Nissan pracuje na novém malém elektromobilu

Jan Horčík - 07 Říjen 2016

Britský AutoExpress informuje, že Nissan nejspíš pracuje na novém elektromobilu. Má jít o auto odvozené od Renault Zoe, menší než je jeho elektrická vlajková loď Nissan Leaf.auto Renault Zoe Nissan Leaf elektromobily

Co vznikne spojením elektromobilů Renault Zoe a Nissan Leaf? Nový malý elektromobil, který by měl Nissanu pomoci udržet si vedení v segmentu elektromobility.
foto: Nissan

Podle zdroje přímo v automobilce Nissan bude nový elektromobil uveden po představení "příštího" Nissanu Leaf. Zda se tím myslí Leaf s 40kWh baterií nebo nová, druhá generace Nissan Leaf, není jasné.

Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty. To už dříve naznačoval , šéf aliance Renault-Nissan.

Je ostatně s podivem, že toto sdílení v oblasti elektromobility už obě automobilky nepraktikují už déle. Velikostně se nový elektromobil bude podobat vozům jako je už zmíněný Renault Zoe nebo Ford Fiesta.

Je možné, že dokonce využije stejný podvozek jako Zoe. Podle AutoExpressu by nový elektromobil mohl být také malý crossover. Ten by pak využil podvozek Leafu.

Že se Nissan chystá uvést nové elektromobily v populárních segmentech potvrdil nedávno Roel de Vries, vice prezident produtků. Ten řekl, že Nissan chce udělat z elektromobilů velkou součást své nabídky, a že dalším krokem by pak logicky byl další "objemový" sektor, nikoliv sportovní auta.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bude to Nissan micra EV

Zda se, ze v Americe Nissan zariznul 24kWh verzi - viz zde

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

V2G - aneb energie Vehicle to Grid ze zlatýho Leafa :)
https://youtu.be/le1BKN1vAOs?t=8m24s

Otázka: z kterýho auta je možný brát elektriku místo toho aby sebou člověk musel tahat benzínovej generátor? Když to budu brát u EV z jeho 12V zásuvky tak asi nespíš vymlátim 12V baterku, nebo tomu může velká baterka pomáhat?

Příklad brácha maká u filmu často na lokacích mimo elektriku a potřebuje pro svůj vozejk s počítačema, monitorama a dalším vercajkem smradlavou elektrocentrálu. Jedná se třeba o 15 hodin denně. Využití značný kapacity velký autobaterky je na snadě.
To samý by se hodilo, řemeslníkům, výjezdním technikům, fotografům, muzikantům, vejletníkům, chatařům apod. Bylo by dobrý nějaký zásuvky zabudovat do elektro dodávek, pickupů, vanů a kombíků. Už někdo něco takovýho dělá?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Myslím, že už existují i "elektrocentrály" na baterky.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off:

V jedné z komor německého parlamentu získal podporu (napříč stranami) návrh na zákaz prodeje nových spalovacích aut k roku 2030, nyní by stejnou věc rádi od Bruselu.

channelnewsasia.com/news/technology/german-push-to-ban-combustion-engine-cars-by-2030-wins-support/3190508.html

Obrázek uživatele Kuk

http://gizmodo.com/german-lawmakers-vote-to-ban-the-internal-combustion-en-1787574000?rev=1475955598501&utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A Dieter z Mercedesu říká že jen dízl má prej budoucnost ještě na 20 let výroby. Nevim jak si to představuje protože Pařiž je zakáže coby dup a Londýn se stím potýká už dýl a do pár let se tím bude opičit každý druhý město. Krnáčová už rovnou chce do centra jen elekřtinu. No a teď už vládne to její ANO skoro v každém kraji.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prrr, ještě to není jisté, vypadá to že se v některých krajích objevuje myšlení všichni proti ANO. A je to logické.

Myslím že nastává otázka na koho se v EU teď s nastávajícím odchodem Británie orientovat, jestli trochu tradičně na Paříž nebo nebo netradičně na Berlín. Nebo jestli se má V4 semknout (v případě výhry Hofera v Rakousku je případně přibrat) a vytvořit protiváhu SRN a Francii.

Také bych byl za omezení dopravy v centrech měst, bohužel někde to nejde tak snadno, nejsou objízdné trasy, to bývá často problém menších měst, kde se horko těžko udělá průtah. A problém je to hlavně na I/55. Ano, daly by se vydat rezidenční karty atd., ale je to myslím dost otázka. Ale obecně by se musela stavět velká PR parkoviště při krajích aglomerací, nejlépe u dráhy a lístky z nich platit jako jízdenky na vlaky a MHD.

