Zatímco Česká republika nebo Německo řeší jak dostat na silnice víc elektromobilů, v ledovém Norsku mají problém přesně opačný. Elektromobilů už je tam příliš mnoho. Jaké to přináší problémy a co s tím?
foto: Tesla Motors
Do téhle rozlehlé, mrazivé a řídce osídlené skandinávské země by to asi málokdo řekl. Norsko přesto je evropským lídrem v oblasti elektromobility. Elektromobilů tam jezdí přes 10 000. Objevil se ale nečekaný problém: elektrických aut už je prostě moc!
Norsko je jednou z mála zemí Evropy, kde počet elektromobilů na silnicích překonal magickou hranici 10 000. Není se čemu divit. Norská vláda je totiž elektromobilitě vyloženě nakloněna. Zatímco na klasické „spalováky“ uvalila tučné daňové sazby, nákup elektrického auta je pro místní velmi výhodný a často vyjde levněji, než nákup auta se spalovacím motorem.
o něco to třeba upraví,
o něco to třeba upraví, ale jistě bonusem bude čistější vzduch, lidi nebudou dýchat, to co tady a nebude tolik onemocnění dýchacích cest. Například v Číně umře ročně 500tis lidí díky splodiňám 🙂
Z článku som sa nedozvedel
Z článku som sa nedozvedel v čom je ten problém. Vysoká spotreba EE, výpadok daní ….?!?
„Jaké to přináší problémy a co s tím?“ – toto je otázka položená v článku, ale odpoveď som hľadal márne.
Je třeba kliknou myší na
Je třeba kliknou myší na odkaz „ČÍST CELÝ ČLÁNEK“ (případně můžete kliknout rovnou na tento zvýrazněný odkaz).
nebylo to tu uz jednou?
nebylo to tu uz jednou? mozna se pletu, nemuzu to tu najit…
Ne, tento článek ještě
Ne, tento článek ještě na webu Hybrid.cz nevyšel. Sdíleli jsme jej však před časem přes náš Facebook. Jde o článek převzatý z webu EkoBonus.cz, se kterým aktuálně Hybrid.cz spolupracuje.
Opravdu máte zapotřebí
Opravdu máte zapotřebí přetisknout takovou kravinu? Že když počet aut, která mohou do vyhrazených pruhů, je moc velký, musí se to zase omezit, je přece jasné? Ale to přece není problém, ale naopak úspěch zvolené politiky.
Otázka je, kolik lidí pak
Otázka je, kolik lidí pak zase přesedne zpět do spalováků, když se ty výhody zruší. Podle toho se teprve uvidí jaký to byl nebo nebyl úspěch.
Zavést něco podobného u nás, tak to v podstatě zlegalizuje prasácké chování jistého druhu lidí, které nějaké vyhrazené pruhy nebo parkovací místa naprosto nevyvedou z míry. Stačí přesednout z A8, X6 nebo Cayane do Tesly nebo i3 a rázem to nejsou piráti silnic, ale hodní hoši, které je potřeba podporovat.
Jestli se nepletu tak je to
Jestli se nepletu tak je to jen přeupravený článek který tu byl někdy ccca před 2 měsící a co se tam píše? Že problémem jsou zvýhodnění některých elektrických aut ve městech? To že takové výhody nebudou trvat věčně opravdu musel vědět každý stejně jako v británii, tohle je podle mě jen cucání z prstu, reálný problém zatím nikde nevidím. Co bych viděl jako problém je třeba přetížení sítě, ale vzhledem k tomu že tu byl výpočet, že kdyby celá ČR (osobní autodoprava) jezdila jen na elektřinu tak by to zvedlo vytížení sítě o 5%…
Problém bude docela
Problém bude docela velký….Odkud bude brát Norsko ztracené daně za fosilní paliva,když si tam můžou všichni nabít zdarma???
Otázka je jakou část
Otázka je jakou část norského eráru tvoří tyhle daně. Dle mě docela malou.
O co méně ropy sami
O co méně ropy sami spotřebují, o to více ji mohou prodat do zahraničí a jako bonus na elektromobilech vydělá státem vlastněná energetická společnost tzn další příjem do jejich státní kasy. Z jejich strany, jako hlavního producenta ropy, by byla hloupost elektromobilitu nepodporovat. Od států jako je ČR se proto podobné podpory pro elektromobily nikdy nedočkáme.
Pro autora článku: nějak se Vám ztratila pointa… tzn proč by mělo mít Norsko daný problém? Já bych viděl, že Hybrid má možná problém s některými autory… Jinak je to podle mě článek o ničem.
No to je teda problém !!!
No to je teda problém !!! Kvůli tomu zrušíme elektromobily…
Bože…
Čekal jsem, že Hybrid dělá objektivní články, ne senzachtivé. Čekal jsem, co bude za problém, nestabilní elektrická síť či cokoliv jiného, ne toto … já být zklamán…
Menelllicar – Ale Hybrid je
Menelllicar – Ale Hybrid je pouze informačním mediem podobným všem ostatním. Pokud si ohlídáte zprávy z Novinek, iDnes nebo Deníku tak jedna aktuální zpráva se v těchto jako čerstvá objevuje v rozmezí čtrnácti dnů dokonce bez úprav jen opsaná jako disertační práce. A pokud chcete aktualizační nápad a radu stačí se podívat o článek dále a poradit Norům příklad Japonského Nissanu a využití použitých baterií jako záložních zdrojů energie.
To uz je co za titulok zase
To uz je co za titulok zase prepanajana!
Nebolo by vhodnejsie: „V Norsku elektormobily vytlacaju autobusy s ich vyhradenych pruhov“ ?
Ale to by potom nebola „senzacia“ vsak ano.
No skusme sa troska vzchopit hybrid.cz a zanechat tieto bulvarne praktiky prosim.
Hlavně tenhle článek jsem
Hlavně tenhle článek jsem už četl snad někdy před Vánoci….