Vrcholní představitelé automobilky Tesla Motors, Elon Musk a J.B. Straubel, navštívili v sobotu 1. února v rámci své cesty po Evropě také norské Oslo. O akci zde byl takový zájem, že z organizačních důvodů musela být přesunuta do divadla. Pro Norsko si oba pánové schovali několik zajímavých nových oznámení.
foto: PR NEWSWIRE
Hned na úvod se Musk zmínil, že Model S v nové verzi softwaru dostane v navigaci real-time data o dopravě a také již bude možné nechat si na přání zahrát skoro libovolnou skladbu jen hlasovým příkazem.
Tyto vychytávky již delší dobu fungují v USA, ale v Evropě zatím chyběly. Nová verze softwaru také přinese pokročilé nastavení vzduchových tlumičů, kde bude možno nastavit výšku podvozku ve větším rozsahu rychlostí než tomu bylo dosud a také bude možné nastavit konkrétní rychlosti pro automatickou změnu.
Největší potlesk ale sklidil s oznámením, že Norsko bude mít v blízké době více než 12 Superchargerů. Bude se tak s přehledem jednat o největší koncentraci těchto rychlodobíjecích stanic v poměru k počtu obyvatel.
A aby toho nebylo málo, během otázek a odpovědí prozradil, že nejnovější plány počítají také s Českou republikou a cestou až do Chorvatska, ačkoli obojí má zatím nízkou prioritu. Celkový počet instalovaných Superchargerů napříč Evropou během tohoto roku by se měl přiblížit ke 100 a většina z toho by měla být 135kW, zatímco v USA jsou zatím 90kW a 120kW.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Motors: 6900 prodaných elektromobilů za 4. čtvrtletí, akcie stoupají
K dobíjení se také vážou adaptéry. CHAdeMO adaptér by měl přijít do Evropy během dubna a CCS adaptér zatím není ve vývoji, ale Tesla bude sledovat jak se CCS uchytí a podle toho se rozhodne zda má smysl investovat do jeho vývoje.
Během akce padlo slovo mnohokrát i na Model X. Ten by se do Evropy měl dostat asi v polovině příštího roku a JB Straubel ubezpečil posluchače, že náhon na všechna kola nebude mít vliv na dojezd a spotřebu, přestože vyšší hmotnost a horší aerodynamika zvýší spotřebu asi o 10%.
Kromě toho zmínili mnoho dalších záležitostí, které připravují – od pohodlnějších sedaček až po adaptivní tempomat nebo naváděcí pruhy na couvací kameře a mnoho dalšího.
Je zajímavé, kolik se
Je zajímavé, kolik se zdejších diskusí zúčastňuje multimilionářů, kteří míní obratem ruky koupit dvoumiliónové či jak drahé auto.
SC je super ale vsimol som
SC je super ale vsimol som si ze pri SC sa nedaju kupit dialnicne nalepky, voda do ostrekovacov, vysavac ale hlavne dofukovac kolies. nehovoriac o nemoznosti sa ist vycikat a uz vobec nie kam vysrat. tie benzinky budu skratka hlavne cez sviatky, prosto chybat :o)
no nemam pravdu ?
este stastie ze si nahradne ziarovky vozime zo sebou 😛
Pred cca 3 rokmi Stanford
Pred cca 3 rokmi Stanford predstavil koncept DWSiNT anody s nasledujucimi parametrami:
6000x cyklov 10C/6minut, 88% zostatkova kapacita jediny problem bol komercializacia vyrobneho postupu.
Takze problem nie je to ze neexistuje bateria ktora sa da nabit za menej ako 10min ale to ze je nutne prejst z laboratorii do vyroby. Dalsi problem nastane ze rychlo nabijanie bude vyzadovat extremne vykony na nabijacich staniciach az niekde okolo 800 – 1200kW.
Litiacia/delitiacia kremika tzv. alloying nie je tak limitovana ako interkalacia (LTO, Grafit…) tj. reverzibilne vkladanie a vytahovanie Li+ do a z aktivnej hmoty preto Si anoda dokaze poskytnut tak extremne hustoty energie ale hlavne rychlost reakcie. Dolezite su rozmery – tzv pod-kriticky rozmer nanocastic/nanovlakien tj. pod touto hodnotou su objemove zmeny kompenzovane v ramci struktury.
ja som pred 3-ma rokmi videl
ja som pred 3-ma rokmi videl ako niekto miesto baterie pouzil citron, tak by ma zaujimalo, kydy budeme konecne jazdid na citrony. to budu zas zelovoce vyrabovane, jak ananas pred vianocami.
Skvele spravy — skutocne po
Skvele spravy — skutocne po veeelmi dlhej dobe je to vec, ktoru velmi tuzim vlastnit – Model S
Netusim inak, preco Elon pri verejnych akciach tak kokce
– je to neskutocna kapacita a napr. na videu, kedy predstavuje Space X projekt ma totalne krasne, plynule vyjadrovanie v dokonalej anglictine. Staci vsak zaznam z konferenciu/interview a okrem non stop pokyvkavania hlavou je tam neprehliadnutelne koktanie..
Je to paradox, ELON je dost porovnavany so Stevom Jobsom, mozno preto je ta latka tak vysoko postavena.. 🙂
kazdopadne BRAVO ELON/TESLA, je fajn mat takychto priekopnikov technologii, ktore nas vsetkych posuvaju vpred!
drzim moc palce a velmi sa tesim na Model E!
p.
Nikdo není dokonalý 😉
Nikdo není dokonalý 😉
mozno je to vlastnost,
mozno je to vlastnost, napriklad ked niekto sustavne o niecom klame, tak pri tom moze koktat.
