1 ze 100 aut v Norsku je na elektřinu. A jestli to půjde stejným tempem i nadále, tenhle poměr se brzy začne ještě zlepšovat. Norové totiž, díky štědrým dotacím, nakupují elektromobily jako rohlíky. Tesla Model S nevyjímaje.
foto: DiggingStril/YouTube
Zatímco v zemích jako je Francie či USA činí tržní podíl elektromobilů na celkovém automobilovém trhu několik desetin procenta, v Norsku jsou to už více než 4 %. V listopadu 2013 to bylo dokonce 12 %!
Podívejme se na nejnovější statistiky. V únoru 2014 se tam prodalo celkem 1385 elektromobilů (podle jiných zdrojů dokonce 1574). Žebříček podle magazínu EV Obsession vypadá následovně: Nissan Leaf (484), Tesla Model S (431), BMW i3 (228), Volkswagen e-Up! (166).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobily Volkswagen slaví úspěch doma i v Norsku
Norsko má problém: příliš mnoho elektromobilů!
Šéfové Tesla Motors na návštěvě v Norsku, Supercharger v ČR!
V březnu 2014 se ale strhlo to pravé šílenství. Podle informací místního nadšence s přezdívkou Glemmestad se v Norsku prodalo 1492 elektromobilů Tesla Model S… jen za březen 2014! Za první čtvrtletí je to celkově 2055 kusů.
O tom, že na těchto číslech nejspíš bude něco pravdy svědčí i záběry z jednoho místního dealerství v přístavu Drammen ze 27. března ráno. Podle jednoho pozorného diváka je jen v tomhle videu 143 elektromobilů Model S. Jde odhadem o jednodenní dodávku, navíc pouze v jednom z několika norských přístavů kam se auta dovážejí.
Teda ta muzika se naprosto
Teda ta muzika se naprosto přesně hodila k tomu videu! 🙂
A vlastně její postupné zrychlování dobře kopíruje nástup elektromobilů. 😉
Tak kdo byl kdy v Norsku za
Tak kdo byl kdy v Norsku za poslední rok tak ví…
Víceméně lze s 60-80 kwh verzi dojet od tesla do tesla supernabíječky…
Co 30 km mimo měst a v městě co kilák najdete 22kw nabíječku, povětšinou zdarma…
Elektro auta mají vlastní pruh takže ač je kolona teslák=bus/taxi/ambulanc a jede defakto prázdným
pruhem až k semaforu…
Kde není menekes nabo chademo se vždy najde „klasika 220V“ ..prostě sen elektromotoristy…
Taky jde o to šílené zdanění ne el. vozů…
Kdo chce a má čas ať hodí oko na yutube „user Bjorn Nyland“ ..velice pekná videa v norské engliš…
zapomeli jste dodat, ze
zapomeli jste dodat, ze Model S v breznu v Norsku trhnul rekord v mnozstvi prodaneho modelu auta za mesic, sry, nevim jak lepe to formulovat 🙂
Doposud drzel rekord Ford Sierra s 1454 kusy z roku 1986.
A co mate na mysli trznim podilem? V brezu kazde 5. prodane auto bylo EV takze z tohto pohledu je to 20,3% trzni podil elektromobilu.
Pozor, ono je to spíš o
Pozor, ono je to spíš o tom, že na rozdíl od velmi vysokého zdanění benzínových, má Tesla daň z vozidla 0%…. to je třeba si uvědomit. Kdyby byla daň srovnatelná, Tesla si bohužel asi tolik „neškrtne“.
Aspoň zafinancujú vývoj
Aspoň zafinancujú vývoj lacnejších elektromobilov pre nás 🙂
Já chci taky, já chci
Já chci taky, já chci taky, já chci taky!
Joj, kdyby křičení
Joj, kdyby křičení pomáhalo, křičel bych jako o život. 😀
Každý je jen tak bohatý
Každý je jen tak bohatý jak se cítí. Asi si spočítali, že se jim vyplatí dotovat elektromobilitu a ropu vyvážet. Hydroelektráren mají dost na to aby jezdili bez palivového poplatku…. Jiný kraj, jiný krav.(u nás)
No prostě dělají něco
No prostě dělají něco pro lidi.
Tam se totiž bere že stát jsou lidi a né jako u nás jen vláda a Babiš.
Je to super! Jen skoda ze
Je to super! Jen skoda ze Norsko, jako jeden z nejbohatsich statu, navic se stedrou dotacni politikou , ma pro zbytek planety pramalou vypovedni hodnotu…
To má poměrně velkou
To má poměrně velkou vypovídací hodnotu. Minimálně v tom, že v okažiku, kdy se cena elektromobilu přiblíží ceně běžného auta, tak to zákazníci nakupují jako o závod. A všechny ty bláboly různých mudrlantů, jak to nikdo nebude chtít, protože to má malý dojezd, dlouhou dobu dobíjení, nízkou životnost baterie a bla bla…., jsou opravdu jen bláboly. Veškerý problém elektromobilu je cena a cena je otázka vybudování dostatku výrobních kapacit a to je otázka max 10ti let. To je to poučení z této story. Do 10let bude elektromobil běžným zbožím.