Štítek: lithium-vzduchové baterie
Revoluční lithium-vzduch baterie: budoucnost nebo jen sny?
Lithium-vzduch baterie jsou jednou z možností, jak zásadně zvýšit dojezd elektrických aut nebo výdrž elektrických přístrojů. Na lithium-vzduch bateriích pracuje řada výzkumných týmů po celém světě. Jen za tři roky bylo zveřejněno 300 vědeckých prací. Jaký je tedy současný stav vývoje lithium-vzduch baterií?
Virus dláždí cestu k lithium-vzduchovým bateriím
O nových přelomových bateriích máme již skoro obavu psát, neboť to někteří čtenáři berou téměř jako provokaci. Na druhou stranu, alespoň je vidět, že na vývoji dokonalejších baterií se neustále intenzivně pracuje. Povzbudivá zpráva o „super-baterii“ přechází tentokrát z MIT, kde se v laboratoři podařilo sestrojit výkonné lithium-vzduchové baterie.
Toyota v roce 2020: nová generace baterií, budou 3x-4x lepší než současné
Magazín Automotive News informuje, že Toyota se chystá komerčně nasadit nový typ baterií s pevným elektrolytem už v roce 2020. Nová generace baterií má nabídnout 3x až 4x vyšší kapacitu než dnešní lithium-iontové baterie.
IBM má nové partnery v projektu příští generace baterií pro elektromobily
Battery 500 je název střednědobého výzkumného projektu společnosti IBM. Klade si za cíl vyvinout lithium-vzduchovou baterii, která dá elektromobilům dojezd až 800 km na jedno nabití. V současné době se k projektu připojili další dva důležití průmysloví partneři.
IBM má baterii pro elektromobily s dojezdem 800 km
V době kdy cena benzinu a nafty v ČR atakuje hranici 40 Kč přichází magazín New Scientist se přelomovou zprávou. Vědcům v IBM se údajně podařilo vyvinout baterii, která umožní elektromobilům ujet až 800 km na jedno nabití.
Toyota testuje prototyp pevné baterie
Tzv. „solid-state“ baterie se liší od běžných baterií tím, že elektrolyt je v pevném, nikoliv tekutém stavu. Nabízejí díky tomu vyšší výkon i energetickou hustotu než typické lithium-iontové baterie, které by mohly v budoucnu nahradit. Toyota aktuálně v Japonsku předvedla první prototyp takové baterie.
MIT hlásí další pokrok ve výzkumu nového typu baterií
Lithium-vzduchové baterie (neboli lithium-air/lithium-oxygen) slibují několikanásobně vyšší kapacitu a nižší hmotnost, než v případě klasických li-ion akumulátorů. Zajímají se o ně takoví giganti jako IBM nebo General Motors. Z výzkumného ústavu MIT přišla zpráva o dalším důležitém pokroku v jejich výzkumu.
Superpočítače IBM zkoumají nové typy baterií
Americké ministerstvo energetiky si u IBM objednalo 24 milionů hodin výpočetního času na dvou z nejvýkonnějších superpočítačů na světě. V laboratořích Argonne a Oak Ridge se výzkumníci budou zabývat vývojem nových materiálů pro lithium-vzduchové baterie. Ty by mohly umožnit zvýšit dojezd elektromobilů až na 800 km.
IBM – nové baterie pro elektromobily, dojezd 800 km!
Google se sice snaží pronikat i do ostatních oblastí průmyslu, zejména obnovitelných zdrojů energie, ale stejně tak i IBM. Jeho reklamy na „Chytřejší planetu“ jsou doslova na každém kroku. IBM hodlá řešit spoustu problémů současného světa, mimo jiné i týkajících se oblasti dopravy.
Program nazvaný „Battery 500 Project“ byl aktuálně odstartován v laboratoři Almaden v San Jose v Kalifornii. Tam se sešly desítky vědců, inženýrů a dalších odborníků na velkém zahajovacím brainstormingu, jehož cílem je vyvinout baterie pro elektromobily, které umožní dojezd přes 500 mil (asi 800 km).
„Technologie baterií se zlepšila, ale je pořád ještě horší než benzin s ohledem na to kolik energie mohou baterie udržet,“ říká Spike Narayan, klíčový výzkumník IBM v tomto projektu. „Energetická hustota – tedy množství energie, které dokáže lithium-iontová baterie dokáže udržet na jednotku hmotnosti – není ve skutečnosti dostatečná pro výrobu rodinného sedanu s dojezdem 300 až 500 mil,“ řekl dále.