Porsche vyzkoušelo výdrž elektromobilu Taycan v 24hodinovém rychlostním testu

Jan Horčík - 19 Srpen 2019

Porsche Taycan má být auto, které narozdíl od vozů značky Tesla zvládne vysoké zatížení po dlouhou dobu. Porsche pro to má nově i důkaz.auto elektromobily Porsche Taycan

Porsche už připravuje svou továrnu na výrobu elektromobilu Porsche Taycan. Koncept, představený už v roce 2015 jako Mission E, chce jít tvrdě proti značce Tesla a její dřívější vlajkové lodi v podobě Tesla Model S.

Elektromobily Tesla bývaly často kritizovány v tom směru, že nevydrží delší dobu jet na nejvyšší výkon. Po čase se baterie přehřeje a auto automaticky výkon sníží.

Porsche Taycan má být pravý opak a má naopak toto vysoké zatížení zvládat. Aby nás o tom Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, přesvědčili, provedli aktuálně 24hodinový rychlostní test.

Elektromobil Porsche Taycan během něj na italské vysokorychlostní dráze Nardò urazil 3425 km průměrnou rychlostí 195 km/h až 215 km/h. Auto bylo v podstatě neustále v pohybu až do vybití baterie, pak se rychlonabíjelo, vyměnili se řidiči, a opět se vyráželo.

Nutno podotknout, že teploty vzduchu dosahovaly 42 °C a teploty asfaltu až 54 °C. Podle pohlavárů z Porsche ukazuje výsledek výhody 800V pohonného systému i skvěle propracovaného tepelného managementu.

Oficiálně se auto představí už 4. září. Před koncem roku, před uvedením na trh, budou mít testovací vozy najeto přes 6 milionů kilometrů.

Porsche
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Pár poznámek od Bjorna k rekordu Taycanu
https://youtu.be/f2ArIq0QRX4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Té stejně sranda jak je Bjorn díky našim teslistům i v tomhle napřed. :)))

Česko-norská posádka ujela s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin
http://www.hybrid.cz/cesko-norska-posadka-ujela-s-elektromobilem-tesla-model-3-rekordnich-2781-km-za-24-hodin

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Jen pro představu jak ten okruh vypadá.
https://goo.gl/maps/W4pBVpheGoJdtLZ27

Je to dokonalý kruh o průměru 4 km, čili nic z reálnýho světa, ale na test maximální zátěže a výdrže auta asi ideální. Jezdit tam ale musí bejt na palici a nuda k uzoufání.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Konečně použitelná motorka.
První jízda harleyem na baterky: technika budoucnosti a raketové rozjezdy: https://auto.idnes.cz/redir.aspx?c=A190806_113028_motorky_mom&x=socialky_android_z

---

ecotaxiolomouc.cz

Motorka co stojí 850tis a nemohu s ní nikam jet kvůli malému dojezdu fakt není použitelná. Tahle motorka je fakt výsměch.

Jinak jako test místo stbákova plátku doporučuji spíš toto, tam je aspoň pár relevantních informací a ne jen opsaná reklamní brožura: https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/harley-davidson/test-harley-davidson-livewire-ochutnavka-elektricke-budoucnosti-42040.html

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele M.Krupka

Kolik kilometrů jezdíte na motorce v kuse?

Odpolední výlet 300 - 350 km po práci, pokud chci od nás někam, kde je to zajímavé, tak je to 100 km tam, 100 km něco na místě 100 km zpět, 50 km bývá přídavek při nějakém počasí na hezčí cestu.
Ten Harley použitelný je, ale tak v aglomeraci místo skůtru, s naší hustotou infrastruktury by to byla tour de nabíječka a ještě by tam muselo být volno.

Já mám cestovní motorku. Málokdy jedu méně než 500km. Ale tady nejde ani o cestování. S tím harleyem bych nedojel ani k rodičům na kafe a zpátky. Harleye jsem kdysi míval. Na nádrž jsem ujel tak 200 a i to znamenalo neustálé tankování, což bylo nepříjemné. Jenže takování a nabíjení je rozdíl.

---

85tis km s Teslou model S

Dojezd 150km je fajn, bohužel rozmístění rychlonabíječek není vhodné pro motorkáře.

---

ecotaxiolomouc.cz

Dojezd 150km znamená že se od domova mohu vzdálit max 70km, aby mi zůstala nějaká rezerva. U aut už je situace lepší, ale u motorek je to jako když bych sedal zpět na koně.

---

85tis km s Teslou model S

No na motorku na cesty je 150km málo. Na motorce se jezdí spíš advanture jízdy, takže tam, co není moc zástavby a infrastruktury (kolem pobřeží, neprobádaným vnitrozemím a pod). Tam bude napíječe poskrovnu, a rychlo ještě míň. Tohle je spíš imidžovka do města a na krátké výlety s "přítelkyní".

Máte pravdu, tohle není adventure bike. Takový ještě dlouho nebudou na elektřinu. Ale víkendový jízdy v pohodě. V neděli si dám třeba 250km s jednou zastávkou a to splňuje. Bohužel ta cena, na koníček aspoň pro mě je to hodně.

---

ecotaxiolomouc.cz

No je to Harley :). Mne se líbí, ale na můj věk už to není. Před časem jsem pustil i Fireblada, už mi z toho bolí kolena. Teď se rozhoduji mezi Gold Wing a Harleyem.

Věk? Každej si myslí že goldwing je pro dědky. Realita je taková že i mladej kluk má s těma 400kg co dělat.

---

85tis km s Teslou model S

No asi je to budoucnost, ale tohle: "Žádná spojka, žádné hledání optimálních otáček, žádné řazení, jen obrovská a nikdy nekončící síla už milisekundu po otočení plynovou rukojetí. A maximální zrychlení na sto za tři sekundy si vychutnáte každou chvíli, aniž byste trápili spojku nebo motor." mne spíš odrazuje. Motorka je právě o tom řazení (v autě už bych s manuálem nejel), o tom kopání rychlostí, o tom, že tam za ty 3 vteřiny než tam mám stovku musím furt makat. A pak dolů rychle odřadit, dobrzdit a pak zas nahoru. A k tomu burácení laďného výfuku (dnes už bohužel ne).
Noví motorkáři budou spokojený, ale mne ze staré školy to neosloví.

To se u prvních elektromobilů řešilo stejně. Já potřebuji ten fofrklacek. Já nechci tempomat, vždyť usnu. Vývoj nezastavíš.

---

ecotaxiolomouc.cz

Jasný, půjde to dál. Jen motorky jsou většinou pro zábavu (na rozdíl od většiny aut). Ale je mi jasný, že i tohle bude zábava, jen jiná.

Stejně nám EU jednou ty motorky zakáže pro naši bezpečnost.
Film Já Robot - benzín vybuchuje!

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Je stejně zajímavé, kolik lidí podle všeho miluje masochismus. Člověk by jim skoro věřil, že ráno začínají procházkou ke studni, aby rumpálem natočili trochu vody ke snídani. Hned poté, co rozdělali v kamnech oheň a vymočili se cestou na hnůj. Aby pak mezi dvěma kameny umleli trochu obilí, smíchali to s donesenou vodou a na plátu kamen si udělali placku ke snídani :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A tu analogii tvého příkladu spatřuješ v čem?

---

85tis km s Teslou model S

To je o úhlu pohledu:

procházka studni a natočení vody rumpálem = ranní rozcvička
rozdělání ohně v kamnech = otužování pač to trvá
vymočení se cestou na hnůj = vytváření základu na zahradu či hospodářství, aby bylo čím přírodně dopovat eko pěstování a hlavně neplýtvá se vodou na splachování!!!!!!
umletí obilí = fresh ultra zdravé a čerstvé food
vytváření vlastní placky na kamnech = prevence před pracovním stresem nebude možno spěchat

Myslím, že to bude evoluce permakulturní zahrady v roce 2021
bude to nějaký takový udržitelný bio životní styl

Obrázek uživatele Radovan

Nepochopili jste pánové ani jeden Peak a hybrid6. Smysl příspěvku byl v tom, že si všichni zakládají na tom, aby sloužili co nejvíce oni sami spalovací motorce, aby to rachotilo, klepalo se, smrdělo, furt museli řadit, těžce se to ovládalo atd. atd.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Oproti amaterskému rekordu s Tesla Model 3 to není až takový rozdíl. Navíc Tesla jezdila v běžném provozu. Ale jinak jako PR dobré. Samozřejmě každý prodaný EV se počítá a jestli konečně koncern udělal kvalitní auto, tak je to jedině dobře.
Nicméně cílovka bude asi podobná jako v roce 2012 Tesla model S nebo první roadster. Takže my obyčejní smrtelníci budem čekat jestli nepodělali model ID a jestli jich časem budou vyrábět více než 30.000ks ročně a nebo prostě natahovágen.

Na posledním srazu u ohně vykládal jeden z hybatelů toho TM3 rekordu, pan Hataš, zajímavé věci i co se třeba jen přípravy týče. A jak píšete, samotná jízda probíhala na vytipovaném úseku německé dálnice během normálního provozu a navíc v dešti (což prý ale nemělo vliv). Zásadní ale je, že prý jakmile někde na příhodném místě bude k dispozici 250kW V3 supercharger, tak to budou chtít opakovat a odhadují, že pak by mohli ujet tak 3300km.

Jinak ale cílovka jsou jednoznačně současní majitelé Porsche, minimálně někteří nich dost těžce nesou, že je předjede kdejaký rodinný sedan ;)

No kdejaky rodinny sedan predjizdi sportovni auta na dalnici a ve zrychleni bezne uz desitky let.....

Přesně. Já se tím majitelem Porsche divím. Například včera mě předběhlo Maserati. Já jsem jel 130, a on "jen" 140. Ale byl na dálnici prví. Co už, když pokuty jsou drahé. Divím se, když už někdo dá tolik peněz za auto. Proč si nekoupí něco revolučního? Co posouvá hranice novým směrem. Přijde mi to vyhadzov peněz, jako kráčet pěšky po schodech z platiny, kdy už dávno existuje výtah.

To je vtipný jak si myslíte, že o tom co je revoluční a posouvá hranice rozhodujete vy. P.S. pokud jel tachometrových 140, jel pravděpodobně předpisově a i dkyby nejel, nechápu že o tom vůbec někdo může přemýšlet.

---

85tis km s Teslou model S

Tiež sa tomu čudujem, ale našťastie už poznám viacerých bývalých majiteľov luxusných BMW, Audi, Mercedesov ... ktorí si kúpili Teslu (niektorí sice trochu frflú ale už pre nich nie je cesta späť do praveku :D ).

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Marek_

Ale ano, jsou... jen prostě obecně (většinově), pokud někdo jezdí v Porsche Panamera, těžko asi přesedne to Tesly S. Pro ně je tady právě ten Taycan - uvnitř pravéPorsche se vším všudy a k tomu ten moderní pohon, co někdo požaduje.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Nevím, jestli vás chápu správně... ale tím revolučním myslíte třeba Teslu a její elektrický pohon? Pokud ano, tak já se naopak majitelům Porsche nedivím, že do té revoluce nepřestoupí a radši si počkají, než něco podobného nabídne i jejich Porsche. A s odpovídající úrovní zpracování interiéru, na jakou jsou zvyklý.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak dúfam, že Taycan splní ich očakávania a nároky.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Bjorn všechny nedostaky odhalí. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Slušný trapas.
Zajet na testovacím rychlostním polygonu stejný rychlostní průměr jako Dacia Sandero je uboze směšné.

Prázdná široká nekonečná dálnice a průměrná rychlost 143 km/h?

Klauni.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

hlavne nekrmit :D

Obrázek uživatele Petr77

nejlepší bude runnera ignorovat. Blb, který místo konstruktivní diskuse fanaticky prská a odsuzuje elektromobilitu zcela zkreslenými fakty a obhajuje donekonečna spalovací motory... když se s ním nebude nikdo hádat a odporovat mu, tak ho to časem přestane bavit...

---

zatím benzín, ale věřím v brzký přechod na BEV

Obrázek uživatele spetak

Souhlas. Bohužel mu spousta lidí stále skáče na špek.
Držím palce k přechodu, stojí to za to.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele runner42

Již dávno jsem po snídaní ve společnosti krásné dámy, takže bez starosti :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Teda říkat svému počítači krásná dáma mě ještě nenapadlo :-D
Tak schválně kolikpak pozornosti si té tvé milé obrazovce věnoval (a to nepočítám, že brouzdáš i jinde než na hybridu):
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:12
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:20
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:41
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:42
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:43
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:05
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:11
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:12
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:15
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:24
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:57
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:27
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:28
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:33

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tak počítač takto oslovovat určitě nebude. Já bych to viděl na jeho levou či pravou. Panečku, to je společnost až se o mě závist pokouší!

tak toto bolo skvelé :DDD, dáma musí byť hodne tolerantná

Obrázek uživatele runner42

Asi nechápu pointu. Chcete vědět, v kolik snídám? :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele spetak

NE.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

+1 dost dobrý

Pokud není placenej tak je vůl.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele spetak

Možná placenej vůl.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Nebo že by maskování?

Obrázek uživatele M.Krupka

Proč má elektromobil Porsche falešné výfuky?

Obrázek uživatele Petr77

Myslím, že finální verze žádné mít nebude. Bylo to na ty testovací kusy od začátku dáváno čistě aby auto zapadlo do davu a nebudilo tolik pozornosti... uvidíme 4.9., kdy bude představena produkční verze...

---

zatím benzín, ale věřím v brzký přechod na BEV

Pominme to, ze je dle diskuze nize nejspise nema, tak ten vyfuk muze slouzit jako dizajnovy vydech chladiciho vzduchu

Obrázek uživatele Kuk

Protože dinosaurský myšlení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale prdlajz. Naopak skvělá příležitost pro další položku v ceníku. Falešný výfuky budou za příplatek. :-) Už jsou videa z testování, kde to falešný výfuky nemá.

Spis naopak, Zdejsi urvani fanatici si priplati, aby je tam nemeli. Protoze vsem ostatnim je to uplne jedno...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zdejší uřvaní fanatici si Porsche kupovat nebudou, protože Tesla. :-)
Tak jako je e-tron určen pro stávající zákazníky Audi, tak Taycan je především směřován pro stávající klientelu Porsche. A ti jsou na pořádné výfuky zvyklí... ;-)

Obrázek uživatele Marek_

A jak to víte? Posuzujete podle fotky maskovaného auta? Já bych počkal na 4.září, kdy bude odhalen vůz bez maskování.

A nebo koukněte na video od Fully Charged, tam je vidět, že žádné falešné výfuky nemá:
https://www.youtube.com/watch?v=TP9kokeyxGU

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele M.Krupka

+1 máte pravdu. Zatím jsem na všech fotkách viděl falešné výfuky. V tom vidět nejsou.

Ja teda nechapu, proc je tu okolo tech "falesnych vyfuku" vzdycky takova debata. Vadi snad necemu? Pokud je tam designer (a vedeni a zakaznici) chteji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Co se jednomu jeví jako chyba, může být ve skutečnosti druhého záměr. :-) Možná je to test společnosti. Zvlášť když to budí tolik emocí.

Možná si lidičky už tak zvykli na stereotypy, jako že rychlé auto musí hučet a mít alespoň dva výfuky, lépe čtyři. Že bez vyfuků to lidem přijde jako svalovec s cihlami na břiše, ale bez nabušených trenek. :-)

http://i.imgur.com/Ubf1gqh.jpg

Obrázek uživatele Kuk

Taky nechápu komu to vadí? Fejkování je pro dinosaury naprostej standart od flašnejch vejfuků, atarp deflektorů, falešný nádechy, flašný mřížky až po falešný chladiče a uvnitř falešný zvuky motoru. Nad falšováním spotřeby už neštěkne ani pes. Fakt nechápu že to ještě někomu tak vadí? Hlavně ten trapnej humbuk kolem falšování emisí! Vždyť to lidi milují. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Fejkuje i Tesla. První generace Tesly S měla falešný "gril" na předku.

Obrázek uživatele Kuk

Taky se mi to do dneska totálně hnusí. Akorát na grill je to až moc hladký a to i naten fejkovej. :D Oni to nazývaj "nose cone", což je taky hnus :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Protoze jim hrabe.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zajimala by me spotreba. Pri takove zatezi a teplotach se motor a baterky nejspis chladi klimatizaci. Tu hodnotu se asi nedozvim, ale urcite to bylo o dost vic nez s obycejnym chlazenim.

