Společnost Circle K urychlila rozšíření infrastruktury pro nabíjení těžké nákladní dopravy ve Švédsku. Otevřela 16 nových nabíjecích stojanů.
Na pěti strategicky vybraných stanicích na důležitých dopravních trasách v Hudiksvallu, Mantorpu, Malmö Spillepengenu a Bollebygdu byla otevřena nová sada 16 nabíjecích míst přizpůsobených pro těžkou dopravu o výkonu 360 kW.
Na většině stanic, které jsou vybaveny nabíjecí infrastrukturou, je k dispozici také doplňkové vybavení, jako jsou občerstvení, nápoje, obchody a toalety. K dispozici je také bezpečnostní parkoviště, které slouží jako denní odpočívadlo.
Tato nová místa financuje Švédská energetická agentura v rámci pilotních projektů regionální elektrifikace těžké dopravy. Společnost Circle K nyní provozuje 50 specializovaných dobíjecích zařízení pro těžkou nákladní dopravu po celé zemi a do příštího roku jich chce provozovat 90.
„Vždycky je zábavné, když jste v čele, a to my opravdu jsme, pokud jde o nabíjecí infrastrukturu pro těžkou dopravu. Zaznamenali jsme i poptávku, naše stanice ve Vädermotetu zaznamenala v létě výrazný nárůst počtu nabíjení těžkých vozidel,“ říká Lennart Olsson, který je ve společnosti Circle K zodpovědný za nabíjení těžké dopravy.
Kromě toho společnost Circle K očekává, že v letošním roce bude moci v rámci projektu E-charge, který je částečně financován společností Vinnova, otevřít 2 MCS (megawattové nabíječky) a na vybraných místech poskytovat také vodík.
zdroj: tisková zpráva
Jak Volvo, tak Scania vyrabi e-Kamiony a tak je logicke ze Svedsko podpori tento prumysl. Spolu s Tesla Semi a Mercedesy je uz docela pestry seznam. Ted aby se to rozrustalo.
Náklaďáky jsou velkým zdrojem znečištění z dopravy, proto je důležité je zelektrizovat co nejdřív a co nejvíc.
V USA tvoří 1 % aut,
ale mají 20% podíl na emisích ze všech aut
a 36% podíl na emisích prachu ze všech aut