Česko-norská posádka ujela s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin

Jan Horčík - 09 Červenec 2019

Známý norský elektromobilní nadšenec Bjørn Nyland společně s posádkou tří Čechů ustanovil nový rekord ujeté vzdálenosti elektromobilem za 24 hodin.auto elektromobil Tesla Model 3 Rekored 24 hodin

Posádka rekordního elektromobilu Tesla Model 3: zleva Tereza Hunčovská, Lukáš Hataš, Ondřej Hunčovský a Bjørn Nyland
foto: Ondřej Hunčovský

Spontánní nápad vznikl v hlavách Lukáše Hataše (ředitel asociace pro elektromobilitu v ČR), Ondřeje Hunčovského (Teslička.cz) a Bjørna Nylanda. Čtvrtého člena posádky tvořila Tereza Hunčovská. Jelo se elektromobilem Tesla Model 3 Long Range, který zapůjčila společnost Vestlands Hus Gusterud Bygg.

"Ve voze jsme byli vždy ve dvou - řidič se věnoval primárně řízení a co-pilot mimo jiné online streamu," vysvětluje Ondřej Hunčovský průběh rekordu. Jelo se po německých dálnicích a využívaly se nabíjecí stanice Ionity, které nabíjejí dokonce rychleji, než Tesla Supercharger V2 (až 190 kW versus 140 kW).

Nabíjení elektromobilu Tesla Model 3 na nabíječce Ionity

Nabíjení elektromobilu Tesla Model 3 na nabíječce Ionity. Podrobné statistiky na Redditu.
foto: Ondřej Hunčovský

Průměrná cestovní rychlost činila 116 km/h, celkem se spotřebovalo 865 kWh elektřiny. Rekord se podařilo překonat, předchozí činil 2644 km a držel ho Horst Lüning a jeho tým, který cestoval americkou verzí Modelu 3.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Gratuluju.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kam čert nemůže šoupne čecha :))))))) bravo soudluzi, alespon sme se dozvěděli o řediteli asociace pro elektromobilitu v ČR ;))

http://www.elektromobily-os.cz/kontakty

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Elektromobilita je kouzelná v tom, že umí najít spoustu lidí, kteří vytváří nějaké asociace, sdružení, tohle a tam to a má to spoustu ředitelů, kteří si o ní rádi povídají, představují vize, malují vše růžově, ale nějakej hmatatelnej výsledek není, nejvtipnější pak je v takových uskupeních chtít najít technika, který problematice rozumí, takových tam moc není a vlastně jsou i nežádoucí, protože by řekli pravdu, že to tak růžové není a k dosažení cíle je třeba velké nasazení a moře práce a na práci se v dnešní době nehraje..

Obrázek uživatele Kuk

Ujet s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin a streamovat to do celýho světa je hmatatelnej výsledek jako prase ty "filozofe" vod klávesnice ;-P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To jo přímo hodnej ředitele :oD Všichni si zatleskejme ještě by to chtělo test ala stará Corsa a Bugatti, kdo od někud někam ujede rychleji...
To by byl test, hezky dva lidi žádnej support, nějakej pišišvor vůči Tesle, naslepo vylosovat nějakou trasu po Evropě a kdo ji dokáže rychleji :oD kdyby vypadlo takový Aalborg v Dánsku průjezdní bod Košice a cíl Faro v Portugalsku to by bylo skoro Gummball

Sakra Kuku díky za otevření očí, proto nejsem ředitel - nestreamuju a nevozím s zadek v autě po dálnici, abych pokořil rekord :oD

Obrázek uživatele Kuk

Filozofuj si dál pišišvore :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ovsem prakticky prinos bude asi tak stejny jak socialisticka eko-rally. Sice to ukazalo, ze se starou skodovkou jde jezdit za dva litry na sto, ovsem v realnem zivote k prdu, protoze tak nikdo nejezdi.

Ale at si kazdy hraje s cim mu vyhovuje, nekdo s autem, nekdo s multi-cipisy na foru...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Praktický přínos je v tom, když se to porovná se spalovákem a taky v tom, že se dokáže, že dobře navržený elektromobil je schopen nepřetržitého provozu 24 hodin a dá se s ním ujet kloudná vzdálenost, narozdíl třeba od Leafu, který trpí rapidgejtem, tudíž ujedeš daleko kratší vzdálenost díky dlouhému čekaní na nabití. Nebo narozdíl od Mercedesu B, kdy by si za těch 24 hodin spáchal asi 10 sebevražd během toho čekání než se ti něco nabije. ;-D
Výsledek je ten že už existují relativně dostupné elektromobily u kterých nemusíš řešit nějaká omezení a můžeš je používat jako praktické dopravní prostředky. To je celkem zásadní poznatek.

Praktickej přínos ekorallye jsem neviděl taky veškerej žádnej až do momentu než značně vzroste cena benzínu a ty se začneš zajímat o to jak by si mohl snížit svojí spotřebu aby si ušetřil za drahé palivo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

+1

Velká gratulace, to je dokonce půlka, co zajela sériová Mazda 6 v dieslu. :-D

https://www.topspeed.com/cars/car-news/mazda6-diesel-breaks-the-24-hour-speed-record-ar165950.html

Více než polovina oproti upravenýmu spalováku na uzavřené závodní trati mi přijde jako celkem slušný výsledek...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Marek_

Mohu se zeptat na celkový čas jízdy vs. nabíjení (i s dojezdem ke stojanu)? Pokud vezmu, že se nabíjelo pořád výkonem kolem 180-190 kW, tak mi to při nabití 865 kW vychází na něco přes 4,5 hodiny, resp. skoro 5 hodin čistého času jenom nabíjení.

A kolik těch nabíjení bylo? Od toho by se dalo spočítat, kolik to stálo, když Ionity si počítá (zatím tušim) 8 eur za jedno nabíjení. Byly by to jistě zajímavé údaje. Nebo dají se někde najít?

PS:
Při německé ceně např. u Fastend 0,59/kWh (0,39/kWh + 11,99 eur/měs.) by to bylo cca tak 510 eur (337 eur + 11,99/měs.)!

---

Lexus GS 450h Premium 2013

865 kWh se projelo celkově, ale na startu bylo auto již nabité a dojížděli jsme vybití, takže nějakých 70 kWh se do toho nepočítám. Průměrná dobíjecí zastávka trvala cca 16 minut (od započetí nabíjení po ukončení) a proběhlo jich celkem 20. Některé zastávky byly kratší, když jsme experimentovali s kratšími okruhy.. Celkový čas strávený dobíjením zatím spočítaný nemám, ale bylo to něco okolo 4,5h.
Nabíjení nás nestálo nic, protože boss z Ionity nám (po shlédnutí Bjornova videa, kde si stěžoval na občasné problémy při autorizaci čipem) všechny stojany uvolnil (nebylo potřeba se autorizovat, potažmo cokoliv platit). Bylo to z jejich strany hezké gesto a dobé PR zároveň. Jinak by to bylo opravdu 8€ za každé dobití bez ohledu na množství odebrané energie.

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Marek_

OK, díky za info...

Takže 20x nabíjení, průměr tak 43 kWh na jedno nabití. Při 16 minutách to dělá přes 162 kW nabíjecí výkon. Slušné.

Pokud jste celkově strávili nabíjením 4,5 hodiny, tak mi to nějak nevychází... 20 zastávek po 16 minutách je 5:20 hod.

A od Ionity pěkné gesto, jinak by to bylo cca. 160 eur, což není tak hrozné jako třeba u Fastend, ale i tak je to přes 1,50 KČ/km. No jo, holt dálniční rychlonabíjení asi nikdy nebude levné.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jsou tam samozřejmě i nějaké ztráty, takže pokud stojan píše 190 kW, tak do baterky leze třeba jen 185 kW. Do 37-40% SOC to sypalo plným příkonem, pak to klesalo a odpojovali jsme okolo 60-63%, kdy to dávalo "jen" okolo 100-110 kW.
Psal jsem "Některé zastávky byly kratší, když jsme experimentovali s kratšími okruhy.. Celkový čas strávený dobíjením zatím spočítaný nemám, ale bylo to něco okolo 4,5h." Takže ten údaj 4,5h neberte úplně doslovně :)
1,50 Kč/km na to, že jsme dobíjeli jen půlku baterky a nejeli zrovna eco, je solidních.. ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Každopádně v reálném provozu u nabíječek Ionity se snažíte nabíjet od co nejnižšího procenta do co nejvyššího, když platíte cenu 8€ za jedno nabíjení. Což by pak mohla být klidně i polovina, což už může být i na dálniční jízdu po německu celkem OK :-)

---

BMW i3 60Ah REX

A mohu se zeptat, jaký rychlostí průměr by ti při jízdě >160km/h už přišel jako slabý?

No ale pořád je to výrazně více než do Chorvatska a zpátky, což jak se zdá je hlavním měřítkem akceptování elektromobilů v ČR :D

Je to asi jako z Prahy na Gibraltar, což není za 24 hodin vůbec špatný výsledek :)

Tak zaprvé je průměr 116km/h na německé dálnici strašně málo, pokud jedeš nonstop >160km/h. Díky rychlé jízdě je spotřeba logicky přes 32kWh/100km a to je v porovnání s rychlostním průměrem strašně moc.
Dobíjeno z veřejné sítě v ČR při stávejícím energetickém mixu je to ekvivalent 10.5 litru benzínu.

Takže je to jen potvrzení, že je to pomalé a neekologické.

Splaovací auto by mělo při stejném jízdím stylu o mnoho vyšší rychlostí průměe, nebo by při stejném průměru žralo polovinu.

A můžu se zeptat na ten tajemný výpočet, kdy jste přišel na to, že spotřeba 32kWh/100km je jako spalovací motor se spotřebou 10.5 litru?
- já počítám při ceně 3Kč kWh/100km u nabíječek eon jde o cenu 0,9Kč/km (při spotřebě těch 32kWh/100km
- benzín s cenou cca 32Kč a se spotřebou 10.5 mi vychází na 3,4 Kč/km
Tak tomu Vašemu záhada výpočtu nerozumím - asi tam je nějaký další, v mém výpočtu neobsažený "koeficient"

---

BMW i3 60Ah REX

Počítejte cenu v Německu, tam se jezdilo.

Já orientačně mám za výpočet kWh/3 a vyjde Vám spotřeba v benzínu.

Třeba hybridním Nirem když jedu neustále tempomat 115 Km/h jel jsem po Německé dálnici celkem za den 1000 Km tak jsem jel za 4,5 litru x 3 =13,5 Kwh na 100 a to elektrické jelo.

A myslím že když by v té M3 byl spalovák a jeli stylem 160+ zastávka 160+ tak by to opravdu za těch 10 litrů jelo.

Tak tím výpočtem jsi mě pobavil. Řeknu ti tajemství, 1l benzínu je cca 10KW.

a účinnost spalovacího motoru je podle tebe 100% ?

No právě že není....

No právě a proto píšu že se to dělí třema, jinak bych napsal deseti.

A to ty tři platí u hybridu, u žravých benzínl bych spíše dělil 2-2,5

Nemůžete přece srovnávat práci na kolech a spalné teplo!

pokud se nad tím zamyslíš tak tu chybu najdeš. Poradím ti, řeš jenom KW.

Když tak kWh -odiny

wiki

Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi)

Ale já řeším spotřebu paliva (celkovou i se strátou) ve stejném ,nebo podobném voze oproti elektřině abychom si rozuměli.

Na světě neexituje stroj do kterého naleješ litr benzín a ten by ti vyrobil těch 9 Kwh elektrické energie, proto já si to orientačně podělím. Už nevím jak to mám vysvětlit.

Ano už jsi blízko, teď se podívej zpátky co jsi počítal...

No normálka, 10.5 litru benzínu má stejné emise, kolik by z našich elektráren vyletělo CO2 na tyhle elektrické kWh.

A to je jen Vaše zkušenost či pocit, nebo se jedná o nějaké podložené tvrzení s výpočtem? Zatím jsem nic s podobně znějícím tvrzením a věrohodně ozdrojované nenašel. Díky

---

BMW i3 60Ah REX

navštivte stránky Ministerstva průmyslu a obchodu

Navštívil jsem, moc zajímavé čtení vč. strategie do blízké budoucnosti díky za tip (bohužel nebyl konkrétní odpovědí na mou otázku)
ale je zajímavé počtení třeba toto :-)
https://www.mpo.cz/cz/energetika/konference-seminare/elektromobilita--240934/

---

BMW i3 60Ah REX

zkuste dokument Energetická koncepce, tam je vše včetně energtického mixu a CO2 na vyrobenou 1kWh.

Tak konečně něco lepšího, díky.
V dokumentu Energetická koncepce z r. 2014 https://www.mpo.cz/cz/energetika/statni-energeticka-politika/statni-energeticka-koncepce--223620/
- "Je však třeba mít na paměti, že pro životní prostředí ČR a zdraví obyvatel nejsou klíčovým ukazatelem emise CO2."
- "kritickým faktorem jsou naopak lokální emise polétavého prachu, které absorbují škodlivé chemické látky a v koncentrované podobě se dostávají do organismu. Vedle nich především emise SO2 a NOx. Tyto emise zatěžují zdraví obyvatel rozhodující měrou a jsou vyvolány zejména (lokálním) neefektivním spalováním tuhých paliv, včetně části biomasy, a dopravou"

Takže Vámi hodnocené CO2 vlastně nedává smysl řešit, na rozdíl od SO2 a NOx - které u elektromobilů je 0

---

BMW i3 60Ah REX

Není zač.
Ano, souhlasím s vámi, že měřit a drtit výrobce aut emisemi CO2 je pitomost.

Ovšem díky uvádění emisí CO2 výroby elektřiny a spalování paliv v autech je můžeme dobře vzájemně porovnat.

A spotřeba v případě tohoto rekordu vychází emisně opravdu hrozně.

Obrázek uživatele Krueger

Jeste muzes porovnat jablka a hruska ty chytroline :-))))))

Pán má pouze dojem .., bohužel takových jsou plné diskuze...žádný odkaz ani svou studii nám asi nepošle....

Dej nám sem prosím výpočet z čeho vycházíš, nebo odkaz na zdroj.

Obrázek uživatele Kuk

Kde kde máš ty emise co vyletěj z elektráren na výrobu benzínu ty rozumbrado? Nebo si tak naivní že si myslíš že benzín padá z nebe a chytá se do kýblů? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Přesně za mě EV jezdí bez emisně. Emise z výroby elektřiny se do techničáku nepíšou, stejně jako se u spalováku nepíšou emise z výroby a distribuce paliva.

Větší hloupost jsem tady ještě nečetl.

Obrázek uživatele Kuk

Je to tak, EV neprodukuje žádný výfukový emise a proto nemusí na emise. Emise mají uhelný elektrárny, nejvysší čas je zavřít. Spalovací auto produkuje výfukový emise vždy a proto musí na emise. Kdo tomu nevěří ať si udělá garážový test.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Aha , tak proč se EV píšou do flotilových emisí za nula, dočasně snad se tam počítají jako by byli vyrobeny 2x.

Emise se počítají z výfuku co udělá auto za dobu svého provozu.
Co2 a emise z elektráren to je jiná skupina. Ty si to řeší sami.

Obrázek uživatele ozana

UDA má pravdu.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Dovolim si doplnit, že ne na všech úsecích byla neomezená rychlost (často jen 100 km/h a snažili jsme se neporušovat předpisy) a každé kolo jsme taky museli dělat dvě otočky (často do zastavení) + příjezd/odjezd ke/od stojanu, takže na těch 160 km/h avg bylo potřeba udržovat cca 180 km/h. Spalovákem by na podobné trase o moc větší průměr zajet nešel..

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Promiňte, ale rychlostní průměr 116km/h, to je se spalovacím autem lážo plážo cesta po dalnici v +- v českém rychlostním limitu. Nepochybně vám to každý soudný zde ve fóru potvrdí.

Pokud pro elektromobil vede k tomuto rychlostnímu průměru cesta jen přes drcení 180km/h, je to hodně smutná skutečnost, hlavně když si uvědomíte, že stejného výsledku by jste u spalovacího auta dosáhl pomalou jízdou s kloboukem a jedním pětiminutovým dotankováním nafty.

My samozřejmě chápeme váš záměr ukázat, že to s tím elektromobilem není na dálky tak hrozné. U mě jste ale dosáhl přesného opaku.

Obrázek uživatele Krueger

160km/h prumer? Jezdis nekdy autem ? Zkus si nekdy zmerit prumer od baraku k baraku na nejaky ceste... ty ses uplnej magor...

Když to vezmu z opačnýho konce, tak jsme dokázali, že největší nevýhoda elektromobilů (dojezd a doba nabíjení) není až taková nevýhoda.
Je to podobný, jako kdybychom se snažili o rekord ve spotřebě s nafťákem v ucpanym centru Prahy. I kdyby byl výsledek toho nafťáku jakýkoliv, tak si my, elektromobilisté, budem říkat, jak jednoduchý by ho bylo trumfnout... ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

No jestli vám 20x nabíjet v délce 5 hodin nepřijde jako nevýhodat, tak se s tím asi nedá nic dělat :-)

to mi řekni kde chceš těch 116 kmh jako udělat, já kdyz jel před lety 320d Tyrolsko na otočku měl jsem průměr 112 a to jsem všechny dálnice jel 150-160...stačí někde pribrzdit, zastavit omezení do jednoho pruhu a hned to jde brutálně dolů
podle tvých komentářů tipuju že jezdíš akorát prstem po mape...

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Pohádky.
To byste na té osmihodinové cestě musel 2.5 hodiny stát. Jako možné to je, ale pak se nemůžete divit, že máte nízký průměr a jste pomalý jak elektromobil, i když jedete 160.

Jinak si vás dovoluji upozornit, že pokud jsou to údaje z palubního počítače, tak ten nepočítá čas stojícího vozidla.

Abyste dosáhl podobného průměru, musel byste tou 160kou jet jen 3 hodiny a zbytek cesty, tedy 5 hodin (!) 80kou. :-D

Pohádky :)

jeeee...matematik teoretik, je vidět že praxe opravdu chybí, končím debatu...nemá smysl...další demagog a hejtr :)

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Matematika je holt sviňa, nepodléhá ideologii, takže je nepřítel elektromobility.
I ta na úrovni slovní úlohy pro šestou třídu základní školy.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"U mě jste ale dosáhl přesného opaku"
Takže vy jezdíte na dovolené autem dále jak 2800 km a jezdíte to pod 24 hodin? Kam jestli se mohu zeptat? :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ne, ale jezdím (jak už jsem tento týden psal) těch 800-1200km asi jako spousta lidí, a to s podobným rychlostním průměrem, jako zajeli v tomto článku.

Jenže jezdím úplně na pohodu, tempomat třeba na 120 a relax. Jako drtit to 180 a přitom zajet stejný průměr jako mám já při pomalé dálniční jízdě ukazuje, jak na tom elektromobil na delších trasách reálně je.

A je asi jedno, jakou vzálenost ujedete. Podstatné je, že rychlostní průměr elektromobilu je delších tras o hodně nižší, než u spalovacích aut, a tento rekord je toho jasným důkazem.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Píšete nesmysly. S touto Teslou ve videu při tempomatových 120 dáte 1000 km se dvěma půlhodinovýma zastávkama, tedy z žádným o hodně nižším rychlostním průměrem, ale úplně stejně jako se spalovákem.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Marek_

Tak samozřejmě, že EV bude ve výsledku vždy pomalejší než spalovací auto, když vezmu, že museli strávit min. 5 hodin nabíjením. Spalovák by tankoval tak 3-4 krát po deseti minutách, takže aby najel stejné kilometry, stačí mu opravdu jet na pohodu tempomat na 140 a dá to. Ala tak, na elektromobil je to dobrý, ne?

PS:
Včera podvečer jsem jel po D5 a A6 nějakých 420 km a i s jednou pauzou na tankování jsem to dal za zhruba 3 a půl hodiny, takže průměr 120 km/h. A to jsem jel na tempomat 135 (reál 130), provoz byl plynulý, i když sem-tam nějaké ty práce na silnici a nutnost zpomalit na 80-100. Ale naštěstí nic vážného.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Na elektromobil dobrý, než si přečtete, že 20 dobíjeli, pět hodin prostáli a stálo by je to víc, než nafta. Pak už to tak dobý nevypadá.

Ten váš průměr mě přijdo jako hodně blízký realitě, mám to stejné a i stejný jízdní styl, zn. "na pohodu".

Ovšem drsný CarlosEV výše to na stejné trase drtí 160 a rychlostní průměr má jen 112km/h ;-)

Snaha byla pokořit stávající rekord (2 644 km), ne absolvovat co nejméně dobíjecích zastávek.
Mohli jsme jet jako vy 120 km/h na tempomat a za celých 24 hodin strávit dobíjením třeba "jen" hodinu, ale to můžem cestou do Chorvatska k moři, ne v tomto případě...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Tomu rozumím a váš pokus mě přijde i smysluplný a přínosný. Podle mě hlavní závěr z něho jste zmínil v tomto vašem příspěvku. Zní:

BEZ OHLEDU NA RYCHLOST JÍZDY, ELEKTROMOBIL VŽDY DORAZÍ DO CÍLE S RYCHLOSTNÍM PRŮMĚREM POMALÉ KLIDNÉ JÍZDY.

Přijde mi to logické, vysoká spotřeba při rychlé jízdě znamená dlouhé dobíjení, i když budete dobíjet optimálním způsobem.

Ta odkapslockovaná věta ale platí jen na delších trasách (500 km+), kde nestačí dojezd vozu a doba dobíjení logicky nepřekoná dobu tankování benzínu/nafty (zatím). Takových cest je ale je v běžným životě promile...
Je potřeba brát v potaz, že ten rekord se realizoval pro elektromobil v těch nejhorších možných podmínkách (dlouhá trasa a vysoká rychlost). Přestože jsme měli k dispozici relativně rychlý Ionity charger.
Jak jsem psal výše, je to podobný extrém, jako kdybychom se pokoušeli o hypermilling s dieselem v centru Prahy..

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Pokud není problém ujet rychle 500+ km, nabízí se otázka proč jste na té cestě nenabíjeli jen 5x. Něco asi nebude tak úplně pravda.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Popíráte sám sebe.
Tvrdíte, že naplno lze jet 500 kiloemtrů? Proč jste zastavovali každých pár desítek kilometrů?

Není to náhodou tak, že platí přímá úměra - čím rychleji jedete, tím jedete s vyšší spotřebou a tím stoupá počet dobíjení a jeho celkový čas?
Takže je to začarovaný kruh, který neumožňuje přiblížit se k času spalovacího vozidla, které by za stejnou dobu při stejné rychlostí jízdy urazilo skoro 3200km.

Možná se vám to nezdá jako velký rozdíl, jen 22 procent. Ale třeba já jsem ve svém posledním pracovním autě strávil za 4 roky 120 dní čistého času. Tesla by mě za ty čtyři roky sebrala 26 dní života.

Obrázek uživatele Radovan

Nesebrala. O těch pauzách byste dělal práci, kterou pak děláte doma nebo v kanclu, když tam dojedete spalovákem dříve.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Přesně, třeba bych posekal zahradu, uklidil půdu nebo tak něco. Sorry ale tohle je hrozný plácání.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Radovan

Je to o organizaci života a práce.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Ostatní EV jsou na tom ještě hůř, takže opravdu platí, že na EV je to dobré :-) Víc jako nafta je to asi nestálo. Pokud vezmu, že na těch 2781 km dobíjeli 20x za 8 eur, tak je to 160 eur. Při cenách na dálnici (1,30 eur/litr) byste za tu cenu natankoval cca. 123 litrů, takže abyste ujel tu vzdálenost, musela by být spotřeba cca. 4,4 l/100km.

Ale to je cena u Ionity za paušál. Ono by se to dalo srazit tím, že každí nabíjení se nabíjí co nejvíce. To by ale klesal. nab. výkon a neujeli by tolik km. Na druhou stranu, pokud by nabíjeli u Fastend, tak se to brutálně prodraží nejen vůži naftě, ale i benzínu :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Bjorn uvádí, že nabíjeli celkem 37x a stálo by je to 300 EUR (37x8).
Ondra zřejmě počítá jen svoje nabíjení, kdy řídil...
A když si znásobíte 865 kWh cenou zhruba 15 Kč (nebo 0,58 EUR), tak se dostáváte přes 4,60 Kč/km !!!

Uváděl jsem celkový počet dobíjecích zastávek, nezávisle na řidiči.
Těch 300€ byl jen nějaký Bjornův odhad. Není to zas tak dobrej počtář, jak se zdá ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Marek_

Jo, ta přehledná tabulka by byla fajn, pokud ty údaje máte. Takový log z jízdy, jak dlouho se jelo, kolik trvala pauza, z toho čistý čas nabíjení, dobití energie. Jsem přemýšlel, jestli nešla zvolit jiná taktika, která by vedla k vyššímu počtu najetých km... ale jste zkušení elektromobilisté, tak jste asi zvolili optimálně.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Asi by bylo dobré nejlépe do videa dát tabulku se všemi údaji.

Obrázek uživatele Marek_

Jinak, ano, na Ionity se vyplatí nabíjet co nejvíc, protože se platí za jedno nabíjení 8 eur. Při tom jejich rekordu, kdy nabili třeba jenom 40 kWh se dostali na cenu 0,20 eur/kWh a tedy cca. 6 eur/100 km. A to je ještě Ionity teď hodně levné rychlonabíjení :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Kde to uvádí?

Protože se mi to nějak nezdá, nesedí mi to. Jaký by byl důvod nabíjet 37x, to znamená každých cca 75 km? Když po ujetí této vzdálenosti zmizí z baterky jenom asi 22 kWh. Přijde mi lepší (optimální) jezdit tak, aby se nabíjelo vždy max. výkonem, ale zároveň, aby se minimalizoval počet nabíjecích cyklů, zkrátka aby auto co nejvíc jezdilo. A i vzhledem k délce okruhu spíš myslím, že těch nabíjení bylo kolem 20.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tady Bjorn uvádí 300 EUR za nabíjení kdyby platili. Když podělíte 8 EUR za jednorázové spuštění, je to 37,5 ale i těch 37 jsem viděl uvedeno někde v komentářích Bjorna pod videem.

https://electrek.co/2019/07/05/tesla-youtuber-breaks-24-hour-electric-car-distance-record/

Obrázek uživatele Marek_

To uvádí, ale počet nabíjení neuvádí, tak nevím co si o tom myslet... aspoň jsem to nikde nenašel. Naopak, našel jsem zmínku o tom, že jezdili kola 120-126 km dlouhá a to by spíš bylo blíž těm 20 nabíjením. Jenom poslední dvě kola byla kratší, kolem 80 km. Tady:

http://disq.us/p/22wa7my

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Myslím, že to bylo v komentářích pod jeho videem jako jeho odpověď na dotaz ohledně nabíjení. Na 100% tam uváděl, že kdyby museli platit za nabíjení, stálo by je to 300 EUR... Zkusím to po ránu dohledat.

Těch 800-1200km jezdí průměrně člověk asi 3x za život ;)
Navíc, pokud bychom udržovali 120 km/h, tak bychom těch kilometrů ve výsledku najeli jen nepatrně míň. Na rekord by to sice nestačilo, ale na druhou stranu by to tu pak třeba nehejtoval nějakej Vrba ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Michelin

Blahopreju. Pekny vysledek.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No když si to myslíte... Pak uvšem nechápu pointu vašeho "rekordu".

Mě jen pobavilo, že když by se to jinak seřadilo na časové ose, tak 20 hodin jedete jak magoři s plynem na podlaze a před cílem se zastavíte, pět hodin čekáte, a pak projedete cílovou čárou.

Obrázek uživatele Michelin

Jel jsem spalovakem dvakrat za zivot 1500km, poprve 22h a podruhe bez kolon a se zastavkami jen na tankovani za 20h.
1000km jsem jel spalovakem velmi mnohokrat a vzdy kolem 12h.
To ty vase uvahy jsou uplne mimo realitu.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Můžete mi upřesnit pointu vašeho příspěvku? Také jste jel ve čtyřech řidičích na rekord? Nebo co přesně poměřujete?

Obrázek uživatele Michelin

Uz jsem to tu psal.
Cesty kolem 1000km jsem jezdil spalovakem vzdy kolem 12h. Teslou za 12,5-13h. Takze jednou az dvakrat do roka prijdu o pul az hodinu. Na zbytek jizd vsak nabiju v drtive vetsine pripadu v dobe kdy auto stejne stoji, takze v souctu za rok usetrim spoustu casu, ktery jsem drive travil tankovanim.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Marek_

Teoreticky je to tak, že EV i spalovák stejnou trasu projedou stejně rychle. Není důvod, aby jeden z nich byl rychlejší, pokud oba umí svištět po dálnici stejně, v kolonách stojí taky stejně...

Rozdíl bude v tom, kolik stráví přestávkami na tankování/nabíjení. A tady už budou rozdíly v závislosti na tom, jaký EV tu trasu jede a jak je ta trasa dlouhá, resp. kolik nabíjení bude potřebovat a jak se optimálně trefí do rozmístění nabiječek. A ty rozdíly mohou být dost podstatné.

Ale stejne je nejdůležitější, jestli to majitele EV nějak omezuje. Pokud ne, je všěe v pořádku.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Michelin

Me to fakt nijak neomezuje.
Kdyz jsem zacal pred vice nez dvema lety jezdit tak jedinou nevyhodu jez jsem zminoval byl fakt, ze si nemuzu vybrat kde ty prestavky udelam.
Za tu dobu to Tesla tak zahustila, ze na dvou 1000km dlouhych trasach, ktere jsem o minulych dvou vikendech urazil jsem si mohl vybirat z nekolika ruznych variant kde budu nabijet.

V sobotu uz se vracime domu dalsich 949km a opet potkame cestou 11SC ackoli by mi stacilo nabijet trikrat. Paradoxne mi tedy planovani cesty zabralo vice casu nez pred dvema lety, protoze uz posuzuji treba i to jak dobre zazemi je u toho ci onoho nabijeciho mista.
Cestou domu jsem tedy nakonec naplanoval z duvodu lepsiho vyuziti dolniho spektra baterky a tedy rychlejsiho nabijeni ctyri zastavky na “nejzajimavejsich” mistech.

A to jsem po dovolene objednan na upravu auta pro moznost nabijet na CCS, takze se nam rozsiri moznosti rychleho nabijeni i o Ionity, Fastned a dalsi.

Takze s Teslou uz ted fakt pohoda a verim, ze brzy uz ne jen s Teslou.

PS: Kdyz nad tim tak premyslim, tak dochazim k nazoru, ze se blizi doba kdy (ze by za dalsi dva roky?) uz nic planovat nebudu a proste jako se spalovakem vyjedu s tim, ze az zacne dochazet baterka proste zastavim na nejblizsi rychlonabijecce, postojim dokud to bude nabijet opravdu rychle a povalim dal...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, věřím tomu, že je to už lepší a ještě bude, když udrží tempo budování nabiječek u Ionity. Akorát uvidíme, jak to bude s cenou. Protože co jsem koukal na Fastend, tak cena 0,59/kWh dává při dálniční spotřebě 25 kWh/100 km náklady skoro 4 KČ/km. U úspornějšího auta to bude tak 3 KČ/km, což je pořád více než spalovák. Jasně, Tesla má SC zdarma...

Jak tady někdo kdysi psal, že cestování na dlouhé trasy bude s EV min. stejně drahé jako se spalovákem, tak už to tak vypadá, dle těch cen u dálničních rychlonabíječek :-) Otázka, do kdy bude Ionity za paušál 8 eur.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Michelin

Nejsou to skoro 4Kc/km, ale 3,76Kc/km. S takovou spotrebou pritom jezdim ja se svym sedmimistnym mastodontem. Ekvivalent stejneho auta se spalovacim motorem bude za ty 4Kc/km opravdu jezdit a dokud to neni drazsi jsem s tim v pohode.
Navic si musite uvedomit, ze stejne jako je to s tim casem nabijeni i cenu je treba prumerovat za cely rok. Za tyhle ceny se nabiji jen na dlouhych prejezdech u rychlonabijecek jejichz porizovaci cena je zatim brutalni. Az ta cena klesne, klesne i cena rychlonabijeni, a z AC stojanu za par korun se pres noc za takove ceny nikdy nabijet nebude.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Realitou je, že cena elektřiny je zrovna v Německu opravdu vysoká...
viz ta cena za 0.59€ (cca 15Kč) oproti v ČR u eon za 3Kč (asi ale ta rychlost nabíjení bude vyšší)
Možná i proto se v Německu tolik nehrnou do nákupů elektromobilů, jak si stěžují manažeři v BMW :-)

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele Kuk

Jasně v Evropě byl loni nárůst prodeje o 47 % a protože je nikdo nechce :)))))
https://elektrickevozy.cz/clanky/prodeje-elektromobilu-v-evrope-loni-stouply-o-47-procent

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bohužel samotné číslo bez kontextu o ničem nevypovídá.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Radovan

Jak to? Navýšení prodejů BEV přeci jednoznačně vypovídá o zájmu o ně, ne o nezájmu. Jinak by asi meziročně prodeje klesaly, ne? Bez ohledu na kontext.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Nemecka domacnost plati za kWh nejakych 0,3eur, takze auto se spotrebou 15kWh/100km vyhde na nejakou 1,15Kc/km. To neni sice buhvi jaka cena, ale v souctu s nizkymi servisnimi naklady je to furt v pohode.
Navic mit takovou cenu ekektriny tak si zase mnohem snaz obhajim nakup FVE a pak budu jezdit 8 mesicu v roce temer zadarmo.
Kdyz navic uvazim jejich vyssi prijmy tak vyssi cena ev nebo porizovaci naklady na FVE jsou pro ne zplne jine nez pro nas. Klidne bych s nimi hned menil... :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Marek_

To je jasné, že to jsou ceny na dálničních nabiječkách, doma to člověk nabije podstatně lépe a náklady oproti spalovákumohou být klidně třetinové. Celkově se dostane určitě s náklady níž než spalovák.

Jen jsem si vzpomněl na tu prognózu, že to dálniční rychlonabíjení bude drahé a ono to tak opravdu je... teda, vzhledem k tomu, na co je elektromobilista zvyklý - buď zdarma nebo doma za levno :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Pokud chtějí politici prosadit elektrická auta, tak by to rychlonabíjení měli ještě pár let nechat zadarmo, nebo za nějaký směšný poplatek.

Pokud už dnes vychází rychlodobíjení a bohužel někdy i AC cenově stejně jako usporný spalovák,nebo a to i přes to že tam není spotřební daň na palivu, tak je něco špatně

Co se reality týká, tak to asi tolik nezáleží na politicích, ale na provozovatelích konkrétních rychlonabíjecích stojanů.
eon i PRE s cenou 3Kč/kW je celkem v pohodě i dnes na rychlonabíječkách 50kWh
Jen ten ČEZ nám co bereme jednou za čas to sabotuje s tím svým paušálem pro ty co jezdí hodně... :-)
S cenou 3Kč je to furt pohoda ve srovnání s 2Kč za noční nabíjení doma.

---

BMW i3 60Ah REX

Ale kolik je tech nabijecek 50 kW za ty 3 Kc. Deset? Ja v okuruhu 100 Km od Liberce nemam zadnou.

Tak Liberec a okolí je holt území ČEZu... tam zadarmo jen AC u Kauflandu
A snad do konce roku se ČEZ rozhoupe a přijde s účtováním které nahradí paušál...
Nejblíž Liberci je asi v Mladé Boleslavi rychlonabíječka od ŠkoEnergo
Edit:
jinak sám si v Brandýse n. L. vystačím s free při cestách do práce a z práce furt nabíjet je i kde zdarma. Ale chápu, že jsou místa kde to takové veselé není...

---

BMW i3 60Ah REX

Snad ty 3 Kč/kWh udrží co nejdéle, alespoň do konce tohoto roku...

