Porsche vyzkoušelo výdrž elektromobilu Taycan v 24hodinovém rychlostním testu

Porsche Taycan má být auto, které narozdíl od vozů značky Tesla zvládne vysoké zatížení po dlouhou dobu. Porsche pro to má nově i důkaz.

Porsche už připravuje svou továrnu na výrobu elektromobilu Porsche Taycan. Koncept, představený už v roce 2015 jako Mission E, chce jít tvrdě proti značce Tesla a její dřívější vlajkové lodi v podobě Tesla Model S.

Elektromobily Tesla bývaly často kritizovány v tom směru, že nevydrží delší dobu jet na nejvyšší výkon. Po čase se baterie přehřeje a auto automaticky výkon sníží.

Porsche Taycan má být pravý opak a má naopak toto vysoké zatížení zvládat. Aby nás o tom Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, přesvědčili, provedli aktuálně 24hodinový rychlostní test.

Elektromobil Porsche Taycan během něj na italské vysokorychlostní dráze Nardò urazil 3425 km průměrnou rychlostí 195 km/h až 215 km/h. Auto bylo v podstatě neustále v pohybu až do vybití baterie, pak se rychlonabíjelo, vyměnili se řidiči, a opět se vyráželo.

Nutno podotknout, že teploty vzduchu dosahovaly 42 °C a teploty asfaltu až 54 °C. Podle pohlavárů z Porsche ukazuje výsledek výhody 800V pohonného systému i skvěle propracovaného tepelného managementu.

Oficiálně se auto představí už 4. září. Před koncem roku, před uvedením na trh, budou mít testovací vozy najeto přes 6 milionů kilometrů.

Porsche

85 Comments on “Porsche vyzkoušelo výdrž elektromobilu Taycan v 24hodinovém rychlostním testu”

    1. No asi je to budoucnost, ale tohle: „Žádná spojka, žádné
      No asi je to budoucnost, ale tohle: „Žádná spojka, žádné hledání optimálních otáček, žádné řazení, jen obrovská a nikdy nekončící síla už milisekundu po otočení plynovou rukojetí. A maximální zrychlení na sto za tři sekundy si vychutnáte každou chvíli, aniž byste trápili spojku nebo motor.“ mne spíš odrazuje. Motorka je právě o tom řazení (v autě už bych s manuálem nejel), o tom kopání rychlostí, o tom, že tam za ty 3 vteřiny než tam mám stovku musím furt makat. A pak dolů rychle odřadit, dobrzdit a pak zas nahoru. A k tomu burácení laďného výfuku (dnes už bohužel ne).
      Noví motorkáři budou spokojený, ale mne ze staré školy to neosloví.

            1. Je stejně zajímavé, kolik lidí podle všeho miluje
              Je stejně zajímavé, kolik lidí podle všeho miluje masochismus. Člověk by jim skoro věřil, že ráno začínají procházkou ke studni, aby rumpálem natočili trochu vody ke snídani. Hned poté, co rozdělali v kamnech oheň a vymočili se cestou na hnůj. Aby pak mezi dvěma kameny umleli trochu obilí, smíchali to s donesenou vodou a na plátu kamen si udělali placku ke snídani 🙂

              1. To je o úhlu pohledu:
                procházka studni a natočení vody

                To je o úhlu pohledu:

                procházka studni a natočení vody rumpálem = ranní rozcvička
                rozdělání ohně v kamnech = otužování pač to trvá
                vymočení se cestou na hnůj = vytváření základu na zahradu či hospodářství, aby bylo čím přírodně dopovat eko pěstování a hlavně neplýtvá se vodou na splachování!!!!!!
                umletí obilí = fresh ultra zdravé a čerstvé food
                vytváření vlastní placky na kamnech = prevence před pracovním stresem nebude možno spěchat

                Myslím, že to bude evoluce permakulturní zahrady v roce 2021
                bude to nějaký takový udržitelný bio životní styl

                1. Nepochopili jste pánové ani jeden Peak a hybrid6. Smysl
                  Nepochopili jste pánové ani jeden Peak a hybrid6. Smysl příspěvku byl v tom, že si všichni zakládají na tom, aby sloužili co nejvíce oni sami spalovací motorce, aby to rachotilo, klepalo se, smrdělo, furt museli řadit, těžce se to ovládalo atd. atd.

    2. Motorka co stojí 850tis a nemohu s ní nikam jet kvůli
      Motorka co stojí 850tis a nemohu s ní nikam jet kvůli malému dojezdu fakt není použitelná. Tahle motorka je fakt výsměch.

      Jinak jako test místo stbákova plátku doporučuji spíš toto, tam je aspoň pár relevantních informací a ne jen opsaná reklamní brožura: https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/harley-davidson/test-harley-davidson-livewire-ochutnavka-elektricke-budoucnosti-42040.html

          1. No na motorku na cesty je 150km málo. Na motorce se jezdí
            No na motorku na cesty je 150km málo. Na motorce se jezdí spíš advanture jízdy, takže tam, co není moc zástavby a infrastruktury (kolem pobřeží, neprobádaným vnitrozemím a pod). Tam bude napíječe poskrovnu, a rychlo ještě míň. Tohle je spíš imidžovka do města a na krátké výlety s „přítelkyní“.

