Otto Fabri, bývalý designér Tesly: tradiční automobilky a analytici nechápou, co se děje

Jan Horčík - 25 Duben 2019

Automobilový průmysl prochází zásadní proměnou. Nástup elektromobility a autonomního řízení pořádně zamíchá kartami. Otto Fabri dnes radí firmám, které se snaží odhadnout vývoj trhu.Tesla výrobce elektromobilů

Tesla motá hlavy analytikům i automobilkám. Investoři naopak vědí, že jde o obrovskou příležitost.
foto: Tesla

Otto Fabri pracoval v letech 2011-2015 jako jeden z mála Čechů jako designér interiéru ve společnosti Tesla. Dnes se věnuje konzultační činnosti pro velké analytické nebo investiční společnosti v oblasti automotive.

"Nemají modely na to předpovídat rychle inovující, rychle rostoucí nové společnosti s novými technologiemi, jako je třeba Tesla nebo další EV startupy," vysvětluje Otto. Trošku z toho pak prý někdy panikaří. "To je ale jen jedna strana. Další stranou jsou dodavatelé. Ti se snaží zjistit rozdíly mezi spalováky a elektromobily, a jak se podle toho budou muset změnit a přizpůsobit. Zájem o to obecně je velký, mimo jiné i proto, že nikdo doopravdy neví, co s sebou nástup elektromobility a autonomního řízení přinese."

Podle Fabri je mimo jiné velký problém v tom, že laikové, nebo obecně lidé, kteří nemají inženýrské vzdělání, nevidí rozdíly mezi malosériovou a velkosériovou výrobou. Přitom je to podle něj v podstatně úplně jiný produkt a jiný přístup, jiné požadavky finanční i časové. "Já vždycky říkám, že masově vyráběný produkt je něco úplně jiného. Sériové i malosériové auto vypadá jako auto, ale rozdíly jsou markantní. To jsou věci, které s lidmi nejvíc probírám."

Investoři totiž podle Fabriho "nevidí za horizont". Stále fungují v módu konzervativně fungujících firem. Vidí jen velké zaběhnuté automobilky a snaží se odhadovat budoucnost podle současného stavu. "Třeba podle objemu výroby Model S. Teprve Model 3 je ale velkosériové auto. Ti analytici si ale myslí, že se vše zastaví a odteď bude Tesla vyrábět jen Model 3. Jenže ta firma přichází skoro každý měsíc s něčím novým. Ať už jsou to velké a domácí baterie, solární energetika, autonomní řízení. Ono je samozřejmě těžké to odhadnout. Připomíná to počátky internetu, kdy si nikdo nedokázal představit, že bude nějaký Facebook."

Křemíkové údolí je přitom domovem pro firmy právě jako Facebook či Google, na kterých andělští investoři pohádkově zbohatli. Jenže to jsou v naprosté většině firmy s velkou přidanou hodnotou. Začínaly třeba jen s pár nebo pár desítkami zaměstnanců. Investice do nich byly relativně minimální, zatímco možné výnosy maximální.

"Automotive je něco úplně jiného, musí se stavět obrovské fabriky za miliardy dolarů. Nikdo to nechápe," dodává Fabri. V poslední době se podle něj objevuje spousta informací o tom, jak i ostatní automobilky budou vyrábět spousty elektromobilů. "Jenže na to jsou potřeba továrny na baterie. Ty se staví, ale pořád v poměrně malém množství. Takže to je třeba dobré vodítko pro investory, na co se zaměřit."

A nikoliv to, kolik dnes vyrábí Tesla elektromobilů Model S nebo jaký má zisk. "Pro to vždy bývala klíčová informace, zatímco pro samotnou Teslu a její budoucnost je to něco relativně nepodstatného. Když si představíte, kam ta firma míří a na jakém bodě té trajektorie je, tak je to nepodstatné. Pro analytiky jsou to jediná čísla, kterých se mohou chytit. Proto se na to pravidelně ptají během čtvrtletních hovorů - výroba, prodeje, objednávky. Z dlouhodobého hlediska to ale není až tak podstatná informace," myslí si Fabri.

Samotná Tesla přitom prošla už během Fabriho působení zásadní proměnou. "Já když přišel, bylo to pár stovek lidí, tak pět set. Potřebovali drahé lidi s velkými zkušenostmi, univerzální, aby zastali spoustu různé práce," vzpomíná Fabri. Dnes má Tesla přes 40 000 zaměstnanců, před asimilací SolarCity měla asi 15 000. "Tehdy jsi musel zastat nejrůznější práci, od nákupu přes jednání s dodavateli po design. Ve velké automotive korporaci děláš třeba celý život volanty. Tady se musela dělat spousta různé práce a hledali se proto právě lidé s tímhle mindsetem. Povedlo se to, firma se rozjela."

Podle Fabriho tak nejsou největším úspěchem ani tak samotné produkty Tesly, jako spíš to, že se podařilo vystavět fungující firmu. "Když jsem začínal, tak struktura byla plochá, já měl šéfa interiérů, kterého jsem potkal jednou týdně a nad ním byl Elon. Bylo to nutné k tomu, aby to mohlo fungovat. Když jsem odcházel, bylo nade mnou deset lidí. Stal se z toho korporát, v dobrém smyslu slova. Vysoce organizovaná, stále kreativní práce."

Práci v Tesle si ale není třeba představovat jako pestrobarevné kamarádské hry, jak se často snaží prezentovat firmy typu Google či Facebook. "Lidé si všechny firmy v Silicon Valley představují jako Google, kde máš houpačky, bufety apod. Ale to jsou firmy s vysokou přidanou hodnotou. Firmy co dělají hardware, natož auta, v něčem takovém nežijí," přibližuje Otto.

"Ani atmosféra v Tesle se nenesla v tom duchu, že bychom všichni byli jedna velká rodina nebo kamarádi nebo tak něco. Všichni jsme ale měli společný cíl, který jsme vnitřně cítili. Muselo se to často tlačit na sílu, přes spoustu překážek. Přesto se dařilo problémy řešit. Věděl jsi, že i když se k tobě nějaký člověk chová nestandardně, nedělá to proto, aby dostal vyšší plat, ale má stejný cíl jako ty - aby ta firma byla úspěšná a projekt se dokončil včas. Takže i když třeba samotný Elon občas bazíroval na detailech, jako byla velikost ze zákona povinných nápisů na stínítku, brali jsme to jako nutnost, součást toho, že chceme udělat co nejlepší produkt odlišný od všeho co je na trhu."

Ačkoliv se dnes v USA, v Číně a dokonce i v Evropě rodí další a další start-upy zaměřené na elektromobilitu, Fabri si nemyslí, že by si mohly konkurovat. "Největší konkurent jsou pořád spalovací auta, která se vyrábějí v obrovských sériích." Směrem k budoucnosti automobilové dopravy je podle něj potřeba opustit staré prvky a vydat se novou cestou. "I Tesla Model 3 je jen přechodová fáze. Jakmile auta budou zcela autonomní, nikdo neví, jak to bude vypadat. Změní se celkově business-case použití aut. Cíl je nemít auto, nevlastnit ho. Kdokoliv a kdekoliv chce cestovat, prostě si auto zavolá."

Fabri si myslí, že německé automobilky budou patřit mezi jedny z mála, které současný přerod přežijí. "Prostě proto, že v Německu jsou nadaní inženýři. Tohle je ostatně základní téma, na které se mě ptají dodavatelé. Jestli je ten přechod vůbec možný. A já jim vždycky odpovídám, že je to jako kdyby si řezník najednou chtěl otevřít pekárnu..."

Největší problém jsou podle Fabriho lidské zdroje a baterie. Všichni výrobci budou potřebovat své gigatovárny. A dostatek zkušených zaměstnanců. Jenže kde je vzít? "Když člověk, který navrhoval karoserie pro spalovací auta začne navrhovat karoserie pro elektromobily, udělá na začátku spoustu chyb a vývoj se tím zdrží. To my jsme všechno řešili v Tesle na začátku a máme to za sebou. Spíš tedy potřebuješ takového zkušeného člověka. Jenže ti nejsou. A co s lidmi, kteří dnes vyvíjí a vyrábí převodovky, motory?"

V této souvislosti zmiňuje i americké automobilky, které se stále snaží žít ze zašlé slávy 50. a 60. let. "Nedokázaly se přizpůsobit příchodu japonské kvality a evropských aut. Když to hodně zgeneralizuju, dnes už v Detroitu nedokáží vyrobit konkurenceschopné auto. Ta dobrá nebyla designována a vyráběna v Detroitu, možná se tam nanejvýš skládají. Najmou si někoho v Evropě kdo jim to postaví, nebo koupí evropskou platformu," říká Fabri.

Ví to z vlastní zkušenosti, když musel jednat s dodavateli automobilových komponent ještě v Tesle. "Všichni jsou v Detroitu, tam se to koncentruje. Jenže spolupráce s nimi je snad ještě horší, než s automobilkami. Jsou extrémně konzervativní, nechtějí inovovat, dělat nové věci. V Tesle se pracovalo obrovským tempem. Neexistovalo, že něco nejde, všechno bylo možné. Tenhle mindset se tam vůbec nedá hledat. Tam chodí lidi, kteří si chodí sednout na 8 hodin do práce."

Zajímavým případem je podle něj Toyota. "Toyotě se podařilo najít optimální řešení pro trh spalovacích aut. V Kalifornii jsou všude hybridní Toyoty. Vyhovují zákazníkům. Udeřili hřebíček na hlavičku. Je to ale zároveň obrovsky negativní, nemají motivaci cokoliv měnit. Prius je podle mého jedno z nejdůležitějších aut, srovnatelný třeba s Modelem T. Pomohl lidem poznat nové možnosti, seznámit se s alternativou pro spalovací motory. Toyota ale dnes díky tomu nemá ten hybný moment. Jsou tak velcí a úspěšní, že nemusí nic měnit."

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebude to takový přerod, to je jen součást marketingu tohoto konzultanta říkat něco převratného. To je ostatně jedna z bolestí dneška - snížená schopnost třídit - chladně popřemýšlet o podobných výplodech.
Já se na polo a autonomní auta těším, třeba zvládneme mít doma jen jedno a budeme ho sdílet s (dnes malými) dětmi, protože auto přejede z práce k nim a pak zase zpět domů samo. Ale že bych tam chtěl pouštět úplně cizí lidi? Dyť si nemejou ruce! :-)
Navíc - v autě trávím čas stejně jako doma nebo na židli v kanclu...chci aby bylo 1. tiché 2. pohodlné 4. na pohled hezké 4. neobtěžovalo mě. A to dneska pořád umí ty tradiční automobilky - Tesla ne. A co to pohání je mi vlastně jedno - hybrid? Diesel EURO30f? CNG?

Obrázek uživatele Anonym123

.

Tohle je pro mne největší pecka (citace):

Věděl jsi, že i když se k tobě nějaký člověk chová nestandardně, nedělá to proto, aby dostal vyšší plat, ale má stejný cíl jako ty - aby ta firma byla úspěšná a projekt se dokončil včas.

Tohle mi v megakorporátech chybí. Připadám si trochu osamocený. Jenom se tu o tom mluví, ale dělat byť jen svoji práci perfektně se nenosí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ty těm kecům věříš?

Obrázek uživatele PaRi

Asi jste to nikdy nezažil. Je mi vás líto.

Mě je celkem fuk kdo co mele. Když maká tak jsou výsledky vidět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když je ti to fuk tak proč to sem kopíruješ a učůráváš u toho?

Vy myslíte "kecy" ve článku a já zase kecy ve fabrice.

Obrázek uživatele Josef

Ve všem má pravdu kromě té obrovské změny s autonomními auty. Já si nemyslím, že to bude obrovská změna, protože to prostě nevychází. Aut bude pořád stejně a lidé je stále budou kupovat. Možná je pak občas pronajmou nebo je budou sdílet v rodině, takže ta nebude potřebovat auta dvě až tři, ale třeba jen jedno. To je možné. Ale i tak bude rodina to auto chtít vlastnit. Že by se auta půjčovala a sdílela je utopie, ono to prostě nefunguje, možná tak u lidí, kteří nikam moc jezdit vlastně nepotřebují a vystačí si s MHD (často obyvatelé měst). Jenže takoví lidé auta často nemají ani dnes nebo jen víkendovky.

Obrázek uživatele PaRi

No, u svých dětí a dětí svých kolegů vidím dosti silný odklon od hromadění věcí. Nemají auta, nemají televize. A ne proto, že si to nemohou dovolit. Nemají je proto, že žijí jiným způsobem než jejich rodiče a představují pro ně jen zbytečné komplikace.

Obrázek uživatele Radovan

Hodně věcí změnil internet. Najednou mají vše online a ihned a buď úplně nebo skoro zdarma. A hlavně informace, kde si to či ono případně pořídit ne do majetku, ale půjčit či sdílet.
Mně se blbě v kovorkingových centrech pracuje, generace kolem 20-30 to miluje a nesnáší kancly. Které jsou při jednosměnném provozu fakticky 16 hodin denně a 128 hodin týdně ze 168 celkem prázdné. Kovorking běží klidně nonstop.
Brutální změnou byly dotykáče, fakticky počítač s připojením na internet v kapse, který umí mj. i telefonovat. I když mladí spíše datují na platformách jako messenger, whatsup atp., klasicky moc nevolají.
A pak jsou tu ještě jiný mladí, jimž svět nedává smysl a žijí přirozeně nízkonákladově. Dobrovolné omezení spotřeby a luxus jsou pro ně zážitky, ne majetky. I ti používají mobily a internet, ale s cílem omezovat konzumní průmysl, který jim je přinesl. Soběstačnost, vlastní výrobky, pěstování potravin, příroda obecně.
Nemají to dnes prodejci a výrobci všeho možného lehké....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Na druhe strane u "mladsi generace" podle vseho docela frci kumulovani virtualniho majetku ve virtualnich svetech/hrach, ktery se ovsem porizuje za realne penize. Takze my touzili mit auto v realnem svete, oni teleportacni lektvar ve SkoroRealCraftu (nebo jaka hra ted zrovna frci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Je to až legrační jak utrácejí peníze za lepší obleček pro avatara, lepší kouzlo, silnější zbraň, zkratku do vyššího levelu atp. A online ve skupince s kamarády. A pak jim vypnou proud :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Spousta lidi ma svy auto rado a nechce ho pujcovat a nebo si ho pujcovat.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

A kolik to je spousta? Hoď sem číslo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Me napadlo ta akorat "Hodte babu do Podbaby tramvaji"....

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Chjo tydle ty lidi s dojmama co nemaj ani šajn co se ve skutečnosti děje. Zkuš použít gůgl, možná budeš moudřejší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No tahle nemoc je hodně rozšířená.

Obrázek uživatele Radovan

Mohu potvrdit ze včerejšího Jedu s dobou https://www.jedusdobou.cz/, kde seniorům jako ASEP https://www.asep.cz/akce-asep ukazujeme elektromobilitu, vozíme je v elektromobilech a většinou necháme i řídit, minimálně v uzavřeném areálu Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.
Když se lidé 65+ dozví, že nejsme prodejci a jsou to naše soukromá auta, jsou z toho per plex, oni by nikdy auto nikomu nepůjčili. Dokonce ani v rodině, natožpak cizímu.
Část z nich se proto nechá jen svézt a když jim dáváte klíčky do ruky, tak odmítnou. Natolik je pro automobil osobní, skoro intimní věc. To nemyslím nijak hanlivě, prostě je to fakt posuzovaný z jejich životní zkušenosti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Lidi mají rády hlavně peníze. A když první lidé zjistí, že soused na svojí Tesle vydělává 20, ale klidně i 100 tisíc měsíčně, tak by prodali i svojí starou, aby ty prachy mohli mít taky. Protože jim velice rychle dojde, že jedno auto můžou mít na kšeft a druhým si budou jezdit jen oni. Stejně jako si lidi kupují za miliony byty, aby je mohli pronajímat přes Airbnb, i když mají svůj byt rády a riskují, že jim nájemce byt zdemoluje. Je to jen o otázce kolik na tom člověk musí minimálně vyděl aby ho to přesvědčilo auto (byt) pronajímat. Do teď to samozřejmě moc zajímavé nebylo. Ale když bude moci auto jezdit samo klidně 16 hodin denně a vydělávat klidně desetitisíce? V novinách a v televizi budou bombastické zprávy o možnosti zázračného rychlého zbohatnutí, někteří budou taková auta kupovat po desítkách a stane se z toho zlatá horečka. Samozřejmě trh se brzo nasytí. Bude hodně aut na trhu a už to nebude takový finanční zázrak. Ale trh bude jednou nastaven a lidi si na takovou službu zvyknou, a tak se vždycky najde někdo, kdo si bude chtít alespoň trochu přivydělat.

Cipis v123.4, slovy reklamniho klasika, nez nastane, ze "soused na svojí Tesle vydělává 20, ale klidně i 100 tisíc měsíčně", tak (slovy reklamniho klasika) ty uz tu davno nebudes. A zrejme ani soucasne TM3.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady to nebude zázrak nikdy, budeš muset mít koncesi , živnosták, EET ( fuj) a dalsí co si ješte vymyslí...A potom češi si moc neváží půjčených věcí.

No zázrak ne. Ale už to není debata nikdy to nebude, protože...
Podívej se na Uber v Praze. Každá pipinka dneska jezdí jedině Uberem. Do ničeho jinýho by už ani nevlezla. Protože Leoš má fotky na instáči jak taky jezdí jen Uberem.
Takže tu jezdí stovky aut. Cena plus mínus 10 Kč/km? A ještě platí naftu, amortizaci a poplatky Uberu a daně? Průměrná rychlost bude sotva 50 km/h a to ještě musí na místo přijet a rito taky nemají jedno za druhým. Kolik si můžou vydělat za hodinu? Kdyby šli makat někam do Mekáče, tak za to mají snad větší prachy a překvapivě i menší stres. A stejně to dělá takových lidí. Proč by to tady mělo být jiné? Ale na druhou stranu, to mě jako zákazníka vůbec nezajímá. A Uber resp. Teslu už vůbec ne.

Obrázek uživatele Tomáš

Bezpochyby to hodně lidí dělat bude, to máte pravdu. Jako s tim Uberem. Bude to jako vydz, nejaka stredni cesta.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Michelin

Souhlas.
Hlavne ty plne autonomni auta zustanou jeste na dlouho jen snenim.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

No neviem, Gali z HyperchangeTV v poslednom videu spominal, ze sedel pocas Autonomy day v aute co islo samo v beznej doprave, cez krizovatky, svetla, najazd na diaľnicu 15min s jediným zasahom dozoru za volantom... a to je AI s 3mesacnym treningom na datach. To, ze to nemaju vsetci aktivne je podla mna uz len otázka legislatívy a ta potrebuje udaje, ktore Tesla uz zbiera.. A tiez poistenia a prave preto zrejme oznamila Tesla poistovaci produkt za mesiac.

Obrázek uživatele Michelin

Nevim jak je na tom kdo s AI a vypocetnim vykonem, kazdopadne hardware Tesly ap 2.0 sunda lehky destik.
Viz. moje dnesni cesta:
https://postimg.cc/bGPtGR4Y

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Čokoľvek je v provozu v Teslach sa neda porovnať s Autonomy day. A vypocetni vykon ma prave az novy cip co predstavili. Niekolko desaťnásobne oproti AP2 HW. Vraj to vymenia majiteľom za tento najnovší, dajte vediet potom :)

Obrázek uživatele Michelin

Takze na autonomy day meli bocni kanery co vidi i v desti za jizdy po dalnici?

Hlavne, ze Elon je presvedceny, ze budou lide chtit auta bez volantu. Jenom to holt s nimi pak v desti zastavi na krajnici a oznami, ze dal se pojede az naprsi a uschne. :-)

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Tak za husteho dazda na dialnici som uz stal aj ja, proste sa nedalo. Ale za obycajneho dazda ak vidi clovek v principe nevidim preco by nevideli kamery. Zase Level 5 ale neocakavam, bez volantu to tento rok urcite nebude. Ale za vacsiny podmienok Level 4 prave uz mozno aj hej, ktovie. Nepamatam ci dokazu to dostat do vsetkych aut od AP2.5, alebo 2.0

Jo, jenomze ty bocni kamery to vzdavaji uz v desti, ve kterem se da s troskou sebezapreni jet na kole.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Co ja si pamatuju tak, kdyz prisli s ap2.5 tak se psalo, ze jediny rozdil oproti 2.0 je v tom, ze ma jednu kameru i uvnitr, ktera snima kabinu.
Kazdopadne to neni o zadnem hustem desti. Hlasi to pri kazdem majovem destiku.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Kamery u 2.5 by mely byt RGB, u 2.0 mame jen red-gray. A kamery se pri upgradu pocitace menit nebudou. Takze startsi auta budou velice pravdepodobne fungovat hur (neuronka bude trenovana na barevnych obrazcich).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

No hlavne, ze jsme si mohli priplatit plne autonomni jizdu. Jako se vsim u Tesly.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

FSD jsem necekal vubec (a ani nezaplatil), ale ono to neni uplne hladke ani s vecmi, co byli slibene v EAP. A i je mi celkem jasne, ze stary hardware nebude podporovany naveky. Ale alespon by verzi pro stare systemy mohli zastabilizovat, program, ktery si posledniho pul roku vystreluje diry do vlastni pameti (a nikdo to neni schopen opravit) fakt neni dobra vizitka pro nekoho, kdo slibuje, ze "brzy" jejich sw bude ridit sam.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Ja od Tesly necekam uz vubec nic. Ja uz jen cekam kdy bude sit Ionity pouzitelna a nekdo (kdokoli) jiny prijde s autem vnitrni velikosti a dojezdu TMX.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Kuk

Takže vy furt dokola frfláte nad AP z S a Xka, zatímco se tu řeší novej AP a hardware z M3? Nebo se pletu? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Mate pocit, ze do o polovinu levnejsiho auta dali vsechen hardware o poznani lepsi, takze jim to bude slapat jak hodinky?
Tak na to si pockam. Spise se soucasni novopeceni majitele M3 dockaji za dva roky informace, ze je na svete AP4, ktery uz opravdu urcite zvladne ridit sam, ale sorry vam vymenime jenom cast a tedy vam to vlastne poradne fungovat nikdy nebude.
Uz jsem pochopil, ze u Tesly se da priplatit za spoustu veci, ktere clovek nakonec nedostane.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Spis, kdyz se na kvalitu kaslalo u auta za 80k, proc by na ni meli kaslat min u auta za 40k...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

No prave.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Kuk

Mám pocit že ty si nabručenej a plnej emocí, což chápu, ale to nic nemění na tom, že porovnáváš mandarinky s pomerančema.
A to zda AP šlape jako hodinky jsem opravdu neřešil.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Ne, ja uz prave rezignoval, emoce vyprchali a uprimne je mi to vsechno fuk. Tesla je pro me nejvetsim objevem i zklamanim poslednich tri let a vazne uz nic, a na nic necekam.
Jak jsem napsal. Jedine na cem uz zalezi je aby Ionity i ostatni staveli stanice 150kW+, a aby se moje Xko nerozpadlo driv nez nekdo prijde s necim podobne pouzitelnym.
A kdo vi, mozna by jsme se i do e-Nira naskladali, kdyz jsme zvladli 350km v Leafu bez uhony, takze vlastne alternativa uz by byla, uz jen aby bylo kde nabijet.

Asi chapu, ze to zni ode mne divne, ale fakt to neni tak, ze bych byl nejakej nabrucenej a Teslu nesnasel. Ja do tohohle “experimentu” sel pred dvema roky s tim, ze to muze skoncit katastrofou, protoze jsem nemel vubec poneti jake to bude jezdit na elektrinu, jestli me to nebude nejak moc omezovat a zaroven jestli to ta baterka fakt da i pri mem najezdu atd.
No a katastrofa se nekonala. Zjistil jsem, ze jezdit na elektrinu je super. Omezovat se nemusim temer vubec. Soucasne baterky maji sice jeste sve mouchy, ale jsou uz pouzitelne a zadny prusvih ohledne zivotnosti se tedy nekona. Jedine zklamani je Tesla jako automobilka, ale za ty skoro tri roky uz jsou na silnicich dalsi pouzitelna auta od jinych vyrobcu a stale (pro nekoho mozna pomalu, ale jiste) pribyvaji.
Takze celkove hodnotim ten experiment velmi pozitivne. A k Tesle necitim zadnou zast ani nastvani. Proste jen zklamani. Nicmene je to zklamani nad konkretnimi vecmi a tedy, pokud se do ni nekdo navazi ve vecech, ktere nejsou pravda pak se za ni klidne znovu pohadam.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Prave pozeram fullychargedshow Model 3 Performance review a na dialnici za dazda mu autopilot ide, tak neviem. Teslu zatial nemam, ktora verzia softu to je netuším :))

Obrázek uživatele Michelin

Me funguje autopilot take i v desti. Jen to od verze kde pridali hlidani mrtvych uhlu (a tedy poprve zapojili bocni kamery) hlasi pri kazdem desti co chvili, ze funkce autopilota jsou limitovany pro spatnou viditelnost z bocnich kamer.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

To je divné, co jsou to za kamery? Já mám hlídač slepého úhlu ve druhém autě a nemá problém s deštěm ani se sněžením nebo mlhou. To spíš vypadne radar adaptivního tempomatu.

Obrázek uživatele Michelin

On je rozdil mezi senzorem jehoz jedinou ulohou ma byt poznat, ze je vedle vas auto a mezi kamerou, ktera ma krome toho rozeznat i auto, ktere je jeste traba par desitek metru za vami a odhadnout jeho rychlost, aby se v pripade potreby dalo vyhodnotit zda je mozne do toho pruhu prejet...

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Josef

Já si taky myslím, že má Elon trochu velké oči... I když poté, co jsem viděl AlphaGo Zero a jeho klony, jak si poradily v mnoha specifických situacích, tak trochu začínám pochybovat. Hrát poker a porážet špičkové hráče není vůbec žádná sranda, zvlášť bez tréninku a předchozích znalostí. Dali té síti jen informace o pravidlech, informace o ovládání UI a videofeed tváře protihráče. Po 8 hodinách byla síť prakticky neporazitelná.

Zasadni rozdil mezi autonomnim rizenim a hrami (go, poker, sachy...), je, ze u her je jasne definovany (a safra maly proti doprave) prostor vstupnich hodnot a pravidel. Neuronky nemusi hadat co je to za figuru nebo co delat, kdyz se ve hre objevi nova karta, kterou neznaji. Nebo ze jezdec obcas bez varovani najednou skoci pres celou sachovnici a smazne krale i kdyz to "pravidla sachoveho provozu" nedovoluji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak když jedu po městě a vidím kočku co jsem ještě neviděl tak jí zpracuju a naložím do auta. Tenhle model se AI naučí taky napoprvé. :-)

Obrázek uživatele Josef

Jo, jenže tahle neuronka bere v úvahu i výrazy tváře hráče a další údaje z videofeedu. V pokeru tradičně všichni profíci nad boty vítězili, protože dokázali lépe odhadnou neznámé a vstupní informace a boti byli zcela předvídatelní (šli naprogramovanou cestou). Tahle to ale NEDĚLÁ. A to samé u Go. Prostor vstupních pravidel je jasně definovaný (to je ale i u pravidel silničního provozu!), ale počítač není schopen stejně jako na silnici spočítat všechny možnosti, a tak nějakým způsobem aproximuje nejlepší možné řešení. Jízda po silnici se od Go, Pokeru nebo hraní Starcraftu vážně moc neliší, jenom rozsahem neznámých a to je jenom o výpočetním výkonu.

Co si tak asi pomyslet o tom, když vám ve starkáči začne neuronová síť najednou a překotně vítězit? Vědci nevěděli, tak případ zkoumali a zjistili, že neuronová síť podváděla a cheatovala. Zjistila, že dál se normální hrou nedostane, tak zkontrolovala vstupní zadání, zjistila, že cheatování není v rozporu a šla do toho. Tohle je samozřejmě velmi zjednodušené, ale opravdu k tomu už došlo.

Ano, soubor pravidel je u silnicniho provozu jasne definovany, ale u tech her ho souper neporusuje. Alespon jsem nikde necetl o tom, ze by zkouseli hrat s podvodniky. A predpokladam, ze se to nedela uz jen z toho duvodu, ze ty podvody (resp. jejich vyhodnost z hlediska strategie) sit naucit nechteji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

To ale není problém. Pravidla silničního provozu se nehrají proti ostatním účastníkům, ale proti prostředí, kterého jsou ostatní účastníci součástí. AI nemůže výslovně porušit definovaná pravidla. Pokud budete hrát proti podvodníkům a AI tu možnost předem nadefinujete, tak si s tím poradí.

To uz se trosku dostavame na tenky led mezi expertnimi systemy a umelou inteligenci.

Pokud by to bylo tak jednoduche, proc existuje NN ktera smazne spickove hrace, ale neexistuje NN, ktera smazne alespon podprumerneho ridice, kdyz je to vlastne stejny problem resitelny stejnymi prostredky? Nebo neni? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jak říkám, jde taky o výpočetní výkon. AlphaGo Zero má myslím stálý odběr nějakých 10–20 kW. To by v autě asi neprošlo...

Pro realne nasazeni ne. Ale ony ty schopnosti nejsou ani v prototypech (proc by mela byt problem testovaci Tesla narvana elektronikou, co ujede 200km misto 400?, o spalovaku s vetsim generatorem nemluve) nebo dokonce s off-board inteligenci. Resp. neslysel jsem o nich, nebudu se tvarit, ze vim vsechno.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Tak nemá smysl řešit prototyp, když víte, že v té podobě to stejně na silnice nedostanete. Vidíme to všude. Některé prototypy (třeba od Valea) by na silnice klidně z fleku mohly, ale mají kufr plný grafik a spotřebu právě takovou, jako jsem uváděl. Doba na to prostě ještě nedozrála.

S tímhle bych byl hodně opatrný.

Uz jsem jak cipis ;)
Ja bych to videl prave naopak, napred overim, ze to reseni funguje principialne (na obecnem hw, klidne s 10kW odberem) a pokud ano, ma smysl resit "koprocesor" (specializovany hw), ktery zere desetinu.

Tesla na to z nejakeho (me ne uplne pochopitelneho) duvodu jde opacne - vymysleli krasny hardware optimalizovany na konkretni druh sw (presneji na jeden konkretni typ neuronky), aniz by meli jistotu, ze jdou po spravne ceste (po ktere se da dojit az na konec). Ale dokud jim jako zakaznici nedodani slibovaneho tolerujeme (a platime), proc by si nehrali...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Já si spíš myslím, že nemáme ani tušení, co vlastně tesla má za SW. Vidíme jenom vrcholek ledovce. Není jasné, že by na to Tesla šla opačně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta změna bude obrovská. Proč kupovat auto, jehož cena každým rokem závratně klesá, mám starosti s jeho parkováním, údržbou, servisem, placením povinného ručení, silniční daně, musím se účastnit otravných technických prohlídek, platit drahé opravy, a navíc ho musím řídit, což je ovrovská ztráta času, a ke všemu k tomu potřebuji řidičák, což jsou další výdaje... Proč to všechno podstupovat, když bude možnost využívat superlevné robotické taxíky, které si prostě pomocí aplikace v mobilu přivolám, nechám se odvézt kam potřebuji, klidně bez řidičáku a pod vlivem alkoholu, cestou se můžu věnovat práci nebo zábavě, a v cíli nemusím řešit parkování, protože auto zase odfrčí. Firmy vlastnící flotily těchto taxíků budou jistě nabízet i výhodné paušály, podobné těm co známé u mobilních operátorů, protože si tím zajistí věrnost zákazníků. Pro mnoho lidí přestane být zajímavé vlastnit auto. Bude to revoluce v dopravě.

Obrázek uživatele Tomáš

Protoze spousta lidi ma vlastni auto rada.

---

Prius PHV (2012)

A pak je tu spousta lidí, kterým je to fuk a pak spousta lidi který by to udělali hned, kdyby to bylo možné.

Mluvit o tom že to nikdy nebude je nesmysl. Protože naopak všechno k tomu míří.

A samozřejmě že tu budou lidi co si to auto nechají. To ale nemění nic na tom o cem pán mluvil.

Mluvil obecně o celkové změně automobility. A v tom s ním naprosto souhlasím. Říká přesně to co si myslím. A konečně mám člověka co v tom dělá a říká to samé. Takže mám potvrzeno že mám pravdu. :-))))))))))))))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsme v Česku. Tady nebude superlevné nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a ted otazka jestli opravdu budou ty superlevne taxiky, a co je superlevny taxik? 10kc/km? To je ale porad dvojnasobek toho, co mme stoji vlastni auto...

Obrázek uživatele Josef

Ano, revoluce z hlediska měst a užívání aut rozhodně. O tom žádná. Ale revoluce z hlediska prodejů se zase tak rychle a rozhodně konat nebude.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Já tu změnu vidím vcelku jasně. Vlastně to je takový hybrid, kde bude člověk mít člověk to nejlepší z taxíku (ode dveří ke dveřím, klid, soukromí) a MHD (láce, služba za paušál) bez nevýhod taxi (taxikáři, vysoká cena) a MHD (plné, pevné trasy, čekání na zastávkách).
Asi to nepokryje 100% všeho cestování osobními auty, na úvod bude stačit oněch 80% - do/z práce, do/z obchodu, za/přivést někoho někam/odněkud, ...
Mě se líbí i představa, že když bych třeba jel na lyžovačku do Alp, tak nejdříve přijede "nákladní" vůz, kde nastrkám lyže a batožiny, a spokojeně se povezu "osobním" vozem, třeba jen na vlak do Salcburku/Leobenu/Udine/Innsbruku, kde mě bude čekat jiný vůz. S věcmi se pak setkám až tam.

Obrázek uživatele Josef

Ano, dílčí změny v chování spotřebitelů samozřejmě proběhnou. Já jen nevidím tu absenci vlastnictví auta. Ta je možná tak ve velkých městech typu Prahy. Všude jinde lidé budou auta chtít vlastnit dál, protože prostým výpočtem dojdete k tomu, že k obstarání jejich potřeb nějakou autonomní službou by pro ně bylo prostě nepohodlné a drahé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě o vetší města jde, zvlášť tak zaostalá jako Praha. Už teď je pozdě to řešit. Každym dnem je víc aut a užší silnice :-D myslim, že spousta těch chudáků, jedoucích hodinu do 10 km vzdálené práce by to ocenila. I kdyby jen v Praze (a v Ustí )jela třetina sdílenym vozem, tak to dost pomůže, hlavně s parkovánim. Stejně se nevyhnem postupnym zakazům nebo poplatkům. Nedávno jsem napočítal v asi 2 km frontě jen 5 aut se spolujezdcem. Stačilo by opravdu málo.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Buďte konkrétní, obstarání jakých potřeb by bylo nepohodlné a drahé?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jen blbe dojizdeni do prace a z prace - zatimco soukromym autem najedu 30km tam a 30km zpet, tak autonomni pojede v 90% pripade dvojnasobnou trasu (rano jedeou vsichni z vesnice do mesta, odpoledne zas naopak). A jakkoli se hezky prezentuje jak to soukrome auto vetsinu casu stoji, tak drtiva vetsina nakladu na auto je primo umerna najetym km (krome pojisteni)

Obrázek uživatele Jan Veselý

A každých 80 kg (normovaná osoba) nákladu se okolo sebe obalí 1-2 tunovým plechem. Nebo jich pojede 10 2tunovou dodávkou.

Obrázek uživatele Josef

Tak na vesnici nikdy předem a přesně nevíte, kdy kam budete potřebovat jet. A naopak zase přesně ráno víte, že pojedete jednu trasu. Jde o to, že autonomní auta asi nebudou parkovat na každé vesnici. Musí tam nejdřív dojet, takže bez pečlivého plánování budete neustále čekat. Navíc všichni ráno pojedou do práce a škol, to bude špička ve využívání aut, po zbytek dne do odpoledne budou tak auta z velké části stát, pak zase odpolední špička na svoz domů. A zase budou auta stát někde na hromadném parkovišti. Pro majitele na vesnici bude lepší si to jedno autonomní auto prostě koupit nebo se dohodnout se sousedy a koupit si třeba dohromady těch aut víc. Ale už tohle moc fungovat nebude. Lidi jsou prasata, co není vysloveně jejich, to zničí.

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Souhlasim s vami. A taky jsou situace kde jde nahle o zivot. A tady muze i nejakejch 10 minut rozhodovat. Ano, neni to bezne ale stava se to. Sam znam cloveka kterymu takhle tata zachranil zivot. Nez by pro nej jen dojelo carsharingovy auto, bylo by po nem. O tomze sou lidi dobytek radsi ani nemluvit. Vsecko proste neuhlidate.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mám z vás pocit, že se za každou cenu snažíte vymyslet, proč to nebude fungovat. A taky děláte "nohavicovskou" chybu: "Bo, co není stopro, to mě vždycky smoli."
Je úplně jasné, že Johny-taxi (viz. Total Recall) úplně nenahradí všechna auta, dodnes lidi jezdí s koňmi.
Ale abyste se nedivil. V prvé řadě potřeby jednotlivých lidí nepředpovíte, potřeby velké skupiny lidí (>1000) předpovíte lehce. Jinými slovy, nevíte, že Franta bude potřebovat jet v 7:39 ze Lhoty do města, ale víte, že ze Lhoty do města bude ráno potřebovat jet 57 lidí, plus-mínus 3.
Taky ignorujete dvě řešení, která dnes třeba Uber nebo Car2Go už dávno používají:
Uber Pool - zákazník dostane (pokud chce) 30% slevu, když se auto cestou staví ještě po někoho jiného. Logickým důsledkem jsou ranní "maršrutky", které naopak ranní špičky zruší, protože stejný přepravní objem zvládne několikrát méně aut.
Hodnocení pasažérů a čistoty vozu - ježdění Johny-taxi není anonymní, pokud tam uděláte bordel, bude to provozovatel na vás vědět, se všemi důsledky (vyšší následná cena, účet za úklid a vyčištění, ...).

Obrázek uživatele Anonym123

lenže to je správny spôsob ako vychyta chyby. ja som bol na to trénovaný - každý, kto opustil svoje miesto pri tabuli, kráčajúc pozeral na tabule kolegov. ak zbadal chybu, okamžite upozornil. a zvyčajne nastala búrlivá debata, ktorej záverom bolo riešenie. neskôr som kontroloval prácu druhých a už som ani nepozeral na jednotlivosti - tie chyby vyskočili samé.
má to jednu veľmi nepríjemnú vlastnosť - som i desaťročia po odchode stále tak nastavený a nič neviem pochváliť - neustále hľadám chyby. na druhej starne - ponúkam riešenia ako ich odstrániť.

Obrázek uživatele Josef

Třeba máte pravdu. Já jsem na to vážně zvědavý. Nebráním se ani jedné možnosti, i když osobně preferuji auto vlastnit.

blaboly. nic vic.

Obrázek uživatele Kuk

Pokud to řekne mistr přes blábolení tak to musí bejt pravda. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Všechno špatně, budoucnost automobility je ve vodíku. Další ještě zoufalejší pokus o zvrácení kola dějin. :D

Komentář: Kdepak auta na baterky. Budoucností elektromobility je vodík
https://ct24.ceskatelevize.cz/nazory/2788637-komentar-kdepak-auta-na-baterky-budoucnosti-elektromobility-je-vodik

Zvláště zábavná je strašící část s názvem
"Bateriové elektromobily skončí s posledním ložiskem uhlí, lithia či kobaltu"
:)))))
Další autopisýlek. který se přes noc stal expertem na energetiku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Toyota to nevzdava: https://tech.slashdot.org/story/19/04/22/2156232/toyota-establishes-research-institute-in-china-to-study-hydrogen-green-tech

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Pán to všechno popletl. Že dojde ropa předpovídal Římský klub už někdy v roce 1972 https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADmsk%C3%BD_klub . Taky se mělo ochlazovat, ne oteplovat. Takže nikdo neví z čeho se budou dělat baterie za 20 let, tudíž nejde předvídat. No a Tesla už ujede na jedno nabití 600km. Takže tahle výhoda padla uz teď. Zatím je vodík dražší, neefektivní, není kde tankovat a pokud nadávám že jsou EV drahá tak proti takový Mirai jsou za hubičku. Myslím si že se vodík možná chytne u dálkových kamionů, nebo spíš lodí. Ale u většiny aut asi ne. Pro majitele parkovacích stání je to už úplně o ničem. Proč proboha někam jezdit když můžu "tankovat" kdykoliv chci doma? Ale to je všechno známé.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ani náhodou se vodík neuchytí u kamionů, natož u lodí. V malém měřítku si můžeme hrát na to, že jde o nějaké přebytky OZE, ale v trochu větším jsme nahraný. Jeden příklad - typická nákladní loď, třeba ta, co vezla Tesly z USA do Belgie by na tuto cestu potřebovala 200 tisíc kg vodíku, k jehož výrobě by bylo třeba minimálně 12 GWh elektřiny, takže naše největší FVE by z roční výroby poskytla palivo tak akorát na 3 cesty této lodě - nic moc tedy :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Mozna by pomohlo kdyby zprisnily pro lode emise (coz se uz myslim deje). Cistej dyzl by pro ne byl mozna nejlepsi.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Mozna ne. Priznavam ze jsem si zadny rozbor nedelal. Ty vase data mi prekvapily. Ale porad se toho dost firem ne a ne vzdat.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ten rozbor je docela jednoduchy. Doprava kdyby mela byt na baterky (osobni) tak by doslo k narustu spotreby elektriny o cca 20%. S ohledem na efektivitu vyroby vodiku, by v pripade pohonu na vodik a jeho vyrobe elektrolyzou doslo k narustu spotreby o cca 80% oproti soucasnemu stavu.... nejake prebytky z OZE jsou proti tomu naprosto zanebdatelne. A to jeste vemte v uvahu ze stavet fabriku na vodik, ktera pojede jen par hodin denne, kdyz bude zrovna prebytek elektriny je ekonomicky nejspis nemysl...

Obrázek uživatele Kuk

Ten pisálek je úplně stejnej mimoň jako ti ostatní zasvěcený "auto novináři" a papouškuje úplně stejný bláboly aniž by si o tom cokoliv zjistil :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To teda jo. Celej ten clanek je napsanej tak nejak divne.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Jako kdyby byl taky na školení od Tojoty a dostal od nich notičky :D
Mesidž je jasnej, žádnou elektromobilitu nechceme a vůbec se nám to nelíbí. Se divim, že Česká televize vůbc něco takovýho zveřejňuje? Asi taky dostali zaplaceno za píár. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Neprojdou :-) Teda "Muz s brasnou nesmi projit!"

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

off on

Je tam! To už otevřeli?
https://www.tesla.com/findus?v=2&bounds=50.9104110187947%2C15.381753949999961%2C49.289772242954356%2C13.623941449999961&zoom=8&filters=store%2Cservice%2Csupercharger%2Cdestination%20charger

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, servis Tesly v Praze dnes oficiálně otevřen.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

google.com/maps?daddr=50.1069458,14.5028477

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ježiši kriste co se to tu zase objevilo?! Už jak jsem viděl kdo je v nadpisu, tak mi bylo jasné, že to bude skvost, ale až takové slimty jsem nečekal. Ten pokaždé pobaví.

:-) Mě bavíte vy!

Obrázek uživatele Tomáš

Vas komentar se tu asi nebude libit.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Hele už ti přetejká žumpa, běž to pořešit nebo ti nateče do baráku ty slinto.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pekne sepsano.

Pro mě je překvapením, že akcie Tesly jsou nejníže za poslední 2 roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tom vůbec nezáleží.

Aha, firma ztratí 20% hodnoty a na tom vůbec nezáleží, pan je jistě ekonom.

Jo jsi jeden z tech hlupacku o kterych se v clanku mluvi.

Kdo plati za takove moudra? I zadarmo je to draha ztrata casu.

Ty jsi ztráta času ty potrate. :-D
To tu zase bude zastánců německé techniky. Zvláštní, že na stránkách o elektro autech by člověk čekal trochu více nadšení pro elektrická auta. Ale je to pomalu horší, než na autofóru. To je fór. :-D

Chodí sem i hateři. Rádi rejpou. To víte, kdo nemá pořádnou práci, tak se nudí.

Obrázek uživatele Tomáš

A hele. A hele. Tady to je husty.

---

Prius PHV (2012)

Pozor, mam dve BEV a objednanou Teslu X. Spalovak je pro me satan. Ale ty moudra toho pana nemaji substanci.

Gratuluju. Dobrá práce. ;-)
Od Fabriho jsem už něco slyšel. Nějaké přednášky, a tak. Nepřijde mi úplně blbej a že by mluvil z cesty. Každopádně je to asi jediný člověk v ČR co mluví z vlastní zkušenosti. A to je podle mě neocenitelné. Ostatní čeští odborníci (včetně mě :-D) si to jen přečetli na Electreku. :-D
Možná tenhle text nemá drive, ale informace asi nejcennější a nejpůvodnější, co jsem zatím na tomhle webu dozvěděl. Ostatní si můžu přečíst v originálu na InsideEVs sám.

Obrázek uživatele Anonym123

nepodstatná informácia!
mne to pripomenulo anabázu ľudí, ktorých odlifrovali zo škody plzeň na východ, aby neboli v prvom slede útoku imperialistov. postavili konštruktu trenčín, v znaku mala obdobu indiána so šípom, akurát to bola CERUZKA.
v konštrukte platilo - nemožné na počkanie, zázraky do troch dní! kto nevedel "kudykam", prišiel do koty. pluh, ktorý vibroval, raketové odmínovacie sane, potravinárske i gumárenské stroje/linky, vývoj jednoúčelových strojov pre zinkplast plechy, komplety liniek na výrobu veľkorážnych delostreleckých granátov, raketomety i samohybné húfnice. až do odchodu prvého riaditeľa bola hierarchia ako popisuje teslu. a zamestnávanie ľudí, ktorí VEDELI, bez ohľadu na ich politické presvedčenie - od toho sme mali vlastných štb! nie jedenkrát sme našli "pohýbané" veci - a netajili sa. na druhej strane - išli sme autom do (soc) zahraničia a neu/vykradli nám ho, štási ho postrážila.
s reformami národných na štátne podniky prišli hlúpe zmeny, prišli odborníci, ktorí "vedeli naučené" a tvrdo trvali na svojom. začal koniec.

Obrázek uživatele Kuk

Už se opakuješ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

tak nech nezhadzuje niekoho, kto píše čo videl, zažil.
opakovanie matka múdrosti, ty to vieš i latinsky.
ps - ako čech by si mal byť rád, že na slovensku neboli iba tí, čo ich sem poslali za trest, "když nepozdravili u vrbiček" :-)

Jako Čech děkuji SK za import Bureše do ČR. Takové hovado toliko pro zdejší hovada dobré jest.

Obrázek uživatele Anonym123

no neviem, všetci frflete ale s výsledkami ste tak akosi vcelku spokojní.
a máte ho v čechách, alebo v prahe - tá nie je česko.

aj na prezidenta v diskusiách nezostane nitka suchá, a v prieskumoch má 50%

chceli by ste vymeniť? nemajú štb, zato sú kamaráti s kokainovou mafiou ...

Všichni? Já jsem spokojen. Hůř totiž už být nemůže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj Andreja sme vám poslali, ale nemáte začo :-)

Děkujeme, odejděte.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group