Nový elektromobil Volkswagenu má být výrazně levnější než Tesla Model 3, dojezd 400 km!

Jan Horčík - 17 Červenec 2017

Volkswagen si poslední dobou nějak věří. Šéf značky si je jistý, že Volkswagen dokáže zastavit Teslu. Bojovat se bude i cenami.auto elektromobil Volkswagen I.D. Concept

Nový koncept elektromobilu Volkswagen I.D. je součástí širší rodiny vozů I.D., mezi které bude patřit například také crossover Crozz nebo minibus Buzz. Na trh má ale jít jako první, možná už za dva roky.
foto: Volkswagne

S tím, jak začala výroba očekávaného vozu Tesla Model 3, začal ho Volkswagen využívat jako srovnání pro svůj připravovaný elektromobil I.D. Concept.

Šéfstratég značky Volkswagen Thomas Sedran aktuálně na mnichovském Automobil Fóru prohlásil, že jejich nový elektromobil bude až o 8000 dolarů levnější, než Tesla Model 3.To by mělo znamenat cenu kolem 25 000 eur, v přepočtu asi 650 000 Kč.

Tomu se popravdě dá zatím jen těžko věřit, ale pokud by auto nábídlo zhruba srovnatelný dojezd jako Tesla Model 3 (~350 km), šlo by o jasný hit. Volkswagen slibuje dojezd auta kolem 400 km!

Srovnávat Volkswagen I.D. s Tesla Model 3 ale není tak docela fér. Rozměrově i výbavou jsou totiž nové Tesle mu mnohem blíž vozy typu Audi A3 či BMW řady 3, zatímco nové I.D. bude hatchback podobný Golfu.

 

Kecy, prdy, beďary.

Zoufalá snaha o srovnávání ceny auta budoucího s autem současným. Stejně jako když srovnávaj budoucí elektrickej koncept Porše se starým Modelem S :)))

To nejspíš bude levnější o to o kolik ušetřej na tom, že nebudou budovat vlastní síť Superčárdžrů a nedaj vám každej rok 400 kWh zdarma :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Martin67

Těším se na dobu až budeme mít na výběr z více použitelných elektromobilů. VW, BMW, Mercedes, Audi, Škoda...
Bude vážně skvělé až si jednou budeme moci vybrat elektromobil každý podle své peněženky a svého vkusu.
Od zahájení výroby Modelu S právě uplynulo 5 dlouhých let a zatím se automobilky zmohly jen na trapné sliby. Nejdřív jsem jim to věřil, ale dnes už ne. Když si vzpomenu na ty trapné tanečky ohledně uvedení, neuvedení, a pak uvedení a zase neuvedení E-tronu na bázi R8 od Audi, tak mi je úplně jasné jak to VW se svými prohlášeními myslí.

Obrázek uživatele ePavel

Zacina byt jasne, ze to bude elektromobil, jaky svet nevidel.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 164.000 el. km. 24 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ani neuvidí :-) VokecalWagen

Obrázek uživatele Radovan

O co méně elektromobilů vyrábíme, o to více o nich kecáme. VW

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tento článok by sme mali skrátiť:

blááá, bláááá, blááááboli.

to mi připomnělo jeden vtípek:

ZÁZRAČNÁ ČÍNŠTINA
Na mezinárodní konferenci se o přestávce někdo ptá Číňanů: "Jsem fascinován vaším jazykem. Celé to dlouhé povídání váš překladatel vyjádřil pěti slovy! Mohli byste mi říct, co ta slova znamenala?"
"Kecá… ještě kecá… už dokecal!"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak 400km podle VW alias NDEC. VW ví jak nás nechat v klidu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No v clanku mi uplne nesedi prirovnani ze ID ma byt jako golf, zatimco Model 3 konkuruje Audi A3? (Vzdyt Audit A3 je prekapotovany golf).
Mimochodem co si tak dobre pamatuji, tak i tady se ptalo o tom, ze diky nove koncepci ma byt ID prostorem srovnatelny spise s passatem nez s golfem (a Passat rozdhone neni mensi nez tesla model 3)...

No sice se to asi ještě 10x změní, ale v roce 2019 snad měl ještě přijít e-Golf VIII na MQB. Hovořilo se o 48kWh baterii a 150kW motoru. Trochu později měl paralelně k tomu přijít koncept ID, který ale podle prvních zvěstí měl mít opět jen 50kWh baterii (zde by ale bylo místo i pro větší). Takže těch 400km NEDC sedí pro oba tyto vozy.

Osobně si myslím, že VW chystá oba elektromobily a rozhodne až na poslední chvíli podle zákazníků jestli e-Golf vypustí. On Golf je prostě Golf a nahradit ho bude těžké, ozvlášť když paralelně poběží spalovací verze. Já myslím že VW nakonec bude chvíli vyrábět oba vozy.

Golf 8 už nebude v dízlu, takže tu produkci budou muset nahradit baterkovou verzí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podvozkově by měli být stejné A3, Golf i Octavia. Když se stavěl EV Octavia vyšel na 600 000,- . To už ale uplynulo hodně vody. EV jsou pro výrobce rejžo a jednoduché. Až ceny padnou jako u dotykových mobilů bude to masová záležitost. ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Octavia za 600 .... no jiste, ale ono to neni cena auta, ono to nebyly ani vyrobni naklady, v podstate slo jen o cenu materialu pro prestavbu... coz je do ceny hoodne daleko...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srovnatelná baterie pro koncáka je za 350 tisíc (Bolt). Že by se kastle Oktávky nevešla do 300 tisíc se mi nechce věřit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je zajimave, proc tedy kdyz neni problem podle mistnich teoretiku mit octavii za 600, tak GM prodava mensi Bolt za dvojnasobek a jeste na tom trati?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mají drahý vývoj, 4x větší dělnické platy, i když jsou ti dělníci o plovinu pomalejší, a obří tradiční náklady na zastaralý marketink a prodej.

Jak obří jsou ty obří náklady na marketing Bolta, když si i američani non-stop stěžují na neexistující reklamu a propagaci Bolta? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejnovejsi zpravy z Tata Motors: Nase auto je o 200.000 USD levnejsi nez Rolls Royce Silver Shadow. Zastavime RR.
Ironie off :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jesi konzerva myslí elektrifikaci vážně tak je načase zbavit se převodovkovýho nesmyslu dokud má nějakok hodnotu ;))

blesk.cz/clanek/zpravy-live-ekonomika/482139/volkswagen-zvazuje-moznost-prodeje-vyrobce-prevodovek-renk.html

"Jen piš barde, až budeš mít několik milionů, zůčtujeme spolu" parafráze na Vizionáře. Až bude mít VW auta na krámě s odjezdem 400 a levnější než tesla, třeba je budeme i kupovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně. Budeme kupovat za 650 000 Kč (které nemáme) z dělnického platu, ze kterého lze zatím koupit ,,šunku" v bazaru do nějakých 50 000 Kč.

Všichni lidi v ČR kupují jen vojetiny. Jenom 20 % lidí si kupuje nový auto z vlastní peněženky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za par let nebude zadna Tesla motors existovat, ale VW tady bude stale

Mrkev ty si zase zachrápal.
Tesla Motors už neexistuje od 1. února 2017 :P
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_(automobilka)

Co tam máš dalšího? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme, někteří z nás vsadili dost peněz na opak :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla Motors neexistuje uz nyni, to byste mohl vedet...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

buď som slepý, alebo to v článku nie je - dali aspoň hrubý odhad, kedy to chcú vôbec launchnúť?

či len ako v rámci koncepcie "do roku 2025"?
a áno, tak ozaj nerozumiem, čo týmto chcú dosiahnuť? akože ak chcem kúpiť EV, a jediné schopné auto na trhu je M3, tak ma takýto "comming soon" plagát má odradiť od kúpi, a počkám teda radšej do 2024 na lacnejší VW,či čo to chce byť?

nie som VW hater, len ozaj nerozumiem, čo mi toto malo ako potenciálnemu kupcovi vlastne povedať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roce 2020 bude VW moci této platformy vyrábět tak 200-300 tisíc kusů ročně v evropské továrně, v Číně asi podobně takkéž, ale VW bude mít velmi velké problémy ten rok sehnat v EU baterky na víc než 100 tisíc vozů.

Obrázek uživatele Jan Horčík

2019, viz. popisek obrázku

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha, "možná už za dva roky".
Diky.
Takže som vážne slepý :-D

2019 póóóómalu rozjedou výrobu, ale mediálně budou doslova šílet :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

To snad aby jsme zrusili ty objednavky TM3.....:-)))))

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Obrázek uživatele PaRi

Co furt prskáte, je to zcela reálné a cena může jít ještě o kus dolů. A to jsou v ceně ještě šlapátka pro spolujezdce a kupón na 10% slevu na baterky u Tesla Motors.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW už toho hodně, opravdu hodně pouze jenom řeklo. Až jim jejich sen bude jezdit, jako jezdí Tesla, tak můžou zastavovat koho chtěj. Zatím jen tlachání a mlácení prázdné slámy

Takze novy "e-Golf" s rovnakym dojazdom ako o triedu vacsia Tesla Model 3 za cca. 32.000 eur (s danou). Tak tomu vravim trhak... Myslim si ze podobne na tom bude aj Leaf 2 uz v Septembri.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW eUp! již od 2014 ... Tesla měla nápad... ale nebude úspěšná, pokud nepočítáte jako cíl mise automobilky Tesla, aby i ostatní automobilky začaly prodávat elektromobily.

To se jí podařilo a taky jí to zlomí vaz do několika let resp. zůstane u předražené malosériové výroby pro nadšence.

Podruhé a zřejmě definitně ji zlí... Google v alianci s dalšími automobilkami. Které budou shopny přinutit vlády pro legalizaci autonomního řízení. Tesla je na to moc malá... a bohužel chovat se jako start-up jí nepomůže. Protože vlády chtě zkonstatělé a byrokratické jednání, na tom start-upy typu Tesla, Uber a spol skončí... na to namají čas, peníze ani především lidské zdroje!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no lenže práve to cieľ bol, a to sa, ako sa zdá, podarilo.

aj ohdliadnuc od toho musíš "nebude úspešná" asi trošku bližšie zadefinovať.
Tesla už zo seba urobli de-facto kult tipu Harley-Davidson, či Apple. Koľko automobiliek toto dokázalo?

Plus k tomu, aká je tesla malá - momentálne má predaje na úrovni cca 100.000 kusov, čo je málo, pravda, ale sú to autá v cenovej kategórii 70k - 150k.
Ak sa jej podarí neskrachovať, tak do 2020 je na úrovni cca 600k, a s pribudnuvším Y kľudne na úrovni 1,5m do 2022 (čiže približne toľko, čo za 2016 predal Mercedes, Renault, Peugeot, či BMW).

Ale že hrozí, že dovtedy skrachuje, je jasné. To hrozí v podstate každej, aj tej najväčšej firme, neústále (viď Kodak, Nokia, atd).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Malé děťátko si ani nevšimlo, že Tesla už autopilota má téměř hotovýho a již se jeho HW používá narozdíl od slibotechen, co o tom jen kecají.

Ještě něco ti říkala učitelka ve školce, když se vzbudila z 5 letého komatu? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Malé děti, co neumí ani počítat jaxi zapomněli, že Tesla bude mít do konce příštího roku příjmy vyšší o 21 mld dolarů za objednané vozy Model 3 ;)
500000 kusů x 42000 USD

Kolik podprůměrných myslí už dávno předpovídalo Tesle konec? Ale nyní, když má téměř jistý odběr 1/2 mil. auto do konce příštího roku, to už musí být ta mysl VELMI chorá :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
To nám ide.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ják bojovat? VW by měl děkovat a spolupracovat, elektromobily zařídila Tesla, VW je jen trapnej ostatně jako obvykle :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len aby vtedy tesla nestala o 10 000 dolarov menej. Ale neuverim pokial neuvidim. VW zatial nema ziadne nehrackarske EV. Tesla ma uz 2 auta a o par dni pribudne tretie. Inak povedane jeden keca a druhy vyraba/dodava.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si moc nemuzou dovolit, vzhledem k tomnu, ze nemaji zadny vlastni provozni kapital, a zatim nevyudelali ani dolar. Navic akcie leti stale dolu. Narozdil od VW, ktery je na tom daleko lepe. Myslim, ze Tesla motors cekaji dost krusne casy, zatim meli z prdele kliku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Narozdil od VW, ktery je na tom daleko lepe."
Zatiaľ. Dieselgate ešte nepovedala posledné slovo.

Nechapu, proc nekteri tak nejasne strani Tesle. VW group je vlastne Skodovka nejvetsi zamestnvavatel v CR. Kolik lidi tady zamestnava Tesla? A k vuli tomu, ze si koupili par akcii, jsou schopni vyhejtovat uplne vsechny a ztratili schopnost realneho usudku ...

Obrázek uživatele Michelin

Probuh uz se lidi proberte s tim "nevydelali ani dolar". Oni tech dolaru vydelali hromadu, jenom meli koule na to ty penize utratit za sit nabijecich stanic jakou nema nikdo jinej na svete, za vyvoj a stavbu nove fabriky na novy dostupnejsi model a dokonce meli ty koule si v ramci urychleni jeste neco navic pujcit, protoze dobre vedi, ze se jim to vsechno nasobne vrati.

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekdy v budoucnu, takze vlastne jeste nevydelali ani dolar, ucetne jsou stale ve ztrate.

Obrázek uživatele Michelin

Je zatracenej rozdil mezi tim vyprodukovat nejake zbozi, ktere neprodam a nebo prodam za mene nez jsem jej vyrobil a mezi tim prodat ho se ziskem, ktery obratem investuji abych vyrobil vice dalsiho zbozi a ty zisky si tak do budoucna znasobyl. Jak muze nekdo nechapat takto jednoduche principy podnikani? A nebo je to tim, ze je nechce chapat.

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Kdyz uz tak, znásobil, ne znásobyl. Zalezi, jak dlouho budou investori trpelivy, ja nic chapat nemusim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když už tak trpěliví, ne trpelivy...

:D Jo, to mate pravdu :) kazdopadne jsou mozne obe verze, v tomto pouziti je spravna s i. Ovsem pokud by to byly same zeny, bylo by to spravne i takto.
V predchozim pripade se vsak jedna o uplne jine slovo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už si mal dnes mrkvičku :))) ???

....Navic akcie leti stale dolu..... myslis z tech 380 na 320 , jo? No to je krach jak prase! No my co kupovali za 25 na to mame jiny nazor... :) Tipuju ze tu budes za 5 let trollit znova jak cena leti stale dolu z 980 na 920 :)

278,40 vcera. Ja vim, ze tady na hybridu je sposty odborniku, to bude ale asi tim, ze maji nakoupene akcie.

http://byznys.ihned.cz/c1-65796480-u-akcii-tesly-nam-cervene-sviti-temer-vsechno-rika-investor-pravda-ktery-sazi-na-pokles-automobilky

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3576267/elon-musk-ukazal-novy-model-3-prvni-auta-tesla-doda-jeste-v-cervenci.html

Nevim kde si vzal vcerejsi cenu 278, vcerejsi minimul bylo 314, asi cumis na akcie jine spolecnosti, tipuju :)
Jinak promin, ale jen totalni novacek soudi performance nejakeho stocku pode dennich vykyvu, to se hodi tak akorat novinarum na delani clickbaitu pro hlupaky. Podivej se na cenu akcci v horizontu let a pak se sem vrat, omluv se za svuj haloooo vyrok hodny BLESKU a nejake akcie si nakup. Nebudes tu pak muset za 5 let brecet az budou za 900$, stejne jako ted brecis ze sou na 300$ kdyz si mohl koupit za 30$....ale to bys nesmel cist novinky.cz ale trochu se v tom orientovat a pouzivat vlastni hlavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zabavne je, ze v dobe kdy to skutecne vypadalo spatne, tak ceny akcii letely nahoru (spekulativni kapitalna burze).

