7 světových automobilek vybuduje v Severní Americe obrovskou síť nabíječek

BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis zakládají bezprecedentní společný podnik pro vybudování sítě nabíjecích stanic. Cílem je urychlit přístup k rychlonabíječkám v Severní Americe.  A stáhnout výhodu značky Tesla.

Sedm předních světových výrobců automobilů – BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis – se dohodlo na vytvoření společného podniku, jehož cílem je urychlit přechod na elektromobily v Severní Americe díky tomu, že zajistí pohodlnější, dostupnější a spolehlivější nabíjení elektrických vozidel.

Společný podnik vybuduje novou vysoce výkonnou nabíjecí síť s nejméně 30 000 nabíjecími stanicemi, aby se jízda s nulovými emisemi stala pro miliony zákazníků ještě atraktivnější. 

V USA jsou momentálně na federální úrovni i na úrovni jednotlivých států realizovány investice do veřejné nabíjecí infrastruktury. Společný podnik tak bude využívat veřejné i soukromé prostředky k urychlení instalace vysoce výkonných nabíjecích stanic pro zákazníky. 

Nové nabíjecí stanice budou přístupné pro všechny elektromobily jakéhokoli výrobce využívající kombinovaný nabíjecí systém (CCS) nebo severoamerický nabíjecí standard (NACS) a budou splňovat cíle amerického programu NEVI (National Electric Vehicle Infrastructure).

Cílem společného podniku je stát se největší sítí spolehlivých vysoce výkonných nabíjecích stanic v Severní Americe. Společný podnik by měl vzniknout v letošním roce, a to v závislosti na obvyklých podmínkách uzavření a schválení regulačními orgány.

Očekává se, že první stanice budou otevřeny v USA v létě 2024 a o něco později i v Kanadě. Každá stanice bude vybavena několika výkonnými nabíječkami na stejnosměrný proud (DC), které zákazníkům usnadní cestování na dlouhé vzdálenosti. V souladu se strategiemi udržitelného rozvoje všech sedmi automobilek hodlá společný podnik napájet nabíjecí síť výhradně energií z obnovitelných zdrojů. 

Lepší zákaznická zkušenost

Nová výkonná nabíjecí síť zlepší celkový zážitek z používání elektromobilů a podpoří jejich rozšíření. Síť bude poskytovat bezproblémové nabíjení s využitím zařízení, které bude nedílnou součástí vozu, bude napájeno obnovitelnou energií a podpořeno kvalitou, spolehlivostí a zdroji předních světových výrobců automobilů. 

Stanice, jejichž cílem bude zajistit pohodlí zákazníků a snadné nabíjení, budou strategicky rozmístěny, pokud možno s přístřešky a zázemím, jako jsou toalety, občerstvení a maloobchodní prodejny, a to v blízkosti nebo v rámci stejného komplexu. Několik pilotních stanic bude nabízet doplňkové služby, které poskytnou výjimečný zážitek a mají umožnit nahlédnout do nabíjení budoucnosti. 

V rámci prvních projektů budou nabíjecí stanice rozmístěny v městských oblastech a na hlavních dálničních tazích, zejména na hlavních trasách do zaměstnání a do destinací využívaných k rekreaci a odpočinku.

Funkce a služby sítě budou dokonale kompatibilní se službami a aplikacemi, které nabízejí partnerští výrobci automobilů, jako jsou především rezervační služby, inteligentní plánování tras a navigace, platební aplikace, transparentní řízení spotřeby energie atd. Síť bude také optimalizovat technologii Plug & Charge, která dále zlepší zákaznický zážitek. 

Otevřená síť na podporu rozvoje elektromobilů 

S přibývajícím počtem elektromobilů a zvyšující se mírou jejich rozšíření u spotřebitelů roste také poptávka po rychlém a spolehlivém veřejném nabíjení. Podle amerického ministerstva energetiky funguje v současné době v USA 32 000 veřejných rychlonabíjecích DC stanic pro 2,3 milionu elektromobilů, což představuje poměr 72 vozidel na jednu stanici.

Národní laboratoř pro obnovitelnou energii (National Renewable Energy Laboratory – NREL) odhaduje, že k uspokojení potřeb 30–42 milionů elektromobilů, které by v roce 2030 měly jezdit po amerických silnicích, bude zapotřebí 182 000 rychlonabíjecích DC stanic. 