Obrázek uživatele Michelin

Jj, to jo, ale je to tak v poradku. Alespon to poslouzi jako regulacni poplatek aby rychlonabijecky neblokovali blizkobydlici lide, ale byli k dispozici tem co potrebuji nabijet na dlouhych prejezdech.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Nove tesly uz SCh zdarma (obecne) nemaji. Ceny jsou zatim lidove, ale jak dlouho to vydrzi, to je otazka. Driv nebo pozdeji nekdo k nazoru na siti zacit vydelavat dospeje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

+1

+1

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Doufám že nám vysvětlíš jak jsi přišel na 10,5l benzínu....

Obrázek uživatele Josef

POdle toho, co píše, mu šlo o nějaké CO2...

Samozřejmě po očištění o elektřinu spálenou pro výrobu a distribuci benzínu/nafty.

A bez energie potřebné k transportu uhlí a plynu do našich elektráren ;-)

Já nezapočítával elektřinu potřebnou k transportu ropy z východní Sibiře do ČR, ale klidně si to připočtěte.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Osobní auto spotřebuje za svou životnost asi tak 20 tun paliva, řekněme krát 5000 km, to už je docela masakr. Docela by mě zajímala energetická náročnost jen na tuto přepravu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Michelin

Smutne je, ze to upekli z vetsi casti Cesi, kteri jeste stale ani nemaji oficialni moznost si TM3 objednat.
Kdo mate Twitter napiste Muskovi at se stydi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Za co? Že naše malá zemička s velmi mizerným přístupem k EVs není u Elona prioritou?

Obrázek uživatele Michelin

Jejich “Other Europe” kam nas zaradili neni jen nase mala zemicka.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Je to východní Evropa, která nemá k ekologii moc vstřícný vztah a moc velkou kupní sílu. Tesla nemá prostředky aby dokázala zařídit prodejní, distribuční a servisní kanály pro celý svět během lusknutí prstu. My můžeme být rádi, že už tu máme servis a že zřejmě letos začne oficiální prodej.

Taková India a Jižní Amerika si ještě počkají.

Obrázek uživatele PaRi

Je načase si přiznat, že naše srandovní zemička s 10 mil. obyvatel opravdu není moc zajímavá.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ekologiji?? v případě elektromobilů jde o přístup k lidskýmu zdraví póvlu-poddanýmu lidu, farmaceutickýmu byznysu a zaměstnanosti kozatých 40cítkových manenažerek co vobcházejí korumpovat doktory svýma kozama/dudama/mlíkárnama aby předepisovali právě jedny a furt ty samý kyperský levný sračky ;) dokonce i lékárny ftý prasárně jedou ;))

ale je fakt že ministerstvu veřejnýho zdraví včetně mopojištovny to je fuck :)))))))))))))))))))))))))))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Michelin

Ale oni uz Ska a Xka davno do Other Europe prodavaji, tedy ten system existuje. Jen nam proste jeste neuvolnili moznost objednat trojku. Prestoze Videnaci zrovna tento tyden poradaji predvadeci jizdy v Praze, Brne a Bratislave, takze tim, ze by je nestihali dodavat to asi nebude.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

A kde přesně v Other Europe prodávají auta? U nás to není, v Polsku to taky není. Žádná oficiální distribuce v Other Europe pokud vím neexistuje.

Obrázek uživatele Michelin

Auto si nakonfigurujete na internetu a nechate si ho privezt az pred barak (muj pripad X) a nebo si ho vyzvednete v Tilburgu (kolegovo pripad S).
S trojkou to ani takto stale nejde!

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Trojku jsem si vyzvednul ve Vídni.

---

Tesla 3

A povedlo se vam uz ziskat zpet rakouskou MwSt nebo alespon naznak od finanzamtu, ze jsou to ochotni vratit?
https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/vat-buying-selling-cars/faq/index_cs.htm
rika, ze by meli, ale je to jen FAQ.

Mám z Tesly mail, že chystají manuál, jak postupovat.

---

Tesla 3

Obrázek uživatele Michelin

Ja vim, ze se to da obejit Vidni, ale ta diskuze zacala tim, ze Cesi udelali s TM3 rekord a pritom si to auto ani nemuzeme stale oficialne (tedy stejnou cestou jako S a X) objednat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Prepáčte, ale akosi mi nezapaľuje (ďalšia nevýhoda spalováku :)
Myslíte tím, že "other europe" nemá možnosť objednávky? (neviem, neobjednával som, rozpočet nepustí :(

Ono by to ani nemal byť problém s "other europe". Mali by ste mať možnosť KDEKOĽVEK v rámci EU kúpiť auto. Aj keď potom bude registrované v inej krajine. Je tam možné "doťahovanie" pre DPH. Ale nemali by robiť problém ani v Nemecku, keď tam prídem ako občan SR, či ČR kúpiť vozidlo.

To práve teraz vyzerá, že aspoň vo Viedni berú do úvahy a nerobia problémy.

Obrázek uživatele Michelin

Ano zajet si to objednat do Vidne muzete. Objednat to jako S a X z obyvaku a nechat si to privezd pred dum nelze.
Na co jsem poukazoval je fakt, ze na nas Tesla stale kasle. Jestli se to da obejit objednanim v jine zemi je vec jina.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Aby se M3 mohl ofiko prodavat v CR, musi existovat spousta cesky psanych dokumentu a snad i palubni PC musi byt prelozen do cestiny. Mozna to budou prkotiny, ale vse stoji cas a hlavne to behani po uradech je pakarna. Splneni narodnich pozadavku je u nekterych veci obrovska brzda. Nevim zda uz Google assistant umi cesky. Donedavna to neumel. Jen jako priklad. Jinde ho maji uz roky.

Obrázek uživatele Michelin

Ale moje Xko taky neumi Cesky, ani Cesky navod jsem nedostal a ani to po nich nechci.
Jen proste v mem uctu kde mam Ceskou adresu si zkratka stale nemohu nakonfigurovat a objednat trojku i s tim, ze si ji zase vyzvednu v Tilburgu, tak jako si tam mohu objednat S nebo X.
A lide, kteri si v Cesku zaplatili rezervacni poplatek 1000eur maji tedy myslim stale smulu, protoze si ji stale nemohou nakonfigurovat a objednat. Nebo jo? Ja nevim sve rezervace jsem zrusil, ale myslim ze to stale nejde, ne?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ja psal jen o ofiko prodeji a tam musi byt vse v cestine. Proto asi Tesla nas trochu prehlizi. S tim dovozem pres NL nebo A mate pravdu. Nevim proc to nefunguje i u M3. Ostatne Tesla uz ani nechce prodat lidem pres hranice. Treba Nemec v NL uz nekoupi. Maji v podminkach, ze nakup auta za ucelem vyvozu opravnuje Teslu ke zruseni smlouvy. Myslim ze to trochu odporuje EU zakonum.

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave. To jsem ani nevedel.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No na tom linku práve píšu, že to objednávali cez web v Rakúsku.
Okrem toho, Tesla doviezla auto? (myslím "other Europe") Čo som čítal tak si to ľudia sami vybavovali.

Obrázek uživatele Michelin

Ano vybavovali si to aby usetrili, za dopraveni auta pred dum se pochopitelne plati (i kdyz me ho zrovna privezli zdarma).

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No asi potřebujou vybudovat nějaké distribuční kapacity v ČR, než to sem začnou hrnout. Těch MS/MX se tu za rok prodá pár kusů, to vám tu může hodit Rakušák, ale u M3 to budou asi vyšší stovky a to už chce jiný přístup a lokální distribuci.

Já myslím, že to budou statisíce aut, podle místních komentářů :) vlastně to chce skoro polovina obyvatel v ČR.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Časem určitě.

Obrázek uživatele Michelin

Je to mozne.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Marek_

A taky servis, aby člověk nemusel jezdit do Vídně nedo Drážďan. Třeba Lexus tady prodá kolem 300 vozů ročně a má tady reprezentativní prodejny i několik servisů. Pokud chce Tesla tady prodávat vyšší stovky kusů, jedna prodejna (nebo servis, nebo co to je v těch Vysočanech) rozhodně stačit nebude. Ale je jasné, že prioritní jsou úplně jiné trhy...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tu píšu že si 3-ku objednajú a potom vyzdvihnú vo Viedni.
https://teslaclub.sk/forum/tesla-motors-forum/model-3/24373-este-mate-trpezlivost-cakat?p=39072#post39072

Obrázek uživatele Michelin

Viz. ma odpoved vyse.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

OT: Vypada to, ze velky refresh S/X nebude
https://electrek.co/2019/07/09/tesla-not-refresh-model-s-x-minor-changes-elon-musk/

There is no “refreshed” Model X or Model S coming, only a series of minor ongoing changes. Most significant change in past few years was to use high efficiency Model 3 rear drive unit as S/X front drive unit. That went into production 3 months ago.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

S/X postrádá smysl vzhledem k poměr cena / výkon v porovnání s M3. Cenovka je ještě nastavená, když byly ceny baterií vyšší.

To jako kdybyste napsal, že Passat postrádá smyl, protože existuje levnější golf. Do TM3 těžko posadíte 7 lidí + tažné jako do X, nemá hliníkovou kasli, není možnost připlatit si za vzduchové pérování nebo všechny ty ludicruous módy a podobné serepetičky.

A filtr vzduchu nemocniční kvality.

MS/MS jsou výrazně větší auta než M3

Obrázek uživatele Michelin

No tak to se obavam, ze s nekdejsimi vysokymi prodeji S/X definitivne skoncili.
Zda se, ze vsazi vsechno na trojku pripadne v budoucnu na Y.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ten propad není tak drastický. Oproti minulému roku, kdy byl 2Q rekordní (22300 ks), jsou letošní prodeje S+X nižší o 21 % (17650 ks), to mi nepřijde tak hrozné, u tradičních automobilek jsou fluktuace běžně mnohem větší. Počkal bych se závěry alespoň do konce roku, třeba se to zase vzchopí na původní čísla.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Michelin

Ok. Snad se to nebude vice propadat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ono to je asi logicke. S/X se prodavaly za cenu, za kterou se prodavaly, protoze jina moznost nebyla a ty penize se vysolit musely, pokud clovek chtel EV se slusnym dojezdem. Dneska jak oni sami, tak konkurence nabizi auto se stejnym dojezdem za polovic. A kdyz se to vezme kolem a kolem, tak nejzasadnejsi rozdil mezi 3 a S je vzduchove perovani a velky vlez do kufru. Takze mozna "do roka a do dne" linky na S/X rozeberou a misto nich postavi na Y.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jeste si zapomel na 2 displaye, vyhrivany volant, power liftgate, vetsi kufr, vetsi dojezd, keyfob, vetsi zrychleni a cenove neni o 100% drazsi ale jen o 66%. Kdyz vezmes v uvahu i stylovejsi vzhled, je Sko jasna volba pro velkou spoustu lidi.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nejlevnější TM3 se dá objednat za $35900 a i pokud bereme tu v běžné nabídce za $39900, tak rozdíl oproti nejlevnější TMS za $75000 je +88 %, to mi přijde dost za jednu třídu navíc. Třeba Octavia vs. Superb je rozdíl cca +50 %

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

neporovnavam SR verzi v 100D Sko, to sme nekde uplne jinde snad uplne ve vsem, proc pak neprovnavat s S75D? Ja porovnavam LR s 100D. A to mas 1.5M vs 2.5M .

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Porovnával jsem SR vs. SR. U LR vs. LR je to $49900 vs. $85000 a tedy +70 %, sice procentuálně méně, ale rozdílem je to furt stejnej ranec příplatek.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

No vzdyt to pisu ze je to cca 66% rozdil a nikoliv 100%. Navic nevim proc porovnavas americke ceny, kdyz zijeme v EU , tedy napriklad v rakouskem ceniku je TMS LR za 88.000 eur vs TM3 LR za 56.100eur. Tedy TMS je pouze o 56% drazsi. Tedy zadne ze TMS je dvakrat drazsi nez TM3 jak tu placl Eryc se nekona. 56% neni 100% ani omylem :) A to bereme auta bez jakchkoliv priplatku, zkus si pridat autopilota, barvicky atp. a ejhle vychazi to jeste hur pro TM3. Takove bile Tesly s bilym interierem a autopilotem, to te pak vyjde Sko jen o 49% draz nez TM3...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon