Jsou to už dva roky, co jsme zkoušeli plug-in hybrid Audi A3 e-tron. Aktuálně přišel na trh facelift, který se liší především kosmeticky.
foto: Hybrid.cz
Facelift plug-in hybridu Audi A3 e-tron pro rok 2017 se nese v duchu malých stylistických úprav. Jsou patrné zejména na předních a zadních světlech i přední masce.
Novinkou je také Audi Virtual Cockpit, kdy jsou tradiční analogové budíky přístrojové desky nahrazeny 12,3″ TFT displejem. V případě Audi A3 e-tron 2017 je výsledkem opravdu intenzivní pocit zahlcení informacemi.
Displej je plný digitálních budíků, čísel a ukazatelů, což bude bezesporu dělat dobře zejména technologickým hračičkům a lidem, kteří se při jízdě autem potřebují cítit jako v kokpitu vesmírné lodi.
Těm ostatním může přemíra informací připadat přeci jen trochu příliš. Přidává však na celkově ještě sportovnějším pocitu z auta, stejně jako např. stropní prolis.
Co nám ovšem u nové A3 do zásuvky chybělo, to byl dotykový displej u navigace/infotainmentu. Dnes už jej považujeme za samozřejmost. Poněkud nás trápilo také neohrabané ovládání sedadel a jejich tuhost, která byla citít po každé delší cestě.
Kde naopak Audi A3 e-tron exceluje, to je odhlučnění kabiny, a to jak od hluku motoru, tak aerodynamického hluku. Potěšil nás i příjemně padnoucí malý volant a taková maličkost jako je automatická parkovací brzda.
Po jízdní stránce autu není co vytknout, pocitově vynikající zrychlení 0-100 km/h zvládá pořád za 7,6 sekundy a prvních asi 30 km umí jet čistě na elektřinu. Při jízdě na elektřinu je zrychlení 0-60 km/h podle technických specifikací 4,9 sekundy!
Sportovnímu vyladění auta odpovídá i tvrdší podvozek, který si ale s hmotností 1615 kg bez problémů poradí. Dobrému pocitu z jízdy pomáhá i zavěšení kol McPherson na přední nápravě a čtyřprvkové zavěšení s nezávislým odpružením na zadní.
Na hybridním pohonu se nic nezměnilo. Základem pohonného systému zůstává přeplňovaný čtyřválec 1,4l TFSI (110 kW) doplněný o elektromotor o výkonu 75 kW. To vše doplňuje šestistupňová převodovka S tronic.
Celkový max. výkon ústrojí je 150 kW (204 koní). Čistě na elektřinu je max. rychlost omezena zhruba 130 km/h, ale vyzkoušeli jsme, že to jde i trochu přes. Na elektřinu ujede auto reálně mezi 30-35 km normální jízdou, s trochou snahy zvládne i 40 km. Max. rychlost je omezena 222 km/h.
Dlouhodobá průměrná spotřeba námi testovaného vozu se pohybovala na 6,0 l/100 km. Při plném nabití a následném 200km výletu vykazovalo auto spotřebu 5,2 l/100 km.
Po vybití hlavní kapacity baterie a trochu agresivnější jízdě ale průměrná spotřeba snadno stoupá k 7 l/100 km a není problém se dostat až na 8 l/100 km. Stejně jako u kteréhokoliv jiného plug-in hybridu nakonec průměrná spotřeba nejvíc závisí na pravidelnosti dobíjení.
Objem zavazadlového prostoru je 280 litrů, objem nádrže 40 litrů, kapacita li-ion baterie 8,8 kWh. Tedy vše při starém. Reálně se dojezd auta pohybuje kolem mezi 600 km a 700 km na jedno naplnění nádrže a 3-5 plných dobití, v závislosti na stylu jízdy.
Audi A3 e-tron ale není o spotřebě, jako třeba Prius. Tohle auto je „výkonový“ plug-in hybrid, který chytře využívá výhod elektrického pohonu ku svému prospěchu, aniž by dělal jakékoliv kompromisy na straně výkonu nebo jinak řidiče omezoval.
Cena auta začíná na 999 900 Kč, a v segmentu plug-in hybridů a elektromobilů tedy nijak nevybočuje. Je prostě konzervativní, stejně jako auto samotné. Ale na to jsme u koncernu Volkswagen zvyklí a neznamená to, že je to tak špatně.
Teď Audině schořel jeden prototyp v Alpách a trochu tam
Teď Audině schořel jeden prototyp v Alpách a trochu tam zas*al ten alpskej vzduch.
https://www.motor1.com/news/147385/2019-audi-a7-fire-alps/
Ups…..
Celkový max. výkon ústrojí je 150 kW (204 koní)
Ups…..
Celkový max. výkon ústrojí je 150 kW (204 koní) (hybrid.cz)
Max. výkon v kW (koních) při 1/min.: 110 (150) / 5000 – 6000 (audi.cz)
Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Není kůň jako kůň. 🙂
Přeškrtnuté čtyři kruhy: Desítky tisíc luxusních audin
Přeškrtnuté čtyři kruhy: Desítky tisíc luxusních audin fixlovalo s emisemi
zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/preskrtnute-ctyri-kruhy-desitky-tisic-luxusnich-audin-fixlovalo-s-emisemi-1333207
To zrychlení na stovku za 4,6 s při jízdě na elektřinu je
To zrychlení na stovku za 4,6 s při jízdě na elektřinu je nějaký vtip ? Při 75 kW výkonu ??
Také jsem si nemohl nevšimnout tohoto do očí bijícího
Také jsem si nemohl nevšimnout tohoto do očí bijícího rozporu.
Také mi to přišlo divné, a zkusil jsem to
Také mi to přišlo divné, a zkusil jsem to spočítat.
Dejme tomu, že celý systém má 100% účinnost a zanedbáme všechny odpory.
Kinetická energie toho auta při 100:
Ek= 1/2*m*v^2
1/2*1700*(100/3.6)^2 = 656 kJ
Energie (vykonaná práce) dodaná od elektromotoru za 4.6 s
W=P*t
75000*4.6 = 345 kJ
Takže motor vykoná míň práce, než to auto bude mít energie, blbost.
Chtělo by to aspoň dvakrát vyšší výkon, aby se dalo polemizovat
Takže asi autor myslel kombinovaně…
Takže asi autor myslel kombinovaně…
Omlouvám se za překlep, mělo tam být 4,9 sekundy.
Omlouvám se za překlep, mělo tam být 4,9 sekundy. Vycházíme přitom z oficiálního webu Audi k A3 e-tron (sekce technická data).
Pane Horčík a Vy opravdu věříte tvrzení oficiálního
Pane Horčík a Vy opravdu věříte tvrzení oficiálního webu Audi že při spolupráci obou motorů je zrychlení výrazně horší než když auto pohání jen samotný elektromotor ? A že pouhých 75 kW elektromotoru stačí na zrychlení pod 5s ???
Aha už jsem to našel na německém webu, hodnota 4,9 s se
Aha už jsem to našel na německém webu, hodnota 4,9 s se týká zrychlení na 60 kmh
V Audi.cz budou asi dobří tupouni
A nebo tak… 🙂
A nebo tak… 🙂
Díky za upřesnění, odstavec jsme upravili.
Díky za upřesnění, odstavec jsme upravili.
No v každém případě by bylo zajímavé Audi požádat o
No v každém případě by bylo zajímavé Audi požádat o vysvětlení a odpověď zde na serveru zveřejnit.
pro upřesnění VW AUDI … nazývejme věci správnými
pro upřesnění VW AUDI … nazývejme věci správnými jmény 😉