Na druhou stranu by možná zvednutí nákladů na auta o cca 200k Kč mohlo vést ke snížení počtu a většímu využívání hromadné dopravy. Ale to by tomu musela dráha odpovídat hlavně rychlostně. Průměrná rychlost alespoň 90km/h na osobním vlaku.

Obrázek uživatele Kuk

Ale já vůbec nemluvím o snížení dopravy, já mluvím o snížení či rovnou eleminaci emisí ze sračkometů! Možná že zákaz dízlů a pak i spalováků přinese chvilkové snížení dopravy, ale pak to zase zaplněj elektrovozítka, to si vůbec nedělej iluze ;)
Snižovaní dopravy je zase jiné kolbište - uzavírky, redukce pruhů, sudý lichý dny, park. zóny atd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On krátkodobý pokles může vyvolat přechod lidí na hromadnou dopravu a pak nebudou mít dále potřebu, pokud bude celkem slušná, což je u nás trochu pochybné, si nové vozidlo pořídit. Navíc EV asi jen málokdy již budou k mání za směšné ceny jako mnoho dnešních ojetin.

Mozna jsem pesimista, ale ona hromadna doprava neni mimo oblast velkych mest "docela slusna" skoro nikde. A v tech velkych mestech ji zase uz ted skoro vsichni pouzivaji (az na par psychopatu recitujici svou mantru u neponizovani se cestovanim se sockami).

Navic prakticky zadna podoba verejne dopravy (dobre, krome autonomniho car sharingu a to je zalezitost na desitky let; dobre, taxi to resi ted :) ) neresi "posledni mili" - je rozdil vracet se pro kramy dvakrat/trikrat do garaze (nebo koneckoncu na ulici) a nechat je lezet na zastavce a doufat, ze tam za 15 minut jeste budou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Délka poslední míle se samozřejmě liší a je rozdílná (docházet míli moravskou bych vám vážně nepřál :), ale pro denní dojíždění (nebudeme se bavit teď o venkovské situaci) zejména za prací použitelná být může, ale jak říkáte je problém jednak poslední míle a jednak dneska není dostatečně rychlá.

Chronickým příkladem budiž Znojmo kde jakékoliv spojení s Brnem je pomalejší než osobní auto (A letiště pokud vím nemají), k tomu jeho jediné vlakové spojení je vždy s přestupem, buď v Hrušovanech, nebo v Břeclavi, časově totálně nepoužitelné.

Ohledně problému socek v MHD, bohužel je ve městech MHD relativně levná, možná příliš, a také vozy nemají průvodčího, takže podivných individuí cestuje až příliš, takže tento argument i chápu. Nehledě na častou poddimenzovanost kapacity spoje. A chápu že někteří lidé prostě nemají zájem o cestování bez kousku osobního prostoru, k čemuž mnohdy dochází.

Jinak z historického pohledu byla MHD záležitostí střední třídy (a samozřejmě tam byl nějaký rozptyl) a podobně u vlaků, ale to byly časy soukromých drah. To že se to zestátnilo a dnes se tím dělá v podstatě charita je jiná věc. Ono provozovat jakýkoliv spoj za "sociálně přijatelné" ceny bez dotací nejde a i s nimi se to podepisuje na stavu vozového parku.

A poslední věc, která mne k takové úvaze vede je něco co asi u nás nevidíme, nebo to není zjevné, ale v zemích typu Německa, Francie, ale zejména Velké Británie a USA dochází k zajímavému fenoménu, vlastně je jich tolik že bychom mohli mluvit hodiny na toto téma, ale třeba generace narozená zhruba po roce 1985 má v porovnání s předchozími ve stejném věku výrazně menší majetek, nevlastní byty a domy, existují problémy se získáním práce, a všechno je pro ni jakoby o deset let posunuté, to snadno povede i k tomu že si možná zajímavá část, také se to děje, nepořídí auto. A de-facto ještě jsou skrze "sociální programy" nuceni sponzorovat výrazné slevy pro seniory, kteří ale mají majetek násobně větší. U nás je to nepředstavitelná situace, ale tam realita.

Takže vize poklesu dopravy po zákazu spalovacích aut a nějakém dalším ekologizačním opatření může být zcela reálná.

Obrázek uživatele Kuk

Jakmile nastoupěj velkobaterkáče za cenu dnešních malobaterkáčů tak ty malobaterkáče spadnou dost na ceně, za pár let po tom přímo drasticky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Off

Tak prej "Bosch rozdává výrobu vsřikovačů atd. komu může...a investuje do baterek...". Víte o tom někdo něco? Po dízlgejtu už mu asi pšenka moc nepokvete.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Som zvedavý kedy už konečne napadne niekoho urobiť kombíka alebo niečo, čo sa dá využiť v bežnom živote a nie len ako nákupná taška do mesta.
Nemám nič proti malým autíčkam, ale chýba niečo praktickejšie.