            1. Máte pravdu, tohle není adventure bike. Takový ještě
              Máte pravdu, tohle není adventure bike. Takový ještě dlouho nebudou na elektřinu. Ale víkendový jízdy v pohodě. V neděli si dám třeba 250km s jednou zastávkou a to splňuje. Bohužel ta cena, na koníček aspoň pro mě je to hodně.

                1. Věk? Každej si myslí že goldwing je pro dědky. Realita je
                  Věk? Každej si myslí že goldwing je pro dědky. Realita je taková že i mladej kluk má s těma 400kg co dělat.

        1. Já mám cestovní motorku. Málokdy jedu méně než 500km.
          Já mám cestovní motorku. Málokdy jedu méně než 500km. Ale tady nejde ani o cestování. S tím harleyem bych nedojel ani k rodičům na kafe a zpátky. Harleye jsem kdysi míval. Na nádrž jsem ujel tak 200 a i to znamenalo neustálé tankování, což bylo nepříjemné. Jenže takování a nabíjení je rozdíl.

        2. Odpolední výlet 300 – 350 km po práci, pokud chci od nás
          Odpolední výlet 300 – 350 km po práci, pokud chci od nás někam, kde je to zajímavé, tak je to 100 km tam, 100 km něco na místě 100 km zpět, 50 km bývá přídavek při nějakém počasí na hezčí cestu.
          Ten Harley použitelný je, ale tak v aglomeraci místo skůtru, s naší hustotou infrastruktury by to byla tour de nabíječka a ještě by tam muselo být volno.

  1. Oproti amaterskému rekordu s Tesla Model 3 to není až
    Oproti amaterskému rekordu s Tesla Model 3 to není až takový rozdíl. Navíc Tesla jezdila v běžném provozu. Ale jinak jako PR dobré. Samozřejmě každý prodaný EV se počítá a jestli konečně koncern udělal kvalitní auto, tak je to jedině dobře.
    Nicméně cílovka bude asi podobná jako v roce 2012 Tesla model S nebo první roadster. Takže my obyčejní smrtelníci budem čekat jestli nepodělali model ID a jestli jich časem budou vyrábět více než 30.000ks ročně a nebo prostě natahovágen.

    1. Na posledním srazu u ohně vykládal jeden z hybatelů toho
      Na posledním srazu u ohně vykládal jeden z hybatelů toho TM3 rekordu, pan Hataš, zajímavé věci i co se třeba jen přípravy týče. A jak píšete, samotná jízda probíhala na vytipovaném úseku německé dálnice během normálního provozu a navíc v dešti (což prý ale nemělo vliv). Zásadní ale je, že prý jakmile někde na příhodném místě bude k dispozici 250kW V3 supercharger, tak to budou chtít opakovat a odhadují, že pak by mohli ujet tak 3300km.

      Jinak ale cílovka jsou jednoznačně současní majitelé Porsche, minimálně někteří nich dost těžce nesou, že je předjede kdejaký rodinný sedan 😉

      1. Přesně. Já se tím majitelem Porsche divím. Například
        Přesně. Já se tím majitelem Porsche divím. Například včera mě předběhlo Maserati. Já jsem jel 130, a on „jen“ 140. Ale byl na dálnici prví. Co už, když pokuty jsou drahé. Divím se, když už někdo dá tolik peněz za auto. Proč si nekoupí něco revolučního? Co posouvá hranice novým směrem. Přijde mi to vyhadzov peněz, jako kráčet pěšky po schodech z platiny, kdy už dávno existuje výtah.

        1. Nevím, jestli vás chápu správně… ale tím revolučním
          Nevím, jestli vás chápu správně… ale tím revolučním myslíte třeba Teslu a její elektrický pohon? Pokud ano, tak já se naopak majitelům Porsche nedivím, že do té revoluce nepřestoupí a radši si počkají, než něco podobného nabídne i jejich Porsche. A s odpovídající úrovní zpracování interiéru, na jakou jsou zvyklý.

          1. Ale ano, jsou… jen prostě obecně (většinově), pokud
            Ale ano, jsou… jen prostě obecně (většinově), pokud někdo jezdí v Porsche Panamera, těžko asi přesedne to Tesly S. Pro ně je tady právě ten Taycan – uvnitř pravéPorsche se vším všudy a k tomu ten moderní pohon, co někdo požaduje.

        2. To je vtipný jak si myslíte, že o tom co je revoluční a
          To je vtipný jak si myslíte, že o tom co je revoluční a posouvá hranice rozhodujete vy. P.S. pokud jel tachometrových 140, jel pravděpodobně předpisově a i dkyby nejel, nechápu že o tom vůbec někdo může přemýšlet.

        1. Teda říkat svému počítači krásná dáma mě ještě
          Teda říkat svému počítači krásná dáma mě ještě nenapadlo 😀
          Tak schválně kolikpak pozornosti si té tvé milé obrazovce věnoval (a to nepočítám, že brouzdáš i jinde než na hybridu):
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:12
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:20
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:41
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:42
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 08:43
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:05
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:11
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:12
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:15
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:24
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 09:57
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:27
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:28
          Vložil/a runner42, Út, 2019-08-20 10:33

      1. nejlepší bude runnera ignorovat. Blb, který místo
        nejlepší bude runnera ignorovat. Blb, který místo konstruktivní diskuse fanaticky prská a odsuzuje elektromobilitu zcela zkreslenými fakty a obhajuje donekonečna spalovací motory… když se s ním nebude nikdo hádat a odporovat mu, tak ho to časem přestane bavit…

          1. Co se jednomu jeví jako chyba, může být ve skutečnosti
            Co se jednomu jeví jako chyba, může být ve skutečnosti druhého záměr. 🙂 Možná je to test společnosti. Zvlášť když to budí tolik emocí.

            Možná si lidičky už tak zvykli na stereotypy, jako že rychlé auto musí hučet a mít alespoň dva výfuky, lépe čtyři. Že bez vyfuků to lidem přijde jako svalovec s cihlami na břiše, ale bez nabušených trenek. 🙂

            http://i.imgur.com/Ubf1gqh.jpg

            1. Taky nechápu komu to vadí? Fejkování je pro dinosaury
              Taky nechápu komu to vadí? Fejkování je pro dinosaury naprostej standart od flašnejch vejfuků, atarp deflektorů, falešný nádechy, flašný mřížky až po falešný chladiče a uvnitř falešný zvuky motoru. Nad falšováním spotřeby už neštěkne ani pes. Fakt nechápu že to ještě někomu tak vadí? Hlavně ten trapnej humbuk kolem falšování emisí! Vždyť to lidi milují. :)))))

                1. Taky se mi to do dneska totálně hnusí. Akorát na grill je
                  Taky se mi to do dneska totálně hnusí. Akorát na grill je to až moc hladký a to i naten fejkovej. 😀 Oni to nazývaj „nose cone“, což je taky hnus 🙂

          1. Zdejší uřvaní fanatici si Porsche kupovat nebudou,
            Zdejší uřvaní fanatici si Porsche kupovat nebudou, protože Tesla. 🙂
            Tak jako je e-tron určen pro stávající zákazníky Audi, tak Taycan je především směřován pro stávající klientelu Porsche. A ti jsou na pořádné výfuky zvyklí… 😉

    1. Zkusím to odhadnout. 3425/200 = 17 hodin jízdy, zbývá 7
      Zkusím to odhadnout. 3425/200 = 17 hodin jízdy, zbývá 7 hodin nabíjení, což dává hodinu jízdy (200 km) a 0,41 hodin nabíjení.
      Při průměrném výkonu nabíjení 250 kW to vychází velmi orientačně na 51 kWh/100 km.
      Pro srovnání TMX na jednom videu na Youtube ukazuje okolo 60 kWh/100 km.

        1. Ještě drobná úprava: vyjeli jistě s plnou baterií, tedy
          Ještě drobná úprava: vyjeli jistě s plnou baterií, tedy odečteme 75 km, zbývá 3350 km. 7 hodin nabíjení @ 250 kW je 1750 kWh 1750/33,5 = 52,2 kWh/100 km. Chlubí se zrychlením 0-200 za 10 s, tak to se dá v těch 24 hodinách zanedbat, velká neznámá ale zůstává ten průměrný nabíjecí výkon, který jsem počítal jako udávané maximum.

        1. Výhodou může být i ten 800 V systém. Protože pokud
          Výhodou může být i ten 800 V systém. Protože pokud zvýšíme napětí, tak pro dosažení stejného výkonu je potřeba nižšího proudu. A tím pádem se míň zatěžují a i zahřívají baterky (menší C) i ostatní elektronika. Nebo ne?

          1. No u baterky je to uplne jedno (baterka s dvojnasobnym napetim
            No u baterky je to uplne jedno (baterka s dvojnasobnym napetim bude mit polovicni kapacitu tj sice z ni pujde pri stejnem vykonu polovicni proud, ale v pomeru ke papacite baterky je stejny), a u ostatni elektroniky je to o jejim nadimenzovani.

                1. Nákladovost neznám, ale i jiné automobilky přecházejí na
                  Nákladovost neznám, ale i jiné automobilky přecházejí na vyšší voltage. Takže bych řekl, že to bude výhodné.

    1. Hustý v čem? Jet po prázdné široké nekonečné dálnici
      Hustý v čem? Jet po prázdné široké nekonečné dálnici stočtyřicítkou zvládne i ta nejlacinější spalovací plečka za pár tisíc.

      Hustý je to maximálně z pohledu elektromobilů, což názorně demonstruje, jak ubohá ta „auta“ jsou.

Napsat komentář