Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na Ženevském autosalonu rozpovídal o elektromobilech. Skupině reportérů sdělil, že jsou důležitou součástí celé skládačky pokud jde o „zelenější“ dopravu. Problém je v tom, že zatím nenastal jejich čas. Masové rozšíření elektromobilů je podle něj vzdálené 15 až 20 let. Co se může zdát jako velmi dlouhá doba je ale velmi střídmý odhad člověka, který v automobilovém průmyslu dlouhodobě působí na nejvyšších pozicích. Ostatně i v německém magazínu Automobilwoche se redaktor Guido Reinking před časem rozepsal o tom, že elektromobily se stanou skutečně rozšířenou alternativou teprve někdy po roce 2025. Tyto střízlivé odhady kalkulují se skutečností, že v současné době se sice elektromobily v hojném měřítku vyvíjejí a pomalu uvádějí na trh, ale zároveň se zatím prodávají v naprosto minimálním (prakticky blížícím se nule) množství proti klasickým automobilům. Navíc jsou tu hybridy, které představují jakýsi mezistupeň v přechodu k plně elektrickému pohonu. Všechny automobilky se samozřejmě už dnes o elektřinu zajímají, největší náskok mají Mitsubishi, z těch menších pak Tesla Motors či Think Global. Také Volkswagen se však nedávno spolčil s Toshibou za účelem vyvíjení elektrického pohonného systému. Jednoduše řečeno, stovky milionů benzinových nebo dieselových aut prostě mávnutím kouzelného proutku v elektromobily neproměníte. Změna bude trvat a zdaleka nebude spočívat jen v tom, že v budoucnosti dostanou větší prostor auta na elektřinu.

3 Comments on “Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let”

  1. Elektromobil neni Hybrid a
    Elektromobil neni Hybrid a pro koncern VW to neni ani jejich novy „Twin-Drive Antriebsystem“:
    http://www.youtube.com/watch?v=X6iyDB28is8
    Z toho vyplyva, ze v nejblizsi dobe nebude VW vyrabet nic ciste jenom na elektriku, ale lze ocekavat, ze za cca 2 roky tu budeme mit hybridni motory napric vsemi podrizenymi koncernovymi znackami. U SEATu to jiz odzkouseli:
    http://www.youtube.com/watch?v=wcOd_NCbMsU
    ze bychom se dockali i ve Skoda Auto???

    Proudu Zdar

    1. Jen na okraj – hranice mezi
      Jen na okraj – hranice mezi plugin hybridem a elektromobilem je mlhava, spise jde jenom o terminologicky uzus. Voltu rikaji primo vyrobci „elektromobil s prodlouzenym dojezdem“. A v podstate maji pravdu. Pro mnoho zakazniku to opravdu bude z provozmiho pohledu elektromobil a dobijeci spalovaci motor prijde ke slovu parkrat do roka. A kdyby dobijeni bylo reseno palivovymi clanky, tak to sice take bude hybrid, ale rikat tomu tak uz bude opravdu malokdo.
      Pri znalostech rychlosti koncernovych deju bych byl k tem „2 rokum“ velmi skepticky. Do konce roku je plan vicemene jasny – same naftaky a turbobenziny. Vrcholem ma byt system StopAndStart a optimalizovane dobijeni (v marketingovem slovniku koncernu „rekuperace“). Zadny hybrid tam neni. A ze by potom do roka zacali hybrid vyrabet a zavedli ho do vsech znacek, tomu moc neverim.

  2. Teto zprave bych neprikladal
    Teto zprave bych neprikladal velkou dulezitost. Jde o bezne marketingove mlzeni. Na toto tema vypustili jiz nekolik PR balonku. Castecne jde o zbozne prani, castecne o pokus pribrzdit nastup novych technologii na ktere nejsou pripraveni a prodlouzit zivot stavajicicm sazochrlicum. Oni take nerikaji co vlastne mysli pojmem „hromadne rozsireni“ a co mysli pojmem „elektromobil“. Je pro VW elektromobil auto typu Chevrolet Volt? Znamena hromadne rozsireni, ze elektromobilu musi jezdit alespon polovina ze vsech aut? Obmena vozoveho parku trva v CR vice nez 20let. Z toho pohledu, i kdyby zacal prechod na elektromobily zitra, skutecne se masoveho rozsireni nedockame drive nez za cca 15let. Ale ze elektromobily a plugin hybridy (coz je pro mne take v podstate elektromobil) nastupuji pristi rok at se to VW libi nebo ne, na tom tato zprava nic nezmeni.

Napsat komentář