Ostrava získá od ledna už druhý elektrobus

První česká města začínají využívat . Po si nedávno svůj pořídila také . Už v lednu se chystá koupit druhý a posléze elektrický vozový park dále rozšiřovat.   


Městská v Ostravě se tak od ledna bude moct chlubit hned dvěma elektrickými autobusy. Půjde o modely . Podle dosavadních výsledků provozu jednoho kusu se ukazuje, že reálný je dokonce vyšší, než udávaných 120 km, a to až o 30 km.

navíc poskytuje velkou výhodu v zimě, kdy se hromadný dopravní prostředek dokáže snáze a plynuleji rozjíždět.

Výroba elektrických autobusů SOR EBN 105 prozatím probíhá v omezeném množství. Cena jednoho kusu je 11 milionů korun. Pokud se zavede sériová výroba, mohla by cena klesnout až o 2 miliony korun.

Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5 je dvounápravový třídveřový elektrobus délky 10 370 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu.

Karoserie elektrobusu vychází z městského autobusu SOR BN 10,5. Je vybaven akumulátorovou baterií složenou ze 180 článků, 300 Ah. Elektrická výzbroj umožňující a výbava elektrobusu je navržena tak, aby maximálně spořila energii.

Dojezd elektrobusu je dle obsazenosti a náročnosti provozu přibližně od 110 do 160 km. AKU lze dobít za 8 hodin případně rychlonabíjením již za 4 hodiny.

Během 1. čtvrtletí 2011 pořídí Ostrava ještě další dva kusy. Celkem tak budou ve městě jezdit čtyři elektrobusy. Zájem projevila také další města – , , i další municipality např. ze .

Ostrava si podle webu Finanční noviny klade za cíl, aby v budoucnosti jezdilo ve městě celkem 50 elektrických autobusů. Celkový počet autobusů, které ve městě zajišťují veřejnou dopravu, je 310.

10 komentářů u “Ostrava získá od ledna už druhý elektrobus”

  1. Perfektne by bolo, keby to
    Perfektne by bolo, keby to vedelo vyuzivat troleje na dobijanie baterii. Vo velkych mestach, ako je Praha, alebo Ostrava, by stacilo mat len zopar trolejovych tras so zastavkami, po ktorych by autobus pri vybitych bateriach jazdil (s cestujucimi) a po dobiti by zase uvolnil miesto dalsiemu elektrobusu.

      1. Nu co se týká odlučovčů
        Nu co se týká odlučovčů velkých firem,je to o údržbě a kontrole revizí,a to ať z pohledu MŽP nebo občanů a zastupitelstev.Je ale též pravdou,že nejednodušší by bylo prostě tyto provozy zavřít a firmy zrušit.Ale myslím si,že zrovna na Ostravsku by náhradní pracovní místa a rekvalifikace byl problém.Nemýlím-li se tak v USA je 40% el.energie stále vyráběno v tepelných elektrárnách s převahou spalování uhlí,ale je pravdou,že tam není taková hustota osídlení jako v Českomoravsku.

    1. Je to o tom zda je
      Je to o tom zda je požadavek od budoucích provozovatelů,Autobusy SOR z Dolní Radechové jsou prověřeným busem pro provoz nejen v městském ale i příměstském provozu.Instalace elektropohonů je otázkou zástavby do motorových prostor.Iveco-Karosa i SOR vyrábějí jak busy na CNG tak tedy výhledově na el.- V městském provozu jsou výhodnou alternatívou k návratu těchto vozů na linky kde naši dědové pamatují trolejbusy.Přejme si,že lidé na magistrátech budou zvažovat alternativní pohony při stále zvyšujících se cenách ropných produktů a plynu,které asi nikdy nebudou levnější,v závyslosti na s vyčerpáváním ložisek těchto zdrojů,el.energie je perspektivou a to nejen z ekologického ale i ekonomického hlediska.

Napsat komentář