Toyota testuje prototyp pevné baterie

Jan Horčík - 13 Prosinec 2010

Tzv. "solid-state" se liší od běžných baterií tím, že je v pevném, nikoliv tekutém stavu. Nabízejí díky tomu vyšší výkon i energetickou hustotu než typické , které by mohly v budoucnu nahradit. aktuálně v předvedla první takové baterie.   
elektromobily - baterie - pevná solid state baterie

Vrstvený s rozměry 10 x 10 cm se skládá ze čtyř vrstev. Pevný elektrolyt byl v prototypu vyroben z LiCoO2 (oxid kobaltolithný), katoda z grafitu a anoda ze sulfidu.

Výhodou pevných je zejména jejich vyšší bezpečnost a jednoduchost výroby i uložení. Neobsahují kapalné látky a jsou odolnější proti vysokým teplotám než baterie s tekutým organickým elektrolytem. Jejich obal proto může být jednodušší, a tedy i levnější.

Toyota potvrdila, že jejich prototyp baterie s pevným elektrolytem může pracovat i při teplotách 100 °C. Běžné lithium-iontové baterie už při takových teplotách "vaří".

Toyota se intenzivně zabývá a pokročilých typů baterií. Kromě těch s pevným elektrolytem zkoumá také li-air, tedy , které slibují taktéž řadu výhod.

Zajímavé je, že v praxi ale zatím Toyota u svých využívá v sériové výrobě stále ještě starší typ . S využitím lithium-iontových teprve pomalu experimentuje, ale do výroby je zatím nechystá.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrolyt je preto elektrolyt, ze je tekuty. Ak je pevny, tak to uz nemoze byt elektrolyt.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Využití slovního spojení "pevný elektrolyt" jsem nalezl i v řadě jiných, odborných článků, takže se ho zde držím.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter