec, České Budějovice, Písek.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Alien5

Super cesky budejovice to potrebuji dole je uplny prd.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

kdyby těch 45 rachlonabíječek v CZ bylo rozmístěno jen trochu smysluplně, tak bychom jich nyní snad ani víc nepotřebovali. Bohužel jsou jen na několika málo hromadách....

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Tak tak. U soukromníků je to jasné, ti to staví pro sebe u sebe. Nic proti tomu.
EON jako distributor jižní části ČR má jen Vystrkov, nic víc. Je to tragický brzdič, zkuste se pohybovat kdekoliv v jižní dolní polovině republiky.
Nejvíce se snaží ČEZ, dělá hnízdovou politiku. Bohužel nejlépe jen od Prahy směrem na západ a sever v Čechách. Tam se dá luxusně jezdit v síti 18 rychlonabíječek. Pochvala. Pak jsou 2 v Brně, 2 v Ostravě a 1 ve Zlíně, což je dobře alespoň pro tato města a má to smysl. ČEZ ale trestuhodně zanedbává se sítí rychlonabíječek Moravu a Slezsko, o propojení s Čechami nemluvě. Chybí Hranice, Olomouc, Svitavy či Litomyšl, Opava, Jeseník, Šumperk, Třinec nebo Český Těšín a když nebudu brát 2 soukromé nabíječky tak i něco mezi Vyškovem, Prostějovem a Kroměříží a nakonec Valašské Meziříčí nebo Rožnov. Čili 9 kousků na severovýchod republiky do těchto míst a jsme spokojení.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ePavel

Narůstající počty nás samozřejmě těší. Další věc je ale aby byly nabíječky skutečně použitelné. Na jednu stranu se snažíme dopravu dostat z měst a stavíme obchvaty a okruhy, na druhou stranu stavíme DC nabíječky v těch nejcentrovatějčích centrech měst. Také situace, kdy není problém dovézt Leafa z Francie k nám, protože nabíječky po cestě jsou, ale odtahovkou to stojí méně asi není v pořádku.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte nějaké zkušenosti s dovozem Leafa z Francie? Mohl byste se případně podělit?

Obrázek uživatele ePavel

Ano, koupil jsem pro šváru Leafa 2013 s nájezdem 38.000km. Dovoz se vším všudy vyšel na 380.000 s DPH. Zahraniční vozy bývají lépe vybavené. V tomto případě měl LED světla a carwings.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Díky za odpověď. Mohl byste se případně více rozepsat zde http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=129 ?

Ještě se zeptám: jak je to se softem? Dá se přehrát do češtiny nebo jak to funguje?

Obrázek uživatele ePavel

To jsem ještě nezjišťoval, ale předpokládám, že by to neměl být problém.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

To už je zajímavá cena.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion