Norsko se zbláznilo do elektromobilů Tesla Model S

Jan Horčík - 01 Duben 2014

1 ze 100 aut v Norsku je na elektřinu. A jestli to půjde stejným tempem i nadále, tenhle poměr se brzy začne ještě zlepšovat. Norové totiž, díky štědrým dotacím, nakupují elektromobily jako rohlíky. Tesla Model S nevyjímaje.auto elektromobily Tesla Model S prodej v Norsku WOW

Jedno z dealerství elektromobilů Tesla Model S v Norsku. Vidíte to co my?
foto: DiggingStril/YouTube

Zatímco v zemích jako je Francie či činí tržní podíl elektromobilů na celkovém automobilovém trhu několik desetin procenta, v Norsku jsou to už více než 4 %. V listopadu 2013 to bylo dokonce 12 %!

Podívejme se na nejnovější statistiky. V únoru 2014 se tam prodalo celkem 1385 elektromobilů (podle jiných zdrojů dokonce 1574). Žebříček podle magazínu EV Obsession vypadá následovně: Nissan Leaf (484), Tesla Model S (431), BMW i3 (228), Volkswagen e-Up! (166).

V březnu 2014 se ale strhlo to pravé šílenství. Podle informací místního nadšence s přezdívkou Glemmestad se v Norsku prodalo 1492 elektromobilů Tesla Model S… jen za březen 2014! Za první čtvrtletí je to celkově 2055 kusů.

O tom, že na těchto číslech nejspíš bude něco pravdy svědčí i záběry z jednoho místního dealerství v přístavu Drammen ze 27. března ráno. Podle jednoho pozorného diváka je jen v tomhle videu 143 elektromobilů Model S. Jde odhadem o jednodenní dodávku, navíc pouze v jednom z několika norských přístavů kam se auta dovážejí.

SeekingAlpha, díky za tip standa.metal
Zpět na HybridPřidat komentář

Teda ta muzika se naprosto přesně hodila k tomu videu! :)
A vlastně její postupné zrychlování dobře kopíruje nástup elektromobilů. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak kdo byl kdy v Norsku za poslední rok tak ví...
Víceméně lze s 60-80 kwh verzi dojet od tesla do tesla supernabíječky...
Co 30 km mimo měst a v městě co kilák najdete 22kw nabíječku, povětšinou zdarma...
Elektro auta mají vlastní pruh takže ač je kolona teslák=bus/taxi/ambulanc a jede defakto prázdným
pruhem až k semaforu...
Kde není menekes nabo chademo se vždy najde "klasika 220V" ..prostě sen elektromotoristy...
Taky jde o to šílené zdanění ne el. vozů...
Kdo chce a má čas ať hodí oko na yutube "user Bjorn Nyland" ..velice pekná videa v norské engliš...

Obrázek uživatele Jolinar

zapomeli jste dodat, ze Model S v breznu v Norsku trhnul rekord v mnozstvi prodaneho modelu auta za mesic, sry, nevim jak lepe to formulovat :-)

Doposud drzel rekord Ford Sierra s 1454 kusy z roku 1986.

A co mate na mysli trznim podilem? V brezu kazde 5. prodane auto bylo EV takze z tohto pohledu je to 20,3% trzni podil elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozor, ono je to spíš o tom, že na rozdíl od velmi vysokého zdanění benzínových, má Tesla daň z vozidla 0%.... to je třeba si uvědomit. Kdyby byla daň srovnatelná, Tesla si bohužel asi tolik "neškrtne".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aspoň zafinancujú vývoj lacnejších elektromobilov pre nás :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já chci taky, já chci taky, já chci taky!

Joj, kdyby křičení pomáhalo, křičel bych jako o život. :D

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý je jen tak bohatý jak se cítí. Asi si spočítali, že se jim vyplatí dotovat elektromobilitu a ropu vyvážet. Hydroelektráren mají dost na to aby jezdili bez palivového poplatku.... Jiný kraj, jiný krav.(u nás)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No prostě dělají něco pro lidi.
Tam se totiž bere že stát jsou lidi a né jako u nás jen vláda a Babiš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to super! Jen skoda ze Norsko, jako jeden z nejbohatsich statu, navic se stedrou dotacni politikou , ma pro zbytek planety pramalou vypovedni hodnotu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To má poměrně velkou vypovídací hodnotu. Minimálně v tom, že v okažiku, kdy se cena elektromobilu přiblíží ceně běžného auta, tak to zákazníci nakupují jako o závod. A všechny ty bláboly různých mudrlantů, jak to nikdo nebude chtít, protože to má malý dojezd, dlouhou dobu dobíjení, nízkou životnost baterie a bla bla...., jsou opravdu jen bláboly. Veškerý problém elektromobilu je cena a cena je otázka vybudování dostatku výrobních kapacit a to je otázka max 10ti let. To je to poučení z této story. Do 10let bude elektromobil běžným zbožím.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon