Globální statistiky CHAdeMO rychlonabíječek opět povyrostly. Celkově jich je už téměř 13 000.
foto: CHAdeMO Association
Zásadní růst počtu nabíječek japonského typu CHAdeMO probíhá od roku 2014, kdy se do dašího roku téměř zdvojnásobil. Letos je růst zatím o něco pomalejší.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
CHAdeMO v roce 2017: výkon 150 kW, výhledově 350 kW
K 5. září 2016 bylo globálně v provozu 12953 CHAdeMO nabíjecích stanic. Nejvíce je rychlonabíječek CHAdeMO pochopitelně v Japonsku, a to kolem 7000. Za posledních devět měsíců to znamená nárůst o 1000 nabíječek.
Druhá je Evropa s 3568 nabíječkami a třetí Spojené státy s 1912 instalacemi a zhruba o polovinu pomalejším růstem než v Evropě. V Evropě se největším počtem chlubí Francie, a to 660, druhá je Británie s 643.
A teď mi prosím řekněte,
A teď mi prosím řekněte, kde těch 45 CHAdeMO v ČR všude je? Já jich na mapě Chademo napočítal jen 35, což se mi zdá blíže realitě. Konkrétně:
ČEZ přiznává funkčních 23 ks.
Netdatacomm 2 ks
Rami CZ 1 ks
Inchanet 1 ks
EON Vystrkov 3 ks
Olšany u Šumperka RPS Net 1 ks
Spielberg Office Brno 1 ks
K těm 32 je možné pro veřejnost se dostat. Ale co ty další? Je možné u nich nějak rozumně nabíjet? Dle mapy EU na Chademo.com dále jsou u:
ROTO Plzeň – asi soukromá – 1 ks
Veslařská Brno – asi soukromá – 1 ks
Hrušovany u Mikulova – asi soukromá – 1 ks.
To je celkem 35.
Vystrkov 4ks chademo, z toho
Vystrkov 4ks chademo, z toho 2ks umí i ccs. Mám zprávy že u čezu v brzku přibyde Liberec, České Budějovice, Písek.
Super cesky budejovice to
Super cesky budejovice to potrebuji dole je uplny prd.
Hrušovany u Mikulova –
Hrušovany u Mikulova – podle detailu je to ČEZ a patří to k Chomutovu (Hrušovany, Vysočany).
ROTO Plzeň – dealer Nissan, takže pro majitele Leaf-ů
Veslařská 2 Brno – Nissan operátor EVmapa 10kč/kWh
kdyby těch 45
kdyby těch 45 rachlonabíječek v CZ bylo rozmístěno jen trochu smysluplně, tak bychom jich nyní snad ani víc nepotřebovali. Bohužel jsou jen na několika málo hromadách….
Tak tak. U soukromníků je
Tak tak. U soukromníků je to jasné, ti to staví pro sebe u sebe. Nic proti tomu.
EON jako distributor jižní části ČR má jen Vystrkov, nic víc. Je to tragický brzdič, zkuste se pohybovat kdekoliv v jižní dolní polovině republiky.
Nejvíce se snaží ČEZ, dělá hnízdovou politiku. Bohužel nejlépe jen od Prahy směrem na západ a sever v Čechách. Tam se dá luxusně jezdit v síti 18 rychlonabíječek. Pochvala. Pak jsou 2 v Brně, 2 v Ostravě a 1 ve Zlíně, což je dobře alespoň pro tato města a má to smysl. ČEZ ale trestuhodně zanedbává se sítí rychlonabíječek Moravu a Slezsko, o propojení s Čechami nemluvě. Chybí Hranice, Olomouc, Svitavy či Litomyšl, Opava, Jeseník, Šumperk, Třinec nebo Český Těšín a když nebudu brát 2 soukromé nabíječky tak i něco mezi Vyškovem, Prostějovem a Kroměříží a nakonec Valašské Meziříčí nebo Rožnov. Čili 9 kousků na severovýchod republiky do těchto míst a jsme spokojení.
Narůstající počty nás
Narůstající počty nás samozřejmě těší. Další věc je ale aby byly nabíječky skutečně použitelné. Na jednu stranu se snažíme dopravu dostat z měst a stavíme obchvaty a okruhy, na druhou stranu stavíme DC nabíječky v těch nejcentrovatějčích centrech měst. Také situace, kdy není problém dovézt Leafa z Francie k nám, protože nabíječky po cestě jsou, ale odtahovkou to stojí méně asi není v pořádku.
Máte nějaké zkušenosti s
Máte nějaké zkušenosti s dovozem Leafa z Francie? Mohl byste se případně podělit?
Ano, koupil jsem pro šváru
Ano, koupil jsem pro šváru Leafa 2013 s nájezdem 38.000km. Dovoz se vším všudy vyšel na 380.000 s DPH. Zahraniční vozy bývají lépe vybavené. V tomto případě měl LED světla a carwings.
To už je zajímavá cena.
To už je zajímavá cena.
Ještě se zeptám: jak je
Ještě se zeptám: jak je to se softem? Dá se přehrát do češtiny nebo jak to funguje?
To jsem ještě
To jsem ještě nezjišťoval, ale předpokládám, že by to neměl být problém.
Díky za odpověď. Mohl
Díky za odpověď. Mohl byste se případně více rozepsat zde http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=129 ?