Nissan představuje lehký nákladní elektromobil e-NT400

Jan Horčík - 19 Září 2012

Další důkaz záměru společnosti Nissan stát se do roku 2016 světovou jedničkou na trhu lehkých užitkových vozidel bude představen na 64. hannoverském autosalonu v Německu. Stánek společnosti představí nejen šíři evropského sortimentu lehkých užitkových vozidel, ale také koncepci nulových emisí a technologií pro elektromobily.auto elektromobil Nissan NV400 nákladní elektrická dodávka

NV400, nejnovější přírůstek do flotily užitkových vozidel Nissan, se prodává necelý rok, ale již si získává renomé jako jedno z nejodolnějších a nejvšestrannějších lehkých užitkových vozidel na trhu. Model NV400 byl vyvinut ve spolupráci se společností Renault, která je naším aliančním partnerem, a dominuje mu nyní již důvěrně známý „symetrický profil se šikmou vzpěrou" vpředu, který podtrhuje filozofii vozu jako odolného pracovního nástroje. Vůz má svou vlastní osobitou kapotu, přední blatníky, světlomety s funkcí automatického zapínání, mřížku chladiče a přední nárazník.
foto: Nissan

Mezi nejvýznamnější akce se řadí světová premiéra kompaktní dodávky se 100% elektrickým pohonem, druhého ze čtyř elektromobilů slibovaných do roku 2014.

Model e-NV200 bude vyráběn pro globální distribuci výhradně v závodu Nissan ve španělské Barceloně. Tento vůz spojuje to nejlepší ze dvou oceňovaných vozidel – Nissanu Leaf, světově nejlépe prodávaného 100% elektromobilu, a NV200 mezinárodní dodávky roku za rok 2010.

„Jakmile začne ve finančním roce 2013 výroba, upevní model e-NV200 světovou vedoucí pozici společnosti Nissan v segmentu automobilů s nulovými emisemi.

„Model e-NV200 s téměř neslyšným chodem a nulovými výfukovými emisemi otevře našim zákazníkům nové podnikatelské příležitosti,” uvádí Hideto Murakami, viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd., vedoucí obchodní jednotky Nissan zabývající se užitkovými vozidly.

Model e-NV200, o jehož zařazení do výroby je již rozhodnuto, se stane druhým vozidlem společnosti se zcela nulovými emisemi. Nissan proto zkoumá další inovativní způsoby, jak své špičkové technologie pro elektromobily využít na trhu lehkých užitkových vozidel.

Dva nové koncepční elektromobily na hannoverském autosalonu ukazují potenciál nových možností využití pokročilých lithium-iontových baterií a elektrického pohonného systému společnosti Nissan.

První je koncept e-NT400, který zatím plány na výrobu nemá. Tento lehký nákladní vůz na bázi modelu Cabstar, navržený inženýry společnosti Nissan v Japonsku, využívá hnací ústrojí modelu Nissan LEAF k vytvoření nákladního 100% elektromobilu s nulovými emisemi.

Podobně jako v případě modelu e-NV200 by mohl i koncept e-NT400 Cabstar jezdit do těch částí měst, kam vozy s konvenčními vznětovými nebo zážehovými motory nesmějí. Díky svému téměř neslyšnému chodu by pak mohl jezdit i v noci, protože nijak nevyrušuje ani hlukem, ani emisemi.

Z pohledu nízkých provozních nákladů by mohl model e-NT400 pro firmy představovat přelomovou nabídku. Jeho vysoce výkonné lithium-iontové baterie o vysoké kapacitě napájejí motor o výkonu 80 kW, který zajišťuje plynulou akceleraci, nulové vibrace a vynikající jízdní vlastnosti.

Díky dostupnosti plně integrované funkce rychlého dobíjení, jež umožňuje dobít baterii na 80 % své kapacity za pouhých 30 minut, má koncept Cabstar potenciál výrazně snížit emise CO2 ve městech. Současně nabídne vyšší produktivitu a nižší provozní náklady pro provozovatele.

Dodávkový vůz Cabstar e-Refrigerator využívá elektromotor, vysoce účinný kompresor a lithium-iontovou baterii ne k pohonu kol, ale k napájení chladicích a mrazicích boxů vozidla, a to i v době, kdy je motor vozidla vypnut.

Tento koncept vyvinula společnost 4R Energy, společný podnik mateřských společností Nissan Motor Co., Ltd (51 %) a Sumitomo Corporation (49 %), založený za účelem zkoumání nových metod využití lithium-iontových baterií pro elektromobily, a to jak nových, tak repasovaných, které již byly vyřazeny z elektromobilů.

Protože pohon chladicího systému zajišťuje elektromotor a nikoli vlastní motor vozu, dosahuje se snížení emisí CO2 a hluku. Dalším přínosem je, že vozidlo nepotřebuje potrubní systém s chladivem. Tato skutečnost snižuje riziko úniku chladiva. V praxi se baterie dobíjí za běhu motoru vozidla a dalším zdrojem pro dobíjení je velký solární panel instalovaný nahoře na vozidle.

Tyto dva koncepční vozy jsou stále ve fázi vývoje a o plánech na jejich výrobu se ještě bude rozhodovat.

Hideto Murakami, viceprezident společnosti Nissan odpovědný za globální obchodní jednotku lehkých užitkových vozidel uvedl: „Kromě modelu e-NV200 vyvíjí Nissan celou řadu vozidel, která využívají různé elektromobilové technologie. Chceme prozkoumat potenciál elektromobilových technologií na trhu lehkých užitkových vozidel a diverzifikovat hodnotu, kterou užitková vozidla Nissan podnikům nabízejí.”

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Zajimave auto, s nissanem tedy moc zkusenosti nemam. Kamarad ma tento typ (https://www.vanscentre.com/uzitkove-vozy/minibus/nissan-primastar-20dci84kw-l2h1-9-mist-klima/) a docela je s nim spokojen. Ale elektrotechnologie, to je jina kava..


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?