Nemate pls odkaz na to video?
Nemate pls odkaz na to video?
http://www.tu.no/tutv/bil/201
http://www.tu.no/tutv/bil/2014/02/01/elon-musk-motte-menigheten-i-oslo
Dakujem
Dakujem
Kolik může stát vývoj
Kolik může stát vývoj takového adaptéru? Dle mě téměř zanedbatelnou částku…
Tam nejspíš nebude hlavní
Tam nejspíš nebude hlavní technický, ale legální/licenční problém.
Expanze pokračuje 🙂
Elon
Expanze pokračuje 🙂
Elon Musk in Oslo 01 02 2014
video
Představa,že pojedete do
Představa,že pojedete do Chorvatska s Teslou zadarmo je krásná.Ovšem to má jednu vadu na kráse..Cesta se o nějaký čas prodlouží.V podstatě každých cca 300km zastavit a nabít auto,což trvá nějakých 0,5h. Třeba do Jadranu z Prahy je to cca 900 km…čili to znamená cca. 2 hodiny čekání na nabití…Ale raději obětovat čas,než peníze 🙂 Když budou nabíječky vzdáleny od sebe nějakých 300km,tak to bude plně vyhovovat…a pokud by to bylo po 100km,tak je to ještě lepší…Mohli by být na benzinkách klidně 🙂
Já sice dokážu ujet těch
Já sice dokážu ujet těch 1200 km na jeden zátah od rána do večera bez přestávek (jedna cca 15 minut uprostřed), ale taky mi je 27 a jsem celkem fit. Přece jenom by se po 300 ujetých kilometrech měly dělat alespoň 0,5 hodinové přestávky. Takže nápad Tesly je bravurní! Přispěje ke kultuře cestování a sníží ohrožení účastníků provozu vlivem snížení únavy řidiče.
Plny suhlas!
TESLA vlastne
Plny suhlas!
TESLA vlastne prispieva k bezpecnosti vdaka „kratkemu“ dojazdu.
Ale nie, myslim, ze pol hodinova pauza na kratky strecing prispeje kazdemu — tesla SC by sa mali stavat hlavne pri nejakych nakupnych centrach/restikach a pod, kde skutocne min 30minut ubehne ako voda..
Sa velmi cudujem, ze samotne retazce ako TESCO/BILLA a pod. uz dnes nemaju aspon 2-4 miesta pre elektromobily s CHADEMO v kazdom vacsom meste..
p.
Souhlasím s p.Josefem,
taky
Souhlasím s p.Josefem,
taky zvládnu na zátah 900km, ale i za těch 900 minimálně dvakrát stavím. Pokaždé na dotankování za levno, jelikož kdybych jezdil až na doraz, cesta by se ještě více prodražila.
V tomto případě, pokud se bude nabíjet jenom 0,5 hodiny, tak je to smích. Za těch 0,5 hodiny sotva sním svačinu, vyčurám rodinu a srknu trochu čerstvé kávy z Rossenbergeru.
Jakmile budou stát nabíječky v ČR (sorry, ale jedna je pořád málo), nebudu váhat dlouho…
Dobré zprávy, větší
Dobré zprávy, větší gól by byla ta automobilka v ČR nebo blízkém okolí… Dnes ráno v rozhlase informovali o několika vesměs příhraničních okresech v ČR (Most, Bruntál, a další), kde minulá vláda zajistila 200tis. Kč pobídku zaměstnavateli na nové pracovní místo, které udrží po dobu nejméně 5 let. Jedná se tak o zečtyřnásobení stávající pobídky. Tomu říkám návnada. Elone, nejdeš na ryby? 🙂
ano, mít Tesla továrnu v
ano, mít Tesla továrnu v doma, v České republice, to by bylo něco. Obzvlášť pokud by se ke svým zaměstnancům chovala obdobně, jako v továrně ve Fremontu. Nevíte někdo jak to s vyjednáváním vypadá, jakou šanci česká republika má? Kdy by se měla továrna realizovat?
Podle našich informací
Podle našich informací budou teprve probíhat prezentace jednotlivých zemí. Skutečná vyjednávání tedy ještě ani nezačala.
Neví někdo o tom jestli
Neví někdo o tom jestli nepřipravují i model s s větším akumulátorem. Psalo se tu dříve něco o tom že by měl mít kolem 120 kwh?
Na to také padla řeč, ale
Na to také padla řeč, ale nic konkrétního neprozrazili…
Odhaduji, že na to ještě
Odhaduji, že na to ještě nedozrály technologie, které by dovolily do stejného prostoru a hmotnosti jako využívá 85 kWh baterie narvat 110 nebo 120 kWh. Jakmile budou běžně dostupné, jsem si jist, že budou k dispozici.
Třeba to už mají
Třeba to už mají připravené k výrobě jen je proně výhodnější vyrábět zatím 85 kwh dokud se dobře prodává a jak se budou propadat prodeje této verze tak dají na trh s větším dojezdem.
Také si myslím, že zatím
Také si myslím, že zatím chybí technologie. Přeci jen k 120kWh by potřebovali 17Wh články proti stávajícím 12Wh. A kdyby je Panasonic/Samsung/kdokoliv měl, tak by to už určitě dával patřičně najevo.
Myslím, že se nové baterie dočkáme nejdříve v roce 2017 (spolu s uvedením do prodeje modelu E), no a tato bude mít alespoň těch 100kWh, protože jednak menší skok nemá cenu a jednak do té doby by se snad konečně mohlo zvládnout vyrábět potřebné 14Wh články.