Nyni, kdyz se zacalo darit a cena akcie se priblizuje realnemu ocekavanemu zisku (spekulativni kapital ze presouva jinam) tak to najednou je spatne.

Spekulativnj kapital se koncentruje tam, kde je se s cenou akcie da rychle pohnout. Jakmile zacne byt cena podlozena hodnotou, prestava byt pro spekulace zajimava.

e-Golf rozhodně špatný není, má dokonce lepší dojezd než Leaf i když je postavený na platformě pro spalováky. Pokud udělají něco s 400km dojezdem (i když to bude asi NDEC, takže odhadem 40kWh) a nasadí o něco nižší cenu, tj těch 25k€, což žádné sci-fi není, tak jim lidi urvou ruce.

e golf má větší dojezd než Leaf?
Tak jedině když budeme porovnávat e golf 2017 a Leaf postavený před šesti lety.
Srovnatelné auta postavené ve stejné době, tak vždy vede Nissan.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Jo a baterky jim vyrobi marťani. Prosimtebe, tesla s Gigafactory nestiha uspokojovat vyrobu TM3 a to bude mit produkci baterek jak cely svet dohromady a ty tu blouznis o nejakych economy EV s 40kW baterkou za 500k....dobra nocni mura kazde automobilky, nulova marze a nutnost postavit desitky gigafactory, ....sni dal :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gigafacotry bude mit vyrobni kapacitu jako cely svet dohromady? A na tos prisel kde, to nikdo relevatni nikdy netvrdil (max tak neznalci a trollove v diskuzich)...

https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky za odkaz, ze ho nemusim hledat - tam orpavdu nikdo nepise, ze gigafacotry mam mit vetsi kapacitu nez zbytek sveta. Jedine co, tak tvrdi, ze za nejake 3 roky budou mit vetsi kapacitu nez ostatni dohromady pred 4 lety. Nechci ti brat iluze, ale nekdo v tom roce 2013 se proste baterek delalo minimum, kdyby do grafu doplnil aspon letosni rok, ne li nejakou predikci na globalni produkci v roce 2020 tak to vypada uplne jinak....

Muzes mi prosim tedy na oplatku poslat odkaz na letosni produkci baterek, nebo spise 2016, kdyz vis ze ten graf tedy bude vypadat uplne jinak, dik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt nevim kolik se jich vyrobi letos, ale s ohledem na to, ze v roce 2013 se prodalo treba EV minimum, a letos jsou prodeje EV nekde uplne jinde a v roce 2020 budou jeste vyrazne vetsi, tak se nabizi kacirska myslenka, ze to tech EV se nekde baterky musely vyrobit a s ohledem na rapidni narust jejich poctu musely byt ty baterky vyrobeno v novych kapacitach...

Aha, tak to sem se toho dozvedel....ehm. Stojim si radeji za svym tvrzenim, ze tesla diky gigafactory zdvojnasobi svetovou produkci baterii (tedy z roku 2013, kdy pripravy tovarny zacaly), coze je proste kurva HODNE. A pokud se vratime k tematu na ktere jsem touto oficialni zpravou reagoval ....asice sny jednoho pana co si predstavuje jak automobilky zacnou chrlit 40kW EV za 500k po milionech, se v tomto svetle jevi jako naprosto smesne a uplne mimo realitu....to by musela aspon jedna z dinosaurich automobilek davno oznamit stavbu X takovych gigafactory.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně rozumný názor!
Tady to vypadá, že se každý stydí koupit si auto pod půl mega, protože má přeci na víc...
Dneska všichni výrobci EV aut jen lížou smetanu, protože si to zatím mohou dovolit. A to samozřejmě včetně Tesly.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online