Porsche Taycan má být auto, které narozdíl od vozů značky Tesla zvládne vysoké zatížení po dlouhou dobu. Porsche pro to má nově i důkaz.
Porsche už připravuje svou továrnu na výrobu elektromobilu Porsche Taycan. Koncept, představený už v roce 2015 jako Mission E, chce jít tvrdě proti značce Tesla a její dřívější vlajkové lodi v podobě Tesla Model S.
Elektromobily Tesla bývaly často kritizovány v tom směru, že nevydrží delší dobu jet na nejvyšší výkon. Po čase se baterie přehřeje a auto automaticky výkon sníží.
Porsche Taycan má být pravý opak a má naopak toto vysoké zatížení zvládat. Aby nás o tom Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, přesvědčili, provedli aktuálně 24hodinový rychlostní test.
Elektromobil Porsche Taycan během něj na italské vysokorychlostní dráze Nardò urazil 3425 km průměrnou rychlostí 195 km/h až 215 km/h. Auto bylo v podstatě neustále v pohybu až do vybití baterie, pak se rychlonabíjelo, vyměnili se řidiči, a opět se vyráželo.
Nutno podotknout, že teploty vzduchu dosahovaly 42 °C a teploty asfaltu až 54 °C. Podle pohlavárů z Porsche ukazuje výsledek výhody 800V pohonného systému i skvěle propracovaného tepelného managementu.
Oficiálně se auto představí už 4. září. Před koncem roku, před uvedením na trh, budou mít testovací vozy najeto přes 6 milionů kilometrů.
Pár poznámek od Bjorna k rekordu
Pár poznámek od Bjorna k rekordu Taycanu
https://youtu.be/f2ArIq0QRX4
Té stejně sranda jak je Bjorn díky našim teslistům i v
Té stejně sranda jak je Bjorn díky našim teslistům i v tomhle napřed. :)))
Česko-norská posádka ujela s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin
http://www.hybrid.cz/cesko-norska-posadka-ujela-s-elektromobilem-tesla-model-3-rekordnich-2781-km-za-24-hodin
Jen pro představu jak ten okruh
Jen pro představu jak ten okruh vypadá.
https://goo.gl/maps/W4pBVpheGoJdtLZ27
Je to dokonalý kruh o průměru 4 km, čili nic z reálnýho světa, ale na test maximální zátěže a výdrže auta asi ideální. Jezdit tam ale musí bejt na palici a nuda k uzoufání.
Konečně použitelná motorka.
První jízda harleyem na
Konečně použitelná motorka.
První jízda harleyem na baterky: technika budoucnosti a raketové rozjezdy: https://auto.idnes.cz/redir.aspx?c=A190806_113028_motorky_mom&x=socialky_android_z
No asi je to budoucnost, ale tohle: „Žádná spojka, žádné
No asi je to budoucnost, ale tohle: „Žádná spojka, žádné hledání optimálních otáček, žádné řazení, jen obrovská a nikdy nekončící síla už milisekundu po otočení plynovou rukojetí. A maximální zrychlení na sto za tři sekundy si vychutnáte každou chvíli, aniž byste trápili spojku nebo motor.“ mne spíš odrazuje. Motorka je právě o tom řazení (v autě už bych s manuálem nejel), o tom kopání rychlostí, o tom, že tam za ty 3 vteřiny než tam mám stovku musím furt makat. A pak dolů rychle odřadit, dobrzdit a pak zas nahoru. A k tomu burácení laďného výfuku (dnes už bohužel ne).
Noví motorkáři budou spokojený, ale mne ze staré školy to neosloví.
To se u prvních elektromobilů řešilo stejně. Já
To se u prvních elektromobilů řešilo stejně. Já potřebuji ten fofrklacek. Já nechci tempomat, vždyť usnu. Vývoj nezastavíš.
Jasný, půjde to dál. Jen motorky jsou většinou pro
Jasný, půjde to dál. Jen motorky jsou většinou pro zábavu (na rozdíl od většiny aut). Ale je mi jasný, že i tohle bude zábava, jen jiná.
Stejně nám EU jednou ty motorky zakáže pro naši
Stejně nám EU jednou ty motorky zakáže pro naši bezpečnost.