Vzhledem k tomu, že se očekává, že do roku 2030 překročí prodej elektromobilů v USA 50 % celkového prodeje, bude rozšíření spolehlivé nabíjecí infrastruktury pro podporu rozsáhlého přechodu na elektromobily ještě důležitější. 

Vytvoření inovativní nabíjecí sítě zajistí, že infrastruktura pro elektromobily bude schopna uspokojit potřeby současného i budoucího prodeje elektromobilů a usnadní zavádění elektromobilů.

zdroj: tisková zpráva

23 Comments on “7 světových automobilek vybuduje v Severní Americe obrovskou síť nabíječek”

    1. To je ale nelogičnost… Když něco nezapne, tak tím určitě nic nezmění… Zase někdo používá úmyslně neodpovídající výrazy za účelem manipulace veřejnosti – už to bije do očí a přestává fungovat…
      Proč by se vlastně nějaká armáda měla dožadovat mírové technologie?! Respektuj, že EM nechce mít pracky od krve – pokud tobě nesmyslné vraždění nevadí, určitě bys mohl najít legální způsob, jak se do těch sraček zapojit. Ale to asi ne že – tak nebuzeruj ostatní 😉

                1. slaboučký… a navíc asi netušíš co je chiméra prde 😃

                2. pro Koudelka: Jasně že í nehraje roli 😃…. Hele proč ty vlastně používáš vlastní polosrozumitelnou řeč?.. Že to je proto, abys mohl – když ti dojdou argumenty – utéct do celonesrozumitelnosti ❓
                  Myslím že sem tě čapnul prde, už tě držím za pytlíka 😃😁

                3. Nejaka polosrozumitelna rec muze maskovat pravopisnou nedostatecnost.

                4. Á možná si to trefil… Moje kdysi bejvalka je disgrafička a disortografička. Těžká 😃. Inteligentní ženská, ale když jsem poprvé četl její psanej projev, málem jsem upad… Vlastní jazyk by ji asi trochu pomohl.
                  Tak schválně jestli Koudelka potvrdí teorii.

                5. Můj kamarád je pětinásobný dis-všechno. Jeho písemný projev vypadá, že to psal někdo s IQ 70. Chodí v roztrhaných hadrech, řídí 20 let staré auto s vyměněnými díly karoserie a k obědu jí chleba s máslem. Člověk by mu dal korunu.

                  Jeho IQ je ve skutečnosti 136 a jeho majetek odhaduji na více než půl miliardy.

                  Odhad lidí na základě společenských stereotypů se může někdy šeredně netrefit.

                6. rusacky zmrdi typu behna nemaji zadne opravdove kamarady, a vzhledem k tomu, ze ten primitiv poplete i dis-vsechno tak je jasny, ze ten dys-debil je jenom on sam. A presne takto si ho predstavuju, sam se krasne popsal: “ Chodí v roztrhaných hadrech, řídí 20 let staré auto s vyměněnými díly karoserie a k obědu jí chleba s máslem. Člověk by mu dal korunu.“ ano, to je behna, jen to iq a miliony mu chybi

                7. @Pituru. Presne to jsem chtel napsat. lavrov42 napsal autobiografii a trosku si primaloval👍👏

                8. Pánové, vy dva nemáte úroveň. Chudoba cti netratí. Neodsuzuji lidí, co mají hadry na těle, ale vás dva, kteří máte hadry v hlavě.
                  hxxps://youtu.be/7fDjb8ndFYE

                9. chudoba cti opravdu netrati, naprosty souhlas. ale rusacky zmrdstvi a prolhanost, to je presne to, co se se cti absolutne nesnoubi. prestan lhat behno a budes respektovan bez ohledu na to, v jakych hadrech chodis a v jakem autu jezdis. Jako polepseny hrisnik, mozna jeste vic nez vsichni ostatni (spravedlnost asi neexistuje)

      1. No to je fajn… A proč je teda k vraždění tak strašně důležitá komunikace přes Starlink?… Ať jdou vojáci do prdele s takovými požadavky – a ještě to vymáhají s takovou drzostí… Máš snad pocit, že dostávají na svoje trapné hračky málo financí?
        EMovi za snahu udržet Starlink mimo krvavé šílenství 👍👏

Napsat komentář