Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Ford vidí budoucnost v elektromobilechSVĚT
Ford vidí budoucnost v elektromobilech
Uděláme vám v autech jasno!AUTO
Uděláme vám v autech jasno!

Ostrava získá od ledna už druhý elektrobus

Jan Horčík - 29 Prosinec 2010

První česká města začínají využívat . Po si nedávno svůj pořídila také . Už v lednu se chystá koupit druhý a posléze elektrický vozový park dále rozšiřovat.   
autobusy elektrické SOR Libchavy EBN 105

Městská v Ostravě se tak od ledna bude moct chlubit hned dvěma elektrickými autobusy. Půjde o modely . Podle dosavadních výsledků provozu jednoho kusu se ukazuje, že reálný je dokonce vyšší, než udávaných 120 km, a to až o 30 km.

navíc poskytuje velkou výhodu v zimě, kdy se hromadný dopravní prostředek dokáže snáze a plynuleji rozjíždět.

Výroba elektrických autobusů SOR EBN 105 prozatím probíhá v omezeném množství. Cena jednoho kusu je 11 milionů korun. Pokud se zavede sériová výroba, mohla by cena klesnout až o 2 miliony korun.

Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5 je dvounápravový třídveřový elektrobus délky 10 370 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu.

Karoserie elektrobusu vychází z městského autobusu SOR BN 10,5. Je vybaven akumulátorovou baterií složenou ze 180 článků, 300 Ah. Elektrická výzbroj umožňující a výbava elektrobusu je navržena tak, aby maximálně spořila energii.

Dojezd elektrobusu je dle obsazenosti a náročnosti provozu přibližně od 110 do 160 km. AKU lze dobít za 8 hodin případně rychlonabíjením již za 4 hodiny.

Během 1. čtvrtletí 2011 pořídí Ostrava ještě další dva kusy. Celkem tak budou ve městě jezdit čtyři elektrobusy. Zájem projevila také další města - , , i další municipality např. ze .

Ostrava si podle webu Finanční noviny klade za cíl, aby v budoucnosti jezdilo ve městě celkem 50 elektrických autobusů. Celkový počet autobusů, které ve městě zajišťují veřejnou dopravu, je 310.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak by mestá využívali na výrobu tepla a elektrickej energie pre troleje a E busy Geotermálnu energiu tak by ekonomická situácia v jednotlivých regiónoch pri výkonoch vo verejnom záujme vyzerala omnoho lepšie :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne všude je geotermální zdrojová možnost reálně využitelná z ekonomického hlediska.Levnější a prakticky všude dostupnější jsou solární a bioplynové stanice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Perfektne by bolo, keby to vedelo vyuzivat troleje na dobijanie baterii. Vo velkych mestach, ako je Praha, alebo Ostrava, by stacilo mat len zopar trolejovych tras so zastavkami, po ktorych by autobus pri vybitych bateriach jazdil (s cestujucimi) a po dobiti by zase uvolnil miesto dalsiemu elektrobusu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trolejové vedení je už překonáno,v Německu se toto pokusně děje prostou výměnnou bateriových vozíků na konečných stanicích.V dnešní dopravě je trolejové vedení nejen ekonomicky drahé,ale i z provozních důvodů dopravně omezující.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tak dale.... cim vice se to bude nasazovat tim vice se to bude stavat seriovou vyrobou a dostupnejsi i jinym lidem, nez jen bohatym. A casem se v Ostrave ani mozna nebudou muset bat smogu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to o tom zda je požadavek od budoucích provozovatelů,Autobusy SOR z Dolní Radechové jsou prověřeným busem pro provoz nejen v městském ale i příměstském provozu.Instalace elektropohonů je otázkou zástavby do motorových prostor.Iveco-Karosa i SOR vyrábějí jak busy na CNG tak tedy výhledově na el.- V městském provozu jsou výhodnou alternatívou k návratu těchto vozů na linky kde naši dědové pamatují trolejbusy.Přejme si,že lidé na magistrátech budou zvažovat alternativní pohony při stále zvyšujících se cenách ropných produktů a plynu,které asi nikdy nebudou levnější,v závyslosti na s vyčerpáváním ložisek těchto zdrojů,el.energie je perspektivou a to nejen z ekologického ale i ekonomického hlediska.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm, ale uvažme zase, že z těch autobusů není tolik zplodin, jako z těch obrovských firem, které mají odlučovače jen pro okrasu... ale i tak stojím při vás, je to super krok k modernizaci mobility... Jen tak dál ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nu co se týká odlučovčů velkých firem,je to o údržbě a kontrole revizí,a to ať z pohledu MŽP nebo občanů a zastupitelstev.Je ale též pravdou,že nejednodušší by bylo prostě tyto provozy zavřít a firmy zrušit.Ale myslím si,že zrovna na Ostravsku by náhradní pracovní místa a rekvalifikace byl problém.Nemýlím-li se tak v USA je 40% el.energie stále vyráběno v tepelných elektrárnách s převahou spalování uhlí,ale je pravdou,že tam není taková hustota osídlení jako v Českomoravsku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

az na to ze primarnim zdrojem ostravskeho smogu neni doprava...

Obrázek uživatele Jan Horčík

To jistě není, ale určitě k situaci ani nepřispívá.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články