Obrázek uživatele Kuk

Ježíšmarijá já čekám na elektro kombíka jak na smilování boží :D Spíš to časem vidím na nějakou vojetinu Modelu S, tam se něco vejde a dá se v tom ustlat i dvojpostel :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele jurazhor

kombík nebo eNV s 40 kwh baterkou :)

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na eNV-čko by bola dobrá baterka z Boltu a bolo by to dokonalé... To by som zrušil aj objednávku T3 :-)
Ale treba aj tak pochváliť NISSAN, že sa snaží.

Obrázek uživatele Josef

Nepravděpodobné. Na Mobile se prodávají Tesly z roku 2013 a 2014 s nájezdem kolem 200000 km a jejich cena je stále kolem 1,3 milionu... Prostě šílenství.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a za kolik by sis predstavoval v bazaru auto s porziovackou 2,5 - 5 milionu stare 2-3 roky?

Obrázek uživatele Josef

Odpovídající pád ceny jako u jiných ojetých prémií, třeba BMW řady 7, která s podobným nájezdem stojí pod milion, kdežto Tesla je o půl míče dražší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ojeté BMW7 si kúpi len šílenec, ktorý si neváži svoje peniaze... Po prvej návšteve servisu zistí rozdiel medzi BMW a Teslou :-))

Obrázek uživatele Josef

No vidíte, za tři týdny si jdu pro předváděcí i3. Taky BMW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zle ste ma pochopili. Ja nemám nič proti BMW, ale kúpiť ojazdené auto takej triedy, ako BMW7, sú vyhodené peniaze. To radšej doložiť a kúpiť jazdenú Teslu.
K tej i3 samozrejme gratulujem, je to neskutočné žihadlo...
Mal som možnosť na tom jazdiť, je to sakra návykové :-)

Obrázek uživatele Josef

Splnil jsem si sen, protože nejsem zrovna milionář, ale tak nějak to teď vyšlo, že na to mám. Holt budou dvojčata jezdit žihadýlkem :-) Nejzajímavější bude cesta ze Zlína do Hradce Králové. Zřejmě to budu muset vzít přes Šumperk, což je asi trochu o pokoušení osudu (120 km trochu do kopce), uvidíme. Možná to vezmu přes Prostějov a chvíli tam strávím na té bezplatné zásuvce.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud by Vám to pomohlo, mohu nabídnout nabíjení po trase u nás. Pak by trasa vypadala TAKTO

Kabel pro 7kW nabíjení můžu půjčit svůj, případně i vyrobit...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Děkuji za nabídku, ale já to asi opravdu zkusím přes Šumperk. I kdybych měl chvíli nabíjet někde na benzině ze zásuvky :-) Je tam rychlonabíječka, tak snad bude fungovat. Koukal jsem ještě na nejkratší trasu, činí 113 km s převýšením 200 metrů. Já myslím, že to půjde. Pak ze Šumperka do Hradce k ČEZácké nabíječce u hlaváku už to bude pohoda.

Nicméně s tou nabídkou výroby kabelu bych vás vzal za slovo!

Obrázek uživatele ePavel

Takhle by to bylo rozložené na pohodu. Tři krátké úseky 86+80+73km.
Od nás je to do HK z kopce, mělo by stačit 13kWh Takže nabíjení 1:50 z nuly. Od nabíječky z Brna přijedete ale s min 30%, takže teoreticky by stačila hoďka. Myslím, že časově by to bylo kratší...
S kabelem samozřejmě není problém. Pětimetrový vychází na cca 4320 i s DPH.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Vy jste z Policky?

Obrázek uživatele ePavel

Ano

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Zkuste Zábřeh, stejné místo na jiné mapě.
Otevřeno Po-Pá 7-16hod

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám úprimnú radosť a teším sa, že bude o jeden EV na cestách viac :-) Ja tiež na niečom pracujem, ale pokiaľ to nebude isté, tak o tom nechcem písať, ale keď to vyjde ...
Ak to nie je tajné, koľko vás to vyšlo?

Obrázek uživatele Josef

Tři čtvrtě milionu s DPH. Je to verze s menší baterií a předváděčka.

Obrázek uživatele ozana

Nabíječka 7kW?
Kabel máte?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Nabíječka 7 kW, kabel ještě nemám. Ale asi pořídím, protože ten Zábřeh vypadá nadějně jako dobré místo poslední záchrany.

Obrázek uživatele ozana

Tak Mohelnice bude prý rychlodobíjecí a funkční by měla být nejpozději 31.10.2016.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Hmm, to zní dost dobře. To by mi za to snad i stálo a mohlo by to teoreticky vyjít i časově. Uvidíme.

Obrázek uživatele ozana

RPSnet slibovalo i funkční stanici v Mohelnici (už do konce září), ale ještě jsem z nich nedostal, kde přesně stojí. To byste měl úplně po cestě, bez zajížďky.

Bohužel z nich člověk tahá informace jak z chlupaté deky.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

I tak moc díky za rady, budou se hodit. Já to zkusím dát na jeden zátah, ale bude záležet dost na počasí a dalších podmínkách.

Obrázek uživatele ozana

Na jeden zátah bych si netroufl ani s verzí 94Ah.

A ty Mohelnice jsou u SPŠE. Ale (zatím) nemám potvrzeno, že je funkční.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Do Šumperka byste si netroufl? Já nemyslel až do Hradce, to bych se také neodvážil ani s 94 Ah.

Obrázek uživatele ozana

Ale ze Šumperka bych raději nejel přes Skřítek.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Jo, do Šumperka jo.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Hodí se i kabel (s elektronikou) z průmyslové zásuvky 32A/400V na Type2(Mennekes). Ten umí vyrobit ePavel také.
Třeba i pro rychlejší nabíjení ve své vlastní garáži.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Vím, nicméně v garáži mám 3x20 A, takže je to vlastně asi zbytečné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě není zbytečné. Jestliže auto umí 32A, neváhat a mít kabel na 32A. Na cestách pak člověk ocení toto rozhodnutí. Na kabelu se dá nastavit - snížit velikost nabíjecího proudu.

Obrázek uživatele Josef

Ok, zkusím nad tím popřemýšlet. Nicméně to budu řešit, až to bude aktuální.

Obrázek uživatele Kuk

Otázka: jak moc skočí ten tvůj BMW i3 či jiný malobaterkáči na ceně třeba za 2, za 3, za 5 let až už bude dost aut s normálním dojezdem za milion nebo i pod? Očekávám, že to bude pěknej sešup.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Já taky. Nicméně já očekávám, že baterka vydrží alespoň tak 5 let a pak ji vyměním za tu větší s 33 kWh. Jde to. A auto to vydrží, je v podstatě celé z uhlíkových vláken nebo plastu. Jednoduše se vyhnu poklesu ceny díky tomu, že si ho nechám hodně dlouho.

Obrázek uživatele Kuk

Jo to by šlo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Překabátěj Zoe a bude.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Smazat...

No tak nezbyva nez doufat, ze udelaji mensi levnejsi auto, a ne jako zoe, mesteske miniauto s velkym dojezdem, za cenu dalnicniho korabu..

Problém bude asi v tom, že v alianci Renault-Nissan si nemyslí, že Zoe je miniauto :-) (Co si myslíme my, není rozhodující). Zoe je kratší a má menší rozvor než Leaf, je nepatrně užší a nepatrně vyšší než Leaf. Dostává o trošku větší baterii a při menší hmotnosti má větší (papírový) dojezd než Leaf a cenově je, obávám se, přibližně na stejné úrovni jako Leaf (ten z podobného roku s trochu menší baterií) - ale u Zoe se cena vč. baterie obtížně zjišťuje...
Úsměvně to ilustruje fotka v článku, kde Zoe vypadá dokonce mohutněji než leaf :-D

Info uvedená v článku "Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty." mi do toho tedy moc nezapadá...

Leda že by "malý" Nissan odvozený od Zoe byl trošku "očesaný": menší baterka, méně výkonná palubní dobíječka, ještě něco "zjednodušíme"... Začínám se děsit, co z toho vyleze...

Pokud Nissan a Renault spolupracuji, tak na 99% bude auto se stejnymi parametry za plus minus stejnou cenu (jinak by bylo velice rychle po spolupraci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jako ze nissan tim padem bude leafa a pak za stejnou cenu mnohem mensi auto? To by bylo tim tuplem divne ne?
Cekal bych treba ze tam nacpou mensi baterku a budou to prodavat levnejsi nez Zoe....

Spis leafa zase zdrazi (nekde probehlo, ze 40kWh verze bude o cca E2.5k drazsi nez 30kWh).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

nemyslím, že Leaf zdraží, nemají kam. Dostali by se na cenu T3 atp - auta s mnohem lepšími parametry. Spíš bych to viděl, že baterii 40kWh dají jako součást příplatkového paketu, tak jako s třicítkou.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

pořád ale platí, ze ani Bolt nebo T3 nejsou na trhu ...

asi jako Leaf 40kWh... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon