Norsko má problém: příliš mnoho elektromobilů!

Zatímco Česká republika nebo Německo řeší jak dostat na silnice víc elektromobilů, v ledovém Norsku mají problém přesně opačný. Elektromobilů už je tam příliš mnoho. Jaké to přináší problémy a co s tím?

V Norsku už je elektromobilů příliš mnoho… a oblíbená Tesla Model S tomu nijak výrazně „nepomáhá“
foto: Tesla Motors

Do téhle rozlehlé, mrazivé a řídce osídlené skandinávské země by to asi málokdo řekl. Norsko přesto je evropským lídrem v oblasti elektromobility. Elektromobilů tam jezdí přes 10 000. Objevil se ale nečekaný problém: elektrických aut už je prostě moc!

Norsko je jednou z mála zemí Evropy, kde počet elektromobilů na silnicích překonal magickou hranici 10 000. Není se čemu divit. Norská vláda je totiž elektromobilitě vyloženě nakloněna. Zatímco na klasické „spalováky“ uvalila tučné daňové sazby, nákup elektrického auta je pro místní velmi výhodný a často vyjde levněji, než nákup auta se spalovacím motorem.

vlastní

15 komentářů u “Norsko má problém: příliš mnoho elektromobilů!”

        1. Otázka je, kolik lidí pak
          Otázka je, kolik lidí pak zase přesedne zpět do spalováků, když se ty výhody zruší. Podle toho se teprve uvidí jaký to byl nebo nebyl úspěch.

          Zavést něco podobného u nás, tak to v podstatě zlegalizuje prasácké chování jistého druhu lidí, které nějaké vyhrazené pruhy nebo parkovací místa naprosto nevyvedou z míry. Stačí přesednout z A8, X6 nebo Cayane do Tesly nebo i3 a rázem to nejsou piráti silnic, ale hodní hoši, které je potřeba podporovat.

  1. Jestli se nepletu tak je to
    Jestli se nepletu tak je to jen přeupravený článek který tu byl někdy ccca před 2 měsící a co se tam píše? Že problémem jsou zvýhodnění některých elektrických aut ve městech? To že takové výhody nebudou trvat věčně opravdu musel vědět každý stejně jako v británii, tohle je podle mě jen cucání z prstu, reálný problém zatím nikde nevidím. Co bych viděl jako problém je třeba přetížení sítě, ale vzhledem k tomu že tu byl výpočet, že kdyby celá ČR (osobní autodoprava) jezdila jen na elektřinu tak by to zvedlo vytížení sítě o 5%…

    1. O co méně ropy sami
      O co méně ropy sami spotřebují, o to více ji mohou prodat do zahraničí a jako bonus na elektromobilech vydělá státem vlastněná energetická společnost tzn další příjem do jejich státní kasy. Z jejich strany, jako hlavního producenta ropy, by byla hloupost elektromobilitu nepodporovat. Od států jako je ČR se proto podobné podpory pro elektromobily nikdy nedočkáme.
      Pro autora článku: nějak se Vám ztratila pointa… tzn proč by mělo mít Norsko daný problém? Já bych viděl, že Hybrid má možná problém s některými autory… Jinak je to podle mě článek o ničem.

    1. Menelllicar – Ale Hybrid je
      Menelllicar – Ale Hybrid je pouze informačním mediem podobným všem ostatním. Pokud si ohlídáte zprávy z Novinek, iDnes nebo Deníku tak jedna aktuální zpráva se v těchto jako čerstvá objevuje v rozmezí čtrnácti dnů dokonce bez úprav jen opsaná jako disertační práce. A pokud chcete aktualizační nápad a radu stačí se podívat o článek dále a poradit Norům příklad Japonského Nissanu a využití použitých baterií jako záložních zdrojů energie.

Napsat komentář