Nabíjecí stojany Tesla Supercharger v3 mají aktuálně max. výkon 250 kW. V Nizozemsku Tesla spustila první nabíječky v4.
Oficiální specifikace 16 nových nabíjecích stojanů Tesla Supercharger v4 v nizozemském městě Harderwijk říkají, že max. nabíjecí napětí je 1000 V a amperáž až 615 A. To by znamenalo teoretický max. nabíjecí výkon 615 kW, ačkoliv na štítku je zatím stále 250 kW. Je jasné, že 615 kW v současné době žádné osobní auto nedosáhne a ani se nepříblíží (Tesla Semi). Je to ale pro Tesla dobrá pojistka do budoucna (konektor teoreticky zvládne až 900 kW) a nejspíš příprava pro Tesla Cybertruck.
SOUVISEJÍCÍ: Tesla: budeme vyrábět 20 milionů aut ročně
Další vylepšení jsou spíše užitného rázu. Konektor nabízí delší kabel pro snazší parkování. CSS nabíjení je řešeno pomocí řešení “Magic Dock”, díky kterému mohou na Tesla nabíječkách nabíjet i elektromobily jiných značek. Nově také Tesla zavádí různé ceny za nabíjení podle času.
Momentálně jsou nicméně Superchargery v4 otevřeny pouze pro vozy Tesla. Automobilka vyhodnocuje výkon a zátěž. „Na tomto místě brzy přivítáme všechny elektromobily a otevřeme nová místa V4 po celé Evropě,“ slibuje Tesla.
zdroj: Tesla
Mně se ty bílo-červené nabíjecí stojany líbily víc a asi i byly z dálky lépe viditelné.
Změna je motivována ryze praktickými důvody. Na těch červených nebylo hned vidět, které jsou orezlé, jak na ně v těch opuštěných místech chčijou toulaví psi. Stejný problém má ČEZ – husté pavučiny, pochcané oranžové patky a z některých se prý ozývají hlasy elektromobilistů, zemřelých sešlostí stáří během nabíjení.
Krásná čeština.
Přeji pěkný den 😊
„max. nabíjecí proud je 1000 V“ – opravte si na napětí, než se kolem toho začne diskutovat 🙂
Opraveno, doplněno, díky.