Toyota testuje prototyp pevné baterie

Jan Horčík - 13 Prosinec 2010

Tzv. "solid-state" se liší od běžných baterií tím, že je v pevném, nikoliv tekutém stavu. Nabízejí díky tomu vyšší výkon i energetickou hustotu než typické , které by mohly v budoucnu nahradit. aktuálně v předvedla první takové baterie.   
elektromobily - baterie - pevná solid state baterie

Vrstvený s rozměry 10 x 10 cm se skládá ze čtyř vrstev. Pevný elektrolyt byl v prototypu vyroben z LiCoO2 (oxid kobaltolithný), katoda z grafitu a anoda ze sulfidu.

Výhodou pevných je zejména jejich vyšší bezpečnost a jednoduchost výroby i uložení. Neobsahují kapalné látky a jsou odolnější proti vysokým teplotám než baterie s tekutým organickým elektrolytem. Jejich obal proto může být jednodušší, a tedy i levnější.

Toyota potvrdila, že jejich prototyp baterie s pevným elektrolytem může pracovat i při teplotách 100 °C. Běžné lithium-iontové baterie už při takových teplotách "vaří".

Toyota se intenzivně zabývá a pokročilých typů baterií. Kromě těch s pevným elektrolytem zkoumá také li-air, tedy , které slibují taktéž řadu výhod.

Zajímavé je, že v praxi ale zatím Toyota u svých využívá v sériové výrobě stále ještě starší typ . S využitím lithium-iontových teprve pomalu experimentuje, ale do výroby je zatím nechystá.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrolyt je preto elektrolyt, ze je tekuty. Ak je pevny, tak to uz nemoze byt elektrolyt.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Využití slovního spojení "pevný elektrolyt" jsem nalezl i v řadě jiných, odborných článků, takže se ho zde držím.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?