Film Já Robot – benzín vybuchuje!
Je stejně zajímavé, kolik lidí podle všeho miluje
Je stejně zajímavé, kolik lidí podle všeho miluje masochismus. Člověk by jim skoro věřil, že ráno začínají procházkou ke studni, aby rumpálem natočili trochu vody ke snídani. Hned poté, co rozdělali v kamnech oheň a vymočili se cestou na hnůj. Aby pak mezi dvěma kameny umleli trochu obilí, smíchali to s donesenou vodou a na plátu kamen si udělali placku ke snídani 🙂
To je o úhlu pohledu:
procházka studni a natočení vody
To je o úhlu pohledu:
procházka studni a natočení vody rumpálem = ranní rozcvička
rozdělání ohně v kamnech = otužování pač to trvá
vymočení se cestou na hnůj = vytváření základu na zahradu či hospodářství, aby bylo čím přírodně dopovat eko pěstování a hlavně neplýtvá se vodou na splachování!!!!!!
umletí obilí = fresh ultra zdravé a čerstvé food
vytváření vlastní placky na kamnech = prevence před pracovním stresem nebude možno spěchat
Myslím, že to bude evoluce permakulturní zahrady v roce 2021
bude to nějaký takový udržitelný bio životní styl
Nepochopili jste pánové ani jeden Peak a hybrid6. Smysl
Nepochopili jste pánové ani jeden Peak a hybrid6. Smysl příspěvku byl v tom, že si všichni zakládají na tom, aby sloužili co nejvíce oni sami spalovací motorce, aby to rachotilo, klepalo se, smrdělo, furt museli řadit, těžce se to ovládalo atd. atd.
A tu analogii tvého příkladu spatřuješ v čem?
A tu analogii tvého příkladu spatřuješ v čem?
Motorka co stojí 850tis a nemohu s ní nikam jet kvůli
Motorka co stojí 850tis a nemohu s ní nikam jet kvůli malému dojezdu fakt není použitelná. Tahle motorka je fakt výsměch.
Jinak jako test místo stbákova plátku doporučuji spíš toto, tam je aspoň pár relevantních informací a ne jen opsaná reklamní brožura: https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/harley-davidson/test-harley-davidson-livewire-ochutnavka-elektricke-budoucnosti-42040.html
Kolik kilometrů jezdíte na motorce v kuse?
Kolik kilometrů jezdíte na motorce v kuse?
Dojezd 150km je fajn, bohužel rozmístění rychlonabíječek
Dojezd 150km je fajn, bohužel rozmístění rychlonabíječek není vhodné pro motorkáře.
No na motorku na cesty je 150km málo. Na motorce se jezdí
No na motorku na cesty je 150km málo. Na motorce se jezdí spíš advanture jízdy, takže tam, co není moc zástavby a infrastruktury (kolem pobřeží, neprobádaným vnitrozemím a pod). Tam bude napíječe poskrovnu, a rychlo ještě míň. Tohle je spíš imidžovka do města a na krátké výlety s „přítelkyní“.
Máte pravdu, tohle není adventure bike. Takový ještě
Máte pravdu, tohle není adventure bike. Takový ještě dlouho nebudou na elektřinu. Ale víkendový jízdy v pohodě. V neděli si dám třeba 250km s jednou zastávkou a to splňuje. Bohužel ta cena, na koníček aspoň pro mě je to hodně.
No je to Harley :). Mne se líbí, ale na můj věk už to
No je to Harley :). Mne se líbí, ale na můj věk už to není. Před časem jsem pustil i Fireblada, už mi z toho bolí kolena. Teď se rozhoduji mezi Gold Wing a Harleyem.
Věk? Každej si myslí že goldwing je pro dědky. Realita je
Věk? Každej si myslí že goldwing je pro dědky. Realita je taková že i mladej kluk má s těma 400kg co dělat.
Dojezd 150km znamená že se od domova mohu vzdálit max 70km,
Dojezd 150km znamená že se od domova mohu vzdálit max 70km, aby mi zůstala nějaká rezerva. U aut už je situace lepší, ale u motorek je to jako když bych sedal zpět na koně.
Já mám cestovní motorku. Málokdy jedu méně než 500km.
Já mám cestovní motorku. Málokdy jedu méně než 500km. Ale tady nejde ani o cestování. S tím harleyem bych nedojel ani k rodičům na kafe a zpátky. Harleye jsem kdysi míval. Na nádrž jsem ujel tak 200 a i to znamenalo neustálé tankování, což bylo nepříjemné. Jenže takování a nabíjení je rozdíl.
Odpolední výlet 300 – 350 km po práci, pokud chci od nás
Odpolední výlet 300 – 350 km po práci, pokud chci od nás někam, kde je to zajímavé, tak je to 100 km tam, 100 km něco na místě 100 km zpět, 50 km bývá přídavek při nějakém počasí na hezčí cestu.
Ten Harley použitelný je, ale tak v aglomeraci místo skůtru, s naší hustotou infrastruktury by to byla tour de nabíječka a ještě by tam muselo být volno.
Oproti amaterskému rekordu s Tesla Model 3 to není až
Oproti amaterskému rekordu s Tesla Model 3 to není až takový rozdíl. Navíc Tesla jezdila v běžném provozu. Ale jinak jako PR dobré. Samozřejmě každý prodaný EV se počítá a jestli konečně koncern udělal kvalitní auto, tak je to jedině dobře.
Nicméně cílovka bude asi podobná jako v roce 2012 Tesla model S nebo první roadster. Takže my obyčejní smrtelníci budem čekat jestli nepodělali model ID a jestli jich časem budou vyrábět více než 30.000ks ročně a nebo prostě natahovágen.
Na posledním srazu u ohně vykládal jeden z hybatelů toho
Na posledním srazu u ohně vykládal jeden z hybatelů toho TM3 rekordu, pan Hataš, zajímavé věci i co se třeba jen přípravy týče. A jak píšete, samotná jízda probíhala na vytipovaném úseku německé dálnice během normálního provozu a navíc v dešti (což prý ale nemělo vliv). Zásadní ale je, že prý jakmile někde na příhodném místě bude k dispozici 250kW V3 supercharger, tak to budou chtít opakovat a odhadují, že pak by mohli ujet tak 3300km.
Jinak ale cílovka jsou jednoznačně současní majitelé Porsche, minimálně někteří nich dost těžce nesou, že je předjede kdejaký rodinný sedan 😉
Přesně. Já se tím majitelem Porsche divím. Například
Přesně. Já se tím majitelem Porsche divím. Například včera mě předběhlo Maserati. Já jsem jel 130, a on „jen“ 140. Ale byl na dálnici prví. Co už, když pokuty jsou drahé. Divím se, když už někdo dá tolik peněz za auto. Proč si nekoupí něco revolučního? Co posouvá hranice novým směrem. Přijde mi to vyhadzov peněz, jako kráčet pěšky po schodech z platiny, kdy už dávno existuje výtah.
Nevím, jestli vás chápu správně… ale tím revolučním
Nevím, jestli vás chápu správně… ale tím revolučním myslíte třeba Teslu a její elektrický pohon? Pokud ano, tak já se naopak majitelům Porsche nedivím, že do té revoluce nepřestoupí a radši si počkají, než něco podobného nabídne i jejich Porsche. A s odpovídající úrovní zpracování interiéru, na jakou jsou zvyklý.
Tak dúfam, že Taycan splní ich očakávania a nároky.
Tak dúfam, že Taycan splní ich očakávania a nároky.
Bjorn všechny nedostaky odhalí. 😀
Bjorn všechny nedostaky odhalí. 😀
Tiež sa tomu čudujem, ale našťastie už poznám viacerých
Tiež sa tomu čudujem, ale našťastie už poznám viacerých bývalých majiteľov luxusných BMW, Audi, Mercedesov … ktorí si kúpili Teslu (niektorí sice trochu frflú ale už pre nich nie je cesta späť do praveku 😀 ).
Ale ano, jsou… jen prostě obecně (většinově), pokud
Ale ano, jsou… jen prostě obecně (většinově), pokud někdo jezdí v Porsche Panamera, těžko asi přesedne to Tesly S. Pro ně je tady právě ten Taycan – uvnitř pravéPorsche se vším všudy a k tomu ten moderní pohon, co někdo požaduje.
To je vtipný jak si myslíte, že o tom co je revoluční a
To je vtipný jak si myslíte, že o tom co je revoluční a posouvá hranice rozhodujete vy. P.S. pokud jel tachometrových 140, jel pravděpodobně předpisově a i dkyby nejel, nechápu že o tom vůbec někdo může přemýšlet.
No kdejaky rodinny sedan predjizdi sportovni auta na dalnici a
No kdejaky rodinny sedan predjizdi sportovni auta na dalnici a ve zrychleni bezne uz desitky let…..
Slušný trapas.
Zajet na testovacím rychlostním polygonu
Slušný trapas.
Zajet na testovacím rychlostním polygonu stejný rychlostní průměr jako Dacia Sandero je uboze směšné.
Prázdná široká nekonečná dálnice a průměrná rychlost 143 km/h?
Klauni.
hlavne nekrmit 😀
hlavne nekrmit 😀
Již dávno jsem po snídaní ve společnosti krásné dámy,
Již dávno jsem po snídaní ve společnosti krásné dámy, takže bez starosti 🙂
Teda říkat svému počítači krásná dáma mě ještě
Teda říkat svému počítači krásná dáma mě ještě nenapadlo 😀
Tak schválně kolikpak pozornosti si té tvé milé obrazovce věnoval (a to nepočítám, že brouzdáš i jinde než na hybridu):
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:12
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:20
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:41
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:42
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:43
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:05
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:11
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:12
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:15
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:24
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:57
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:27
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:28
Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:33
+1 dost dobrý
+1 dost dobrý
Pokud není placenej tak je vůl.
Pokud není placenej tak je vůl.
Možná placenej vůl.
Možná placenej vůl.
Asi nechápu pointu. Chcete vědět, v kolik snídám? 😀
Asi nechápu pointu. Chcete vědět, v kolik snídám? 😀
NE.
NE.
tak toto bolo skvelé :DDD, dáma musí byť hodne tolerantná
tak toto bolo skvelé :DDD, dáma musí byť hodne tolerantná
Tak počítač takto oslovovat určitě nebude. Já bych to
Tak počítač takto oslovovat určitě nebude. Já bych to viděl na jeho levou či pravou. Panečku, to je společnost až se o mě závist pokouší!
nejlepší bude runnera ignorovat. Blb, který místo
nejlepší bude runnera ignorovat. Blb, který místo konstruktivní diskuse fanaticky prská a odsuzuje elektromobilitu zcela zkreslenými fakty a obhajuje donekonečna spalovací motory… když se s ním nebude nikdo hádat a odporovat mu, tak ho to časem přestane bavit…
Souhlas. Bohužel mu spousta lidí stále skáče na
Souhlas. Bohužel mu spousta lidí stále skáče na špek.
Držím palce k přechodu, stojí to za to.
Nebo že by maskování?
Nebo že by maskování?
Proč má elektromobil Porsche falešné výfuky?
Proč má elektromobil Porsche falešné výfuky?
Protoze jim hrabe.
Protoze jim hrabe.
+1
+1
A jak to víte? Posuzujete podle fotky maskovaného auta? Já
A jak to víte? Posuzujete podle fotky maskovaného auta? Já bych počkal na 4.září, kdy bude odhalen vůz bez maskování.
A nebo koukněte na video od Fully Charged, tam je vidět, že žádné falešné výfuky nemá:
https://www.youtube.com/watch?v=TP9kokeyxGU
+1 máte pravdu. Zatím jsem na všech fotkách viděl
+1 máte pravdu. Zatím jsem na všech fotkách viděl falešné výfuky. V tom vidět nejsou.
Ja teda nechapu, proc je tu okolo tech „falesnych vyfuku“
Ja teda nechapu, proc je tu okolo tech „falesnych vyfuku“ vzdycky takova debata. Vadi snad necemu? Pokud je tam designer (a vedeni a zakaznici) chteji…
Co se jednomu jeví jako chyba, může být ve skutečnosti
Co se jednomu jeví jako chyba, může být ve skutečnosti druhého záměr. 🙂 Možná je to test společnosti. Zvlášť když to budí tolik emocí.
Možná si lidičky už tak zvykli na stereotypy, jako že rychlé auto musí hučet a mít alespoň dva výfuky, lépe čtyři. Že bez vyfuků to lidem přijde jako svalovec s cihlami na břiše, ale bez nabušených trenek. 🙂
http://i.imgur.com/Ubf1gqh.jpg
Taky nechápu komu to vadí? Fejkování je pro dinosaury
Taky nechápu komu to vadí? Fejkování je pro dinosaury naprostej standart od flašnejch vejfuků, atarp deflektorů, falešný nádechy, flašný mřížky až po falešný chladiče a uvnitř falešný zvuky motoru. Nad falšováním spotřeby už neštěkne ani pes. Fakt nechápu že to ještě někomu tak vadí? Hlavně ten trapnej humbuk kolem falšování emisí! Vždyť to lidi milují. :)))))
Fejkuje i Tesla. První generace Tesly S měla falešný
Fejkuje i Tesla. První generace Tesly S měla falešný „gril“ na předku.
Taky se mi to do dneska totálně hnusí. Akorát na grill je
Taky se mi to do dneska totálně hnusí. Akorát na grill je to až moc hladký a to i naten fejkovej. 😀 Oni to nazývaj „nose cone“, což je taky hnus 🙂
Protože dinosaurský myšlení.
Protože dinosaurský myšlení.
Ale prdlajz. Naopak skvělá příležitost pro další
Ale prdlajz. Naopak skvělá příležitost pro další položku v ceníku. Falešný výfuky budou za příplatek. 🙂 Už jsou videa z testování, kde to falešný výfuky nemá.
Spis naopak, Zdejsi urvani fanatici si priplati, aby je tam
Spis naopak, Zdejsi urvani fanatici si priplati, aby je tam nemeli. Protoze vsem ostatnim je to uplne jedno…
Zdejší uřvaní fanatici si Porsche kupovat nebudou,
Zdejší uřvaní fanatici si Porsche kupovat nebudou, protože Tesla. 🙂
Tak jako je e-tron určen pro stávající zákazníky Audi, tak Taycan je především směřován pro stávající klientelu Porsche. A ti jsou na pořádné výfuky zvyklí… 😉
Pominme to, ze je dle diskuze nize nejspise nema, tak ten
Pominme to, ze je dle diskuze nize nejspise nema, tak ten vyfuk muze slouzit jako dizajnovy vydech chladiciho vzduchu
Myslím, že finální verze žádné mít nebude. Bylo to na
Myslím, že finální verze žádné mít nebude. Bylo to na ty testovací kusy od začátku dáváno čistě aby auto zapadlo do davu a nebudilo tolik pozornosti… uvidíme 4.9., kdy bude představena produkční verze…
Cekam na podobny test od Tesly. Vim ze se delal na verejnych
Cekam na podobny test od Tesly. Vim ze se delal na verejnych cestach a vysledek nebyl vubec spatny, i kdyz byl horsi. Bylo by zajimave udelat ho na stejnem okruhu pri stejnych podminkach (vedro).
Čekej dál, okruh Nardo patří Porše a ty si tam nějakou
Čekej dál, okruh Nardo patří Porše a ty si tam nějakou Tezlu hned tak nepustěj. Stejně je to jen dokonalej kruh, takže tam jezdit furt dokola musí bejt dost na palici.
Porše ?
Porše ?
Porše, Tojota, Hjůndaj
Porše, Tojota, Hjůndaj
Mozna zaaretovali volant.
Mozna zaaretovali volant.
Zajimala by me spotreba. Pri takove zatezi a teplotach se
Zajimala by me spotreba. Pri takove zatezi a teplotach se motor a baterky nejspis chladi klimatizaci. Tu hodnotu se asi nedozvim, ale urcite to bylo o dost vic nez s obycejnym chlazenim.
Zkusím to odhadnout. 3425/200 = 17 hodin jízdy, zbývá 7
Zkusím to odhadnout. 3425/200 = 17 hodin jízdy, zbývá 7 hodin nabíjení, což dává hodinu jízdy (200 km) a 0,41 hodin nabíjení.
Při průměrném výkonu nabíjení 250 kW to vychází velmi orientačně na 51 kWh/100 km.
Pro srovnání TMX na jednom videu na Youtube ukazuje okolo 60 kWh/100 km.
Dik za zajimave vypocty.
Dik za zajimave vypocty.
Ještě drobná úprava: vyjeli jistě s plnou baterií, tedy
Ještě drobná úprava: vyjeli jistě s plnou baterií, tedy odečteme 75 km, zbývá 3350 km. 7 hodin nabíjení @ 250 kW je 1750 kWh 1750/33,5 = 52,2 kWh/100 km. Chlubí se zrychlením 0-200 za 10 s, tak to se dá v těch 24 hodinách zanedbat, velká neznámá ale zůstává ten průměrný nabíjecí výkon, který jsem počítal jako udávané maximum.
Topenim se asi nechladi 🙂
Topenim se asi nechladi 🙂
Nekterym autum staci obycejny vetrak a u takove extremni
Nekterym autum staci obycejny vetrak a u takove extremni zatezi u Taycanu se musi asi hodne/celou dobu vyuzivat klimatizace. To samozrejme zhorsi energetickou bilanci.
Výhodou může být i ten 800 V systém. Protože pokud
Výhodou může být i ten 800 V systém. Protože pokud zvýšíme napětí, tak pro dosažení stejného výkonu je potřeba nižšího proudu. A tím pádem se míň zatěžují a i zahřívají baterky (menší C) i ostatní elektronika. Nebo ne?
No u baterky je to uplne jedno (baterka s dvojnasobnym napetim
No u baterky je to uplne jedno (baterka s dvojnasobnym napetim bude mit polovicni kapacitu tj sice z ni pujde pri stejnem vykonu polovicni proud, ale v pomeru ke papacite baterky je stejny), a u ostatni elektroniky je to o jejim nadimenzovani.
Zahrivani baterky se odviji od dodanemu vykonu. Dany typ
Zahrivani baterky se odviji od dodanemu vykonu. Dany typ clanku se zahreje stejne at je v serii nebo paralelne zapojeny.
A proto snížili slibované nabíjení z 350 na 250 kW 😀
A proto snížili slibované nabíjení z 350 na 250 kW 😀
Ja si práve myslím, že 800V systém bude mať viac nevýhod
Ja si práve myslím, že 800V systém bude mať viac nevýhod ako výhod. Podľa mňa bude výkonová elektronika o dosť drahšia na rovnaký výkon ako tá čo sa používa vo väčšine aplikácií. T.j. do 600V
800V znamená míň ampér a tudíž slabší dráty a méně
800V znamená míň ampér a tudíž slabší dráty a méně tepla.
To je pravda, ale ja hovorím o výkonovej elektronike, ktoré
To je pravda, ale ja hovorím o výkonovej elektronike, ktoré bude v tomto prípade určite drahšia. Len tak zo srandy sa nepoužívajú systémy do 500V DC.
Nákladovost neznám, ale i jiné automobilky přecházejí na
Nákladovost neznám, ale i jiné automobilky přecházejí na vyšší voltage. Takže bych řekl, že to bude výhodné.
Vychází to 140km za každou hodinu. To je hustý, pokud jsem
Vychází to 140km za každou hodinu. To je hustý, pokud jsem to dobře spocítal.
Hustý v čem? Jet po prázdné široké nekonečné dálnici
Hustý v čem? Jet po prázdné široké nekonečné dálnici stočtyřicítkou zvládne i ta nejlacinější spalovací plečka za pár tisíc.
Hustý je to maximálně z pohledu elektromobilů, což názorně demonstruje, jak ubohá ta „auta“ jsou.
Samozřejmě z pohledu elektromobilů.
Samozřejmě z pohledu elektromobilů.
Pak máte samozřejmě pravdu.
Nedávno jsem viděl ve starém
Pak máte samozřejmě pravdu.
Nedávno jsem viděl ve starém českém černobílem filmu Růžičkovou, smyslně tančící na tehdy moderní hudbu. To bylo taky hustý. Ale doma bych tohle „hustý“ fakt nechtěl 😀