Rychlonabíječky CHAdeMO: už 13 000 celosvětově

Jan Horčík - 21 Září 2016

Globální statistiky CHAdeMO rychlonabíječek opět povyrostly. Celkově jich je už téměř 13 000.auto mapa síť nabíječek CHAdeMO Evropa

V Česku je podle oficiální CHAdeMO mapy 45 rychlonabíječek tohoto typu.
foto: CHAdeMO Association

Zásadní růst počtu nabíječek japonského typu CHAdeMO probíhá od roku 2014, kdy se do dašího roku téměř zdvojnásobil. Letos je růst zatím o něco pomalejší.

K 5. září 2016 bylo globálně v provozu 12953 CHAdeMO nabíjecích stanic. Nejvíce je rychlonabíječek CHAdeMO pochopitelně v Japonsku, a to kolem 7000. Za posledních devět měsíců to znamená nárůst o 1000 nabíječek.

Druhá je Evropa s 3568 nabíječkami a třetí Spojené státy s 1912 instalacemi a zhruba o polovinu pomalejším růstem než v Evropě. V Evropě se největším počtem chlubí Francie, a to 660, druhá je Británie s 643.

CHAdeMO
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

A teď mi prosím řekněte, kde těch 45 CHAdeMO v ČR všude je? Já jich na mapě Chademo napočítal jen 35, což se mi zdá blíže realitě. Konkrétně:
ČEZ přiznává funkčních 23 ks.
Netdatacomm 2 ks
Rami CZ 1 ks
Inchanet 1 ks
EON Vystrkov 3 ks
Olšany u Šumperka RPS Net 1 ks
Spielberg Office Brno 1 ks
K těm 32 je možné pro veřejnost se dostat. Ale co ty další? Je možné u nich nějak rozumně nabíjet? Dle mapy EU na Chademo.com dále jsou u:
ROTO Plzeň - asi soukromá - 1 ks
Veslařská Brno - asi soukromá - 1 ks
Hrušovany u Mikulova - asi soukromá - 1 ks.
To je celkem 35.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 83 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 37 tis. km (51 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele ozana

Hrušovany u Mikulova - podle detailu je to ČEZ a patří to k Chomutovu (Hrušovany, Vysočany).
ROTO Plzeň - dealer Nissan, takže pro majitele Leaf-ů
Veslařská 2 Brno - Nissan operátor EVmapa 10kč/kWh

---

Jezdím na proud, najeto 97 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 100 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Vystrkov 4ks chademo, z toho 2ks umí i ccs. Mám zprávy že u čezu v brzku přibyde Liberec, České Budějovice, Písek.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Alien5

Super cesky budejovice to potrebuji dole je uplny prd.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

kdyby těch 45 rachlonabíječek v CZ bylo rozmístěno jen trochu smysluplně, tak bychom jich nyní snad ani víc nepotřebovali. Bohužel jsou jen na několika málo hromadách....

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Tak tak. U soukromníků je to jasné, ti to staví pro sebe u sebe. Nic proti tomu.
EON jako distributor jižní části ČR má jen Vystrkov, nic víc. Je to tragický brzdič, zkuste se pohybovat kdekoliv v jižní dolní polovině republiky.
Nejvíce se snaží ČEZ, dělá hnízdovou politiku. Bohužel nejlépe jen od Prahy směrem na západ a sever v Čechách. Tam se dá luxusně jezdit v síti 18 rychlonabíječek. Pochvala. Pak jsou 2 v Brně, 2 v Ostravě a 1 ve Zlíně, což je dobře alespoň pro tato města a má to smysl. ČEZ ale trestuhodně zanedbává se sítí rychlonabíječek Moravu a Slezsko, o propojení s Čechami nemluvě. Chybí Hranice, Olomouc, Svitavy či Litomyšl, Opava, Jeseník, Šumperk, Třinec nebo Český Těšín a když nebudu brát 2 soukromé nabíječky tak i něco mezi Vyškovem, Prostějovem a Kroměříží a nakonec Valašské Meziříčí nebo Rožnov. Čili 9 kousků na severovýchod republiky do těchto míst a jsme spokojení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 83 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 37 tis. km (51 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele ePavel

Narůstající počty nás samozřejmě těší. Další věc je ale aby byly nabíječky skutečně použitelné. Na jednu stranu se snažíme dopravu dostat z měst a stavíme obchvaty a okruhy, na druhou stranu stavíme DC nabíječky v těch nejcentrovatějčích centrech měst. Také situace, kdy není problém dovézt Leafa z Francie k nám, protože nabíječky po cestě jsou, ale odtahovkou to stojí méně asi není v pořádku.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte nějaké zkušenosti s dovozem Leafa z Francie? Mohl byste se případně podělit?

Obrázek uživatele ePavel

Ano, koupil jsem pro šváru Leafa 2013 s nájezdem 38.000km. Dovoz se vším všudy vyšel na 380.000 s DPH. Zahraniční vozy bývají lépe vybavené. V tomto případě měl LED světla a carwings.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Díky za odpověď. Mohl byste se případně více rozepsat zde http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=129 ?

Ještě se zeptám: jak je to se softem? Dá se přehrát do češtiny nebo jak to funguje?

Obrázek uživatele ePavel

To jsem ještě nezjišťoval, ale předpokládám, že by to neměl být problém.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

To už je zajímavá cena.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil