Rychlonabíječky CHAdeMO: už 13 000 celosvětově

Globální statistiky CHAdeMO rychlonabíječek opět povyrostly. Celkově jich je už téměř 13 000.

V Česku je podle oficiální CHAdeMO mapy 45 rychlonabíječek tohoto typu.
foto: CHAdeMO Association

Zásadní růst počtu nabíječek japonského typu CHAdeMO probíhá od roku 2014, kdy se do dašího roku téměř zdvojnásobil. Letos je růst zatím o něco pomalejší.

K 5. září 2016 bylo globálně v provozu 12953 CHAdeMO nabíjecích stanic. Nejvíce je rychlonabíječek CHAdeMO pochopitelně v Japonsku, a to kolem 7000. Za posledních devět měsíců to znamená nárůst o 1000 nabíječek.

Druhá je Evropa s 3568 nabíječkami a třetí Spojené státy s 1912 instalacemi a zhruba o polovinu pomalejším růstem než v Evropě. V Evropě se největším počtem chlubí Francie, a to 660, druhá je Británie s 643.

CHAdeMO

13 Comments on “Rychlonabíječky CHAdeMO: už 13 000 celosvětově”

  1. A teď mi prosím řekněte,
    A teď mi prosím řekněte, kde těch 45 CHAdeMO v ČR všude je? Já jich na mapě Chademo napočítal jen 35, což se mi zdá blíže realitě. Konkrétně:
    ČEZ přiznává funkčních 23 ks.
    Netdatacomm 2 ks
    Rami CZ 1 ks
    Inchanet 1 ks
    EON Vystrkov 3 ks
    Olšany u Šumperka RPS Net 1 ks
    Spielberg Office Brno 1 ks
    K těm 32 je možné pro veřejnost se dostat. Ale co ty další? Je možné u nich nějak rozumně nabíjet? Dle mapy EU na Chademo.com dále jsou u:
    ROTO Plzeň – asi soukromá – 1 ks
    Veslařská Brno – asi soukromá – 1 ks
    Hrušovany u Mikulova – asi soukromá – 1 ks.
    To je celkem 35.

    1. Tak tak. U soukromníků je
      Tak tak. U soukromníků je to jasné, ti to staví pro sebe u sebe. Nic proti tomu.
      EON jako distributor jižní části ČR má jen Vystrkov, nic víc. Je to tragický brzdič, zkuste se pohybovat kdekoliv v jižní dolní polovině republiky.
      Nejvíce se snaží ČEZ, dělá hnízdovou politiku. Bohužel nejlépe jen od Prahy směrem na západ a sever v Čechách. Tam se dá luxusně jezdit v síti 18 rychlonabíječek. Pochvala. Pak jsou 2 v Brně, 2 v Ostravě a 1 ve Zlíně, což je dobře alespoň pro tato města a má to smysl. ČEZ ale trestuhodně zanedbává se sítí rychlonabíječek Moravu a Slezsko, o propojení s Čechami nemluvě. Chybí Hranice, Olomouc, Svitavy či Litomyšl, Opava, Jeseník, Šumperk, Třinec nebo Český Těšín a když nebudu brát 2 soukromé nabíječky tak i něco mezi Vyškovem, Prostějovem a Kroměříží a nakonec Valašské Meziříčí nebo Rožnov. Čili 9 kousků na severovýchod republiky do těchto míst a jsme spokojení.

  2. Narůstající počty nás
    Narůstající počty nás samozřejmě těší. Další věc je ale aby byly nabíječky skutečně použitelné. Na jednu stranu se snažíme dopravu dostat z měst a stavíme obchvaty a okruhy, na druhou stranu stavíme DC nabíječky v těch nejcentrovatějčích centrech měst. Také situace, kdy není problém dovézt Leafa z Francie k nám, protože nabíječky po cestě jsou, ale odtahovkou to stojí méně asi není v pořádku.

Napsat komentář