Obrázek uživatele Tomáš

Topenim se asi nechladi :-)

---

Prius PHV (2012)

Nekterym autum staci obycejny vetrak a u takove extremni zatezi u Taycanu se musi asi hodne/celou dobu vyuzivat klimatizace. To samozrejme zhorsi energetickou bilanci.

Obrázek uživatele Marek_

Výhodou může být i ten 800 V systém. Protože pokud zvýšíme napětí, tak pro dosažení stejného výkonu je potřeba nižšího proudu. A tím pádem se míň zatěžují a i zahřívají baterky (menší C) i ostatní elektronika. Nebo ne?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ja si práve myslím, že 800V systém bude mať viac nevýhod ako výhod. Podľa mňa bude výkonová elektronika o dosť drahšia na rovnaký výkon ako tá čo sa používa vo väčšine aplikácií. T.j. do 600V

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

800V znamená míň ampér a tudíž slabší dráty a méně tepla.

To je pravda, ale ja hovorím o výkonovej elektronike, ktoré bude v tomto prípade určite drahšia. Len tak zo srandy sa nepoužívajú systémy do 500V DC.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Nákladovost neznám, ale i jiné automobilky přecházejí na vyšší voltage. Takže bych řekl, že to bude výhodné.

Obrázek uživatele Kuk

A proto snížili slibované nabíjení z 350 na 250 kW :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zahrivani baterky se odviji od dodanemu vykonu. Dany typ clanku se zahreje stejne at je v serii nebo paralelne zapojeny.

No u baterky je to uplne jedno (baterka s dvojnasobnym napetim bude mit polovicni kapacitu tj sice z ni pujde pri stejnem vykonu polovicni proud, ale v pomeru ke papacite baterky je stejny), a u ostatni elektroniky je to o jejim nadimenzovani.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Zkusím to odhadnout. 3425/200 = 17 hodin jízdy, zbývá 7 hodin nabíjení, což dává hodinu jízdy (200 km) a 0,41 hodin nabíjení.
Při průměrném výkonu nabíjení 250 kW to vychází velmi orientačně na 51 kWh/100 km.
Pro srovnání TMX na jednom videu na Youtube ukazuje okolo 60 kWh/100 km.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Dik za zajimave vypocty.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ještě drobná úprava: vyjeli jistě s plnou baterií, tedy odečteme 75 km, zbývá 3350 km. 7 hodin nabíjení @ 250 kW je 1750 kWh 1750/33,5 = 52,2 kWh/100 km. Chlubí se zrychlením 0-200 za 10 s, tak to se dá v těch 24 hodinách zanedbat, velká neznámá ale zůstává ten průměrný nabíjecí výkon, který jsem počítal jako udávané maximum.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Cekam na podobny test od Tesly. Vim ze se delal na verejnych cestach a vysledek nebyl vubec spatny, i kdyz byl horsi. Bylo by zajimave udelat ho na stejnem okruhu pri stejnych podminkach (vedro).

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Čekej dál, okruh Nardo patří Porše a ty si tam nějakou Tezlu hned tak nepustěj. Stejně je to jen dokonalej kruh, takže tam jezdit furt dokola musí bejt dost na palici.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Mozna zaaretovali volant.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Porše ?

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Porše, Tojota, Hjůndaj

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vychází to 140km za každou hodinu. To je hustý, pokud jsem to dobře spocítal.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Hustý v čem? Jet po prázdné široké nekonečné dálnici stočtyřicítkou zvládne i ta nejlacinější spalovací plečka za pár tisíc.

Hustý je to maximálně z pohledu elektromobilů, což názorně demonstruje, jak ubohá ta "auta" jsou.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Samozřejmě z pohledu elektromobilů.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Pak máte samozřejmě pravdu.

Nedávno jsem viděl ve starém českém černobílem filmu Růžičkovou, smyslně tančící na tehdy moderní hudbu. To bylo taky hustý. Ale doma bych tohle "hustý" fakt nechtěl :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon