Nissan by mohl prodávat 50 000 elektromobilů ročně

, šéf aliance Renault-Nissan, opět veřejně promluvil a je dobré mu naslouchat. Řekl, že s lepší infrastrukturou nabíjecích stanic by měl Nissan v USA prodávat 50 000 elektromobilů ročně.

Roboti v továrně vyrábějí elektromobily Nissan Leaf
foto: Nissan

V roce 2014 elektromobil Nissan Leaf poprvé přesáhl hranici 30 000 kusů prodaných v za jeden rok. Carlos Ghosn ale magazínu Automotive News řekl, že 50 000 by se mělo dát zvládnout taky.

Je zajímavé, že Ghosn neřekl přímo „Leafů“, nýbrž „elektromobilů“. Zjevně tedy myslí včetně nové elektrické dodávky Nissan e-NV200. Její uvedení v USA bylo pozdrženo. Údajně z toho důvodu, než bude automobilka schopna integrovat lepší baterie pro vyšší dojezd.

To velmi dobře koresponduje s našimi informacemi o tom, že už během letoška by se měl dočkat upgradu baterií pro vyšší dojezd, velmi pravděpodobně přes 200 km.

Vzhledem k tomu, že pohonný systém včetně baterie je u Leafu i e-NV200 totožný, dá se čekat, že Nissan čeká s americkým uvedením své elektrické dodávky právě na tento upgrade.

Nissan se navíc intenzivně snaží, a to v Evropě i USA, budovat síť rychlých dobíječek CHAdeMO. Rychlodobíječky umožňují doplnit vybitou baterii elektromobilů Leaf/e-NV200 zhruba během 45 minut.

20 Comments on “Nissan by mohl prodávat 50 000 elektromobilů ročně”

  1. ZDS a znalosti, to je porad
    ZDS a znalosti, to je porad tragedie. Nekdo nepozna cislo s vice nez 5-ti nulami, jiny zase prepocet kg-tuna, kolik sekund ma hodina, procenta, uroky, atd. kW, kWh, Nm/s, … to od ZDS-aku ani nemuzete pozadovat. Vzdyt oni si ani neumi spocitat spotrebu v domacnosti, natoz v EV.

  2. Zatím se Nissan moc
    Zatím se Nissan moc nesnaží v ČR, kde jsou pouze 2 prodejci spalovacích vozů se showroomy, kteří prodávají i elektromobily. A ty je třeba za jejich přístup pochválit.
    Autobond v Praze (přestože má pobočky i jinde) a Auto Inn v Pardubicích. Před oběma autosalony najdete i rychlodobíječku CHAdeMO. S jejich použitím – při přejezdech Praha-Ostrava – jsem byl zatím vždy spokojen. Jak s funkčností, tak s rychlostí. Jako klient Nissanu je máte k dispozici zdarma. S jinou značkou elektromobilu je třeba se s nimi předem domluvit v jejich pracovní době. Stojany jsou chráněny PIN a je možné je i mechanicky zamknout visacím zámkem, konkrétně kabel a nabíjecí zástrčku.
    U nás v Ostravě se elektromobily u Nissanu nechytají. Pobočka Tommu Nissan Nový Jičín ani Auto Doležal je neprodávají a nabíječky nemají. U Doležala mi řekli, podobně jako u místního prodejce Kia, že jim elektrika nesmí přes práh. A to jsem se jen optal, zda tam nemají Leaf na předváděcí jízdu (resp. Kia Soul EV).
    Podle kolegy elektromobilisty ovšem v západní Evropě CHAdeMO funguje prakticky před každým prodejcem Nissanu a navíc bývá běžně veřejně přístupné bez ohledu na značku elektromobilu. Což si ověřil při své cestě Evropou do španělské Compostely.

    1. Opět s Vámi Radovane
      Opět s Vámi Radovane souhlasím. Ale otázka by měla být směřována opravdu na prodejce všeobecně! Jistě nejsme USA, a hoodně dlouho bude trvat, než i v ČR bude vhodné zveřejnování ročních prodeju ecovozu prodejci, vždyt dnes se nikde nedozvíte roční přírůstky elektromobilu, CNG,LPG. Je ostudou a neprofesionalitou prodejcu, že si život zjednodušují nenabídkou celého sortimentu prodávané značky. I třeba formou kusové objednávky pro zákazníka. Možná je to pohodlností v angažovanosti autoelektrikářu a autoelektroniku i když vyšší odborné školství(university a střední školy) prý tyto obory vyučují. Nebo, že by absolventi nebyli na urovni evropských státu jež tyto služby běžně nabízejí a vykonávaji.

      1. Trochu jsem pátral pane
        Trochu jsem pátral pane Staniku a prý je to zase o penězích. Prodejce musí, pokud chce vůz od oficiálního dovozce prodávat, nakoupit příslušnou techniku a diagnostiku a vyškolit svoje lidi pro jeho prodej, garančky i servis. No a protože nevěří, že by se jim to vyplatilo, tak prostě nic jiného než spalováky neprodávají. Elektromobil ne. Stejně to mají ve vztahu k LPG a CNG.

    1. množství energie za čas
      množství energie za čas je výkon, jednotka výkonu je watt

      kW/h by byla jednotka změny výkonu za čas. Jako že nabíječka by začala na výkonu 0 W a postupně by nabíjecí výkon zvyšovala až na 24 kW dosažených po jedné hodině od začátku nabíjení. Průměrný výkon by pak byl 12 kW a dodaná energie 12 kWh.

          1. Ano Jolinare – ale trochu
            Ano Jolinare – ale trochu vás poopravím! Rozdíl mezi kilowatou a kilowathodinou by měl znát každý absolvent ZŠ!!! Je pravdou, že jsem ze ZDŠky už pár desítek let,možná by jsem si vzpomněl na počítání s logaritmickým pravítkem. Ale základy elektrotechnických zákonitostí a optiky bylo učivo deváté třídy, včetně URI(ohmova zákona)!!!!

      1. šmarja no tak vklouzlo mu
        šmarja no tak vklouzlo mu tam lomítko … Lomítko se běžně překládá i jako zkratka „za“, tzn dobíječky dobíjejí max 24kW“za“h a je to samý jako 24kWh. Inteligentní člobrda má procesor naprogramován mimojiné i na automatickou opravu prkotin jako je tato 😉

        1. No to prave ze neni… 24kW
          No to prave ze neni… 24kW za hodinu neni 24kWh 😀
          24kWh = 24kW po dobu 1 hodiny
          Je dost velky rozdil jestli se mi tam objevi 24kW za hodinu (napr pozvolny narust vykonu), anebo jestli tech 24kW tam mam po dobu cele 1 hodiny.
          Doufam, ze ted uz chapete rozdil mezi kW, kWh a kW/h.

          A preklep by to byl pokud by to bylo na jednom miste a ne na dvou…

          A konec koncu, pokud se nepletu, tak Jarda pracuje v oboru elektromobilu, takze takove zakladni veci by mel vedet.

              1. Koukám další expert…
                Koukám další expert… nejsmutnější na tom je, že se z toho nepoučí a bude ten nesmysl šířit dál. Já se rád opakuji, takže naprosto chápu přínos demagogie v politice, ale jaký prospěch může dnes někdo mít z popírání a překrucování fyzikálních zákonů? Navíc tohle je celkem triviální věc, že když už ji tedy neporozumím, tak se ji celkem snadno dá naučit nazpaměť.

                1. a tos nevěděl že tady to
                  a tos nevěděl že tady to je samý expert s maturitou z elektroniky :-))

                2. Na to aby clovek poznal
                  Na to aby clovek poznal rozdil mezi / a * neni treba maturita.
                  To se uci uz na prvnim stupni zakladni skoly.

Napsat komentář